روايات

رواية حلمي الفصل الثالث 3 بقلم إسراء أحمد

رواية حلمي الفصل الثالث 3 بقلم إسراء أحمد

رواية حلمي البارت الثالث

رواية حلمي الجزء الثالث

رواية حلمي الحلقة الثالثة

نادر : نعم
رانيا السكرتيرة بزهق : يابني ارحمني الميتنج بدا باله ساعة
نادر بضحك : حاضر 10 دقايق واكون قدامك يا روني
رانيا بضحك : اها وكمان حماك المستقبلي وصل من شويه
نادر بضيق : مش هنخلص انا عارف يلا سلام ياستي
رانيا بضحك : سلام
وبعد شويه وصل نادر الشركة ودخل الميتنج
نادر لجميع الموجودين في الميتنج : اسف جدا على التأخير تقدروا تبداوا
ماهر الاسيوطي حماه نادر : ياريت متتتقررش تاني اتفضلوا أبدوا
نادر بضيق : تمام
وبعد شويه انتهى الميتنج وراح نادرمكتبه
ورفع سماعة تلفون المكتب
نادر : رانيا ابعتلي طارق بسرعه
رانيا : حاضر لما يجي هاخليه يجيلك
نادر : ليه هو لسه مجاش
رانيا : لا لسه
نادر : طب شوفيلي فين الاستاذ دا حالا
رانيا ب ابتسامه : حاضر

 

 

 

 

 

بعد شويه وصل طارق الشركة
طارق ل رانيا : روني بقولك هو نادر جوا
رانيا ب استعباط : لا لسه مجاش
طارق ب استغراب : يبقى انا اللي جاي بدري بقا
رانيا بزهق : حبيبي نادر باله ساعه هنا والمتينج خلص باله ساعه
طارق : أحلفي
رانيا : وانا هاكدب عليك ليه شالله عنك ما صدقت وبعدين ادخل عشان نادرعايزاك
طارق بضحك : طب شوفيلي حد ينقل حاجاتي اللي في مكتبي
رانيا ب استغراب : ليه انت نقلت مكتبك
طارق : لا ياختي بس هاتطرد حالا ودخل وسابها
رانيا بضحك على طريقته : مجنون
طارق : صحبي حبيبي وحشتني ودخل بأس نادر من راسه
نادر وهو مزكر في الورق اللي قدامه : انت شرفت
طارق بضحك : مانا قدامك اهو
نادر بضيق : طب ااترمي هنا
طارق : حاضر هااا كنت عايزاني ليه
نادر: امبارح وانا مروح شافت بنت وكانت تعبانه وهي دلوقتي قعدة عندي فالبيت
طارق : يخربيتك خطفت بنت

 

 

 

 

نادر مركز في الورق : اخطف مين يا حيوان بقولك كانت فالشارع وانا اخدتها البيت عندي في شقتي
طارق : ايوا مين دي ولا ايه حكايتها مش فاهم
نادر: معرفش عنها حاجه غير اسمها بس
طارق : طب وسيبها في شقتك لواحدها يا ظالم ماتجي نروح نقعد معاها
نادر : ابو ام دماغك الشمال دي
طارق : فاهمني غلط علي فكره
نادر : جدا
طارق : طب ايه اللي حصل وقابلتها فين
نادر وحكي له اللي حصل معاه لما شاف منار
طارق : طب هي محكتش ليك هي سابت بلدها ليه
نادر : لا وانا مش راضي اضغط عليها
طارق : ايوا بس افرد كانت هربانه من مصيبه ولا عامله جريمه َولا حاجه
نادر : مين دي دي طفله يابني
طارق : اخص عليك يا نادر طفله وسيبها لواحدها فالبيت انت مفتري ليه
نادر : قوم اطلع برا يا طارق عشان مفتخش دماغك بالكوبابة
دي

 

 

 

 

 

طارق : مش انت اللي بتقول
نادر : انا قصدي يعني انها بتخاف من خيالها وشكلها مش باين على أنها عامله مصيبه ولا حاجه
طارق : خلاص فهمت
نادر : طب الحمد لله
طارق : طب ناوي تعمل معاها ايه
نادر بتفكير : مش عارف بس مش ناوي اسابها لواحدها
طارق : ايوا يعني ايه برضو
نادر : معرفش يا طارق
التلفون رن
نادر : نعم يا رانيا
رانيا : حماك المستقبلي طلبك في مكتبه
نادر بضيق : شكرا على الخبر اللي زاي وشك دا
رانيا بضحك : وانا مالي انا
نادر : اقفلي يا رانيا
رانيا : حاضر
طارق بضحك : طالما وشك كدا يبقى ماهر صح
نادر بزهق : هو في غيره
طارق بضحك : البس
نادر : طب اوعا من وشي كدا
وخرج من مكتبه وراح مكتب ماهر الاسيوطي

 

 

 

 

ماهر : اتفضل
نادر : حضرتك طلبتني
ماهر : اها تعال يا نادر
نادر : دخل وقعد على الكرسي قدام ماهر
ماهر : سما جايه بكرا من السفر
نادر بعدم فهم : وانا المطلوب مني اعمل ايه مش فاهم
ماهر : المطلوب انك تروح تجبها من المطر
نادر بضيق : حاضر حاجه تانيه وقام وقف
ماهر : اها استنى طيارتها الساعه 4
نادربزهق : تمام عن اذنك
ماهر : اتفضل
خرج وراح مكتبه
طارق : ها كان عايزاك ليه
نادر بزهق : سما جاية بكرا من لندن والمفروض اتنيل اروح اقابلها فالمطر بقولك ايه ماتروح انت
طارق : وانا مالي ياخويا
نادر : ندل اوي انت
طارق : جدا
نادر : طب ااتفضل بقا روح على مكتبك وخلص الورق دا مش هانقعد نهزر احنا طول النهار
طارق بضحك : حاضر
نادر : اتفضل

 

 

 

 

طارق : عن اذنك
وخرج طارق راح على مكتبه
في الجامعه بقا عند ملك ويامن
نورصحبة مالك : الدكتور دا رخم اوي ايه دا
ملك : بالعكس والله دا دمه خفيف
يامن جه من وراها : هو مين دا اللي دمه خفيف يابت انتي
ملك بخضه : بسم الله خضتني يا اسمك ايه
نور ضحكت : البت قطعت الخلف بسببك
يامن : متغيروش الموضوع انتي وهي
ملك بتوه : نادر
يأمن بعدم فهم : ماله
نورب ابتسامه خفيفه : هو يعني اللي دمه خفيف
يأمن ل نور اللي تبقى حبيبته بغيرة : نعم ياختي
نوربضحك : اقصد يعني يا حبيبي ملك كانت بتقولي انه دمه خفيف وكدا
يأمن بغضب : تاني برضو
ملك بغيظ : م خلاص ياخويا هي البت قالت حاجه
يأمن بغضب : اخرسي انتي دلوقتي
ملك بضحك : حاضر يسطا
نور بحنية: والله ما اقصد يا قرة عيني
يأمن ب استنكار: هضعف انا كدا صح دا انتي نهارك اسود
نور وبدلع وبحب : انا اسفه يا قلبي

 

 

 

 

 

يأمن بحب : قلبي الصغيرلا يتحمل خلاص سماح المرة دي
ملك بضحك : سماح واختها صباح
نور ضحكت : صحبتي الجامده
يأمن ل ملك : هههه خفه
ملك : ابو شكلك بارد
نور بزعيق : ما خلاص بقا انت وهي
يأمن بصلها بنظرة شريرة : انتي بتعلي صوتك على مين يابت انتي
نور بخوف وبراءة : على ملك طبعا يا حبيبي
ملك : خيوفة انتي اوي
يأمن : طبعا هتخاف لانها عارف انا هاعمل فيها ايه
نور وبصتله بغيظ : ايوا هاتعمل ايه يعني
يأمن بضحك : ولا حاجه طبعا
ملك ونور ضحكوا
يأمن : طب انا داخل المحاضرة التانيه وانتوا يلا على محاضرتكوا
نور بحب : حاضر
ملك : نتقابل بعد المحاضره
يأمن : ماشي سلام
نور وملك : سلام ودخلوا المحاضرة
وبعد شويه المحاضرة خلصت وخرجوا

 

 

 

 

يأمن ونو وملك اتقابلوا
نور : باي يا موكا
ملك : باي يا قلب موكا
يأمن ل نور : باي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وابقى كلميني لما توصلي
نور بحب : حاضر يا حبيبي باي
نور ركبت عرببتها ومشيت ويامن وملك ركبوا عربية ملك ومشيوا
في البلد بقا عند جلال
جلال ل مجدي دراعه اليمين : ها الرجاله وصلت لحاجه يا مجدي
مجدي : لا يا باشا ملهاش أثر
جلال : ازاي يعني الأرض انشقت وبلعتها
مجدي : مسبناش مكان في البلد ومدورنش فيه يا باشا
جلال : منار متعرفش تخرج من البلد اكيد مستخبيه هنا ولا هنا خلي الرجاله تدور تاني يا مجدي
مجدي : اوامرك يا باشا
جلال : روح انت دلوقتي
مجدي : عن اذنك
جلال طلع اوضة منار وفضل قعد فيها يفكرهي ممكن تكون فين
في القاهرة عند منار بقا اللي كانت قاعده بترسم لوحة ومندمجه جدا مع الرسمه بتاعتها فجأة الباب خبط منار بخوف مين اللي بيخبط واكيد لو استاذ نادر كان هيدخل منار راحت ناحية الباب وفضلت ساكته الباب خبط تاني منار باصت على العين السحرية وكان…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حلمي)

اترك رد

error: Content is protected !!