روايات

رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم يوستينا سامي

رواية أسيرة عائلة القناوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم يوستينا سامي

رواية أسيرة عائلة القناوي البارت الخامس والعشرون

رواية أسيرة عائلة القناوي الجزء الخامس والعشرون

رواية أسيرة عائلة القناوي الحلقة الخامسة والعشرون

في اوضة زين 🙈
كان واقع علي الارض مغم عليه و لكن معداش اكتر من دقيقة و جميله كانت بتخبط علي الباب علشان تديله الادويه بتاعته و لما اتاخر في الرد قررت تفتح الباب بحذر
جميله دخلت الاوضه باحراج وموطيه راسها / معلش يا زين بيه بس ميعاد الادويه بتاعتك و انا امي مش موجوده هنا حضرتك سامعني .. يا زين 😳
اتفاجات جميلة بيه واقع علي الارض وهو بالمنظر دوت
و تقريبا قاطع النفس جميله جريت ناحيته وبدات تهز فيه بخوف./ يا زين رد عليا انت كويس فيك حاجه
لكن زين ما ردش عليا تماما حتى النفس كان بياخده بصعوبه وده قلقها جدا و ما عرفتش تتصرف فخرجت عشان تنادي على اي حد ينقذه ولكن خبطت في ملك
ملك بصيتلها باستغراب وبالرغم انها علامات التعب والارق مرسومه على وشها و شكلها اللي بقي اضعيف وهزلان الا ان براءتها وجمالها مازال موجوده و يخطف النظر
جميله بتوتر / احم انا اسفه بس زين تعبان قوي وانا مش عارفه اتصرف و اصحي مراد او عاصي
ملك بتوتر / زين تعبان ! طب ما تصحيش حد انا هشوفه
وجريه ملك على الاوضه وقربت من زين وبدات تعمل حركات عند راسه وايده بتحاول تجري الدم في جسمه لكن جميلة ما كانتش فاهماها
جميلة بحده / على فكره انا لازم اصحيه اسع حد من اخواته يشوفوله اي دكتور لكن اللي بتعمليه دوت مالوش اي ستين لازمه
وقبل ما تخرج جميله من الاوضه ملك بصوت مسموع
و قالت / انا دكتوره على فكره و عارفه حالته كويس قوي
ما تخافيش
جميله بصتلها شكلها باحراج وقالتلها / انا اسفه ما كنتش اعرف طب والحل ايه
ملك / ما تصحيش حد وما تخوفيهومش تعالي بس ساعديني نحطه على السرير وانا عارفه هعالجه ازاي كويس قوي
وفعلا هما الاثنين حطوا زين على السرير وملك كانت بصاله بحزن لانها كانت عارفه انها السبب في الحاله اللي هو وصلها لانه ماخدتش الجرعة اللي كان متعود ياخدها في البلد
ملك بصت لجميله / انا هروح اجيبله دواء هيساعده من الاوضه بس ارجوكي اعمليله اي حاجه ياكلها بعد اذنك
جميله بصتلها بهدوء وخرجت زي ما طلبت منها وراحت ملك جابت للاسف ابره من المخدرات اللي كان بيحطهوله في القهوة و قبل ما تحقنها في دراعه سرحت في شكله
فلاااااش بااااااااااااك ..
في الارض الزراعية ارض الاحلام
تمارا بتوتر / انا مش عارفه احطهاله فين زين مش بيشرب اي حاجه غير القهوه حتى العصائر مش بيحبها
ملك / حلو قوي الكلام دوت يبقى كيس معاكي وكيس مع رهف ولازم بيتحطله الجرعه اللي احنا اتفقنا عليها كل يوم في القهوه اوعي تنسي
تمارا وهي بتبص حواليها بخوف / ساعات مش بعرف ادخل المطبخ عندهم ومش بعرف اتصرف .. هيبقي اي ساعتها الحب
ملك / لا ما تقلقيش ما اتفقت مع واحده من الخدامين اللي موجودين في الدوار لو انتي طلعتلوش القهوه بنفسك هي هتتصرف ، بصي انا عايزه البني ادم ده في اقل وقت ممكن يبقي مد*من
و يجيب العار لخواته ..و يبقي يواريني بقي عاصي هيعمل في اي
فاقت ملك من ذكرياتهااا و بصت علي زين و رمت الابره
اللي كانت في ايديها و بدات تعيط بندم
وقالت / كنت زمان بديك الحاجات دي عشان عايزاك تموت بس دلوقتي مش هقدر .. انت لازم تتعالج يا زين لااازم
ومسحت ملك دموعها وقالت بقوه / انا عارفة اني كنت باذيك بس والله ما هسيبك لحد ما تتعالج
نزلت ملك وطلبت من جميله ان هما يتصلوا باقرب صيدليه وجابت ابره تسكن معاه حتى لو مؤقت علشان تقدر تواجه بالحقيقة و تساعده في العلاج
ملك حطت ايديها علي شعره بندم / هترجع احسن من الاول يا زووز
و خرجت ملك بسرعة من الاوضة و سابته يرتاح ..
_______________________________________________
في اوضة عاصي
نور بدات تفتح عينيها و تفوق كان بيقع عينيها على عاصي اللي نايم جنبها من غير تيشرت و لابس شورت بس
نور اتكسفت قوي وبصت على نفسها لقيت انها لابسة بقميصه لكن زرايره مفتوح اغلبها حط ايديها على خدها باحراج وقالت / وبعدين بقى كان لازم تعملي كده يعني يا نور .. هيقول عليا اي بس دلوقتي اما يصحي
و بدات تتحرك بالراحه من جنبه علشان تدخل الحمام وهو فعلا كان نايم ومش حاسس بيها تماما ..
في الحمام .
نور وهي قاعده عند البانيو متغاظه جدا بتقول في نفسها / زمانه دلوقتي زعلان مني بسبب اللي عملته امبارح و الصراحة بقي ليه حق اووي
وبدات تفتكر نور تفاصيل اللي حصلت امبارح تعالوا اقولكم عملت ايه 🙈😂
علي السرير ..
عاصي كان نايم فوق نور و هي محاوطه رقبته بايديهااا و دافن راسه في رقبتها بشتياق ..
نور و هي بتاخد نفسها بصعوبه و بتحاول تبعده عنها بتقول برجاء/ عاصي ابعد .. لو سمحت انا مش عايزة
عاصي اتصدم من كلمتها جدا و بعد راسها عنها/ نور بجد انتي مش عايزاني طب ليه
نور بصتله بتوتر/ علشان .. يعني انت ..
عاصي و هو بيحرك ايده علي شعرها بهدوء / اشش اهدي طيب متوتره كدة ليه ، هو انتي مش عارفة اني بحبك
و عايزك .. ليه بقي كل التوتر ده
نور مسكت ايده و هي بتبلع ريقها بصعوبة / ايوة بس مش هقدر ..اوعي يا عاصي اوعي علشان خاطري
عاصي قام و بعد عنهااا و هو مستغرب تحولها المفاجاه ده
و كان بيكلم نفسه / هي مكنتش كدة من شوية ، كنت حاسس بيها و هي بين ايديها كنت حاسس انها عايزاني زي ما انا عايزها
نور و هي حاطة ايديها علي قلبها و بتحاول تهدي نفسها عاصي قرب منها و باس راسها و قال / عارف اللي مرينه بيها مكنش سهل عليكي حتي جوازنا مكنش طبيعي ، بصي يا بنت الناس انا اه بحبك و انتي اول واحدة اتعلق بيها في حياتي بس لو مش رايداني انا مش هجبرك
و بعد عاصي عنها و كان لسه هيقوم من جمبها بس مسكت ايده بسرعة و قالت بلهفة/ لاا . انا مش رافضة بس غصب عني مش مستعده .. انا .. خايفة اوووي
و عيطت بندم و هي بتتكلم بصوت متقطع وجع قلب عاصي عليها و اخدها في حضنه جامد و هو بيطبط علي ضهرها / بس اهدي .. خلااص كفاية اني عرفت حقيقة مشاعرك ، كفاية انك بتحبيني زي ما بحبك و انا مستعد استني العمر كله . بس كفاية عياط هي دي الحاجة الوحيدة اللي ببقي ضعيف قدامها بجد يا نور
نور بكسوف / اه بحبك اووي .. انت أماني اللي عشت عمري بدور عليه
عاصي غمض عينيه و هو بيحاول يتمالك اعصابه بعد الكلمة اللي قالتها دي / اللهم اخذيك يا شيطان .. اوعي بدل ما افقد اعصابي يا بت انتي
و رجع تاني نام علي السرير و هي في حضنه ..
و فاقت نور من خيالها و و كان مرسوم علي وشها ابتسامه حب ولكن اتفاجئت بعاصي واقف قدامها في الحمام
نور احراج قامت وقفت / في ايه هو حصل حاجه
عاصي وهو بيبتسم باستغراب / لا ما حصلش حاجه بس ده حمام يعني كلك نظر ..و بعدين خبطت كثير عليكي بس مردتيش
نور رجعت شعرها ورا ودنها بكسوف / احم معلش اتفضل .. انا كدة كدة كنت خارجة
و قبل ما تخرج من الحمام لقت عاصي بيشدها من وسطها
و بيتكلم في ودنها بصوته الرجولس اللي عشتقه و ريحته اللي قادرة انها تاسرها في عالمه الخاص /لما احتاج هدومي هاتيهالي هاا .. اوعي تسرحي تاني
و بعد عنها و سابها و كانت لسه تحت تاثيره و قالت بصوت مبحوح / حاضر ..انا برااا
____________________________________________
في الجنينة
كان كريم قاعد بيفطر وجميلة قربت ناحيته وحطت قدامه كوبايه الشاي وقالت / كده حضرتك عايز مني اي حاجه تاني مني
كريم / احم لاه تشكري وتسلم يدك الوكل زي الفل بس انا كنت عايزه اعتذر ك يعني على الكلام الماسخ اللي جولتهولك امبارح ، اصل بصراحة انا طول عمري اكده جلنف و مبعرفش اتعامل مع البنات
جميله ابتسمت على صراحته في الكلام وقالت / لا ابدا مش زعلانه وبعدين ما حصلش حاجه اصلا
كريم بحماس / اذا كان اكده يبقجى تجعدي تفطري ويايا
انا مش متعود اني اكل لوحدي يعني ..ها جولتي ايه
جميلة ببتسامه /قلت ماشي اكل اهي لقمه هنيه تكفي مية
وقعدوا هما الاثنين ياكلوا مع بعض وكريم كان معجب بيها وبرقتها وذوقها في الكلام حتى طريقه لبسها كانت محترمه
_____________________________________________
في المكان اللي رهف و اسر موجودين فيه
اسر و هو حاطط قدامها الاكل وهي بصاله بقرف قالها استغربت /في ايه يا بنتي هتفضلي تبصيلي كده كثير ما تاكلي
رهف وهي قرفانه / اصل بصراحه الاكل ده طعمه وحش قوي انا اكلت منه امبارح
اسر لوي وش وقالها / الصراحه عندك حق بس ده اقرب مطعم من مكان الزفت اللي احنا فيه دوت واكيد هنا ما فيش دليفري وبعدين المفروض انك مخطوفه فكلك نظر بقي اكيد مش هجيبك ماك مثلا
ضحكت على كلامه وقالت / فكره ملوش علاقه غاده عبد الرازق كانت خاطف امراه ابنها وبتجيبلها من بافلو
ياسر وهو بيضحك / طب دي واحده ثارية لكن انت عيله عمك شحاتين يا بنتي
رهف و هي بتضحك / هو كريم عارف ان انتم عاملين فيها كده وحابسيني في المكان ده
اسر ضحك وقالها / حبسينك كلمه كبيره قوي عليا وبعدين حبسينك ازاي يا مفتريه اذا كان انا نمت جنبك امبارح وما كنتش قافل الباب يعني لو عايز تمشي كنتي مشيتي بس انت الظاهر انك حبيتي الوضع
رهف / انت بتقول فيها عندك حق الصراحه اصب هروح لمين انا لو خرجت من هنا هروح لكريم هو الوحيد اللي نفسي ابقي معاه
اسر / ما تقلقيش انا هكلمه يجي طلاما نفسك تشوفيه اوي كدة .. كلي بقي مش كفاية انك صاحية من النوم زي القمر و مش باين عليكي اي معالم خطف او تعذيب …كلي و خليني ساكت دي الشغلانة لمت
و قعدوا يكلوا مع بعض و هي مطمنة اوي بوجودة معاها
_______________________________________________
وعدي تقريبا فوق الساعتين في فيله مراد وكريم خرج هو مع جميله عشان يروح البنك اللي كان عايز يروحه وزين كان لسه نايم و ما كانش في حد قاعد مع ملك اللي كانت قاعده في الجنينه لوحدها
في الجنينة تحت الشجر والورود اللي مزروعه كانت واقفه ملك وهي مبتسمه لانها عارفه ان مراد هو اللي بيحب الورد والزرع
وفجاه سمعت صوته وهو بيقولها / اهي دي بقى انا سميتها الفرحة يعني كنت بتفائل بيها .. ودي سميتها ملك عشان بحب الاسم ده اوي و علشان تفكرني بصاحبتها و علفكرع من اكتر الانواع اللي كنت بحس انها فهماني و حاسة بيا
لفه ملك وبصتله بصدمه وحاولت انها تحبس دموعها على شكله والعصايه اللي ماسكها في ايده بسببها وقالت/ سميتها ملك حتى وانت متاكد ان ملك الاصلية ميتة
مراد اتنهد وقالها / بالعكس انا كنت متاكده انك عايشه قلبي ابن الجز*مه دوت هو اللي كان بيسوقني بقي اعمل اي
ملك بصيت بحزن / كل اللي حصلك دوت بسببي انا اسفه
مراد بهزار / يا سيتي عادي ياما دقت علي الراس طبول . ياااه انا مش مصدق اني واقف قدامك وبنتكلم عادي لا
و كمان كنتي نايمه في اوضه في فليتي. . هو اللي بيحصل ده حقيقي يا ملك
ملك رفعت وشها وبصت في عيني وقالت / هو حقيقي بس مش هيستمر كثير لاني همشي وهرجع تاني مكان ما جيت
مراد رفع حاجبه بتريقة / بجد ماشي بس ياريت تبقي تودعيني قبلها احسن هتوحشيني اوي
ملك ابتسمت عليه و هي مستغربه أسلوبه اللي اتغير كتير
و قالت / انا هطلع اوضتي ارتاح لحد ما عاصي يصحي.. بعد اذنك
مراد ببتسامة / لا اذنك معاكي يا اختي .. ابقي اتغطي كويس لان واضح انك لسه بترمي الغطا لحد دلوقتي ..
و سابها و راح يقعد علي التربيزة اللي موجودة في الجنينة و هي حطت ايديها علي قلبها و اتهدت و قالت في سرها/ لاا متدقش كدة ..انا اكيد مش بحبه ولا هوو اللي بينا ده حنين ذكريات مش اكتر
و طلعت ملك اوضتها ومراد بص ناحيتها اول ما مشي
وقال في سره / حتى لو حبك ليا ما بقاش موجود انا مستعد اخليك تحبيني من اول وجديد يا ملك وانا اساسا فاضي مواريش حاجة .و انا وانتي والزمن طويل
_______________________________________________
في اوضة عاصي 🔥
كان واقف قدام المرايه بيعدل هدومه وشعره قبل ما ينزل ودي كانت اول مره نور تلاحظ فيها لبسه وانه لابس قميص وبنطلون مش لبس صعيدي و قربت منه وهي بتعدل القميص بتاعه وقالت / شكله حلو عليك على فكره مش بطال
عاصي وهو بيغمزلها / يا راجل قول كلام غير ده علي الرغم ان القميص بتاعي اللي انتي لابسه احلى بكتير وملفت اكثر
نور اتكسفت وخبت وشها في حضن وقالت له بطل تكسفني بقي .. هو انت هتتاخر
عاصي وهو بيرجع شعرها لورا وبيبوس راسها / لا مش هتاخر ما تخافيش . على فكره ملك موجوده في الفيلا من امبارح روحي اقعدي معاها لو زهقانه لكن لا زين ولا مراد تقربي منهم اتفقنا
نور بفرحه مسكت ايده وقالتله بحماس / هو انت سامحت ملك مش كده . على فكره هي وتمارا غلابه جدا و والله العظيم
عاصي وهو بيضحك / هش هش خلاص انت هتشحتي عليهم وبعدين ملك وتمارا دول انا اللي مربيهم على ايدي وعارف انهم كانوا ضحيه و يلا بقى متاخرنيش
وسابها عاصي ونزل عشان يشوف فين مراد لانه كان بيكلمه على تليفون كتير وهو مش بيرد ولكن اول ما نزل الجنينه تفاجئ بيه قاعد بيشرب قهوه بتاعته وماسك التليفون وهو بيضحك كمان
عاصي قرب ناحيه بغل وضربوا في رجل وقاله/ هو انا يا بني ادم انت مش بكلمك مش بترد عليا ليه واديك متنيل ماسك التليفون اهو
مراد و هو مبتسم / لا والله انا لسه ماسكه دلوقتي انا كنت بفطر اصلا مالك متعصب ليه كده في حد زعلك
عاصي صدمه / يا اخي يخرب بيت برودك ده بدل ما تطمني عملت ايه امبارح اختفيت مره واحده
مراد / اه اه افتكرت ما فيش اتكلمت مع ماجده بس فاجئتني انها خطفت تمارا و عندها وبتهددنا بالواد اللي في بطنها دوت وقال ايه عايزه نص الثروه عبيطه قوي
وكمل مراد شرب القهوه وكان ما قالش حاجه وده عصب عاصي اوي و قاله بصدمه / انت كمان بتشرب قهوه انت عايز تجلطني يا ابني يعني هي خطفت مرات اخوك وابنه وانت
ما تقوليش حاجه زي كده وقاعد وكاني ماحصلش حاجه
مراد / الله ما انا رجعت البيت لقيتك نايم قلت حرام انت بقالك كثير قوي ما بتنامش اقلقك يعني وبعدين انا اتصرفت
عاصي بتوتر / اتصرفت عملت ايه يعني طمني انا عارفك دماغك ديت متركبه شمال
مراد ساب القهوه وقاله بهدوء / عادي رجعتها بس هي دلوقتي في العمليات تصور بقالها ساعتين جوااا ربنا يقومها بالسلامة يارب
عاصي فتح بوقه بزهول و قاله/ لاموخذه بس في الكلمة هي مين دي اللي قي العمليات
مراد / تمارا دخلت العمليات النهارده
عاصي بتوتر / ليييه …حصلها اي ما تتكلم يا ابني سيبت اعصاب البنت كويسة هي و اللي في بطنها و ماجدة جرالها اي
مراد / بصراحة لااا مش كويس … يلا الله يرحمهم
عاصي اتجنن و مسك مراد من هدومه و قاله بصوت عالي سمع الفيلا كلهااا/مين دوا يلاااا اللي الله يرحمهم انطق بدل ما اخلص عليك وقتي
استووووووووووووووووووووووووووووووب
احم اي برووووود مراد ده 🤣🤣🤣🤣
و اي حب عاصي ده حييبه ❤️😂
دي باينلهااا هتحلووووووو 🙈

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسيرة عائلة القناوي)

اترك رد

error: Content is protected !!