روايات

رواية اسلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت الرابع عشر

رواية اسلام الجزء الرابع عشر

رواية اسلام الحلقة الرابعة عشر

اسلام خلصت شغل هي وسيف وسيف خدها عندو دكتوره وفحصتها
سيف… ها يادكتوره اسلام اخبارها اي
اسلام وهي لسه هتقعد علي الكرسي
الدكتوره… الف مبروك المدام حامل
سيف بصدمه… حرام كيف يادكتوره انتي بتقولي اي انتي اتجننتي
الدكتوره بستغراب… في اي ياستاذ مهو ده الطبيعي هي مش مراتك
سيف بص لـ اسلام اللي وشها في الارض وساكته ومش بتتكلم خالص وبتوتر… ها اه مراتي
الدكتوره… طيب امال في اي
سيف… لا مافيش معلش اسف المهم هي كويسه دلوقتي
الدكتوره… اه الحمدلله بس هكتبلها علي شوي مسكنات تاخدهم
سيف… حاضر بعد اذنك وطلع واسلام طلعت وره وفضلوا ماشين لحد مركبه العربيه وهم في حالت سكات
سيف… ممكن افهم دلوقتي كيف ده
اسلام انهارت في العياط ومش قادره تتكلم وبصوت ضعيف… رو حن ي البي ت ار جو ك
سيف بصلها بصه شك وساق العربيه ومشي واول موصل البيت اسلام نزلت من غير ولا كلمه وطلعت علطول علي بيتهم وسيف ساق العربيه ووصل البيت ودخل اوضته وقعد يكسر في كل حاجه وبعصبيه… كيف ده بس يعني يوم محب واحدها تطلع شم… وسكت وقعد علي الكرسي ومسك راسه
***********
اسراء… حبيبتي مالك في اي
اسلام بعياط… انا حامل
اسراء بصدمه… كيف ده
اسلام… كيف كيف مانتي عارفه اللي حصل يومها وهو اختفه من وقتها خايفه يا اسراء خايفه ليقولي انه مش ابنه ويرميني وانا معيش اي اثبات اني متجوزه هعمل اي ياسراء اعمل اي وقعت تطلم علي وشها وتعيط واسراء خدتها في حضنها تهديها
اسراء… اهدي بس هو مستحيل يعمل كدا ابدا ويتخلا عنك
اسلام بستغراب… وانتي اي مخليكي واثقه فيه كدا
اسراء… هتعرفي كل حاجه قريب المهم دلوقتي اهدي وافرحي انك حامل انا عارفه ان اوقاته مختلفه بس كل حاجه هتصلح ومحدش هيعرف حاجه دلوقتي
اسلام… اسراء انتي مخبي اي عليا قولي
اسراء… معلش مش هقدر اتكلم دلوقتي بس اتاكدي اني مستحيل اضرك في حاجه
اسلام بشك… ماشي هسكت لحد ما اشوف في اي المهم دلوقتي قوليلي هتصرف كيف
اسراء… اتصرفي عادي كان مافيش اي حاجه حصلت وانتي مافيش اي حاجه لحد ما اسر يجي من السفر ونقوله ونشوف هنعمل اي
اسلام… حاضر بس يارب سيف ميقولش لحد
اسراء… انا هرن عليه وافهمو كل حاجه
اسلام… لا اوعي تقوليلوا اني انا واسر متجوزين احسن اسر يعرف
اسراء… متخافيش انا عارفه هعمل اي انا مش صغيره ياقلبي اهدي
اسلام… حاضر اهدي اهو
اسراء… يلا ارتاحي بقا شوي وانا هروح اجهز اكل عشان اقعد اذاكر
اسلام… ماشي روحي متحرمش منك ابدا يارب
اسراء… يارب ولا منك وسابتها وطلعت رنت علي سيف وكلمته
بعد شهر
علاقه سيف واسلام اختفت خالص وكل واحد بقا في حاله وبقا شغلين مع بعض زي اي موظفه ومديرها
_اسلام استاذ سيف بيقولك خلصي الملفات وهوديهالوا مكتبه وبيقولك بسرعه
اسلام.. حاضر هخلصهم اهو ولسه هتقوم تمشي اسراء رنت عليها
اسلام… الو
اسراء… حبيبتي عامله اي دلوقتي طمنيني عليكي
اسلام… كويسه بس حاسه ان بطني بدات تبان في البس انا كدا حامل اديلي يجي شهرين ونص
اسراء… متخافيش واسر اكيد قريب وهينزل
اسلام بتوتر… اسلام اديلوا شهرين ونص مختفي خايفه ميجيش تاني
اسراء… مستحيل ميجيش المهم اسيبك عشان المستر دخل
اسلام… تمام ماشي سلام وحست ان في حد كان واقف بيسمعها وبيصنت عليها قامت فضلت تدور تشوف في حد ولا اي ملقتش وراحت عند سيف المكتب وخبطت علي الباب ودخلت
اسلام… استاذ سيف الملفات اهي
سيف… تمام سيبها وطلعي
اسلام… تمام اهي حضرتك وسابته ورجعت مكتبها وقعدت تكمل شغلها وخلصت وروحت البيت
بليل قبل متنام راقدها علي السرير وعماله تفكر في مين كان بيصنت عليها لحد مقطع تفكيرها خبط اسراء علي الباب
اسراء… اسلام انتي لسه صاحيه
اسلام… اه ادخلي
اسراء… غريبه انك لسه صاحيه في اي اكيد بتفكري في حاجه
اسلام… بصراحه اه
اسراء… احكيلي في اي
اسلام… النهارده وانا بكلمك حسيت ان في حد قريب مني وبيصنت عليا بس لم خلصت قومت اشوف في حد ملقتش حد
اسراء… اكيد كان بيتهيقلك بس عادي
اسلام… يمكن المهم يلا روحي ارتاحي انتي تعبانه اليومين دول في الدروس وفي البيت
اسراء… متقلقيش اختك طلعالك
اسلام… اكيد لازم تطلعلي يلا ربنا يسعدك يارب
اسراء… يارب ويسعدك يلا تصبحي علي خير
اسلام .. وانتي من اهل الخير
تاني يوم
اسلام نامت وصحت لبست وراحت الشركه بس وهي في الشركه كانت بتبص تلاقي الموظفين بيبصه عليها ويتكلم ولم يلقوها خدت بالها يبطلوا كلام فضلت مستغربه لحد العصر
سوزي. بقرف… اسلام استاذ سيف عايزك
اسلام… حاضر بس مالك بتتكلمي بقرف ليه كدا
سوزي… لا عادي بس ممكن اسالك سوال
اسلام… اكيد اسالي
سوزي… هو انتي متجوزه
اسلام سكتتت
_في اي متردي يا اسلام هوشك السؤال محتاج تفكير ولا اي
اسلام بستغراب… انتو بتسالوني ليه
سوزي… عادي بس فضول
اسلام بشك… لا مش متجوزه
_امال اللي في بطنك ده من مين
اسلام بصتلهم بصدمه وسكتت
سوزي… في اي متردي اللي في بطنك ده من مين وبداو يضحكه عليها
_هههه اكيد غلطت مع حد مهي اصلا مين هيبصلها ويحبها اصلا ههههه
اسلام بزعيق… كل واحدها فيكم تتلم ومحدش ليه دعوه بي انتو سامعين
سوزي… ههههه سامعين ياللي عامله فيها شريفه
اسلام… انا شريفه اكتر منكم
_ههههههه واضح واضح باللي في بطنك ده
اسلام بصتلها ونهارت في العياط وطلعت تجري علي مكتبها بس خبطت في الكرسي وكانت لسه هتقع بس سندها
اسلام بستغراب… انت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك رد

error: Content is protected !!