روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل السادس 6 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل السادس 6 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت السادس

رواية حلم الملاك 2 الجزء السادس

رواية حلم الملاك 2 الحلقة السادسة

هند:عجبك الا زينب عملتوا دها ياماما
ملاك بستغرب:عملت اي ياحبيبتي
زينب:انا هقولك ياماما زين كان حطت صورته انا وهو علي الفيس وبيقول ان خطيبته وانا قولتلوا امسحها عشان انا اخته وبنت عمو ومش خطبيته هو انا غلطت كده ياماما بقا
ملاك:لا
هند:طب كملي بقت الحصل ولا اكمل انا
زينب سكتت خايفه تقول الكلام الاقالتوا لي زين لي امها
ملاك:في اي قولي انتي ياهند
هند:ست هانم بتقول لي زين قدم فرح وكارما وريتال واحنا راكبين العربيه انه مش را’جل ولاعنده ذره من رجو’له عشان اي بيقول عليها خطيبته وهي رفضها
ملاك بهدوء:صح الكلام دها يازيزي
زينب بحرج:ايوه ياماما
ملاك:طب سبيني مع اختك ياهند واتفضلي رووحي نامي عشان كليتك
هند وراحت باست راسها وايدها:ماشي تصباحي علي خير

ومشيت وقفلت الباب
ملاك بهدوء:طب مش غلط الاعملتي دها
زينب:ايوه غلط بس هو ياماما مش راضي يافاهم ان انا اخته مش خطبيته فاكان لازم قولوا كده عشان ميقوليش كده تاني
ملاك:بس مش بطريقه دي يازينب انتي كده جرحتي بكلامك دها
زينب:انا اسفه ياماما
ملاك:اعتذري لي هو
زينب:لا ياماما انا اسفه مش هعتذر
ملاك بزعل:مش هتعتذري براحتك ويلا اتفضلي رووحي علي اوضتك يلا
زينب:ماما متزعليش بس انا مش هقدر اعتذر
ملاك:اتفضلي رووحي اوضتك
زينب:حاضر
زينب مشيت وقفلت الباب وهي ماشيه ورايحه اوضتها كانت هتخبط في زين وكل واحد بص علي التاني وكمل طريقه
الصباح جديد علي ابطالنا
زينب:صباح الخير
الجميع:صباح النور
زين:يلا زينب
زينب:يلا

ميار:طب يلا افطروا
زينب:يلا يازين نفطر الاول
زين:اممم
ومشيوا فطروا
ملاك وبص علي زين:بعد ماتوصل زينب الجامعه يبقا تعاليلي عشان عايزك
زين:حاضر
زينب:يلا يازين
زين:امممم
وزينب وزين مشيوا وركبوا العربيه وزينب راكبت في المقعد الخلفي
زين وشغل اغنيه وبيغني مع الاغنيه
علموني ازي انسي ادوني دوا النسيان او قلولي ازاي انسي
واقول لقلبي الحب راح مبقاش له مكان قولوا للذكريات
احنا خلاص نسينا مش فاكرين اللي فات انسي اللي كان بيضحك لما يشوف ضحكتي انسي اللي كان بيفرح لما يشوف فرحتي انسي اللي كان بيبكي لما يشوف دمعتي
انسي اللي كان حنين وغيرلي دنيتي قولوا للذكريات موجوعه انا من الفراق ولاعارفه اعيش حياتي كان اغلي من حياتي وقاتلني الاشيتاق ياحبيبي انا عايشه ليك

لوثانيه انساك اموت انا قلبي طلعله صوت عمال ينده عليك
زينب بضيق:ياعم متفقل النكد الانت مشغله دها علي الصبح
زين بص عليه من المريا بصت انكسار:حاضر
وزين وقف بالعربيه
زين:اتصالي يلا بفرح
زينب:اممم
زينب ورنت علي فرح
زينب:يلا احنا وافقين تحت
فرح:ماشي نزلها
وقفلت السكه
زين وتلفونه رن
زين:الو
المتصل:————–
زين:اها رايح النادي النهارده
المتصل:—————
زين:حاضر مش هتاخر الساعتين وهتلاقيني عندك
المتصل:———————

وفرح جت راكبت
زينب:يلا امشي
زين:حاضر همشي
وزين مشي بالعربيه
زين:اي ياحبيبتي
المتصل:—————–
زين:وانا كمان بحبك سلام
فرح:ازيك يا زيزو
زين:تمام ياقلبي
فرح:شكلك رايق النهارده مين المزه الاكنت بكلمها دي
زين:دي ندي الامعاكم في الجامعه
فرح:اها ندي ام عيون زرقاء صح
زين:ايوه يلاوا انزلوا عشان وصلتوا
زينب:اامممم
وزينب وفرح مشيوا وزين مشي واصل القصر
زين:صباح الخير
انغام وميار:صباح الفل
زين:ازيك ياستو

انغام:بخير ياحبيبي
زين:ماما في مرات عمي ملاك
ميار:جوا ياحبيبي في المطبخ
زين:ماشي عن اذنكم
زين داخل لي ملاك المطبخ
وكانت ملاك ومريم في المطبخ
زين:صباح الخير ازيك يامريوم
مريم:تمام ياحبيبي
زين:انا جيت اهو يامرات عمي كنت عايزيني في اي
مريم:طب عن اذنكم انا بقا
ومريم مشيت
ملاك:انا عارفه الحصل بينك وبين زينب امبارح هند قالتلي كل حاجه فا متزعلش من الا زينب قالتوا زينب لسه طايشه ومتعرفش حاجه اووعي يكون مفكر شويه الحركات الازينب بتعملهم دوول الاهي قويه زينب ضعيفه اوي وقلبها طيب وحنين اووي فوق ماتتصور بس هي لسه صغير ومتعرفش مصلحتها فين فاانت استحملها يازين ومتخديش بكلامها الاقالتوا دها عشان خاطري

زين بوجع:بس بنتك هانت رجولتي اووي يامرات عمي ورغم ذلك لسه لحد دلوقتي عايزها وبحبها
ملاك:استحملها يازين وصدقني زينب لو مانصيبك مهما يحصل بنتكم هتكون ليك لوهي من نصيبك
زين:انا هستحملها لحد اخر يوم في عمري عشان زينب هي حياتي انا مقدرش اعيش من غيرها ابدا
ملاك:بدعيلك ديما يازين انها تكون من نصيبك عشان بجد زينب مش هتلاقي احسن منك ابدا
زين:ولا انا كمان القي احسن منها ابدا يامرات ياعمي انا همشي بقا عشان عندي النادي عن اذنك
وعدي اليوم من غير احداث جديده وجاء وقت المساء
والاسره كلها مجمعين
ادم:يلا قولوا يازين
زين:ماشي
ادم:طب يلا
زين: بابا عمي احنا عايزين نطلع رحله احنا وشباب والبنات دوول
نور:والجامعه ياحلوين
ادم:هناخد اجازه الاسبوع دها بس

زينب:عشان خاطري وافق يابابا
زين:ايوه وافق ياعمي
ادم:ايوه يابابا يلا وافق بقا
هند:يلا بقا يابابا وافق
زين:متكلم ياعم يايوسف انت ومروان وانتي ياريتال
نور:موافق علي الكلام الابيقولوا دها يامحمد
محمد:راي من رايك يانور يااخوي بس وافق ليهم انت شايف هيموتوا ازي ويطلعوا الرحله
يوسف:عندك حق يابابا والله هنموت فعلا ونطلعها
مروان:قولت اي يابابا
نور:وانتي ياريتال مش هتقولي حاجه
ريتال:انا ياخالوا بقول وافق برضوا عشان كلنا عايزين نطلع نغير جوا
نور:طب انا بقول
ادم:ايوه قول بقا وافق بقا دها عم محمد وافق
نور:طب انا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك رد