روايات

رواية العقاب الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية العقاب الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية العقاب البارت العاشر

رواية العقاب الجزء العاشر

رواية العقاب الحلقة العاشرة

نجلاء: الحق يا مازن في ناس اتهجمو عليا وخدو نور
مازن:متخافيش يا اومي انا جيلك حالن
قام جري و لبس التيشرت و راح عند دياب خبط الباب
مازن: دياب اصحا بسرعه و اطلعلي برا
دياب: في ايه يبني
مازن: انجز مفيش وقت
دياب: حاضر حاضر
امل: في ايه يا دياب
دياب: متخفيش خليكي انتي هينا
دياب خرج بعد ما لبس مازن شدو من ايدو وركبو العربيه و جري بي اقصا سرعه
دياب: يبني اهده بقا في ايه لي كول ده طنط حصلها حاجه
مازن: في رجاله هجمت علي بيت ماما و خدو نور
دياب: دول اكيد الي كانو خطفينا
مازن: اكيد بس و رحمت اومي اجيبهم
دياب: طب اهده عشان نفكر بي هداوه و امشي عدل
عند امل و جني خرجو الاتنين من الئوضه وهوما قلقانين
امل: في ايه يا جني
جني: والله معرف دي طنط رنت عليه لقيتو قام بسرعه ولبس و خرج من الاوضه اولت هخرج لما دياب يخرج من الشقه
امل: اسطرها يارب
عند ماز و دياب
وصلو فخلال 10 دقائق
مازن: احكيلي يا اومي عن الي حصل
نجلاء: في رجاله هجمت علي في البيت قبل ما اكلمك بي حجات بصيته و خطفو نور و هربة بسرعه حولت ادافع عنها في و احد منهوم زقني و طلع يجري
مازن: تمام وحياتك عندي ما هسيبهوم
مازن راح يراجع الكميرات ال سريه الي حطتها اوظام العماره علي فكره في مفاجأة بس مش هقولها دلوقتي
المهم مازن راجع الكاميرات وبلغ الشرطه بس قال انو الموضوع يبقا سر نا بينهوم وبدئو يبحسو عن المكان الي اتخطفت فيه نور
نروح عند نور كانت اعده في مكان ضلمه مفهوش نور نهائي
دخل واحد اهلن بي الي منورانه
نور: انت عايز مني ايه
المجهول: عايز اخود حقي منك
دخل بودي جرد
يا رعد بيه الحق الشرطه عرفت مكانه
رعد و ده كان الشخص المجهول: عرفو مكانه ازاي يلا جهز الطياره بسرعه خلينا نمشي من هينا
نروح لي مازن و دياب
مازن بي عصبيه: يلا بسرعه مستنين ايه انا همشي قبل ما يخدوها ويهربو
دياب: اهدا يا مازن خلينا نفكر بي عقل شويه متخليش العصبيه تصيتر عليك
مازن سابهوم و مشي و ركب عربيتو لقا دياب ركب معاه وخدو و مشي بي اقصا سرعه علي المخزن الي وخدين فيه نور
عند رعد و نور
رعد: شال نور الي نيمه وخدها علي الطياره
وسافرو بلد محدش يقضر يجيبنوم فيها
مازن وصل اخيرن المخزن دخل ملقاش حد جواه
صرخ بي اعلا صوت عندو هرب هرب و خدها معاه ابنل** والله لعرف هوا مين و لجيبو
دياب: اهد يا مازن اهدا و اكيد هنعرف مكانهوم
مازن: والله لجيبك و ماهسيبك و محدش هيعرف يحوشك عني
رواح مازن و دياب البيت
دياب: امل يلا اجهزي عشان نمشي
مازن: انت عبيط تمشي فين
دياب: مش عايز اتقل عليكو علو لغايت كيده احنا بس كونا عيزين نسهر معاكوم صهره حلوا
مازن: لو اتحركت من مكانك مش هتعرف ايه الي هيجرالك
وبعدين احنا لزمن نكون معا بعض عشان نشوف حل لي الكرسه دي
دياب: خلاص يا عم اهدا انت بس خلاص مش همش
مازن: هخوش اخود شوار و اطلع القيق جاهز و قاعد في المكتب
دياب: تمام يا صحبي
مازن دخل الاوضه وراه جني
جني: في ايه يا حبيبي مالك
مازن: معلش يا روحي بس في مشكله بنحاول نحلها بس متشغليش بالك انتي
جني: لو مشغلتش بالي عليك هشغلو علي مين
مازن: هحكيلك بليل عشا انا دلوقتي مشغول اوي و الله
جني: ماشي يا حبيبي روح انت خود شوار
مازن: معلش يا روحي بس انا عارف اني متقل عليكي بس هتنزلي الشركه انتي و امل الكام يوم دوله عشان مشغول انا و دياب الفتره دي اوي
جني: والله ازعل منك بتقل ايه بس انتي تعمل الي انت عايزة
مازن حضنها و باس. راسها ودخل خد شوار
بعد شويه طلع وراح المكتب ولقا دياب مستنيه
دياب: ايه يسطو كول ده كونت بتعمل ايه
مازن: معلش يا مازن عارف اني اتاغخرط عليك بس كونت تعبانه شويه
دياب: لا عادي و لا يهمك
وبدئو يضوارو في مول الدوار و يدورو في السفارات و المطارات و الفنادك و في كول مكان عشان يلاقو نور و العصابه الي خطفاها من سنين
بعد مرور كام ساعه دخلو جني و امل عليهوم في المكتب
جني: ايه كول ده بتعملو ايه الساعه2بليل
مازن: معلش سرحنا شويه بس
امل: يلا عشان ترتاحو شويه انو صحيين من الفجر
دياب: انا عن نفسى موافق
مازن: دياب انت بي تسطعبط ولا ايه
جني: في ايه يا مازن اومو ارتاحو كام ساعه وبعد كيده اعملو الي تعملو الدنياه مش هتطير يعني
مازن: خلاص هقوم حاضر
جني دخلت الغرفه و اعدت علي الموبيل
دخل مازن شد التلفون و رقد في حضنها
جني: مالك يا حبيبي
مازن: تعبان اوي و حاسس اني ضعيف و مش ادر اعمل حاجه
جني: معلش كول ده هيتحل ربنا بيخترب صبرك طب احكيلي يمكن اسعدك
مازن حكلها كول حاجه
جني بدموع: طب و مين اليحونات دول مش مكفينهوم الي عملوه فيها السنين دي كولها
مازن: خلاص اهدي هرجعها انشاء الله
نروح لي دياب و امل
دياب دخل الغرفه لق امل عمله نفسها نيمه
دياب بي خبث: انتي لحقتي تنامي
وقرب منها و حضنها لقاها اتكسفت و دفنت وشها في صدرو
دياب بي دكك: مش كونتي نمتي
امل بي كسوف: خلاص يا دياب بقا
دياب بي غمزه: اسيبك ايه ده انا مسدقت
ونيسهوم ونروح هند نور
وصلو لي فرنسا ونزلو في فلا في غايت الروعه و الجمال
نور: انت مين انا اول مرا اشوفك
رعد: انا الي هجيب حق امي من ابوكي
نور: هوا بابا عملك ايه و بعدين انت مين اصلا
رعد: هتعرفي بعدين و بطلي رغي
ودخلهاي في غرفه و قفل الباب عليها بي المفتاح
عند مازن صحي علي جرز الشقه بيرن راح فتح
لقاه عطاع زرف صوغير ومشي مازن دخل لقا دياب واقف وراه
دياب: مين ده و عطاك ايه
مازن: ده رجل البريد و عطيني ظرف تعاله ندخل المكتب ونشوف فيه ايه
دياب: تما يلا
ودخلو المكتب ومازن فتك الزرف لقا مكتوب فيه ووو
تفتكرو مازن لقا مكتوب في الظرف ايه و هيعرفو ممان نور ولالا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العقاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *