روايات

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

رواية اليتيمة والقاسي البارت الثاني

رواية اليتيمة والقاسي الجزء الثاني

رواية اليتيمة والقاسي الحلقة الثانية

حازم بقلق: حاضر… وبدا يكسر الباب
في الصالون مكان الحفله تحديدا
-ياسمين ببتسامه:جاسر وصل يخالتو
-جاسر ببتسامه واعجاب:اي ده اي دة القمر ده
-دعاء بضحك:احم احم لا انا اروح اتمشي شويه
-ياسمين وجاسر بضحك:تتمشي فين!
-دعاء بغمزة:بس يعيال انا هروح اشوف الضيوف مش عارفه فين احمد وفاطمه وحازم وكلهم فين سايبين الضيوف كده
-جاسر باستغراب:اه صح مش شايف حد منهم
-ياسمين:ممكن يكونوا في اي مكان في الحفله
-دعا ببتسامه:طيب هروح انا اشوفهم…ومشيت
-جاسر بغمزة وابتسامه:بس انا طلع عندي بنت خاله قمر اووي هاا
-ياسمين بخجل وابتسامه:احم احم انت احلي علي فكرة
-جاسر بضحك وحب:لا انتي احلي علي فكرة بقاا
-ياسمين بضحك:خلاص طراما مصمم انا احلي…وكملت بغرور وبعدين انا عارفه اساسا اني انا احلي
-جاسر بضحك:طب تعالي نشرب حاجه

 

 

-ياسمين ببتسامه:يلا
في اوضه مي
وفجأة انكسر الباب… واتفاجئ الجميع ب مي نايمه ع السرير بهدوم متقطعه ومغم عليهاا غارقه في الدماء
-مامت احمد بشهقه: مي…. وجريت عليهااا
اما احمد فكان قاعد علي الارض ضامم رجله باديه ويبكي على فعلته الوحشيه
-حازم بصدمه جري علي احمد وكمل: اح… احمد مي مالهاا… احمددد رد علياا مي مالهاااااااا رد عملت فيهااا اي
-محمد بصريخ وهو يضرب احمد بعنف: رد علياا عملت فيهاا اي يحيوان ردددد
-مامت احمد بدموع: مي فوقي يا مي وفضلت تضربهاا بهدوء علي وشهاا
-خالد بعصبية وصريخ: ردددد ي احمد عملت فيهااا ايي
-مامت احمد بدموع:محمد…محمد مي مش بتفوق لازم نوديهاا المستشفى بسرعه
-خالد جري عليهاا بدموع:مي قومي عشان خاطري….وشالهاا للمستشفى اما والد احمد خرج وراهم
-احمد بدموع:م م..ماما
-مامت احمد بصريخ ودموع:لي ي احمد تعمل كده ليي مي طول عمرهاا بتعتبرك كل حاجه كل طفولتكم كانت مع بعض لي تعمل كده تدمر حياتهاا وحيات اخوك ليي رد علياا لي
-احمد بدموع:صدقيني انا…انا مكنتش فوعي ومش عارف عملت كده ازاي انا عمري ما هسامح نفسي ولا حتي مي هتسامحني انا…انا عمري ما فكرت اقرب منهااا بس انا مش عارف ازاي عملت كده
مامت احمد بصريخ ودموع:اخرج برة مش عايزة اشوف وشك
-احمد دموع:ماما…ماما انا لازم اطمن علي مي
-مامت احمد بصريخ:قولتلك اخرج برة واياك اشوف وشك…وكملت بدموع حرام عليك يا احمد لي كدهه…وقعدت علي الارض بدموع
-احمد بدموع قرب منهاا واتكلم بندم:م..ماما ارجوكي اسمعيني انا بحب مي ومستحيل كنت افكر اعمل كده بس صدقيني مكنتش فوعي
-مامت احمد بدموع: احمد… احمد انت دمرت حياتهاا وحيات اخوك طب مفكرتش في حازم ولا… ولا مفكرتش فيهاا هي مي طول عمرها بتعتبرك كل حاجه

 

 

-احمد بدموع ساب الفيلا وخرج في مكان تاني في المستشفي تحديدا
-خالد بصريخ ودموع: عايز دكتور بسرعه
-الدكتورة بخوف: دخلوهاا بسرعه علي اوضه العمليات
-والد احمد بتحذير: لو بنت اخوياا حصلها حاجه اعتبري ان المستشفى دي مقفوله فاهمه
-الدكتورة بخوف: تمام… ودخلت ل مي
-اما خالد فقعد علي علي الارض ضامم راسه ببايدة
-محمد وحاول الهدوء:خالد انا عارف انك خايف علي مي بس هي اكيد كويسه يبني اطمن…وكمل بغضب واحمد انا هوريه
-خالد بدموع وصوت عالي:احمد!احمد دة حسابه معايا كبير اوووي بس مي تفوق
في فيلا الدمنهوري تحديدا في مكان الحفله
-ياسمين بهدوء وصوت عالي: تمام تقدروا تتفضلوا شكراً انكم نورتونا بس الحفله اتلغت
-بدات التهامسات بين الناس عن مي واحمد وخالد
-دعاء بصوت عالي وغضب:اتمني تفكيركم يكون لنفسكم محصلش حاجه وشكرا ليكم اتفضلوا…الضيوف بدات تخرج
-جاسر: انا مش مصدق ان احمد يعمل كده
-ياسمين بدموع مكتومه: انا خايفه علي احمد بابا تفتكروا هيعمل له اي
-جاسر وحاول الهدوء: حبيبتي اهدي وانشاء الله خير
-دعاء بغضب: احمد لازم يعرف قيمه غلطه ازاي يعمل كده وكمان دي خطيبه اخوة
-ياسمين بعصبيه: تلاقي البت الي اسمها مي دي هي الي كانت بتدلع عليه او هي الي خلته يطلع وراهااا<br>
-دعاء بغضب وصوت عالي: اطلعي اوضتك يا ياسمين
-ياسمين: بس
-دعاء بعصبيه: قولت اطلعي فوق ويلا يجاسر عشان نروح المستشفى نطمن علي مي
-مامت احمد بدموع: احم يلا بيناا
-دعاء: فاطمه احمد فين
-مامت احمد: خرج انا مش عايزة اشوفه مش عايزة ازاي يدعاء يعمل كده في مي مي دي دي خطيبه اخوة زنبه اي حازم زنبها اي مي الي في المستشفي دلوقتي بسببه وسبب عملته القذرة
-جاسر: اهدي يا خالتو
-دعاء بدموع: انا صعبان عليا مي لما تقوم بالسلامه
-مامت احمد: يلا بينا… وخرجوا برة الفيلا

 

 

في مكان تاني
– احمد سايق باقصي سرعه بيفتكر صوت صريخ مي… وفجأة العربيه اتقلبت بيه
في المستشفي عند مي تحديدا
-حازم بدموع: مي حصلها اي يا دكتورة
-محمد بخوف:طمنيني يدكتورة
-الدكتورة بأسف: المريضه جالها نزيف حاد نتيجه اغتصاب وفي الحاله دي انا لازم اعمل محضر للجاني
-حازم بصريخ: المهم مي دلوقتى كويسه صح
-الدكتورة: مقدرش اقول ان الحاله مستقرة
-محمد بتحذير: مي هتبقا كويسه انت فاهم هقتلكم
-الممرضه بخوف: دكتوره الحقي….وفجأة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اليتيمة والقاسي)

اترك رد