روايات

رواية ورد الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم شروق أحمد

رواية ورد الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم شروق أحمد

رواية ورد الصعيد البارت الرابع

رواية ورد الصعيد الجزء الرابع

ورد الصعيد
ورد الصعيد

رواية ورد الصعيد الحلقة الرابعة

ورد بعياط: طلقني
رحيم بغضب: طلااق مش هطلق ياورد واوعي تنسي اني انا سيبك مبزاجك لا دا انا سايبك عشان نتي لسه طفله انتي فهمه فمدلعيش عليا عشان انا ممكن اوريكي رحيم التاني الشرير
ورد بعياط: انا بكرهك
رحيم الكلمه نزلت علي زي السكينه اللي طعنتو: ونا مبحبكيش
رحيم نزل عند مراتو الجديده
رحيم: مالك يريم
ريم: انا مش عايزه اكمل ف اللعبه دي
رحيم: ازاي.دا انا قولتلك مفيش انسحاب
ريم: انا زعلانه عل البنت دي ملهاش زنب
رحيم: ونا ليا زنب هي كسرتني وياريت سكتت لا وسافرت وسابتني كاني كلب وغار انا حبيتها ياريم انا حبيتها ولحد الان قلبي المتخلف لسه بيدق ليها هي عملت معايا كدا ليه طب مهي عارفة اني بحبها لحد دلوقتي بتكسر ف قلبي انا لسه مكسرتش قلبها زي مكسرت قلبي
ريم حضنت رحيم: اششش اهدا كل حاجه هتتحل
رحيم: انا بجد مخنوق ياريم
كلو دا وشايفا ورد وبتعيط
ورد قطعت شرينها واغم عليها
رحيم: انا طالع اشوف ورد
ريم: تمام
رحيم طلع يشوفها اقعد يعيط عليها
رحيم بصراخ: ليههه ليهه ياوردد
ونزل بيها ودها المستشفي
عند الدكتور
رحيم: قولي يادكتور
الدكتور: كويس انك جبتها دلوقت هي فقدت دم كتير ولازم دم
رحيم: طب شوفني انا خد مني
الدكتور شاف رحيم وطلع الدم بتاعو زي دم ورد
دكتور خد العينه ودخل ادها لورد
وبعد ساعات فاقد ورد
رحيم بصراخ: ليه تعملي كدا ليهه
ورد بصرخ اكتر: عايزني اعمل اي هاا عايزاني اشوفك بتحضن غيري واسكت عايزني اشوفك مع غيري واسكت ياشيخ انت بجح دا انت اكتر انسان جرحتني كرهتني فيك ليههه
رحيم حضن ورد: اشش اهدي خلاص اهدي
ورد: ابعد عني انا مبحبكش
رحيم: ورد صدقيني انا الكلمه دي بكرها ومش بحبها
ورد: انت بعد مدمرتني جاي ندمانن ها انسي يارحيم باشا انا مش هنسا ذلك ليا وضربك لياا انسسااا
رحيم: طب اهدي خلاص
ورد: تطلقني حالا
رحيم بغضب: ونا مش هطلقك متجبيش السيره دي تاني
ورد بسخريه : اي خايف عل قلبك ليتكسر لا متخفش ريم هتعرف ترجعك زي الاول تاني
رحيم بزعيق وصراخ: انتي ايي ياشيخه مبتحسيش انا اصلا حبيتك وعمري محبيت غيرك ولما شوفتيني بحضن ريم كنت بحكيلها عنك انا بجد حبيتك دا انا عشقتك انتي متعرفيش انتي عندي قد اي انا بجد تعبت من شك دا انتي عمرك محبتيني انتي بتكرهيني ونا هسيبك دلوقت ونا اصلا هطلقك مش دا طلبك ابعدي عني انا هنساكي فاهمههه هنساكييي
وسبها وهي مصدومه من كلامو
ورد ف نفسها دا طلع بيحبني
رحيم بعد مخرج من المستشفي قعد عند البحر
رحيم بين نفسه: انا بجد تعبت من الدنياا دي حته اللي حبيتها طلعت مش بتحبني اههه ياقلبي
عند ورد
روحت فيله رحيم
ريم: حمدلله عل سلامتك
ورد؛ الله يسلمك شكرا
ريم: هو فين رحيم
ورد: معرفش
ريم: ماشي
ورد دخلت فضلت تعيط وفلاخر نامت
عند رحيم روح
ريم: انت جيت ياابيه (ريم بنت عم رحيم وهو اللي مربيها بس كان عامل لعبه ف ورد)
رحيم: ايوه جيت ياحبيبتي فين ورد
ريم: دخلت تنام
رحيم؛ طييب انا داخل انامم
ريم: ماشي
رحيم دخل ينام
وورد صحيت
ريم: مساء الخير
ورد:ليه الساعه كام
ريم: الساعه 12الليل
ورد بصدمه: انا نمت دا كلوو بس الليل طويل
ريم؛ انا ممكن اقعد معاكي
ورد بسخريه: يابجاحتك ياشيخه
ريم: انا ماليش زنب وربنا
ورد: ازاي
ريم: اقعدي ونا احكيلك
ورد: تمام
فلاش باك
رحيم حضن ريم
ريم: وحشتني ياابيه
رحيم: ونتيي كمانن تعالي عايزك
ريم: حاضر
رحيم: عايزك ف خدمه
ريم: في اي
رحيم: عايزك تبقي مراتي
ريم بصدمه: نعم
رحيم بسرعه: اي انتي فهمتي اي دا هنلعب لعبه عل ورد
ريم: ازاي
رحيم: هتعملي نفسك مراتي ونا متجوزك كلعبه
ريم: موافقه
باك
ريم: هو دا اللي حصل
ورد: امم انا بصراحه عل اخري منك كنت هضربك
ريم بضحكه: اهون عليكي
ورد: لا متهونيش
رحيم داخل ف لحظه دي
رحيم: ايدا بقيتو حبايب يعني
ورد كانت مشيه ومسك ايدها
رحيم:اي مش هتقعدي معانا
ورد: انا رايحه انام
رحيم: بطلي كدب انتي لسه صاحيه
ورد: عايز اي
رحيم ببراءه: تقعدي معانا
ورد بضحكه: ماشي
ورد وريم ورحيم قعدو يضحكو لحد وش الصبح
رحيم: انا نازل رايح الشغل
ورد: ماشي روح وتيجي بسلامه
رحيم بضحكه حب: الله يسلمك
رحيم مشي وورد فضلت تتضحك بسخريه
ورد:اما وريتك
ورد اتصلت عل معاذ صاحبها
ورد: اي يشق
معاذ: اي ياصحبي عامله ايه
ورد: بخير بس عايزاك ف خطه
معاذ: انا معاكي
بعدين هنعرف الخطه
عند رحيم ف الشغل
قاعد سرحان ف ورد
رامي دخل عليه ف اللحظه دي
رحيم: يخربيتك فصيل
رامي: اي يامان كل دا جمدان
رحيم: اي اللي جابك
رامي بشكل مضحك وبصوت انوثي: جايه عشان اللي بطني منك يامجرم تقتل القتيل وتمشي ف جنازته انت اصلا خاينن ووحش وضربو عل صدر رحيم
رحيم فطس ضحك: خلاص يعم اهدا لحد يسمعنا
رامي: امم قولي ياجامد عملت اي
رحيم: اعترفتلها
ملحوظه رامي يعرف حكايه ورد من رحيم عشان صحاب من هما واطفال
رامي: وقالتلك اي
رحيم حكالو اللي حصل
رامي: انت الي عملت فنفسك كدا ياصحبي
رحيم: اعمل اي طيب
رامي: سيبها علي ربنا
رحيم: ونعمه بالله
عند ورد
ورد: فهمت
معاذ: فهمت
رحيم رجع البيت لقي معاذ وورد بيضحكو
ورد: بجد بضحكني يامعاذ يخربيتك
معاذ بغمزه:اي خدمه
رحيم: نعم عايز اي
معاذ: حضرتك انا خطيب ورد
رحيم بغضب:****

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *