روايات

رواية أسيرة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فرح وائل

رواية أسيرة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فرح وائل

رواية أسيرة قلبي البارت الثاني

رواية أسيرة قلبي الجزء الثاني

رواية أسيرة قلبي الحلقة الثانية

فجأة أسر ضربها بالقلم (البارت التاني💚🍃)
أسر بعصبية وغضب شديد : احترررررررررمي نفسك اعتبرررري نفسك مطرودة من دلوقتي مافيش دخول الزززززززفت الجاااامعه
حور وهي بتقاوم الدموع في عينيها : انا ما يشرفنيش انك تدرسلي وسابته ومشت
أسر من جواه<اي البني آدمه دي>
عند حور دخلت البيت وهي بتضحك ولا كأن حاجه حصلت بني آدمه برأس بقرة
حور بصوت عالي: اناااااا جيييت نوووورت البيبييت
مافيش ثواني والنور قطع
والدة حور بتهكم :اتوكسي
باسم : وش فقر من يومك
حور بصوت بقرة : اي اييييي انتوا ها تحفلوا عليه ولا اييع هو بس قال طالما حور جت يبقي انا اي لزمتي قام قطع وبعدين الشقه منورة اهي انتوا اللي مش بتشوفوا
دخلت الاوضة صلت قرأت الورد اليومي ونامت
عند أسر الكيلاني..

 

 

: اي حبيبي مش ناوي تفرحنا ونخلص منك
أسر ببرود : حتي لو فرحتكم ها افضل كابس علي قلبكم
ريم : مش مشكلة المهم ميييين يا شبح
أسر: مافيش
ريم : يولااااااا عليااااا انا باردوواااا
أسر بعصبية : ريم قولتلك ما فيش حد
ريم : ماشي ياخويا براحتك بس لو عايزة تحكي يعني انا ودني سدادة نبهعهعهععهها هيخو هيخووو
وراحت تنام
الصبح حور راحت الجامعه
وهي واقفه علي باب الجامعه قالت: يا تري ها يطردني
أسر جه من وراها :اي اللي جابك
حور : كان شارعك اجي اقف زي ما أنا عايزة انا مش جوه الجامعه
أسر : ماشي يا حور حسابك معايا
حور وهي تضع يدها على فمها: اه يا نصاب حسابي معاك خدت فلوسي الحقووووني حراامي
أسر بضيق : ما تكتمي بقااااا ده انتي اي ده
حور : بص ا باشا احنا نعمل صلح ما بينا انته مصاصه وانا مصاصه قولي بتحب طعم الفراولة
أسر بنفاذ صبر :انتي عبيطه يا بنتي
حور : عبيط فوووول نيعهعهعهعا هيخووو هيخو
أسر:عيلة هبلة
حور : هبلة كااااملللل نيعهعهعا هيخو هيخو
أسر: الله يكون في عونك ع المهلبية اللي في دماغك دي
حور : لا معلش سوري انا مش بحب المهلبية بحب الرز بلبن بس مش مسكر ويكون ساقع يلااااااا يا جرسوووون
أسر : يارب عيني

 

 

حور بجديه : دكتور بجد بعيد عن الهزار حضرتك ها تدخلني الجامعه ولا لا انا بجد اسفه على طريقه كلامي
أسر : لا لحد ما تتربي
حور وهي كاتمه غيظها : لا ما هي امي عادت تربيتي من كام يوم الله يرضي عنك يا دكتور دخلني وبص ها اجبلك غزل البنات وها اعملك عليه خصم
أسر بسخرية: غزل البنات وكمان عليه خصم ابو تلاته جنيه يا معفنه والخصم ها يكون لحد فين جنيه ونص
حور : لا اباشااا انته خدت عني فكرة غلط انا ها اجيب ابو خمسة
أسر بضحك : ماشي يا حور
بعديها قال بتحذير : لاول واخر مرة يا حور تتكلمي معايا بالاسلوب ده مش أسر الكيلاني اللي حد يكلمه بالطريقه دي انتي فاااهمه
حور في نفسها< شايف نفسك علي يابو قردان انته وانته شبه عمود النور كده >
أسر : فاااااهمه
حور : اه يا دكتور عن اذنك
أسر : مجنونه
حور خلصت المحاضرة ونزلت لقت باسم مستنيها في العربية
حور : اي ده اخويا بنفسه جالي الجامعه يا هناية ويا سعدي
ركبت العربية
باسم : قالااا صاحبتك سيا مش بتحضر معاااكي ولا اي اصلي شايفك لوحدك؟
حور بخبث : يولااااااااا يالئيم انته بتسأل ليه يا وااااد
باسم بتوتر : لا عادي يعني اصلي شوفتك لوحدك مش اكتر
حور : ماااااااش ها احاول اصدقك
ومشيوا بالعربية بس كان مراقبهم أسر
أسر< وانا اللي كنت فاكرك محترمه ده انا ها اشيلك المواد كلها ومش ها اطردك عشان انتي اللي ها تخرجي نفسك منها بنفسك > (انا بقااا كفرحه نفسي اضربه بوكسين انا أساساً متعصبة منه ها اقتللللللله هااا اقتتتله مااا حدددش يحووووووشني)

 

 

تاني يوم
راحت الجامعه وأخوها كان بيوصلها وقابلت سيا
حور : سيااااااا عاملة اي وحشاني
سيا : وانتي كمان والله اي اخبارك وعملتي اي في موضوع الدكتور
حور : الحمدلله انا كويسة والدكتور النيلة ده بعدين ها احكيلك
سيا : تمام
باسم : ازيك يا آنسة سيا
سيا : الحمدلله بخير يا استاذ باسم وحضرتك اخبارك اي
باسم : الحمد بخير وبعدين اي حضرتك وأستاذ شيلي الألقاب
سيا بابتسامه : تمام يا باسم عن اذنك عشان ها نتأخر ع المحاضرة
دخلوا وأسر وقفها قبل ما تدخل
أسر: آنسة حور اي اللي جابك جامعه محترمه زي دي
حور :

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسيرة قلبي)

اترك رد