روايات

رواية أسيرة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فرح وائل

رواية أسيرة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فرح وائل

رواية أسيرة قلبي البارت الرابع

رواية أسيرة قلبي الجزء الرابع

رواية أسيرة قلبي الحلقة الرابعة

حور : انا انا انته بجد
أسر بضحك:لا انا هزار أكيد بتكلم جد يا حورية
حور : كمان حورية الله عليك يا دكتور( الله علي ريحة الفلوس يا دكتور 😂😂)
أسر : ها قولتي اي
حور بتوتر : حضرتك انا ما اقدرش اقول حاجه حضرتك يعني ممكن تكلم اخويا وبعدين حضرتك تيجي البيت من بابه
أسر : طيب ممكن رقم اخوكي
حور : اه تمام اتفضل ***01
أسر : تمام يا حور
حور مشيت
أسر في نفسه < ان ما اخليتكم تشوفوا الويل ما يبقاش إسمي أسر الكيلاني>. ( سرير اووي الواد أسر ده)
في غرفه مظلمة مطلية باللون الأسود يطل عليها ضوء خافت من النافذة مليئه برائحة الدماء يوجد شخص مقيد يتألم يتمتم بآهات خافته ويقول بتألم : ارجوك كفاااية مش قادر م مش قادر ها اموت
أسر ببرود وهو يدخن سيجارة : وده المطلوب انته فاكر إنك كنت ها تفلت وما حدش ها يعرف لا يبقي ما تعرفش مين هو أسر الكيلاني انته كده شوفت نص العذاب وبنتك ها تشوف النص التاني
محمد برجاء: لا أرجوك بلاش بنتي هي ما لهاش ذنب عذبني أنا أعمل فيه اللي أنته عايزه هي ما لهاااش ذنب
أسر بغضب : لا ليها ذنب ذنبها إنها بنتك

 

 

 

 

 

 

ثم قال بضحك هستيري : بنتك الهبلة فاكرة اني الدكتور بتاعها في الجامعه لا وكمان مصدقه إني بحبها وعايز اتجوزها غبية
بس نقول اي طالعه لأبوها
ثم قال بغضب وصوت عالي : طالعة لأبوها القاتل اللي قتل أبويا وامي وحرمنننني منهم انا وأختي خلااانا أيتام عشان خاطر واحدة ما بتحبهوووش
ثم قال بوحشية : بس انا بقااا ها اوريك أضعاف اللي عملته ها اقتلك ببطء ومش علي أيد اي حد لاااا علي أيد بنتك الغالية
ثم أشار بيده وقال بضحك هستيري : خبر عاجل فتاة تقتل والدها بوحشية وحكم عليها بالإعدام هههههههههها
ثم قال بضحك : وانا بقا المسكين اللي ما شافش يوم عدل في حياته والده ووالدته ماتوا علي أيد حماه ومراته قتلت أبوها
ثم ضحك بهستيرية : والدور علي بسومه اللي عامل فيها الكبير لأخته الغبية والست الوالدة اللي ها تموت بحسرتها علي جوزها اللي فكراه ميت وبنتها القاتلة ههههههها فكرة حلوة صح يا حمودة ههههها
ثم أطلق ضحكة وحشية مخيفه (نييياعععا ..يا حلاوتك قول كمان 😂)
عند حور
حور : السلام عليكم يا اهل المنزل
والدة حور : وعليكم السلام ياختي اتأخرتي لييه
حور : ما انتي ابنك اللي ما جاش ياخدني ياست الحبايب هو السبب ياااقاااتل يا خاااين
باسم خرج من الاوضه : وطي صوتك يابت انتي اي الرغي ده
حور ببرود : انته مالك واحدة وبتتكلم مع أمها
باسم : ماشي يا حور سبحان الله اسم مش علي مسمي
حور : يابني افهم انا من جوايا طيبة جووي جوي بس انتوا اللي ظلمني اه والله زمبؤلك كده

 

 

 

 

باسم : انتي ها تقوليلي يااه كفاية قلبي الرقيق لا يحتمل
ايمان(والدتهم) : بس انتي وهو وكل واحد علي حاله انتوا عيال فصيلة مش عارفه اتفرج ع المسلسل يا رغاايين
حور وهي تنكز امها : علي قلبي زي العسل يا جمييييل
ايمان : يااااااابت
حور : ادخل انا اغير انا بقا
حور دخلت خدت شاور وصلت وقرأت وردها غيرت لبست ترنج أسود وعملت شعرها قطه وقعدت تذاكر
الباب خبط
حور : ادخل
باسم : اه يا خاينه بتدحي واحنا اللي فاكرينك فاشلة
حور بتواضع 🙂 : احم احم انتوا اللي مخدوعين فيه بس يابني
باسم : المهم في واحد متقدملك
حور بهدؤ : عارفه
باسم بغباء: عارفه منين
حور : ها ياخد رقمك من مين ياغبي
باسم : اه صح المهم انتي موافقه ولا اي
حور بتفكير : لسه ها افكر واصلي استخارة وأشوف
باسم : ماشي بس ابقي بلغيني عشان نقوله يجي ولا ما يجيش
حور : اشطا جدا الديك بيدن اشطا خالص كبد وقوانص
باسم بنفاذ صبر : يارب الصبر من عندك
حور ضحكت وباسم خرج وقفل الباب

 

 

 

 

 

 

حور مسكت التليفون تكلم سيا
حكتلها علي كل حاجه من ساعت ما شافت أسر
حور : انتي عارفه انا بصراحه ما انكرش اني اتشديتلوا شوية وكل شوية بتخانق معاه عشان عايزه اتخانق معااه واتعودت عليه شوية فهماني أكيد
سيا : اه ياختي فهماكي تب وانتي ها تعملي اي
حور : والله يا سيا مش عارفه ده تحسيه اتقدملي عشان ينتقم مني ع اللي عملتوا فيه
سيا : هو بصراحه في دي معاه حق
حور : سيااااا
سيا : قصدي معاه حق يتقدملك عشان انته يا قمر يا قمر انته
حور : والله
سيا : اومال ها اكدب اعوذ بالله من الكذب يا اختااه

 

 

 

 

حور : ماشي انا ها افكر واصلي استخارة كده وأشوف
سيا : ماشي يسطا تصبحي علي خير
حور : وانتي من اهله
حور نامت جه الصبح المنبه رن
حور قفلته ونامت تاني
حور فتحت عينيها بخضه : يا لهوووي احنا الضهر المحاضرة فاتتني يووووه
تليفونها رن
حور : الو
أسر: انسة حور
حور بصدمه: …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسيرة قلبي)

اترك رد