روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثاني 2 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثاني 2 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثاني

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثاني

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثانية

عند ماسه وبسمه
كانت يجلسان في هدوء لتسمع بسمه صوت شجار وتسمع صوت ابنها وخرجت بسرعه بدون تفكير……..
وماسه علمت لماذا خالتها خرجت بهذا الشكل
ف دخل راجل وهي ماسه جالسه علي السرير لتسأله ماسه ببرأه
ماسه ببرأه:حضرتك بدور علي حاجه
الرجل بخبث:بدور عليكي انتي
ماسه بخوف:اااي..انا..
وبدا هذا الرجل يقترب منها وكان في بديه مخدر ف ماسه صرخت باعله صوتها
ماسه بصريخ وبكاء:غييييي……
لكن سكتت عندما وضع المنديل علي فمها وغات عن الوعي…….
ف شالها ونيمعها علي سرير نقل وغطا وجهها ب الملايه وخرج بها
____________
عند غيث
بعد ما خلصوا ا لممرضه من يد غيث وقال ل رئيس المستشفي
غيث:لو حصل كده مره تانيه اعتبر نفسك انك ميت
رئيس المستشفي اموا له وسابه وذهب
غيث شغر بيد حنونه علي كتفه ف لف وجه ووجده ولدته
بسمه بحنان:اهدا ياحبيبي هي خلاص مشيت
غيث:ماشي يا امي يلا بينا
غيث أخد ولدته واتجه عند ماسه وعندما دخلو لما يجدوها فقد جن جنون غيث
غيث بغضب: راحت فين دي
فذهب الي المرخاص ال ب الغرفه ولم يجدها فخرج بسرعه من الغرفه وذهب عند غرفه الكاميرات ووجد ان الكاميرات معطله ف اتعصب جدا وخراج وأمر الحرص يبحثوا عنها
بقلمي دينا محمود
بعد مرور ساعه رن شخص من حرس غيث
الحارس:غيث بيه دورنا في كل مكان مش لقينها
غيث بغضب: ازاي يعني مش لقينها …………………اسمع منك ليه لو ملقتوهاش وجبتوها عندي هقتلكم كلكم ……غيث قال كده وقفل الخط …وكان متعصب جدا ووضع يديها ف شعره وبص علي صورها
__________
في مكان آخر
يجلس ذالك الوسم لكن ليس بوسامة غيث فوجد احد من الحرس يدخل
الحرس:يا بيه البنت الحضرتك طلبتها معنا هندخلها للقبو
……:لاء دخلها ؤضتي
ف خرج الحرس واخد ماسه ودخلها الغرفه ووضعها علي السرير…..
ف قام وجاب ازازه مايه ورش منها بعض ال قطرات علي وجهها ف بدات ماسه تستيقظ وفتحة عيونها ببطأ واول ما فتحت ولقت هذا الشخص ف فضلت ترجع ل ورا لحد م وصلت الي اخر السرير وكان جسدها بيرتعش جداا وكانت علي وشك البكاء….وفي هذا الوقت افتكرت غيث عندما أخبرها عن شر العالم الذي كان ديما يحذرها منه
…اقترب منها وحضنها بقوه….ماسه حولت تبتعد عنه ف قال
…….:اهدي يا حبيبتي مش هعمل لكي حاجه
ماسه:ابعد عني

 

 

 

…….:انتي خايفه لي..مش عيزاني جنبك
ماسه:ابعد عني….وانت مين اصلا وعايز مني اي؟
ماسه حولت تبعد عنه بس مقدرتش علشان قوته ضعيفه ب النسبه ل قوته
قرب منها اكتر هذا الشخص وهي م زالت تبعده عنها وكانت خايفه منه جدااا ومن غيث عندما يعلم انها ف حضن رجل غريب…..
ماسه كان جسدها بيرتعش بسبب خوفها من غيث اما يعرف انها ف حضن رجل
…………:عايزه تعرفي انا مين
ماسه بخوف:لاء..انا عايزه امشي
………..:متخفيش ياحبيبتي انا مش هعمل لكي حاجه……انا اسمي معتز..
ماسه بخوف: طيب عايز مني اي
معتز:عايز اع…..
____________
عند غيث
غيث كان متعصب جداا وكان بيكسر اي حاجه قدامه بس قاطعه دخول الحارس
الحارس:غيث بيه لقينه ماسه هانم في قصر معتز
غيث بغضب:معتززززز يابن ال***ب
غيث خرج بسرعه جدااا واخذ سيارته وساق بسرعه كبيره جدااا واتجاه ل قصر معتز لكي يصل ل معشقته
___________
بقلمي دينا محمود
عند معتز
معتز بعين لامعه:اه عايزك تمض الورق ده
ماسه ببرأه: ماشي بس أوراق اي دي
معتز بخور:دي أوراق هحتاجها عشان ……..عشان يكون عندك مدرسه خاصه ليكي
ماسه: لاء لاء مش عايزه يكون عندي مدرسه خاصه غيث رافض اروح مدرسه
معتز ببرود:ميهمنيش هو عايز اي…ويلا امضي علي الورق ده
ماسه:لاء مش عايزه ……
فحرج معتز عندما سمع هذا وماسه دفنت وجهها في الوساد وظلت تبكي واول مره تحتاج ل غيث جدااا
________________
عند غيث
غيث وقف سيارته أمام قصر معتز وخالفه سيار الحرس ….فنزل غيث من سيارته واطلق نار علي الحرس الوقفين أمام قصر معتز بمسدسه الكاتم للصوت ……..
فدخل غيث القصر وخلفه الحرس وأشار لهم انهم يتفرقوا في جميع جهات القصر
وغيث ذهب ل عرفه معتز وعندما دخل وجد…………….

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!