روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الحادي عشر

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الحادي عشر

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الحادية عشر

اوس قام من علي مارك لكن حدث الغير مقصود اقتربت جنه من مارك
جنه /انت بخير
مارك بوقاحه /بخير لاجلك
اوس بغضب شد جنه وجاب الشال بتعها حطه على كتفها وشدها لخارج المكان
جنه بعصبيه /اي انت ساحب وراك جماد مبيتحركش
اوس بعصبيه رد قائلا وهو معمي من كثرة غيرته /اخرررررسي بقا اخرررررسي
سكتت جنه خالص واول مره تخاف من شكله اوس وشه كان احمر من المجهود وغير كده اعصابه مشدوده وطلب سياره أجره وركبوا ورجعوا الفندق
جنه بعصبيه /اي اللي انت عملته دا احنا في مهمه يا استاذ
اوس بجنون /مهمه اي وزفت اي دا بيقولك تقضي معاه ليله في دهيه المهمه انا راجل يامدام مش هنبدل الأدوار تعدلي معايا
جنه /قولتلك الشغل حاجه والحياه الشخصيه حاجه
اوس بجنون وغيره وعصبيه /انتي متعمده تخليني اعمل اي اموته ولا اي عاوزه تكوني فتاه لي*ل ياجنه روحي روحي ياجنه روحي قضي معاة اليوم ياجنه
جنه بصدمه انه مصدق انها ممكن تعمل كده /انت بتقول اي انت مصدق اني ممكن اعمل كده
اوس /انا زهقت ودخلوالحمام ياخد دوش يطفئ نار جس*ده التي اشعلتها جنه
جنه قعدت تلوم نفسها علي اللي حصل هيا مكنش في دمغها اي حاجه هيا عاوزه بس انها تقرب من مارك علشان تعرف العمليه الجديده أمته

 

 

 

 

طلع اوس لابس بنطلون اسود من القماش عاري الصدر
وينشف شعره بمنشفه صغيره
طلع بدون كلام رما المنشفه وقف يمشط شعره وخلص ودخل ينام من غير ما يبص لجنه
جنه راحت نحيه السرير /طب الجو برد البس تيشرت اول مره تنام كده
اوس بنفاذ صبر /انا حر انتي مالك اتفضلي روحي اسهري علي القضيه ياحضره الظابط انا مين اصلا علشان تخدي بالك مني انا يدوب جوزك وكمان اتجوزتيني علشان شغل تقفلي النور لو سمحت علشان انام لاني تعبت
جنه بتوتر /طب اسمعني طب هسمع كلامك
اوس بسخريه /لا وفي سمعك لنفسك
وقام قفل النور ورجع شدها من خصرها لدرجه انها بقت لمسه صدره
جنه بتوتر /في اي وقفلت النور ليه
اوس قرب منها وكان لا يفصل بينهم سوا كام سنتي /انا راسي وجعاني اوي ياجنتي
ابتسمت جنه علي لقبه واضافه ياء الملكيه لاسمها
اوس حط ايده على خدها وقبلها قبله خفيفه ورقيقه على خدها
اوس /هنام ولما اصحى نتكلم علشان انا مش قادر اتخانق ونتعصب علي بعض
جنه بتوهان من لمسته/هااا
اوس بابتسامه جذابه /انا بقول كده برده انا هنام دلوقتي وانتي ادخلي غيري الفستان بتاعك وزمان الهيلز وجع رجلك والبسي حاجه تريحك وتعالي نامي
جنه مستغربه /حاضر
وبالفعل دخلت اخدت بجامه وكريمات مرطبة للوجه واخدت شاور ولبست بجامه جميله لونها ازرق وأطلقت سراح شعرها الناري Nada Elsharkawy
وراحت تنام علي الكنبه (الاريكه)
اوس وهو نايم /تعالي على السرير بالذوق بدل ما اجي انا
اجيبك
جنه بصدمه وصوت عالي /نننننعم هو انا هنام جمبك كمان
اوس ببرود /هو انتي هتنامي جمب حد غريب
جنه /نام يااوس واستهدا بالله كده
اوس بغضب وقام /انا عاوز انام مش كفايه بقا ولا اي
قام وشالها وضمها لحضنه /ياريت ننام
اوس بخبث /كلمه تانيه وهنزعل
نامت جنه علي حرف السرير واوس علي الحرف التاني كل شويه اوس يقرب يقرب لحد ما قرب علي جنة وضمها احضنه احس براحه نفسيه من قربها
جنه بتوتر وبنحاول تبعده /او…. اوس

 

 

 

 

اوس بخبث /نامي بقا انا اهو راجل حقاني بعوض الفيلم والفشار
وحاولت جنه تتاقلم مع الوضع ونامت
اوس عرفاها نامت قام وبص لشفاتيها بر*غه وفي عقله يقول هيا قبله واحده
افترب اوس وقبلها بحب قبله خفيفه حتي لا يتمادى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Nada Elsharkawy في صباح يوم جديد
ياسمين بحزن /وحشتني اوي يابابا حسه اني بعيده عنك وانك زعلان اننا مش في الصعيد
…… /مين قال كده بس ياياسمنتي طول ما احنا كلنا كويسين ومع بعض عمي هيبقي مبسوط ولا اي
اومت ياسمين براسها علامه تدل على نعم وهيا تمط شفتيها لاسفل مثل الأطفال
دخل أكرم وقعد علي حافه السرير وطلع من جيبه علبه قطيفة صغيره عباره عند سلسله جميله مكتوب عليها (سليم)
ياسمين بفرحه /الله جميله اوي ميرسي
أكرم بحب وهو يقبل خدها /اهم حاجه عندي راحتك ياحبيبتي ياله علشان نفطر تاج وأمير تحت
ياسمين /طب البس السلسله الأول
أكرم بضحكه خفيفه /بس كده من عيوني الاتنين ولبسها السلسه
ونزلوا يفطروا
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
صحيت جنه من النوم علي صوت رنت التلفون ولقت رقم غريب
جنه بنوم /مرحبا
مارك /مرحبا ايتها الجميله انا مارك لقد لقيت رقمك في جيب القميص
جنه /امممم كنت أريد أن اشرب معك فنجانا من القهوة
مارك /امممم اتريدي قهوه ام كأ*س
جنه بدلع لأول مره /لا من القهوه ايها الخبيث
مارك /تريديها متي
جنه /بعد ساعتين ما رأيك
مارك بسعاده انه هيحصل عليها /تمام ابعت إليكي العنوان
جنه /تمام ماركي
مارك /ياعيون مارك
وقفلت جنه التلفون وهيا غافله علي من سمع المكالمه كلها
فتح اوس عيونه وقام بدون اي كلمه
دخل الحمام وطلع جاب علبه سجا*ير
جنه بستغراب /من أمته بدخن
اوس بسرحان /من زمان بس انتي اللي مش واخده بالك ياله قومي تجهزي علشان تروحي تقابلي مارك
جنه /يااوس اسمع…
قاطعها اوس قائلا /اي يا هانم بتخططتي من ورايا صح المهمه دي طلعنها سوا يبقا كل حاجه يكون ليا بيها علم ولا بتلعبي من ورايا ولا اي

 

 

 

 

جنه عرفه انها غلط وسكتت
اوس بجنون /ياله اتفضلي روحي روحي شوفيه ياله وراح نحيه الدولاب وبدأ يطلع كل الفساتين
اوس وهو ماسك فستان احمر قصير وقال بصوت عالي /خدي دا البسيه هيعجبه اوي ولا اقولك
وجاب فستان ازرق طويل ومفتوح من عند الصد*ر
اوس /البسي دا هيبقا حلو اوي عليكي ولا اجبلك اي تااااااني ولا لااااا اي تعالي ننزل نشتري فستان احلي وقصير علشان يحبه فيكي اكتر ويبص لجسم*ك اكتر واكتر هااااااااا مستنيه اي ياهانم
رما اوس كل الفساتين علي الارض وجنه قعده مش بتتكلم
وحسابها واخد علبه السجاير ودخل البلكونه يدخن بشراسه
قامت جنه لمت الفساتين بصمت ودخلت كلمت مارك لغت المقابله
ودخلت قعدت علي السرير وابكي في صمت ودي كانت أول مره جنه تبكي فيها بعد مو*ت ورحيل اوس من خمس سنوات
خلص اوس علبه السجاير ودخل انصدم من هياتها ضمه نفسها علي السرير وبتبكي بغزاره اوس نسي كل حاجه وجري عليها حضنها بكل قوته
اوس بحنان /جنه مالك اهدي
جنه ببكاء /انت شاااايفني وح… وحشه يااوس
اغمض اوس عينه من كلامها ويلع*م في نفسه /لا ياقلبي
جنه /انا انا عاوزه اخلص بسرعه وامشي مش عاوزه اقعد هنا
اوس بحنان /متخافيش هنخلص ونمشي دا هما يومين ياجنتي اللي قعدتيهم وبعدين اول مرة اشوفك بتعيطي كده اسف مش هزعق تاني
جنه بنوم /انا عاوزه انام
اوس طلع علي السرير ونام وشدها نامت فوقه قفل اوسه عليها بايده
اوس /نامي وارتاحي
جنه /مش هتتعب
اوس بعشق /لو فضلتي كده عمرك كله انا متعبش منك ابدا
نامت جنه براحه غريبه اول مره تحسها وهيا سامعه دقات قلبه بتنبض ليها هيا وبس
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

عند رعد واميرة Nada Elsharkawy
رعد سمع صوت تخبيط علي الباب جامد
قام بسرعة يشوف مين وكان لابس البرنس بتاع الاستحمام
فتح الباب يشوف مين عامل دوشه وكان فردوس ومالك وانس وتميم
رعد بصدمه /ايه في اي مالكوا
انس بدلع /اي جينا في وقت غير مناسب ياعريس
رعد بستغراب /عريس
مالك /ايه يابابا انت زعلان اننا جينا ولا اي
رعد /لا بس مستغرب
………. /رعد مين
رعد /خليكي عندك انا جاي
فردوس /ليه يعني تفضل جوه يامامي احنا جينااا
رعد /ادخلوا جوه علشان الناس هتطلع علي صوتنا
دخلو ودخل رعد الاوضه وقفل الباب بالمفتاح
اميره بستغراب /اي يارعد
رعد /نعم ياختي عاوز تطلع قدام عيالك كده
اميره /انت قولت عيالك عليا لك مش حد غريب
رعد بغيره حته من أولاده /الفستان اللي انتي لابساه قصير اتفضلي غيري حالا
اميره /يارب وبدأت تغير هدومها وطلعوا
تميم /بس اي دا يتحد صغيرة عشر سنين هيا القعده هنا حلوه كده
مالك بخبث /بفكر اجي اقعد هنا
رعد /تيجي فين الشقه دي بتاعتي انا واميره وبس عندك القصر اعمل فيه ما بدالك
اميره /طب سبتوا ماما خدي وسامية لوحدهم ليه
فردوس /احنا قولنا نيجي نقعد معاكوا شوية وبعدين هنمشي كلنا ولا انتوا ناويين تطولوا
رعد /لا ياحنينه انتوا اللي هتمشوا واحنا هنيجي بكرة ومش الصبح لا علي 10 بليل كدة
انس /ليه بتحضر دكتوراه
رعد بابتسامه /ملكش دعوه
الباب خبط تاني
رعد بستغراب /هو في اي
الولاد بصوا لبعضهم بصدمه /منعرفش حاجة
رعد بص لاميره /ادخلي حطي حاجه علي شعرك لو تفضلي جوه لحد ما اشوف مين
دخلت اميره
وراح رعد يفتح الباب

 

 

 

 

 

رعد /انا مش مرتاح ليكوا
مالك /ليه بس دا احنا نيتنا خير
فردوس /اه والله انت اللي ظالمنا يابابي
رعد /ماشي ماشي افتح الباب بس واجي
راح رعد
الولاد
تميم /والله هيمسكنا كلنا يضربنا في الاوضه ومش بعيد في الصاله
انس /انت بتقول فيها والله هيعلقنا علي باب العماره تحت مش بعيد يرمينا في النيل
رعد فتح الباب
رعد بصدمه /انتوا………
……. /مفاجأة

اترك رد