روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة البارت التاسع والعشرون

رواية أحببت مجنونة الجزء التاسع والعشرون

رواية أحببت مجنونة الحلقة التاسعة والعشرون

سيف…. وربنا مجنونه
بعدها سيف. اخد. دوش وقاعد يفتكر شكل نور وهي بتجري عليه وضحك
العقل… يمكن بدات تحبني ولا ايه
القلب.. حتي لو لسه بس بقت متعلقه بيك
العقل… يمكن ويمكن لا ما هي مش بتتكلم بصراحه ومش عارف بسبب الدبش بتاعه بيخليني مش فاهم هي بتهزر ولا بتتكلم جد
القلب… بس عياطها دا يأكد انها بتحبني
العقل… بس برضو بتقول اخويا
القلب… بس احسن من الاول لان هي كانت بتقول مش بتحب تشوفك
العقل.. بس شكلها كان جميل
سيف… انا عمال اكلم في نفسي هتجنني البت دي
نزل لقه نور واحمد واقفين بيضحكو
احمد… بس وراجل من ساعتها يشوفني يمشي مع اني واللهي ما كان قصدي اخوفه مني
نور بضحك.. اي حد بعد اللي عملتو هيخاف يابني
احمد بضحك…مش عارف بقا اللي حصل
سيف.. اومال هم فين
نور.. فوق كلهم متجمعين في اوضة شموس
سيف…اها وانتي مش قاعده معاهم ليه
نور…حبه اشوفهم وهما بيشتغلو وفي حاجات بقولها لي كيمو
سيف…كيمو مين

 

 

 

 

 

 

نور.. كريم اللي بيصمم الديكور وكده
احمد ضحك…دا انتي بهدلتي الولد يحبت عيني عماله تقوله اعمل واعمل حاسس هيسبنا ويمشي
سيف… استنا انت بس وبص لي نور ايه كيمو دي متقولي كريم
نور.. لا ما احنا اتصحابنا
سيف جز علي اسنانه…هو انتي اي حد تصحبي اش عرفنا بي
نور…لا شكله محترم واللهي
احمد بص لي سيف وضم حواجبه وابتسم..
كريم المصمم… نور انا خلصت اللي قولتي عليه تعالي شوفي
نور… اشطا
سيف…استني جي اشوف معاكي
نور…متيجي هو انا منعاك اول ما راحت انبهرت بجمال شكل التصميم
نور…ماشاء الله تسلم ايدك بجد
كريم ضحك…اخيرا حاجه عجبتك
نور… ما انت عمال تعك اساس خليني ساكته
كريم…حد.قالك انك دبش
نور ضحكت…اها كتير اولهم اللي واقف دا سيف
كريم بص…اهلا انا كريم
سيف بصصله بغيظ.. اهلا
نور بفخر… ارئد سيف الدين اخويا الكبير كريم ابتسم وسلم عليه سيف شك في ابتسمتو وحط ايدو علي وسط نور وضمها لي وابتسم لي كريم بضيق
نور فرحت فكرت عشان قالت اخويا وكده هو كمان بيعتبرها اختو.. نور عجبك التصميم
سيف…حلو
كريم…طيب بعد اذنكم هروح اكمل باقي الشغل
نور.. اشطا متعكش
كريم ضحك…ياربي حاضر

 

 

 

 

 

نور بصت لي سيف… ايه مالك مكشر ليه مش عجبك
سيف… لا حلو
نور…بقولك انا جعانه اووي متعمليش سندوتش وانا اعملك قهوة
سيف… هو مين فين اللي راجع من سافر
نور… خلاص اعمل ليك انت كمان ولي احمد وبعدين امي و ومرات خالي عملو اكل كله انا مش بحبو وكلهم اكلو معاد انا واحمد عشان هو كمان مش بيحبو فا يلا عشان خاطري
سيف… تمام و الزفت اللي انتي لبسها دا قولتلك غيري
نور…بقولك ايه دا ب300ج لا
سيف…يادي ام ال300ج هدهملك ياستي اطلعي غيري
نور.. هي مشكله في 300 المشكله متغاظه منها
سيف.. طيب معلش انتي احسن منها غيري
نور… متخلنيش اخسرك ياسيف بسبب التيشرت يلا بقا
سيف بضيق وجز علي اسنان ومسك ايدها…طب تعالي وراحو للمطبخ ونور قالت لي احمد يجي
احمد… لا مش بحب العك بتعك دا اعملي لنشون
سيف بصله…هتتئمر اعمل لي نفسك
احمد…ومالو وراح يعمل لي نفسه
نور.. مين عايز نسكافيه ومين عايز قهوة
احمد…لا انا عايز شاي
نور…اشطا وبصت لي سيف انت اكيد قهوة
سيف… اها
نور… اشطا دخلت امل
امل…بيت يانور هو لسه ماردش بصت لقت سيف
امل…انت جيت ومسكت قلبها الحمد الله تعال وحضنته
سيف ضحك…في ايه

 

 

 

 

امل… البت دي وجعت قلبي عليك وبحاول انا وعمتها نطمنه واحنا خايفين وخوفنا اكتر من تليفونك اللي مقفول
سيف بص لي نور بفرحه…لا انا بخير
امل….دايما يا حبييي الحمد الله ربنا يحفظك وبصت لي نور الله يسمحك
نور بصتله… وانا مالي ما انا حلم اللي خوفني وبعدين اهو سليم
امل.. عايزه اقطعلك لسانك دا وبصت لي سيف اعملك حاجه تاكولها
سيف… لا انا بعمل
امل… دا في سمك جميل استنا عملك
سيف…لا لا انا بعمل تسلم ايدك يا امي
امل بهمس… طيب اعمل للمخفي معاك واكلها غصب عنها مش راضي تاكل
سيف ضحك… حاضر
امل… يحضرلك كل خير يا حبيبي واعمل لي احمد كمان مرضاش ياكل
احمد سمعهم …لا انا بعمل لي نفسيتش يا خالتو الاهتمام مش بيطلب
نور بصت…في ايه
امل…انتي مالك ولقتها بتعمل قهوة ايه دا لا مافيش شرب قهوة انتي مااكلتيش
نور…لي سيف مش لياانا بعمل نسكافيه
امل… هتفرق لا لما تاكلي
نور… حاضر
امل…سيف بالله عليك ماتشرب الا لما تاكل
سيف..حاضر
نور…هو في ايه
سيف بصلها…بس يا ام 300ج
امل بستغراب…300ج بتوع ايه
نور برقه لي سيف وبصتله بمعنا ميقولش… لا دا بيهزر
امل بصت لقتها بتشاور لي سيف انه ميقولش… سيف 300ج بتوع ايه عملتي ايه يا مصيبه
سيف… مافيش دا في جهاز بتاع قهوة عايزه تجيبو ومعروف ان اكيد مش اصلي فبقولها مافيش حاجه بالسعر دا يبقا كويس
امل…سيف بجد

 

 

 

 

 

سيف… اها طبعا
امل… طيب يا حبيبي انا هطلع لو محتاج حاجه قولي وانت يا احمد لو عايز حاجه قولي انا فوق
احمد…متحرمش منك
نور…طب وانا
امل…امشي ابت وضحكت وبستها من راسها عشان متزعلش نور ضحكت زاي الاطفال
نور بعد ما مامتها طلعت بصت لي سيف… احيه دي لو عرفت هتنفخني
سيف ضحك… ليه
نور… انا قولتلها جيبه ب75ج وقالتي اضحك عليكي لو عرفت ب300ج هتعمل ايه
سيف… اومال هي شايفه بكام
نور…بتقولي اخرو 50ج وهبقا كمان كرمها
احمد بضحك… مكانتش بحب امي تيجي معايا بسبب دا كانت تفرج عليا ا امة لا اله الا الله لو راجل مرضاش ينزل حاجه
نور… امي لو ايه مش بتسكت
سيف ضحك…. امسكي طيب كولي
نور.. دا كتير.
سيف…مش هتشربي الا لما تاكلي يا اما هقولها علي الحقيقه
نور.. واطي واخدت
احمد ضحك علي شكلها… ما كان بالادب
نور…. بس يلاه
قاعدو ياكلو مع بعض
احمد…بت صحيح عبد الرحمن كان هنا معاكم
نور…اها ليه
احمد…استغربت اصل قال انه بيت عندكم هو وخطبتو
نور…اها وتصالحو ممحون علي الاخر
احمد…احلفي

 

 

 

 

 

نور… وربنا خليتو يتمنا بس تقوله صباح الخير
احمد ضحك… قادره
نور… حبيبي
سيف ضربها في كتفه…ايه دا اتلم
نور ردتلو ضربه… كتك ضربه ايه
احمد بصلو وضحك…
سيف…اتلمي
نور…انت عبيط انا جيت ناحيتك
احمد ضحك… نور معلش عايز الفون بتاعي من برا
نور…وانت اتكسحت ما تقوم انت
احمد…يخربيت لسانك بقولك معلش هاتي الفون
نور…مش قايمه
احمد…. اومال خالتيني جيت ليه وبعدين فين الهيصه في كده
نور… وانا مالي هما اللي كلهم راحو يتصورو وبعدين ما انا متنيله اهو قاعده.وشكلها مافيش هيصه ولا نيله
احمد..طيب هاتي الفون
نور… عندك رجلين روح هات بيها الفون بتاعك
احمد…واطيه وراح
نور… مالك يا بوظ الاخس مكشر ليه
سيف… مافيش. وكولي
نور… اهو عماله اكول لقت تهاني بتناديها
نور…ايوه يا تيتا جيه وراحت
.احمد دخل كانت نور طلع بص لي سيف… وقع اووي
سيف بصله…نعم
احمد… لا مش عليا انت فاهمني بين علي فكره انك بتغير ومش اول مره بس نهارده اتاكد انك بتحبها
سيف ضحك…
احمدبضحك… طب وربنا كنت عارف من امتا بقا
سيف.. مش عارف فجاءه لقيت نفسي متعلق بيها
احمد… انا شكيت لما لقتك مافيش رد فعلا لما ضربت عبد الرحمن
سيف ضحك… مجنونه
احمد…بس جدعه وطيبه جدا
سيف…متظبط ياعم

 

 

 

 

احمد ضحك…ياعم دي اختي
سيف… تفتكر هتحبني
احمد… خالي بالك انت منها نور بكلمه تكسبها
سيف…عمتي قالتلي كده
احمد… يعني انت قولت لي عمتك ومخبي علي صحبك واخوك ماشي
سيف ضحك… ما هي قفشتني زايك
احمدضحك… شكلنا كلنا هنقفشك ونور في مياة المخلل
سيف ضحك…شكلها كده
احمد..مبروك مقداما ياصحبي
سيف ضحك… عقبالك
احمد…يارب يا خويا يارب
سيف..خايفه ترفضني انا بحبهااووي
احمد… ينهار اسود دا انت وقع علي الاخر وضحك
سيف…تصدق اني غلطان اني بتكلم معاك
احمد… ياعم بهزر معاك اكيد وبعدين انا شايفها بتتعامل معاك عن الاول بالعكس و انت خالي بالك عليها واتقي الله فيها ربنا هيكرمك وشوف ايه اللي بيخليها فرحانه واعملو
سيف… بحاول والله
تسريع الاحداث
نور نزلت وقاعدو ناس خلصت تجهيز القصر عشان الفرح وبعدها بشويه البنات والشباب جم وكلهم وقاعدو يضحكو ويهزرو مع بعض وهيصو شويه وبعدها البنات طلعت
نور… شايفكي مبسوطه اووي
فرح… جدا مشوفتيش بودي كان ازاي معايا وتصورنا كتير بجد مبسوطه
نورضحكت… بودي عبد الرحمن خربوش بقا بودي وربنا خساره في يابت انتي طيبه وغلبانه
فرح.اتكسفت… بس غلبان والله انتي عارفه انا اول مره ابقا فرحانه كده
نور.. ربنا يفرح قلبك دايما يا قلب بودي انتي وضحكت
فرح…بطلي رخمه بقا

 

 

 

 

نور… ماشي ياستي احكيلي حصل ايه
فرح… مافيش اتصورنا روحنا اكلنا وبعدها جينا هنا بس هو مسبنيش فضل كل ما اروح حتي يجي معايا سبحان الله بجد شكرا يا نور وقامت حضنتها
نور ضحكت…شكرا عليا ايه ياهبله انتي اختي وصحبتي ربنا يفرحك دايما يارب
فرح طلعت من حضنها…لو اختي مكانتش تعمل معايا كده والله
نور… من اللي سمعتو عن عمتك وعمتي اها
ضحكو هما الاتنين
نور.. اها واللهي مع ان عندك مرات خالي تبقا عمت اميرة وسيف وطيبه واحن منها مافيش يكش بس احنا اللي حظنا في العمات استغفر الله واحدهحيزبونه وانتي عمتك حربايه مقدده
فرح ضحكت… يخربيت شكلك.يابنتي لسانك دا
نور بضحك..مش الحقيقه
فرح… بس الحمد الله انا ربنا عوضني ب عمي حنيت الدنيا في هو ومراتو ووعيال عمي البنات طيبن وانتي ربنا عوضك بخالك واخواتك وعمو مكرم وجدك كلهم بيحبوكي
نور…فعلا الحمد الله وانتي واللهي كلهم بيحبوكي وبذات جدو وتيتاتهاني وتيتاشمس
فرح… انتي عارفه ان لي اول مره احس ان وسط عيلتي بجد روحكم حلو وبسيط رغم اول مادخلت القصر قولت هتتكبرو عليا وكده
نور…مين احنا ابدا اساس اميرة دي كانت عايشه في امريكا اها ساعات بوقها بيتعوج بس غصب عنها قاعدت معايا يومين خلتها تردح لي ادم.
فرح ضحكت… انتي مصيبه وربنا
نورضحكت… وانتي عسل اعسل انت يلا ننام عشان بكره ميك اب ارتست هتيجي تبيضنا وتمحر وتعمل التشطيباط في وشنا
فرح ضحكت…يلا تصبحي علي خير
نور…وانتي من اهلو ياقمر
تسريع الاحداث
اليوم عده وكلهم كانو فرحنين تاني يوم كلهم فطارو وبداءو يجهزو وجت الميك اب ارتست
وخلصو وكان كلهم متوترين

 

 

 

 

نورين…حسه شكلي مش حلو وياسين هياخدني تريقه
(فستان رمادي وطويل وشكله تحفه وميك اب هادي ولمه شعرها ومنزله خصلتين شبه الاميرة)
نور… وربنا ابدا قمر وبعدين يبص لي نفسو الاول وبعدين يتريق
(فستان قصير رومادي ومنزله شعرها كيري ناعم وميك اب بسيط جدامع عيونه رمادي وملامحه البريئه كان شكلها يخطف القلب)
اميرة ضحكت.. بت طيب انا ايه ادم اول ما يشوفني هيقولي ايه
(فستان وردي ومنزله شعرها كيري ناعم وشكله جميل وميك اب هادي شكلهااميره فعلا)
نور… هيقول عرفت اختار شكلك جميله والله
سلمي… طيب انا ايه حلو
(فستان اخضر وشكله تحفه وشعرها لمه من ناحيتين ومرجعه لي ورا وخصلتي نزلين من ناحيتين وميك اب بسيط وشكلها كان شبه الاطفال)
نور… جدا واللهي لو مش الروج هيعلم في وشك كنت بوستك من خدك
فرح… انا شايفه اني من غير ميكب احسن
(فستان احمر وشعرها مفرود وميك اب هادي مع شكلها كان فعلا حلو جدا)
سلمي… بت اسكتي دا انتي صاروخ
نور بضحك… سلمي هو مازن مقصر معاكي في ايه صاروخ طلع من قلبك بذمه
سلمي بضحك… بحبها اووي ملامحه جميله ماشاء الله
فرح…انتي اللي جميله اووي والله اللهم بارك
نور بهزار…استغفر الله العظيم اعوذ بالله ربنا يتوب عليكم
اميرة… انا شكه فيهم من الاول
نورين…بس بس ربنا يسترها علينا
سلمي…لا بقولكم ايه فرح بتتكسف اما انا لساني مافيش اطول منه اتلمو
كلهم ضحكو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

عند الشباب كانو واقفين مستنيين
ادم…هما بيعملو ايه كل دا مش المفروض ينزلو (كان لبس بدله رمادي وشكله جميل)
ياسين… مش عارف انا ليكون طلعو ينامو(كان لبس بدله بني فاتح وشكله ياخد العقل)
مازن… لا انا عارف سلمي بالها طويل فا عادي (كان لبس بدله سوده وشكله جميل)
سيف كان واقف مع حمزه وكريم وعبد الرحمن وبيتكلمه في شغل بس سيف كانت عنيه علي السلم مستني نور يشوفها
حمزه… بس المشروع دا مظنش انه هينفع لان معظم اللي مشتركين في مالهمش اسم
عبد الرحمن… مش لزم يكونو معروفين في بلد شغلهم هو اللي هيثبت كده
(كان لبس بدله سوده وشكله ياخد العقل)
احمد… انا والله ما بفاهم في شغل دا بس علي ما اعتقد ان حمزة بيتكلم انه يقصد ان اناس بتيجي علي الاسم(كان لبس بدله رمادي وشكله جميل)
كريم… بس برضو ما لو كل واحد مش معروف مكانش حد نجح وبعدين شغلك اللي بيثبت اسمك ولا ايه ياسيف
سيف بسرحان…. اها اها (كان لبس بدله سوده وكان شكله جميل)
حمزه… معرفش يمكن كل واحده لي وجهة نظر
سليم دخل. وراح يسلم علي سيف…سيف ازايك (كان لبس بدله سوده وشكله حلو)
سيف بص لقه هو…اهلا يا دكتور
سليم…اهلا اعرفك خطبتي هدير وبص لي خطبتو الرائدسيف الدين
هدير… اهلا تشرفت بحضرتك (كانت لبسه فستان اسود بسيط وشكله جميل عليها)
سيف… اهلا وانا كمان
سليم..اومال نور فين كنت عايز اعرفها علي هدير
سيف… لسه كلهم فوق هروح اساله بعد اذنكم
ـــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

ادم… مكانش ميك اب دا اللي ياخرهم كده
سيف…هما اتاخرو كده ليه الناس كلها جت
ياسين بضحك…شكلهم بيتقلو علينا
مازن بضحك…اتقل تاخد حاجه نضيفه
ياسين… لا مادام كده براحتهم انا بقرف اووي ما انت عارف اخوك
مازن… لا متخافش احنا بناتنا نضيفه طول عمرها
ياسين… طبعا اومال انا ليه ملطوع لطع دي
سيف…ياربي انتم بتهزرو
ياسين بضحك…طب هنعمل ايه
ادم…. ما احنا واقفين مستنين يحنو علينا
سيف… فين ماما
ادم…عمتو امل هناك ااهي
سيف راح ليها…ماما اطلعي قوللهم ينزلو الناس كلها جت و الماذون كمان
امل… ما هبه طلعت تناديهم هي وفريده وجدك لسه متكلم برضو معرفش بيهببو ايه
ـــــــــــــــــــــــــــــ
في نفس الوقت عند البنات كانو قاعدين بيتكلمو مع بعض ويهزرو
هبه… ايه دا انتم قاعدين واحنا فاكرين انكم لسه
فريده…يا برودكم الناس والماذون مستنين تنزلو وانتم قاعدين
نور…ما احنا محدش قالنا يلا
نورين…ماما ايه رايك
هبه ضحكت…يخربيت برودك بس قمر تعالي وحضنتها ربنا يسعدك يارب
سلمي…وانا طيب يا ست الحبايب
هبه ضحكت…تعالي يالمضه. قمر
فريده بصت علي فرح…اللهم بارك بت يا فرح انتي طلع زاي العسل
فرح ضحكت بكسوف…بجد يا طنط
فريده…قولنا تقولي ماما ولا ازعل

 

 

 

 

فرح ضحكت…حاضر يا ماما
فريده…هاتي حضن بقا وحضنتها
هبه بصت علي اميرة… اللهم بارك تصدقي خساره في ابني انتي تستهلي الاحسن
اميرة ضحكت وحضنتها.. ربنا ميحرمنيش منك يا عمتو
فريده بصت علي نور… يالهوي يابت دا انتي طلعتي قمر اووي اللهم بارك
هبه بصت علي نور… سبحان الله اللهم بارك نسخ من بسمه
فريده… واحلي وربنا
نور.. انتم متنحين كده ليه
فريده… مستغربين طلعتي موزه وضحكت تعالي عقبالك يارب
هبه ابتسمت وحضنت نور هي كمان… ربنا يرزقكك باللي يحبك ويتمنا رضا ترضي
نور اتكسفت… ربنا ميحرمنيش منكم
فريده… العيال كلهم ماشاء الله ياهبه
هبه… ربنا يحفظهم يلا ننزل زمانهم بيشتمو فينا وضحكو
كلهم نزلين هبه وفريده بداءو يزغرطو الشباب بصو كلهم علي صوت
ادم تنح اول ما شاف اميرة… يالهوي اميرة فعلا مش كلام
ياسين اول ما شاف نورين… اللهم بارك
عبد الرحمن اول ما شاف فرح… بسم الله ماشاء الله وابتسم
مازن اول ما شاف سلمي ….قلباااي وربنا هكتب الكتاب النهارده
سيف اول ما شاف نور….نهار ابوكي اسود
البنات نزلو وكل واحد واقف قدام عرستو
ادم باس راس اميرة.. قمر ياناس وابص علي الفستان وابتسم وحيات امي هطين عشتك بس لما اكتب الكتاب
اميرة بصتلو.. ايه
ادم مبتسم … صد”رك كله بيان وحيات امي ماشي وايه الكم المفتوح دا يلا هي جت عليه
اميرة… دا يوم يا ادم وبعدين انت بتضحك وبتقول كلام عكس ضحكك ليه
ادم…عشان ناس ياختي يلا واخدها ونزل
ياسين باس راسها..اللهم بارك
نورين… بجد عجبك
ياسين… انتي من غير حاجه وفي اي حاجه قمر واخدها ونزل
نورين بصتله بفرحه
عبد الرحمن…. كتافك دا اي ياختي

 

 

 

 

فرح…. بودي انت كويس معايا عشان خاطري بلاش تزعق انا مبسوطه
عبد الرحمن بصلهاوضحك باس راسها… بعد بودي دي خلاص بس اعمل فيكي ايه واخدها ونزلو فرح ضحكت ومسكت في ايدو جامد
مازن باس راسها… اللي اختار الفستان دا زوقه روعه جدا واللي لبسه الفستان قمر
سلمي ضحكت… يمكن عشان انت اللي اختارتو
مازن…بجد سلمي ضحكت.
مازن… بعد الضحكه دي وربنا هكتب الكتاب مافيش كلام يلا ونزلو
نور لقت سيف واقف ووشه متغير
نور بضحك وبهزر … مالك زلومه مكشر ليه
سيف بغضب…ايه الزفت اللي انتي لبسه دا
نور وشها اتشال من عليه الضحكه وضمت حواجبه…. مالو
سيف بيجز علي اسنانه… مقرف اطلعي غيري
نور عنيه دمعة… وحش بجد ولا بتهزر اومال ليه كله قال حلو وتكسفت لقت سليم جه
سليم…نور عقبالك
نور بصتله وبتحاول متعيطش.. اها شكرا
سليم استغرب… اها هدير خطبتي اهي ودي نور
هدير…بسم الله ماشاء الله قمر اهلا
نور… من زوقك والله تسلمي وانتي جميل
سيف بصصلها بغضب…
احمد… ايه يا جماعه وبص علي نور الله وانا اقول نور هل ليه ماشاء الله عقبالك يا نون
نور ابتسمت… بعد اذنكم نسيت حاجه فوق وطلعت وسابتهم
سلمي راحتلهم… فين نور
احمد…طلعت

 

 

 

سلمي طلعت ليها دخلت اوضتها لقتها قاعده ووشها احمر… نون انتي طلعتي ليه
نور….عادي هقاعد هنا شويه وبعدين ناس يامه تحت
سلمي بصت لقت عنيه بتلمع من دموعه….ايه دامالك
نور.. لما انا وحشه وشكلي مش حلو ليه قولتولي هاتي الفستان
سلمي..هو ايه اللي وحش فين دا دا انتي احلي واحده فينا
نور.. سيف قالي وحش
سلمي.. يانور دا سيف تلاقي بيرخم
نور… لا ابدا كان بيتكلم بجد
سلمي..نفرض بيتكلم جد انتي شعارك علطول ايه
نور..
سلمي… شعارك ايه قولي
نور ضحكت.. طز
سلمي ضحكت… يبقا طز وغالوتك عندي انتي ومازن انتي زاي القمر وعمرنا ما هنقول حلو وهو وحش يلا بقا
نور…يلا وانا وربنا ما هسيبو علي حرقت الدم دي
سلمي ضحكت…اايوه هي دي نور ونزلو
سيف بص لقها نزل بنفس الفستان
سيف وهو بيجز علي اسنانه.. مش قولت تغيري
نور بصتلو من فوق لي تحت…طز ومشيت
سيف ضم كف ايدو وبصصلها وهي ماشيه..
نور راحت لي هدير وسليم… امم معلش طلعت المهم انا سليم كلمني عنك كتير
هدير… وانا كمان وهو بيعزك اووي
نور… اختو الصغيره بقا بصي هو انا صريحه ودبش شويه او شويه كتير
هدير بضحك…سليم قالي

 

 

 

 

نور… اخس طيب سبني اقول انا
سليم بضحك…هدير بتزعل من اقل كلمه حتي لو هزار فا قولت بدل متزعل منك
نور…مادام كده ماشي
هدير.. بس انتي طلعتي قمر اووي
نور… ربنا يسترك يارب ياختي انتي دكتوره برضو
هدير.. اها
نور… ماشاء الله قطع كلمها حمزة
حمزه… نور بجد بتبهريني كل مره بجمالك
نور بصتله وبضيق وابتسمت… شكرا
حمزه..بس الفستان روع بجد غطيتي علي العرايس
نور بصتله.. عارف يا حمزه الكلمه دي تقوله مين
حمزه ضم حواجبه وبعدم فاهم… ايه
نور… ركز في اللي قولته هتفاهم
سليم فاهمها وضحك هدير بصتلو ومش فاهمه وهمست.. في اي
سليم بضحك وهمس… هي قالتلو دي مين تقوله مين قصدها ان البنت اللي تقول كده مش راجل
هدير بصت لي نور بصدمه وسقفه وضحكت… يخربيت عقلك
سليم ضحك… بس يا هدير
نور بصت علي هدير بستغراب… بتقوليلي انا
هدير بضحك… لا بجد انا حبه اتعرف عليكي
نور ضحكت وبصت لي سليم… من عيني هو في ايه ماله بتضحك ليه
سليم… بعدين
نور… طيب
حمزه… مش فاهم برضو
نور بصتلو… خلاص فكك
حمزه.. صحيح ببعتلك مسدجات ومش بتردي
نور بضيق… معلش مش بفتح نت
حمزه فتح الفون.. اخر ظهور كان الصبح
نور… بجد يمكن

 

 

 

 

سيف لمح حمزه واقف مع نور وسليم وخطبتو راح ليهم
حمزو… بس بجد فستانك تحفه
سيف سمعو جز علي اسنانه واول ما دخل حط ايدو علي كتفها… منور يا حمزه
نوراتخضت اول مالقت حد لمسها بصت لقته هونزلت ايدو من غير ما حد ياخد بالو…
سيف حط ايدو تاني وبصلها بتحذير.. بس
نورخافت وبصتلو بضيق…
حمزه.. بنورك يا سيف وبص لي نور انتي صحيح سكرتيره سيف برضو
نور.. ااا قطعها سيف
سيف… اها سكرتيره الخاصه وشريكتي في شركه التصميم
حمزه…. واااو يعني بتشتغلي هنا وهنا بجد برافو
نور… شكرا
سليم… صحيح انتي هتسافري
حمزه… ايه دا هتسافري
سيف جز علي اسنانه وضم نور لي من غير ما يحس
نور بصت لي سيف…اهااا
سليم…مالك
نور ابتسمت… مافيش اها هسافر نصيف اصل دي هدية جدو لي اخواتي
سليم… عقبالك يارب
نور… بعد الشر
حمزه… ايه دا انتي رفضه الجواز
نور بضيق… اها

 

 

 

 

حمزه… ليه مع انك.زاي القمر
نور… ومين قالك ان الوحش هي اللي بتتجوز
حمزه…مقصدش قاصدي بس انتي مافيش حد لفت نظرك وكمل كلامه بضحك ولا انا حتي
نور… دا انت الواحيد اللي خلتني اقتنع اكتر
هدير ضحكت…
سليم بصلها انها تسكت
حمزه بص علي هدير… اهلا مين متشرفتش بحضرتك
نور بصتله…. يخربيتك. انت اي حد حمزه بصلها
نور..دي الدكتوره هدير خطيبت الدكتور سليم وهيكتبو الكتاب قريب عقبالك
هديربصتلها…لا لسه بدري
نور بصتلها… هتكتبي يا هدير
سليم…تنستري
نور….عيب ياض انتم اخواتي
سيف…مبروك
نور بصت لي سيف وكتفها وجعها شدتو من البدله انه ينزل لي مستوها.
سيف نزل لي مستوها…ايه
نور… كتفي هيتكسر ياللي تتشل قسم بالله ما هسيبك بعد ما ناس ما تمشي بس
سيف بصلها…. انا اللي هكسر رقبك بالزفت اللي انتي لبسه.ده
نور لقت ايدو فكت شويه زقته ومشيت…
سليم ضحك…سيف كنت عايزك ضروري
سيف بصله…تمام

 

 

 

 

 

سليم بص لي حمزه.. بعد اذنك واخد هدير ومشي
سليم… هدير روحي سلمي علي البنات
هدير…معرفهمش
سليم بص راح لي نور… نور عرفي هدير علي البنات
نور بفرح… اشطا سبهالي بقا تعالي يا موزه انتي
سليم راح لي سيف… احم
سيف.. خير
سليم…وضح جدا ومش قصدي ادخل بس بين عليك انك بتحبها
سيف…ايه
سليم بضحك…احنا شباب زاي بعض نور مش هتكسبها بطريقتك دي نور دماغها طفله اقل حاجه بتفرحه اتعامل بحنيه معاها مش بالعصبيه دي
سيف… يعني ينفع الزفت اللي هي لبسه
احمد بضحك… من ضهرهم يخربيتك دا شعب كله عرف عموما بينادو عشان هيكتبو الكتاب يلا
تسريع الاحداث.

 

 

 

 

كلهم اتجمعو وكتبو الكتاب ومازن راح لي نور وتحيل انها تقول لي جدها يوافق علي كتب الكتاب نور راحت. اتحيلت علي جده وتحيلت علي خالها ووافقو وكتبو كتاب وسيف كان باصص لي نور وكان نفسو هو كمان يكتب كتابه وبعدها القصر كله بقا زغريط وبداءو يرقصو كلهم
نور كانت واقفه لواحده وبتسقف وفرحانه لي اخواتها ولي فرح اللي عبد الرحمن كان بين في عنيه الحب وسليم الي خطبتو رجعت ونور اتعملت معاها ولقتها شبها في حاجات
احمد… اكنك امهم وانتي بصلهم كده
نور ضحكت… بحبهم اووي
احمد… وهما كمان بيحبوكي شوفت حبهم وخوفهم عليكي وقت الحدثه
نور…ياعم افتكر حاجه عدله
كريم… نور تسمحي اننا نرقص
نور… مترقص هو انا حوشتك
احمد ضحك… قصدو ترقصي معا
نور…. بقولك ايه ياكريم انت شكلك محترم عن حمزه وامبارح بتاع التصميم امو علي اسمك وكان زوق وبدات اطيقك عشان فا خليك جميل كده وافق وانت سكت متخلهاش تهب عليك
كريم بصله وتنح…
احمد…شكلك متعرفهاش معلش دي نور
نور..اسكت با انت كمان
احمد بضحك…طيب عايز عروسه فين
نور…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

‫9 تعليقات

اترك رد