روايات

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أيات عبد الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم أيات عبد الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد البارت الخامس والثلاثون

رواية عشقت أمير الصعيد الجزء الخامس والثلاثون

عشقت أمير الصعيد
عشقت أمير الصعيد

رواية عشقت أمير الصعيد الحلقة الخامسة والثلاثون

بدر:قولت اللي عندك ورفعت سلاحها وطلعت منه رصاصه تجاه قلب امير
رضوى بصراخ:اميييييير
#بقلم_أيات_عبدالرحمن
قبل مابدر تطلق الرصا”ص علي امير امير اعترف لرضوى كمان بحاجه
امير:رضوى اقسم بالله عمرى ما حبيت قبلك منال ونغم كنت متفق معاهم على مبلغ مادى بس مش دفعه واحده يعنى كل مره بينفذوا حاجه من المطلوب كنت بروح ليهم مش عشان اى حاجه عشان كل واحده فيهم تاخد جزء من المبلغ اللي متفقين عليه أنا معملتش كده غير لما عمى اتفق مع شريكه ان هو هيجو”زك لابنه صدقينى يارضوى انا بح”بك انتى وبس وسامحينى علي الاذ”ى اللي اتعرضتى ليه بسببي كنت شايف ان انتى السبب في كل اللي حصل معايا لو كنتى معايا من الاول ماكانش كل ده حصل سامحينى يارضوى
ومن هنا بتطلق بدر رصا”صه تجاه قلب امير ورضوى بتصرخ بصوت عالي جدا:امييييير
لكن بتحصل حاجه مش متوقعه ان ريرى في اخر لحظه بتقف قدامه والرصا”صه بتيجى فيها بدر بتتصدم :ريرررررري وبتجرى عليها وبتزق امير بيقع من على الجبل
رضوى:امييييييير
ومن هنا بتيجى الشرطه وبياخدوا بدر والجارد بتوعها وبياخدوا ريري المستشفى
رامى ببكاء:ليه يا امى ليه ليه عملتى كده ليه
بدر:عشان اخد حق يونس يونننننس ريرررررري وبتضحك بصوت عالي هههههههههههه هههههههههههه ههههههههههه
رضوى بتجرى علي المكان اللي امير واقع فيه وبتص”رخ عشان حد ينقذه بييجى 2اصدقاؤه والعساكر واهلهم عرفوا ووطلعوا الجبل
رضوى بتنادى عليه:امير امير رد عليا انت فين وبتحاول تنزل ليه لكن مش عارفه والكل منعها
ميرال قعدت على الارض بصدمه :امير لا ياامير لا انت اكيد هتطلع دلوقتي التف حواليها مروان وعمرو وبيعي”طوا وبيحض”نوها وورد عرفت باللي حصل فسافرت الصعيد هى ورؤوف لاهلها لكن في كل مكان ورد بتروح فيه بتشوف يونس فيه في اوروبا مره في مصر مره في الطياره مره واول مابتوصل الصعيد بتشوفه وكل مره بيقف يبص ليها بحزن ويسيبها ويمشي
عند بدر بقي في طريقها لعربية الشرطه في شخص مجه”ول بيض”ربها بالر”صاص تحت صدمة رامى اللي وقعت بين ايديه
رامى:لا مستحيل لا وبدء يفوق فيها لكنها غمضت عيونها ومفيش اى نفس

 

 

 

 

 

في بيت العائله
ماليكا واقفه وسرحانه ودموعها نازله 😭
ورد:مالك يا ماليكا بتع”يطى ليه
ماليكا:مفيش
ورد:لا فيه احكيلى ياماليكا وماتخا”فيش
ماليكا حضنتها وصوت بكاؤها عيلي 😭😭😭
عمرو ياورد
ورد بخوف:ماله عمرو
ماليكا:هيط”لقنى ومبقاش عايز”نى
ورد:ايه اللي حصل
ماليكا:في بنت هنا شا”غله باله وكل يوم😭 خا”رج معاها وطول الليل بيكلمها وانا ببقي سمعاهم بس مش قادره😭 ارد عليه واقوله كفايه عشان اولادنا 😭
وامبارح سمعته بيقول ليها اول ما امير ورضوى يرجعوا هيت”جوزها 😭
ورد بدموع😭 :خلاص اهدى مفيش حاجه من الكلام ده هتحصل ومفيش حد هيسمح ليه
ماليكا: لا يا ورد عمرو قال ان مش هيهمه😭 الشرع حلل ليه اربعه يعنى خلاص ياورد هيروح ليها ويسيب ولاده ومراته😭
انا امو”ت لو حصل حاجه زى كده انا ماليش غيره 😭مفيش عندى اهل وحتى لو عندى مااعرفش هما مين😭 وفين عمرو كان راسم لي جنه هعيشها معاه بعد زواج”نا😭 كنت عايشه معاه في حلم جميل اوى مالوش نهايه لحد ماهو خلى الحلم كاب”وس😭 مرعب وفظيع انا خا”يفه 😭من الوقت اللي هيدخل بيها ويقول دى مرا”ته😭 خا”يفه اوى يا ورد 😭
ورد:عمرو مش هيعمل كده هو بيم”وت عليكى
ماليكا:لا يا ورد عمرو مش كده اللي بيحب حد بجد عمره ما بيفكر يبعد عنه لحظه😭 او يفكر مجرد تفكير يبص لغيره عمرو مش بيعمل كده بيعمل العكس ولما بواجهه😭 بيضر”بني كتير اوى😭 منعنى من شغلي وقولت عادى يمكن يرجع زى الاول😭 لكن مفيش فايده ياورد مفيش فايده 😭فيه مصمم على الزو”اج😭
الاسمايلات دى يا جماعه بتعبر عن الموقف ده في قارئ بيتخيل المواقف دى فدى بتسهل عليه التخيل شويه
عند خلود كانت قاعده على السرير بعد ما انتهت من تنظيم اوضتها هى ومروان
بتشوف صوره لمروان علي الحيط بتبص ليها بحب وبتدعي ليه
وبتفتكر ان هى جر”حته قبل كده وهو ماكانش يستاهل الج”رح ده
Flash Back
👇👇👇

 

 

 

 

 

دا نسخ من الثانى والعشرون
كانت واقفه وسر*حانه ودموعها بتنزل
خلود في نفسها:ليه يا امير ليه هى رضوى احس*ن منى في ايه ليه تحب*ها وانا لا مع انى انا اللي بحب*ك وطول عمرى بتمنى اكون شر*يكة حيا*تك واسمي على اسمك
مروان :القمر بيفكر في ايه
خلود مسحت دموعها بسرعه:مفيش انا مش بفكر في حاجه
مروان:والدموع دى سببها ايه
خلود:مفيش يا امير
مروان بمرار:امير لسه بتح*بيه
خلود:مروان انا
مروان:انتى ايه
خلود:انا ما استا*هلش انسان زيك انت شخص عظيم جدا والف بنت تتمناك
مروان:وانتى ليه ما تتمانينيش
خلود:عشان مش هينفع اكون معاك وانا بح*ب اخوك
مروان:بس انا بح•بك ومس*تعد اخليكى تنسيه
خلود:مفيش حد بينسي شخص عايش في د•مه
مروان بحزن:امير اتج*وز افهمى ونساكى
خلود:بس انا لسه وهفضل مستنياه لاخر عمرى
مروان:يبقى هت*موتى ومش هتكونى معاه
وسابها ومشى
B. A. C. K.

 

 

 

 

 

ياه قد ايه انا كنت هبل”ه اوى ربنا يخليك ليا ياسندى في الدنيا بعد ربنا
كل البيت في عالم وهى في عالم تانى خالص
في المستشفى
واقف رامى قدام العمليات ودموعه نازله ومعاه واحد من صحابه
بعد ساعات طويله بتخرج بنت جميله جدا عيونها زرقاء بشرتها بيضاء خدودها ورديه اشفافها بلون الكرز محجبه متوسطة الطول واسمها دكتوره سلسبيل
واول مابتخرج بتشوف رامى اللي وشه بقي لونه احمر من.البكاء
رامى بتعب:خير يادكتوره طمنينى عليهم
سلسبيل:اتطمن خير ان شاء الله
رامى:يعني هما كويسين
سلسبيل بجديه:مش بالضبط الس”ت ابكبيره دخلت في غيب”وبه وشكلها هتطول فيها لان مش قادرين نحدد المده الغيب”وبه ممكن يوم شهر سنه ممكن ماتفوقش خالص
رامى بنبره حاده:دا اللي هو ازاى يعنى
سلسبيل:زى ماقولت لحضرتك وبالنسبه للانسه فهى دخلت هى كمان في غيب”وبه بس لمدة48 ساعه وان شاء الله هتفوق منها وسابته ومشيت
رامى قعد على كرسي جنب اوضة العمليات ومسك راسه وصحابه بدؤا يهدوا فيه
تليفون حد فيهم اتصل
مراد:الو ايوه ياهيثم انت بتقول ايه
مستحيل امير يكون حصل ليه كده مستحيل
ايه اللي حصل لامير بقي توقعاتكم وانا همشي عليها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت أمير الصعيد)

اترك رد