روايات

رواية غيرني حبها الفصل الأول 1 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الفصل الأول 1 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها البارت الأول

رواية غيرني حبها الجزء الأول

غيرني حبها
غيرني حبها

رواية غيرني حبها الحلقة الأولى

الوالده : لياااان
ليان بفزع: اي في مين مات البيت ولع ايه حصل
الوالده : هههههه عليكي واحد هههههههه
ليان: حرام عليكي يا ماما
الوالده وتدعي سلمي : هههههه يلا عشان الكليه
ليان بحزن : مش رايحه
سلمي: ليه في ايه
ليان: هناك في كام واحد بيضيقوني
سلمي بفزع: ازاي ومن متي وليه مقولتيش للعميد أو اي دكتور
ليان بحزن: حاولت وقولت كتير لانك ولا جاب اي فايده في شخص في الشله دي واصل اوي
سلمي: علي نفسه لا انتي هتروحي واللي يجي جنبك تسكتيش واعملي زي ما علمتك هههههه
ليان: هههههه والله انتي يا سوو ما ليكي حل
سلمي بغرور مصطنع: احم احم عارفه عارفه

 

 

ليان : لك تبا لتواضعك
سلمي : نسيت اقولك الشقه الي قبالنا سكنت
ليان: ياااااه دا كان لها سنين محدش سكن فيها
سلمي : يارب يكون عندهم ابن حلو كده
ليان باستعباط: ليه يا سو هتخلعي بابا وتتجوزي
سلمي: اه اعملي فيها عبيطه قومي يابت عشان تروحي الكليه
ليان بتزمر: يا ماما
سلمي بحزم: ليان يلا
ليان : حاضر
قامت ليان وأدت فرضها وجهزت نفسها لذهاب الي الكليه وهي حزينه
في الكليه
اي ياشباب هنعمل اي انهارده
مصطفي: اي يا حازم جيت متي
حازم : من شويه
يارا بدلع : حمد لله علي السلامه بيبي
حازم بغمز: الله يسلمك ياقلب البيبي
مصطفي : مخلاص ياعم النحنوح منك له هنعمل اي انهارده في البت اللي اسمها ليان

 

 

محمد: حرام عليكم سيبوا البنت في حالها
حازم: اي يا ابو قلب حنين وقعت ولا اي
محمد: ولا وقعت ولا حاجه بس حرام هي شكلها بنت ناس
حازم: كلهم بيبانوا كده في الاول بعد كده انسي
مصطفي: خلاص خلاص وصلت بس بصراحه البنت طلقه
حازم : نخطفها
مصطفي: لا طبعا دي شكلها واصله بس متواضعه
حازم: ازاي
مصطفي: لو تلاحظ حركاتها تدل أنها بنت ناس اوي
حازم : تمام يلا نغلس عليها
عند ليان كانت قلقانه حد ما وصلت لصاحبتها
ساره : اي يا كلب البحر دا كله تأخير
ليان: والله انا مكنتش جايه اصلا
حازم من خلفها: ولو انتي جتيش نحن نرخم عليها
ليان طفح الكيل عندها : اسمع يا اسمك اي انت وهو وهي لو كنتو مفكرين أن سكوتي الفتره اللي فاتت دي ضعف تبقوا غلطانين

 

 

يارا: الله طلع للقطه لسان وببتكلم
ليان : وبخرش كمان فياريت ملكمش دعوه بيا تاني الا هيحصل حاجه مش هتعجبكم
حازم: هتعملي اي يعني ورينا
ليان : تمام وخرجت خارج الكليه تحت استغراب الكل وراحوا وراها
حازم : ايه مروحه تبكي لماما
ليان بصريخ وصوت عالي: الحقوووووووني الحقوووووووني عايزين يخطفووني ويتاجروا في اعضائي يا ناااااااس الحقوووووووني يااااااالهوي سيييبوني في حالي حراااام عليكم عملت لكم اي
ومسكت ايد حازم المصدوم وحطتها علي شعرها كأنه مسكها منه
ليان: يا بولييييس يا ناااااااس الحقوووووووني
الناس كلها اتلمت
راجل: في أي يا انسه
ليان: الحقني يا عمي عايزين يخطفووني
الراجل: سيب البنت يا حرامي والناس كلها اتلموا عليهم وادوهم علقه موت
ست من الي كانوا واقفين : انتي كويسه يابنتي
ليان بتمثيل البكاء: انا خايفه هم كانوا عايزين يخطفووني ويتاجروا في اعضائي وعلي طول كانوا يتنمروا علي في الكليه ومحدش كان يكلمهم لأنهم ناس واصله ومعاهم فلوس واي يعني معاهم فلوس ميدهمش الحق يعملوا كده
الست: فعلا يابنتي الناس باعت ضميرها يلا روحي لكليتك ونحن هنتصرف مع دول

 

 

مشيت ليان وساره المش مصدومه من تصرفات لأنها متعوده
عند سلمي والده ليان الباب بيخبط
سلمي: ايوا جايه
بنت: ازيك يا طنط انا ريم نحن اللي سكنا هنا جديد
سلمي: اهلا يابنتي تعالي
ريم: شكرا يا طنط بس كنت عايزه ميه عشان امسح الشقه لأنها فيها تراب كتير
سلمي: تعالي يابنتي خدي اللي عايزاه وهو انتي وحدك
ريم: لا انا واسلام اخويا
سلمي: تمام تعالي خدي اللي عايزاه تمام
ذهبت ريم وأحضر اناء كبير عشان تاخد فيه ميه
سلمي بهزار: هتقدري تشيلي دا كله دا انتي يجي لك الغضروف هههه
ريم: ههههه لا اسلام هيجي ياخده
سلمي : تمام
بعد فتره صغيره ريم ندت لإسلام وجه عشان يشيل الميه
سلمي بإعجاب : هو انت مرتبط
اسلام ببرود : لا وسبها ومشي
ريم : احم انا اسفه بس هو مش بيحب الاختلاط
سلمي : ولا يهمك دا حظ البت ليان في السما
ريم: مين دي

 

 

سلمي: بنتي ابقي اعرفك عليها
ريم. : تمام استأذن انا لأن الشقه شكلها يقرف
سلمي : استني اجي اساعدك
ريم : لا شكرا يا طنط
سلمي : اسكتي انا بحب اشتغل
ريم: مش عايزه اتعبك
سلمي ولا تعب ولا حاجه
ذهبت سلمي تساعد ريم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غيرني حبها)

اترك رد

error: Content is protected !!