روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع 4 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع 4 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الرابع

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الرابع

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الرابعة

غيث ترك شعر ماسه وقال
غيث بغضب:بين ان اتساهلت معاكي معاكي كتير ياماسه
ماسه ببكاء:غيث انت بتعمل لي كده
غيث:مش هتخرجي من ؤضتك طول م انا الشغل ومش هتروحي الجامعه السنه الجايه ومش هتتكلم مع جاسر انتي فاااهمه …وقال اخر كلمه بزعيق
ماسه ببكاء وزعيق هستريا: مش فاهمه يا غي………..
قطعها صفعه (قلم)من غيث اوقعتها علي الارض من شدتها
ماسه بصت ل غيث ببكاء شديد وصعدت ل غرفتها دفنت وجهها في الوساد وظلت تبكي ف صمت ب هستريا …فوجدت بسمه بدق الباب لكن ماسه لم تفتح….
______________
عند غيث
غيث ذهب الي غرفة المكتب وجلس علي كرسي المكتب ووضع راسه بين يديه وظل يفكر كيف يجعلها لم تخاف منه ويجب أن يتحكم في غضبه ..لا لا ليسه غضبه..بلا غيرته لكن قطع تفكيره دق الباب
غيث:ادخل
علي:غيث بيه في واحد عايز حضرتك
(علي:من احد الخدم ال بالقصر)
غيث:مقلش مين
علي باحترام: لاء يا بيه
غيث:خليا يدخل
علي خرج وادخل الشخص اليريد مقابلة غيث
بعد القليل من الوقت دخل الطبيب الذي عالج ماسه
غيث:اذيك يا استاذ غيث
غيث ببرود:عايز اي
الدكتور فارس:كنت جي بخصوص ماسه…اقصد الانسه ماسه
غيث بضيق:مالها
فارس:بصراحه يا استاذ غيث كنت جي لحضرتك عشان اطلب ايد الانسه ماسه للجوا…….
غيث قطع كلامه ومسكه من تلابية قميصه وخنقه بغضب كاد ان يخرج روحه في يديه
غيث بغضب وذعيق وهو خنقة ف الحأط:عايز اي عايز تتجوزها
في نفس الوقت بسمه دخلت علي صوت غيث الهز أرجاء القصر
بسمه حولت كثير ان تخلص الطبيب من يد غيث لكن مقدرتش
وقد تدخل الحراس وحاول وبرده لم يقدرو واحوله كثير وأخير نجحه ولكن غيث امسكه مره آخره وسقط بها علي الارض وفضل غيث يضرب فيا بوحشيه……..

 

 

ماسه كانت في غرفتها وسمعت صوت مرتفع وظنت ان غيث بيضرب جاسر وكانت خايفه جدااا لأنها تحب جاسر مثل أخيها ونزلت الي الاسفل ووجدت غيث يضرب شخص بقوه
ماسه بينها وبين نفسها:لو حولت ابعده غيث هيسيبه….لكن قطعها عندما رأت الدماء التي تسيل منها
غيث وهو يضربه حس بيد حبيبته علي ظهره وهي تبعده لكن غيث وهو غاضب لا يحس بما يفعله
ماسه حطت اديها علي كتفه وبتحول ان تبعده لكن سبب ضعفها اتصدمت(اتخبطت) ف المكتب فوقت المزهرية(الفاره)بوقت اتكسرت ومن قسوة الخبطه وقعت ماسه علي الارض اتصدمت يديها ب الزجاج التكسر من المزهرية لتجرح يديها جرح بليغ(كبير)
جريت عليها بسمه وجاسر
بسمه بصريخ:ماسه بنتي
جاسر بغضب: سيبه ياغيث وشوف عملت اي
قام غيث بجنون وبعت جاسر عنها وشال ماسه وقال
غيث بخوف:متقلقش ياحبيبتي انا اسفه..انا اسفه
غيث اخذ ماسه وركض ل السياره وركبها وساق بسرعه جنونيه وجاسر اخذ ولدتها ف سيارته وراح خلفهم
غيث وصل المستشفي وشال ماسه ودخل بسرعه
غيث بزعيق:عايز دكتوره هنا
بعد القليل من الوقت دكتور جات واخدتها ودخله بيها الي غرفه من المستشفى….و
غيث كان واقف أمام الغرفه هيجن من الخوف لكن فاجاه دخول معتز
معتز بزعيق: عملت اي فيها ياغيث…انت عايز تقتله..هي مينفعش تقعد معاك انت وحش…وحش ياغيث
غيث ببرود:مين القالك تاجي
معتز ببرود:اي برودك ده…انت مش شايف عملت فيها أي..بس ماشي اما تخرج مش هخليك تشوفها اوع……
قطع كلامها خروج الدكتوره
الدكتوره: متقلقوش هو جرح بسيط ف اديها وانا خيطهولها وبقت كويسه…من حضرتك تدخله
غيث دخل بسرعه ومعتز دخل ورا ووجد ماسه نايمه علي السرير ووجهها احمر يبدو أنها تبكي
معتز اول م شفها كده راح نحيتها بسرعه وقال
معتز بحنان:ماسه وحشتيني اوي..انا معتز فكراني
ماسه بخوف من غيث
ماسه: ا…اه..اه فكراك
غيث بصلها بغضب وراح نحيتها وهي اتخبت ف معتز من الخوف وقالت
ماسه بصريخ وخوف:مش عايزه اشوفك ابعد عني …معتز..ارجوك ..معتز ارجوك ابعده عني..هو عايز يضربني ..ارجوك يامعتز ابعده عني
معتز بسعاده:متقلقيش يا حبيبتي مش هيقدر يعملك حاجه……..معتز حضنها عشان يحول يهديها من البكاء…..
وغيث غضب كثير والغيره اشعلت النار بصدره
غيث مسك يد ماسه بقوه شديد ليبعدها عن معتز وهي مسكت ف معتز اكتر وفضلت تصرخ لكن هدا صراخها بسبب المهدا الممرضه قامت باعطاها
فدخلت الدكتوره وشافت حالتها وقالت
الدكتوره:عندها انهيار عصبي وانا لاحظت يا استاذ غيث انها كل م تشوفك بتصرخ فيستحسن ان تبعد عنها لحد م تهدا وكمان لاحظت انها بتهدا مع استاذ معتز وديما بتصرخ باسمه ف يستحسن ان تفضل معا
معتز كلت مبسوط جداا
وغيث اتصدم من كلام الدكتوره ازاي حبيبه وزوجته تبعد عنه وتكره
الدكتوره خرجت ومعتز قال
معتز:لازم تعمل كده عشان صحتها
غيث بغضب: انت اتجننت مستحيل اسيبها معاك
معتز:مفيش قدام حل غير كده…….ياحراس
معتز ناد علي الحرص ودخل احد الحراس وأشار لهم معتز علي غيث
فذهبت الحراس ل غيث وضله يقتله بعض وغيث كان بيضربهم بكل حرفيه لكن الكتره تغلب الشجاعه وجاء احد من الخلف وخبطه خبطه قويه غلي راسه جعلته يفقد الوعي
معتز راح بجانب ماسه وحملها وخرج بها وذهب الي القصر
__________
بقلمي دينا محمود
بعد القليل من الوقت وصل معتز وماسه القصر لكن ليس هو القصر الذي كان خطفها بها المره الفاتت لانه يعلم ان غيث هيروح هناك وهياخدها………
بعد القليل من الوقت….

 

 

 

معتز وصل القصر وحمل ماسه وصعد بها الي غرفته ونيمها علي السرير وكانت تشبه الملاك بجسمها الضئيل وسطع السرير الكبير…..
معتز نيمها ودخل المرخص اخذ دش من تعب اليوم وقليل من الوقت خرج وارتده ملابسه وقعد أمام ماسه وكان بيبصلها بشغف وحب
________________
عند غيث
غيث بدا يوفق من الخبطه ووجد ولدته جمبه وكانت قلقانه عليا جداا …
غيث اول م فتح عيونه اول شئ جه ف تفكيره معشوقته ماسه
غيث وهو حاطط يديه علي راسه من التعب قال
فيث:ما..ماسة…..ماسه فين
بسمه بحزن: يابني ماسه…. ااا…ااا
غيث بخوف:مالها ماسه يامي
بسمه بحزن:يابني سألت الممرضه قالتي الرجل ال جه معاك اخدها ودفع تكاليف المستشفي
غيث افتكر الحصل قام من مكانه بعصبيه بس اتألم من راسه جدااا
لكن قام واخذ تلفونه وخرج ورن علي يوسف وقال
غيث:استناني ف مكتبي ال ف شركه الام
يوسف(صديق غيث منذ الصغر وغيث يعتبره اخوه ويوسف يعتبر بسمه ولدته ويملك من العمر27عام)
غيث خرج وساق سيارته باقصه سرعه……………..
قليل من الوقت غيث وصل الشركه ودخل المكتب ووجد يوسف في انتظاره
غيث:اسمعني……
يوسف بأستغراب: اتفضل
غيث حك ل يوسف كل ال حصل…………
يوسف بعتاب:قسيت عليها لي ياغيث انت عارف انها بتخاف من اي حاجه بس متقلقش هنلقي معتز وهقولك
غيث :عايزه بأسرع وقت
يوسف:ماشي
____________
في صباح يوم جديد….
استيقظت ماسه ووجدت مارك ينام علي الاركيه(كرسي او كنبه)ويبان عليا الإرهاق
ماسه:انت ….انت مين
استيقظ معتز علي صوتها وقال
معتز: انا معتز بصي عارف ان انتي مش فاهمه اي الحصل بس بصي انتي بتخافي من غيث صح
ماسه:ايوه
معتز:وانا هبعدك عنه وتفضلي معايا بصي انا مش هضربك ومش هزعقلك ولو عايزه تخرجي هنخرجك وهنعمل اي حاجه انتي عايزها
ماسه:بس انا مش عايزه لان غيث بيزعل وبيزعقلي اما بخرج من القصر
معتز: بجد

 

 

ماسه اموت راسه بمعني اه
معتز:بصي سيبك من غيث خالص وخلينا نعمل اي حاجه انتي عايزها
ماسه:انا مش عايزه
معتز:ماسه انا مش بحب العناد
ماسه:غيث برده مش بيحب العناد
معتز بغضب: كفايه متتكلميش عن الح*****ده أدام
معتز خرج وقفل الباب جداا وجعل ماسه تخاف منه
________________
عند غيث
مر يوم كامل علي اختفائها وهو لا ينام ليل ولا نهارا
غيث ظل يفكر فيها وحط يديها علي الوشم وكان هيتجنن ويلقيها وكان بيتوعد ل معتز عندم يارأ ….لكن قطع تفكيره رنت تلفونه
غيث:هاا يا يوسف وصلت ل حاجه
يوسف:تعال بسرعه ف اخبار بخصوص ماسه
غيث بلهفه:ماشي انا جي حالا
غيث قام ارتدا ملابسه بسرعه و……….

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!