روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل الثاني 2 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل الثاني 2 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت الثاني

رواية حلم الملاك 2 الجزء الثاني

رواية حلم الملاك 2 الحلقة الثانية

زين وخبط علي الباب زينب
زينب ببرود:نعم
زين:هو جميل زعلان ولا اي
زينب بضيق:زين انت ناوي تجنيني مش احنا لسه ماتخنقيني انا وانت تحت اي الامطلعك عندي دلوقتي يلي معندكش دم ولاعقل عشان لوعندك عقل كنت فكرت ومطلعتش عندي دلوقتي
زين ببتسامه جانبيه:انا فعلا معنديش دم ولاعقل وكمان قلب عارف ليه زيزي
زينب:ليه ياخفيف
زين:عشان انتي حراميه
زينب:انا حراميه يابتاعه الفول وطعميه
زين:هو انتي عرفتي كمان البت بتاع الفول وطعميه
زينب:دها انا عارفه كل بلويك ياخفيف

 

 

زين:امممم طب اسمعني بس يامتخلفه للاخر
زينب بنفذ صبر:اللهم طولك يارووح انت شكلك عايز تاخد قلمين علي وشك يفوقك وانا شكلي هضربهملك دلوقتي
زين بضحكه:بجد اضربني علي اقل ايدكي ناعمين دوول يلمسوا وشي العسل دها
زينب وبتفقل الباب:طب اجري ياعسل من وشي دلوقتي احسن ماخلي وشك العسل دها وشه شوارع
زين:طب خلاص خلاص بهزار معاكي طب اسمعني بجد
زينب:اي
زين:بصي انا قصدي بكلمه حراميه دي يعني خطفتي قلبي وعقلي مني من ساعات ماتولدتي وانتي حبك بيجري في دمي يازيزي والله بحبك بحححححبببببببببببككككككك
زينب وهتقفل الباب
زين:طب بصي خلاص النهارده اجهزي عشان ترووحي معايا الحفله
زينب:لا مش هرووح
زين:لا هترووحي غصب عنك براضيكي هترووحي فاهمه
باي باي ياحلويتي وسيبها ومشي وبيدنادن
فات قرب عليا وخد ثلاث اربع حاجات
خد قلبي مني خد عقلي بالساعات
زينب بصوت عالي:الهي وانتي ماشي يازين يابن ميار يجليك وجع في بطنك مقدرتش ترووح منه الحفله
زين بتمثيل:اها اها يابطني بطني هتموتني ياماما اهااها
زين بضحكه برضوا موجعتنيش
زينب بضيق وعصبيه وقفلت الباب باقص قوه عندها
زين بضحكه وهو ماشي:مجنونه بس بحبها
في مكان اخر
تحديدا في احدي شركات الشافعي
يوسف:ريتال المشروع دها مهم جدا عيزو يخلص خلال اليومين دوول

 

 

ريتال:حاضر يا يوسف اي اومر تانيه
يوسف:لا شكرا ياريتال
ريتال:طب انا همشي ارووح علي مكتبي بقا
يوسف ببتسامه:ماشي
وريتال جاي تمشي
يوسف:ريتال انا عايز قولك حاجه
ريتال وافقت:اتفضل يا يوسف
في مكان اخر
وتحديدا في مركز الشرطه
مروان اعقد في مكتبها وسرحان في شي وفجاء يدخل عليه صديقه مالك
مالك ببتسامه:مساءالعسل مالك سرحان في اي كده
مروان:مش في حاجه يامالك
مالك:عليه انا كلام دها يامروان ولا سرحان في المز
مروان بستغراب:مزه
مالك:ايوه البت الاسمها فرح دي
مروان:اها ياشيخ حرام عليك افتكر علينا حاجه عدلها
مالك:ياراجل يافرح مش مزه ولا اي ياض
مروان:طب احترم نفسك بقا ياخفيف وفضينا من سيرتها
مالك:ماشي قولي عملت اي في القضيه دي الانت بتتدرسها
مروان:اديني بدرسها كويس قبل مانخطي خطوه واحده
مالك:ماشي
في قصر نور الشافعي

 

 

ملاك اعقدها في اوضتها ومسكها صور ولديها وسرحانه فيهم وفجاء بنتها زينب تتدخل عليها
زينب:ماما ماما بتعملي اي
ملاك ببتسامه:تعالي ياشقيه اعقدي
زينب وراحت ونمت علي سرير وحطت دماغها علي رجلها ملاك
زينب:ماما كمليلي بقا قصتك انتي وابويا
ملاك:مش قدره احكي دلوقتي
زينب:طب احكيلي بس جزء صغير بس
ملاك:يبت ابوكي جاي عايزه اقوم احضر الاكل
زينب:عشان خاطري ياماما جزء حتي صغير بس
ملاك:ماشي يابكاشه
زينب:هيهيهيه يلا احكي طيب بحب اسمع قصتكم اووي انا واحده من معجبين قصتكم يامدام ملاك
ملاك بضحكه:ماشي ياام نص لسان طب وصلنا لحد فين
زينب:وصلنا لحد ماستي فيروز الله يرحمها قالت لي بابا ان يارا حامل منك
ملاك:امممم طب اسمعي بقا
فلاش باك
فيروز:جاي تندم دلوقتي بعد الاعملتوا فيها لا وكمان زدات الوجع بيخانتك ليها خلاص يانور انسي ملاك وعيش حياتك
بقا من غيرها زاي ماهي هتعشي حياتها من غيرك انت متستاهلش ملاك ملاك انسانه نضيفه اومال انت انسان قذر
خلاص ملاك مشيت رووح بقا اجوز قذر بتاعتك الابتقول انها حامل منك
نور بصدمه:حامل
فيروز:ايوه حامل
وفيروز مشيت هي ومحمد وسيبته ونور اعقد مكانه متسمر مش عارف يعمل اي وفجاء مره وحده فاق وطلع برا الاوضه ونزل تحت وشاف ستو وراح عندها
نور:ستي ممكن لحظه بس
فيروز:طب عن اذنكم
ونور اخد فيروز وقفوا في مكان مفهوش حد
نور ونزل تحت رجلينا فيروز

 

 

نور ببكاء:ستي انا اول مره اطلب منك طلب قوليلي ملاك سفرت فين بترجك قوليلي متحرمنيش منها زاي ماتحرمت من امي وابويا وانا صغير ستي قوليلي مكانها او خليها ترجع انا بحبها اووي والله وصدقني انا عمري مااخون ملاك ازي اخون الا قلبي عشقها وحبها ملاك ياستي بالنسبه ليها هي الحياه بترجكي رجعيلي رجعيلي عقلي ورووحي وقلبي
وفضل يبكي وفيروز مننكرش انها تاثرت بيها ودموعه نزلت عشانه بس هي برضوا ثبتها علي قرارها
فيروز وبتمسحها دموعه:لا يانور ملاك مش هترجع تاني خلاص عن اذنك
وسيبتوا ومشيت
نور بدموعه:ستي متعاقبنيش بالعقاب دها
نور فجاء جاتله فكرها وطلع يجري علي برا
مريم شافته واستغربت من منظره
مريم:عن اذنك بس ثانيه ياخالد
خالد:اذنك معاكي ياحبيبتي
مريم وراحت عند فيروز

 

 

مريم:ستي هو ماله نور طلع يجري علي برا وشكله مش ماطمن وملاك التانيه مش ظهرها
فيروز:معرفش ياحبيبتي متشغلش بالك انتي
اما عند نور طلع يجري بسيارته باقص سرعه
نور بوجع ودموعه بتنزل:ليه ياملاك تمشي وتسبينا من غير ماتوجهني انا عمري مااخونك ياعمري بس انا احاول القيكي وارجعك لي حضني وقصري ومحدش يفرقنا مهما كان
نور وبااعلي صوتها ورافع وشه لفوق اها ياربي بترجك متعاقبنيش بافعالي الوحشه ببعدها عنها انا هموت لوبعدت عني بترجك متحرمنيش منها زاي ماتحرمت من امي وابويا وانا صغير يارب انا راضي باي عقاب بس متعاقبنيش ببعدها يارب
وفجاء نور بيبص قدام لقها عربيه نقل جاي من طريق تاني وخبطت فيها وازاز العربيه اتكسر ونور اتصاب والعربيه بتتقلب بيها
نور وبيغيب عن الوعي:م م مللاك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك رد

error: Content is protected !!