روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الثلاثون 30 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الثلاثون 30 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة البارت الثلاثون

رواية أحببت مجنونة الجزء الثلاثون

رواية أحببت مجنونة الحلقة الثلاثون

نور…. بقولك ايه ياكريم انت شكلك محترم عن حمزه وامبارح بتاع التصميم اسمو علي اسمك وكان زوق وبدات اطيقك عشانو فا خليك جميل كده وقف وانت ساكت متخلهاش تهب عليك
كريم بصله وتنح…
احمد…شكلك متعرفهاش معلش دي نور
نور..اسكت بقا انت كمان
احمد بضحك…طيب عايز عروسه فين
نور بصت لي احمد واخدت نفس طويل وطلعتو بنرفزه…
احمد بضحك…ايه في ايه هتتحولي ولا ايه
كريم واقف بصصلها ومتنح…
نور لقت واقف ساكت…في ايه اخدتني كام في كام
كريم.. انتي بجد زاي ما سمعت عنك عكس الاول خالص
نور رفعت شفتها…سمعت ايه ان شاء الله
كريم…احم ولا حاجه
نور…متقول
كريم…ما اسلوبك ميطمنش
نور… لا متخافش
كريم… هو انا سمعت ماقولتش وربنا
نور…اممم انجز
كريم…سمعت انك دبش ومسترجله ولسانك طويل وعصبيه بس ان اول ما شفتك كنتي رقيقه وهاد خالص وقلتلهم انك عكس كده وقالو اسال عبد الرحمن ضربتو
نور…لا مش بيكدبو فعلا
احمدضحك… لا بنتنا صريحه رهيبه
نور…وربنا يا احمد هرزعك ضربه هتزعلك
احمد ضحك وسكت
كريم… بس انتي شكلك عكس كده
نور…. هو انت شايفني مسكه سك”ينه وواقفه
كريم ضحك… لا مقصدشي انتي بنوته وكده

 

 

 

 

 

نور بصت لقته خايف ضحكت…انت خايف بجد مني
كريم…بصراحه اها اصل لو مديتي ايدك.استحاله امد ايدي عليكي انتي مهما كان بنت
نور ابتسمت.. جدع ياض لا متخافش مش بمد ايدي علي حد الا لو عده حدودو معايا او قل ادبو وانت بين شكلك ابن اصول ومتربي وبعدين انا مش وبصت وسكتت
كريم واحمد.بصو علي بصتها
احمد…مالك
نور…بص البنت اللي هناك دي تبقا صحبت سلمي ايه رايك
احمد بص…انو في كذه واحده
نور…اللي لبسه فستان لون غريب دا
احمد… فين.يابنتي
نور…متعصبنيش دي مش هينفع اشاور
احمد… ما في تالت واحده لبسه اسود.وتانيه وردي وتالته رمادي فاتح
نور…انت بصص فين يا متخلف يبني دي
احمد…اللي لبسه فستان ابيض بس تحسي طحينه
نور…ايووه دي
احمد…مالها
نور بصتله بالامبالاه… بتسلم عليك
احمد بفرح…بجد بس هي تعرفني منين
نور…. لا كده كتير بجد
كريم ضحك… هي قصدها كا عروسه ليك
نور…اهو اللي ميعرفش فاهم
كريم ضحك… بس بجد مش بعاكس ولا كده حابب اتعرف عليكي ولو ميضايكيش نكون صاحب
نور…واخوات كمان مادام انت محترم كده
كريم… وليا الشرف والله
نور…تنستر وبصت لي احمد ايه تمام ولا ايه
احمد…طيب انتي تعرفيها ولا تعرفي انها صاحبتها بس
نور.. هي جت هنا تالت مرات زوق جدا ومحترمه اووي
احمد… طيب هي باباها فين اكلمو
نور بصتلو وضحكت… انت بجد كبرت في نظري وجي تحضنه
سيف بزعيق..احمد
احمدبعد نور عنه … لا بالله عليكي البت عايزها تشوفني سليم
نور بصتله بستغراب…في ايه انت عبيط
احمد…هبقا اعبيط لو مكنتش عملت كده
نور بصتله…ايه دا

 

 

 

 

 

سيف…نور تعالي
نور…لا وابعد عني
سيف بيجز علي اسنانه…تعالي يا نور متفرجيش ناس علينا
نور.. لا وخالي ناس تتفرج انا سكتلك من الصبح وانت مستهبل فيها
كريم…اهدو ياجماعه في ايه
سيف بصلو… بلاش انت يا كريم تدخل
احمد اخد كريم… انت كريم تعال يحبيبي مالناش دعوه بيهم دي ناس وحشه واخدو ومشي
نور بصت لي من فوق لي تحت وجي تمشي سيف شدها من ايديها علي المكتب بعيد عن ناس نور بتحاول تشد ايديها ومش عارفه لحد.ما اخدها مكتب وقفل وسابها
نور بعصبيه…انت عبيط ياض
سيف بغضب وعصبيه… قسم بربي انا حايش نفسي عنك ومش عايز امد ايدي
نور…واللهي لا مدها وضربته في كتفه بضهر ايديها اضرب عشان وشك دا ابوظهولك
سيف بيجز علي اسنانه… ايدك لو اتمدت تاني هزعلك وانتي مجربه
نور… طز
سيف بغضب…استغفر الله العظيم
نور… من كل ذنب عظيم ياخويا وبعدين انت بتشخط فيا ليه وعمل تجعر كده
سيف…واللهي بتسالي كمان بالي انتي لبسه دا
نور…مالو زاي القمر وخمست في وشه الله اكبر
سيف… انتي عبيطه ابت انتي هوايه الهبل ده وبعدين دا ص*درك كله باين دا غير دراعك وراجلك
نور وشها احمر… انت قليل الادب ومش متربي وربنا
سيف بغيظ… واللهي كل دا عشان قولتلك اللي انتي عمله في نفسك وبعدين شعرك دا من امتا بتفردي ولا اي روج دا
نور طخنت صوتها وزعقت….وانت مالك وبعدين ثانيه ما انت فتح القميص وصدرك اهو يا خويا بين ايه هو ده وبعدين انا لبسه فستان ودا طبيعي انا بنت اما انت فتحو ليه ان شاء الله تهوي
سيف مسك من دراعها نزل لي مستوه طولها…بت انتي لمي لسانك دا متخلنيش امد ايدي
نور مدت راسها قصاد راسو… اعملها عشان وربنا اندمك وتندم علي اليوم اللي فكرت تمد ايدك وسيب دراعي
سيف عض شفاتو…انتي مستفزه

 

 

 

 

 

نور… بعد ما عندكم وبعدين انت مالك اساس البس قصير طويل مالكش في
سيف…لا ليا وبعدين انتي شايفه دا لبس دا مسخره يا هانم ومن امتا اساس بتلبس كده ولا بتعملي في خلقتك كده
نور… لا اله الا الله مش كنت شايفني ولد ومستراجله اهو عملت بنصحتك اللي اساس ما اخدتش بيها.بس يلا هنجبر بخاطرك ولبست الفستان حل عني بقا عشان دماغي بدات تهب عليك
سيف…ايه تهب دي انتي بتجيبي كلام دا منين
نور…اقولك ومتزعلش
سلمي ومازن كانه بيدور عليهم لقوهم بيتعاركو…
مازن…ايه دا وبعد سيف عن نور سيب دراعها ياسيف وبعدو
سلمي…حصل ايه واحدو الله
سيف ونور.. لا اله الا الله
مازن..حصل ايه
نور…عمال يزعق وكسر نفسي اللهي تنكسر يابعيد
سيف… هديكي علقه وربنا
مازن… اهدو بقا هو حصل ايه طيب عشان تزعق فيها
سيف…انت مش شايف اللي هي لبسه دا بذمتك ايه مداري منها
نور…وانت مالك هو انا لبستهولك انت وبعدين ما انت اهو وجي تضربه مازن وقف قصادها نور بتحاول تبعدو راح مازن شالها
نور… وبعدين ما انت اهو ص’درك بين قولتلك حاجه فرحان بعضلاتك اللي شكلاها منفوخه اساسا ياض انت فستك ياض
سلمي ضحكت…
سيف بصلها
سلمي بخوف…وانا مالي هي اللي قالت
سيف… انا راجل لو وقفت عريان مالكيش في انتي بنت وبعدين زفت حمزه دا عمال يتغزل فيكي
نور…واللهي راجل طيب وبعدين حمزه.شخص لطيف جدا ومحترم
سيف رفع حاجبه…مين ياختي دا اللي محترم دا انا نفسي عارفو بتاع ستات
نور…وانا مالي ان شالله يكون بتاع راجاله انا ليا بتعامل معايا ولو علي كده انت عارف كويس اني لو فكر بس يتعد حدوده انا هعمل ايه
سيف…بجد وضح من اللي شوفتها وبعد.انتي جي تحضني احمد بتاع ايه ها
نور… لا اله الا الله اخويا وانت مالك
مازن… اهدو بقا ياجماعه مش كده
نور بصتلو وهو شايلها…بس يلاه وبصت لي سيف بص بقا انا هطلع من هنا لا تكلمني ولا تيجي شبه الحربايه تقف جمبي عشان وربنا انا بقيت علي اخري منك كتك البلاه وبصت لمازن نزلني
سيف… حلو قبلي انتي بقا.وسابها وطلع
مازن نزلها…. ليه كل دا وبعدين فعلا يا نور الفستان مكشوف اووي ميصحش وو وسكت لقه كتفها معلم عليه ايد وزرقه
نور بنبرة عياط…بقولك ايه انت كمان انا علي اخيري ومسك نفسي بالعافيه مش عايزه زفت اعيط كفايه قرف لحد كده مش ناقصاك
امل دخلت…في ايه ياولاد.سيف طلع متعصب ليه
نور بصريخ وفضلت تهبد راجليها في الارض…. مايولع في ايه انتي مركزه معاها هو وبس وطلعت
كلهم بصو لي بعض.

 

 

 

 

 

مازن..معلش ياامي هي متعصبه
امل…طيب روح شوفها مازن راح
سلمي حضنتها… معلش حقكك عليا
امل… مش زعلانه بس هو ايه اللي حصل
سلمي…سيف زعق لي نور علي الفستان عشان حمزه اللي معاهم في شغل شكلو مش كويس فا سيف مضايق وخايف عليها هي زعلت وهوبصراحه قاعد.يقولها انه مش حلو وشكلها وحش
امل… اهااا طيب اعمل فيهم ايه دوله ياربي
سلمي… ولا يهمك شويه ويتصالحو مش اول مره
ــــــــــــــــــــــــ
مازن لحقها قبل ما تطلع…نون تعالي
نور…بس عشان ناس
مازن…تعالي نتمشا في جنينه وبعدين نص ناس مشيت اساس
نور راحت معا…
مازن… حقكك عليا انا بس احنا اخواتك وبنغير عليكي
نور…ينفع اجي اقولك انت ايه القرف اللي لبسه دا وشكلك وحش روح غير الزفت دا خالني اي حد.يقولي شكلي حلو بحس انه بيتريق
مازن نزل لي مستوه طولها…طيب لو قولت انك رغم ان فستان مضايقني بس انتي طلع زاي القمر وجميل عليكي بس مش لبسنا دا يانون
نور…لو كان قالي كده كنت طلعت اغيرو اما دا هزقني
مازن… معلش متزعليش وبعدين في حد.يزعل يوم كتب كتاب اخواتو
نور ابتسمت…فرحانه اوي انك كتبت كتابك عليها
مازن… انا بصراحه مش مصدقه لحد.دلوقتي
نور حضنته… مبروك رينا يسعدكم يارب
حمزه… نور

 

 

 

 

نور بصت… يخربيت ام”ك
مازن بضحك… في ايه وبص علي حمزه
نور.. امم ياحمزه
حمزه…. كنت حابب اني اكلمك عن شغل بس كل ما اجي اكلمك القيكي مشيتي
نور…معلش اتفضل سمعاك
حمزه بص علي مازن.
نور.. اخويا مازن اكيد عارفه
حمزه… احم تمام هو الاوراق مش معايا لو نتقبل بكره ونتكلم
نور… لو تصميم يابقا سيف اوله بالمقبله دي مش انا انا افكار مش اكتر وتعديلات
حمزه…بالظبط دا اللي عايزك في
نور… تمام ابعتلي الشغل علي الاب وانا هبقا اعدل ال ملف
سيف لمحهم راح ليها…
نور يصت…استغفر الله العظيم
سيف بصلها وسكت…
حمزه… خلاص تمام بس في حاجات مهم محتاجك تكوني قصادي بكره ومتخافيش مش هخطفك
سيف…في ايه
حمزه… لا موضوع بتكلم في انا ونور
نور… لا موضوع ايه هو مش سيف معانا
حمزه بتوتر…اها اكيد بس دا شغلك وانا كنت عايزه في موضوع خاص
مازن…لا ثانيه انتي عمال تغير كلام شغل ايه وايه اللي بينك وبين اختي عشان يكون خاص او عام في ايه بالظبط
سيف ابتسم… لا انا عارف الشغل دا جدا وبص لي حمزه
سيف… حمزه انا بجد كنت بحاول امسك نفسي سوري وضربه بالبوكس حمزه وقع في الارض
نور تنحت وبصت علي حمزه ورجعت بصت لي سيف…
مازن… ايه دا ونزل يبص علي حمز لقه مناخيرو بتنزل دم
حمزه بعصبيه… انت مجنون
تسريع الاحداث
حمزه وسيف مسكو في بعض ومازن حاول يسلك ما بنهم ونور بتشد سيف بعيد عن حمزه وسف مصمم يضربو تاني واحمد وكريم ومحمود خال نور اخدو بالهم جريو قبل ما حد تاني ياخد بالو وحاول يسلكو ما بنهم وكريم اخد حمزه ومشي ومحمود زعق في سيف لان عيب انه يمد. ايدو علي حد في بيته وغير كده بنهم شغل ومكانش يعرف انه كان بيعاكس نور اما نور كانت بص لي سيف ومضايق من تصرفو اللي مش مفهوم وعده الوقت وكل ناس مشيت وعاصم قاعد وقالهم انهم يروح يصيفو في دهب وهو ومحمود ومكرم هيفضلو عشان الشركه والمستشفي وعبد الرحمن مرضاش يروح معاهم وقال مش هينفع لان شركه كده مش هيبقا في حد ونور زعلت عشان كان نفسها فرح تيجي معاهم وكده مش هتيجي وفرح روحت مع عبد الرحمن لان تاني يوم كلهم هيسافرو وكلهم طلعو يجهزو حاجاتهم عشان هيسافرو بكره ولما كلهم طلعو محمود قال لي سيف ونور يجو. وقاعد معاهم وقال لزم سيف يعتذر لي حمزه لان عيب في حقهم يضرب في بيتهم وسيف كان رفض ومحمود زعق راح وافق بعد نقاش كتير ومحمود قال انه كلم كريم واخد منه ميعاد عشان يروحو يعتذرو ونور كانت طول الوقت ساكته وبعدها طلع كل واحد علي اوضه عده اليوم علي البنات احلي يوم هما والشباب اما نور مكانش حلو خالص ولا علي سيف تاني يوم صاحو وبداء كل واحد يجهز عشان يفطارو بعداها يسافرو عاصم استغرب انهم منزلوش شنطتهم محمود قالو في اجتماع لي شركتهم لزم يحضرو فا كلهم يروحو وسيف ونور بعديهم وفعلا كلهم راحو ونور وسيف ريحين في مكان اللي كريم قالهم عليه

 

 

 

 

في طريق
نور… منك الله مش زماني كنت مسافره معاهم
سيف… واللهي ما انتي سبب
نور… انا يا كدب مين اللي ضربه
سيف… بسببك
نور… ليه قولتلك اضربو
سيف…. لا عادي كنت اقف كده واسمعو وهو بيقولك موضوع خاص وانا عرفه بني ادم وس”خ واسكت كده واضحك لا تصدقي غلطان فعلا مكنتش ضربتو انا كنت وقفت ظبط لنفس الار”يل
نور بصتله وعنيها ضحكت علي طريقته… كان ممكن تزعق مش تمد ايدك
سيف بعصبيه… ياشيخه وبعدين مازن زعق معا وهو بو’س”ختو بيتكلم و قرر الكلمه تاني يبقا يستهل وبعدين انتي بدفعي عنه ليه صعبان عليكي
نور…. لاطبعا انا عشان كان نفسي اكون بتحرك بالعربيه علي دهب واصيف مش رايحه اصالح
سيف.. اقفلي بوقكك
نور… وربنا جه شريط كده قدمي وحاجه بتوسوس ليا اسفخك قلم علي بوقكك وانا مش طيقكك من امبارح
سيف… جربي كده عشان اكسرهالك
نور. … لا لا بجد خوفت وبعدين انت بتزعقلي امبارح علي الفستان. كنت شوف نفسك ياتامر ياحسني وانت فتح القميص كان شكلك. يقرف
سيف… واللهي
نور بصت لي من فوق لي تحت… ليه مكنتش حاسس دا نص الفرح كان بيتريق عليك
سيف… فعلا تصدقي بالمره اكتر من 6بنات كانو عايزين رقمي
نور… تلاقيهم عايزينو عشان يحطو تحت صورتك ويكتبو تحتيها اللي حابب يساعد. رقم الحاله نفسها اهو
سيف بصلها بغيظ.وسكت وفضلو ساكتين
نور كانت منزله شعرها عند .في سيف
سيف… وصلنا لمي شعرك دا
نور.. لا ودا شعري بتاعي يخصني وفتحت الباب ونزلت
سيف..هبد ب ايدو علي العربيه ونزل
راحو لقو حمزه وكريم قاعدين
حمزه اول ما شافهم جي يقوم كريم مسكو
كريم… عيب جي يعتذر
نور… ازايكم
حمزه بصلها وردش
كريم… الحمد الله

 

 

 

 

 

سيف.. لا ما هو لو دا الاسلوب يبقا نمشي
نور.. حقو انت مشلفطو اقاعد وبصت لي حمزه اقاعد يا حمزه عيب لما ناس تجيليك ومتقدرهاش عيب في حقكك
حمزه… ومش عيب تضربوني في بتكم
نور… طيب نقاعد ونتفاهم
حمزه…هي ب البساطه كده
نور بتجز علي اسنانه.. اتفضل اقاعد يا حمزه ونتكلم طيب
حمزه…استحاله
نور…استهد بالله واقاعد
حمزه… ونعم بالله لا
نور طخنت صوتها وبصريخ….متترزع ياض في ايه هو انت عيل هتحيل عليك
حمزه تلقائي قاعد من غير ولا كلمه وبصلها وستغرب..
كريم ضحك وقاعد..
نور بصت لي سيف…اقاعد انت كمان سيف قاعد
نور وهي بتقاعد…ما كان من الاول لزم تعصبني استغفر الله العظيم
كريم… اهدي معلش
نور… يعني ينفع كده المهم احنا جاين نصلحك عشان عيب تضرب في بتنا ودا بعيد عن شغلنا اساس وبقولك حقك عليا انا وسيف
حمزه… انتي شايفه مناخيري اعمل ايه ب حقك عليا دي
سيف…اعملك ايه يعني
حمزه…اضربك زاي مضربتني
سيف….واللهي عشان ادفنك فيها
نوربصت لي سيف…لو سمحت تسكت شويه
نور بصتلو وحطت ايدها علي خدها… اممم وايه كمان
حمزه… ويعتذر مني
نور رفعت حاجبه…امم مش عايز مبلغ تعويض بالمره
حمزه… لا شكرا
نور…طيب بص بقا
سيف… انتي اللي تسكتي وبص لي حمزه مين دا اللي هيعمل كده انت دماغك شكلها في مخلل
كريم… اهدو يا جماعه مش كده الناس هتتفرج علينا
نور… لو سمحت يا سيف تسبني اتكلم انا وبصت لي حمزه يعني انت عايز تضربو زاي ما ضربك ويعتذر وجدعنا منك مافيش مبلغ تعويض صح
حمزه.. اها

 

 

 

 

نور…تمام انا وادم او مازن مثلا عزمتنا في بيتك وادم عاكس اختك بطريق مجامله مع العلم اخواتي لو دخلو ايه بيت عنيهم مش بتترفع من علي الارض بس نفرض وانت تعديها عشان احنا في بيتك ودا غير انكم صحاب جه اخويا بقا تاني ولمح ليها انهم يتقبلو ليواحدهم وفي مكان خاص بس بطريق شيك زاي مثلا موضوع خاص هل نخوتك هتقبل او تفكر وقتهافي بيتك ولا لا وتضربو
حمزه وشه اتكسف…
نور…اجابتك وصلت مش هتقبلها زاي ما سيف مقبلهاش فنمشيها حقكك عليا ونتصالح اما الشغل اللي بنا بقا دا مش في صالحك اننا نفوضه لان لو انت مشيت هتخسر لان عارف الشروط اللي يترجع هو اللي يدفع الخساره فا لي تاني مره خاليها حقكك عليا وغلطه وانت ندمت عليها وسيف رد فعل طبيعي.زاي رد فعلك اللي وصلني دلوقتي
كريم بصله… بجد بجد.والله برافو
نور ضحكت وغمزه لي ورجعت بصت لي حمزه.. وعلي فكره مفروض انك تعتذر انت ليا لان انا اعتبرتك اخ ليا زاي كريم وسيف واخواتي الصبيان وانت محترمتش دا ولا احترامت اهل البيت
حمزه… اسف
كريم بصلو بصدمه…دا بجد
نور… مصدومه ليه دا المفروض صحبك فاهم غلطو عموما كده احنا صافين تمام
سيف كان بصص لي نوره ومش لقي اي رد او مش فاهم انها اتكلمت بشكل دا وكالعاده بتاخد قلبه ب اي تصرف
حمزه… طيب نشرب حاجه كلنا
نور طبطبت علي كتفه … نشرب شربتك مع اللي تهديك يا خويا باي وبصت لي كريم باي يلا يا سيف
كريم ابتسم … باي ومشيو
كريم بضحك… قصف جبه
حمزه ضحك… هزقتني بالادب
كريم.. يكشي يأثر فيك اتلم بقا وتجوز
حمزه ب ابتسام… شكلها كده وضحك
كريم… لا مش نور
حمزه ضم حواجبه….ليه
كريم ضحك… سيف
حمزه… بجد
كريم… وضحه الاتنين ضحكو.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

عند سيف في طريق
سيف بص علي نور وابتسم… شكلك كان حلو وانتي بتتكلمي وبتهزقي بالادب
نور بصتله وديرت وشها…
سيف… بس غريبه اتكلمتي بثق انه هيوافق بعدم الاعتذار مني
نور….
سيف بصله وعارف انها مش طيقه.. احم انتي عارفه كنت علي تكه واقوم اضربو
نور…..
سيف وقف العربيه نور بصتلو
سيف… احنا هنسافر والوقت هيبقا طويل تعالي ننزل نجيب اكل يكفينا في السكه
نور… مش عايزه عايز تجيب اتفضل انت مش عايز كمل الطريق عايزه اوصل بسرعه
سيف..اسف
نور…
سيف.. عارف اني كنت عصبي وتصرفت غلط بس انتي فستانك وتنهد خلاص اللي حصل حصل حقكك عليا
نور..
سيف… طيب عشان خاطري خلاص
نور…
سيف… ايه دا انا ماليش خاطر عندك
نور… لي ايه لي انك هزقتني قدام ناس امبارح كل شويه القيك جي وتتعارك معايا او معاهم او تهزقني دا غير لما كسرت فرحتي وحسستني اني شكلي وحش خاطر لي انك حتي مسكتش لا لما اتهزقت من خالو وامي ومازن خاطر لي اني مفروض امبارح يكون احلي يوم في حياتي خليتو شبه وشك وانا غلطانه اني صاحبتك من نهارده انت في حالك وانا في حالي تمام ومتتكلمش معايا لحد منوصل وبعد منوصل برضو
سيف بصله وكان مش عارف يقول ايه… مش عارف اقولك ايه بس بجد مكانش قصدي يانور انتي مشوفتيش كله كان بيبصلك ازاي وانا مش قادر اعمل حاجه دا غير حمزه اللي عارف نيتو مش كويس
نور ضحكت بستهزء…. واللهي ولا عشان كلهم كانو حبني وانت محدش بيطيقك وانك غيران ولا لا دا عشان فرط الحركه مكانتش مخليك تقاعد في مكان
سيف بصله وبصدمه وضم حواجبه ونظرته بمعنا مكانش متوقع منها كده او عتاب او ندم انه قالها عنه وبعد وقت نزل من العربيه ودخل السوبر ماركت وسباها هي
نور نظرتو خلتها تندم انها قالت كده…. انا ايه اللي هببتو دا انا قولت كده ليه اساس ازاي
العقل… هو صراحك وكان فاتح معاكي صفحه جديده وانتي عيرتي بشئ مكانش ب ايدو
القلب… اكيد ندمان انه حكالك علي حاجه
العقل… ما فعلا الفستان كان عريان انتي عارفه كده حتي كنتي رفضه تجبي وهما اللي قالولك حلو وصممو عليه
القلب… وهو عندو حق كلهم كانه مركزين واولهم حمزه وهو جبلك حقكك بدل متشكريه عيرتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

عند سيف
دخل الحمام وغسل وشه وبيتكلم مع نفسه وبصص في المريا
سيف بعصبيه وغضب.. غبي غبي حبيت تحكلها اهو بتعيرك من امتا حد كان بيعرف عني حاجه لا وانت ايه رايح تقول لي عمتك زمانه واخدك كمان تريقه او كلهم قاعدين يضحكو دلوقتي عليك واحمد كمان تلاقي عمال يضحك غبي غبي
غسل وشه وطلع جاب اكل وحاجات نور بتحبها وطلع وركب العربيه وحط الكل وبداء يتحركه وعينه مالمحتش نور ولا دقيقه ونور كانت بصالووهو ولا كاني نور جمبه
نور بصت ومن جوها ندمانه علي كل كلمه قالتها وخايفه تتكلم شايفه وشو مالين غضب وزعل وعروق وشه برزه فضلت سكت وبتحاول تنام تفتكر نظرتو لما قالت الكلام تبصله وتلاقي زاي ما هو بصص قدامو
عده ساعتين وهما كده ونور كل ما تحاول تنام تفتكر يروح النوم لحد ما فعلا كانت عايزه تنام بس نظرت الخذلن منه مش راضيه تفارق عنيه فضلت تعيط من غير صوت مره واحده شهقت من كتر العياط سيف بص عليها لقها متبهدله من العياط ركن العربيه وبصلها بلهفه وخوف
ـ
سيف رفع شعرها من علي وشها… في ايه مالك
نور بعياط وشهقه بعد كل كلمه… انا اسفه واللهي ما عارفها انا قولت كده ازاي مع انك كنت فعلا خايفه عليا وبذات من حمزه انا اسفه
سيف ب ابتسامه بسيطه… حصل خير ولا يهمك
نور بصتلو… لا انا غلطانه انت كنت خايفه عليا بدل ما اشكرك قولت كلام يوجع انا اسفه
سيف…. خلاص يا نور محصلش حاجه ومسح دموعها بطلي عياط
نور بصتله وقامت حضنته وفضلت تعيط وعماله تترعش من كتر العياط… اناسفه انا خذلتك مفروض مقولش كده واحفظ سرك مش اعمل كده سامحني
سيف ضحك وطبطب عليه…
نور….واللهي كلامي كله كان هبل كلهم بيحبكوك و انت كنت بتخلي بالك مني بدل ما اشكرك اتعصبت عليك عشان خاطري سامحني انا اسفه
سيف ضمها لي حضنه اكتر…مش زعلان منك عشان اسامحك وبطلي تتاسفي لو عايزني مزعلش
نوربعياط…مش عرفه انسا شكلك وانت مصدوم فيا وفضلت تعيط بصوت علي
سيف ودانه وجعتو…واللهي مسامحك خلاص يانور وبيحاول يبعد راسو عنها ونور حضنه جامد
نور…انا اسفه

 

 

 

 

سيف…. يا ستي انا اللي اسف ابوس ايدك كفايه عياط
نور…حقكك عليا
سيف…طيب عياطي بس بلاش تصريخ طيب خلاص بقا وفضل يملس علي شعرها ويطبطب عليها عشان تهدا
نور حبه حبه بطلعت وفضلت شهقه مكان العياط وتتنفض لحد ما سكتت
سيف….نور نور ولقها سكتت بس مش بترد بعدها عنه شويه وبص لقها نامت ضحك بفرح وحضنها تاني
سيف بيملس علي شعرها…بحبك يا نور بحبك يا روحي بحبك يا اغلي حاجه في حياتي بحبك يا. نور عطست وهي نايمه
سيف…. يااا معفنه وفضل يضحك وبعدها ومسكها زاي نونو من دراعتها بت انتي ابت
نور فتحت عنيها وبصتله بنوم وقربت منه وبصت في وشه جامد وراحت حطت راسها علي كتفه ونامت تاني
سيف بضحك… ايه دا وفضل يضحك بنت اختي معايا وربنا مجنونة وفضل يطبطب عليها بعد شويه فرد الكرسي بتاعها وحطها عليه وتحرك بعد ساعه نور قامت
نو….احنا وصلنا
سيف بصله وابتسم… لا لسه كملي نوم لسه بدري
نور… انا جعانه اووي
سيف.. طيب قومي يلا كده كده انا خلاص اهو ووقف العريبه وصلنا مكان البريك تحبي اجبلك نسكافيه او اي حاجه
نور… لا عايزه اكول بس
سيف طلع الاكل… كولي يلا
نور وهي بتاكل…. بجد مش زعلان مني اسفه والله
سيف….ياختااااي وربنا ما زعلان ولا بزعل منك ولا هزعل
نور…. بس بصتك ليا غير كده انا خذلتك صح
سيف باس راسها…. انسي يلا كولي
نور بصتله ومكسوفه من اللي عملته سيف ضحك علي نظرتها
سيف… واللهي ما زعلان منك
نور بفرح… مش هكرارها تاني وعد ومكانش قصدي انا فعلا معرفش قولت كده ليه واللهي ورحمه بابا انا ما عارفه انا عملت كده ليه
سيف باس راسها ولعب في شعرها… ولا اكني حاجه حصلت عادي ورحمه امي ما زعلان كولي بقا
نور ضحكت بفرحه.. حاضر.
وبدات تاكل هو وهي وبعدها اتحركو ونور فضلت بص لي سيف وساكته
سيف بيبصلها لقها بص لي
سيف ضم حواجبه بستغراب… في ايه

 

 

 

 

نور ابتسمت… مافيش
سيف…بجد في ايه
نور.. مافيش عادي
سيف… طيب في حاجات حلو بتحبيها في كيسه ورا افتحي وكولي
نور بفرح مدت راسها لي وراه واخدتها وفضلت تاكل شبه الاطفال سيف ضحك نور بعد ما اكلت فضلت تلعب في حاجات العربيه
سيف…. بس يا نور
نور… هو دا ايه
سيف… راديو
نور.. ما انا عارف دا دا ايه
سيف.. حاجات بتاعت العربيه سيبيها
نور فضلت تبص ومره واحده جي تشد المفتح
سيف….بت بت ومسك ايديها بتهببي ايه
نور. عايزه اعرف لو شلت المفتح وانت ماشي هيحصل ايه
سيف… هنعمل حدثه ظريفه في سكه انتي مجنونة
نور… بجد
سيف.. نامي يا نور
نور…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

‫4 تعليقات

اترك رد