روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثالث 3 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثالث 3 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثالث

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثالث

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثالثة

عند غيث
غيث وقف سيارته أمام قصر معتز وخالفه سيار الحرس ….فنزل غيث من سيارته واطلق نار علي الحرس الوقفين أمام قصر معتز بمسدسه الكاتم للصوت ……..
فدخل غيث القصر وخلفه الحرس وأشار لهم انهم يتفرقوا في جميع جهات القصر
وغيث ذهب ل عرفه معتز وعندما دخل وجد حبيبته بتبكي بشدا ودفنا وجهها ف الوساد..عندم رئ ماسه بهذا الشكل تقطع قلبه عليها
فشرت ماسه بدخول احد الغرفه فكنت تظن انها معتز فرفعت وجهها وجدته غيث……
ماسه عندما رأت غيث جريت عليا واترمت ف حضنه وخبت وجهها في صدره وبكت بشده من الخوف لكن اطمئنت عندم عندم وجدتها يطبطب عليها برفق وبيهمس لها ببعض الكلامات ف اذنها لكي تطمئن لكن لفت انتباهه دخول معتز……
معتز وهو داخل كان ف يده ورق وينظر إليها وقال وهو باصص ف الورق
معتز:حببتي جيت لكي الورق عشا توق……
لكان قطع كلامه عنده رفع راسه ووجد غيث
غيث ببرود:ورق اي..؟
معتز ببرود: ورق جوازي انا وهي
غيث انقبض عليا ومسكه من قميصه وكان خنقه وماسه كانت بتشد اديه من الخلف فتذكر انه أمام حبيبته فتركه
غيث قرب ماسه لحضنه واخبأ وجهها ف حضنه لكي لا ترا ذالك الح**قير
ماسه كانت لسه ف حضن غيث وغيث اخذها ونزل وكان مخبي وجهها ف صدره لكي لا ترا الحرس وهما مقتولين والدماء حولهم
بالنسبه ل غيث شئ عادي لكن يعلم ان معشوقته رأت ذالك المنظر ممكن ان تموت
غيث خرج بها ووصله للعربيه وقعدها ف الكرسي الذي ب الجانبه ولف جلس علي كرسي السواقة ووجد ان معشوقته مزال جسدها يرتعش فقام بامساك يديها لكي تطمئن وبدا يسوق …وكان في شئ في باله شاغله
______________

 

 

بقلمي دينا محمود
شوايه ووصله القصر
غيث اول م وصل القصر اخذ ماسه ودخله المكتب وقعدها علي رحله وقال
غيث بحنان:خلاص ياحبيبتي متعيطيش واحكيلي الحصل
ماسه حكت له الحصل وكانت بتقطع ف الكلام من البكاء……………
غيث بحنان: خلاص ياحبيبتي متقلقيش ومفيش حاجه هتحصل ذي كده تاني……….
غيث قام وبصلها بابتسامه وطلع من غرفه المكتب وكانت ولدته قاعده ف الريسبشن فطلب منها ان تاخذ ماسه ل غرفتها وبعدين دخل المكتب وانتظر جاسر حتي ان يأتي
غيث بابتسامه خبيثه:يلا نبدأ يا اخي………
اعرفكم(جاسر اخو غيث ويبلغ من العمر24عام شخصيته عكسك غيث تمأم يحب المزح والهزار ويحب ماسه ذي اخته )
غيث طلب جاسر يأتي إليها لكي يكون وكيل ماسه لكي يزوجها من غيث لان ماسه اقل من السن القانوني للزواج
بعد القليل من الوقت……
تم عقد قران غيث وماسه وغيث مكنش مصدق وخرج من المكتب بدون ان ينطق اي كلمه وكان الكل مستغرابه واتجه لغرفة معشوقته…………….
غيث صعد ل عرفت ماسه ووجدها قاعده أمام المرأه بترتب شعرها
ماسه:اسفه ياغيث ماخدتش بالي من وجودك
لكن غيث لم يرد عليها واتجه إليها واخذ منها الفرشه من يديها وضل يمشط لها شعرها
ماسه بارتباك:انا هعملو متتعبش نفسك
غيث: اقعدي ياماسه
ماسه جلست بدون ان طنطق بحرف وغيث ظل يمشط شعرها حتي انتها واخذ رباط شعرها(توكه يعني)وربط شعرها وقبل ان يخرج اقترب منها وطبع قبله رقيقه علي وجنتيها.. وماسه انصدمت من تصرفه وضلت واقفه مكانها…
غيث ابتسم عندم شاف وجهها وهي مصدومه وخرج من الغرفه لانه يعلم إذ بقا اكثر من ذالك هيفقد السيطره علي نفسه…….
غيث رجع المكتب تانيه وكان خاليه ليسه بها احد غير ولدتها ف دخل وجلس امامها
بسمه:قولتلي انك هتعرفتي عملت اي بعد م تخلص
غيث اتناهد وقال
غيث:ماشي……ماسه اما اتخطفت عرفت مكانها وروحتلها وكان ال خطفها ده واحد اسمه معتز وكان عايزه تمضي علي ورق جوزها منه لولا انا روحت علي اخر لحظه واكيد هو هيحاول يعمل كده تاني عشان كده اتجوزتها انا ومش هنعرف حد حتي ماسه مش هنقولها ولو حاول يتجوزها هيكون عقد الجواز باطل
بسمه: اوعا يابني تفكر تضربها….واوعدني انك مش هتقربلها لحد متعرف اي ال حصل
غيث وهو بيقوم قال
غيث:ماشي يا امي
بسمه: رايح فين
غيث:هطلع ل ماسه عشان معاد دوائها دلوقتي
غيث خرج بدون ان يسمع اي رد من ولدته
__________
بقلمي دينا محمود
في غرفة ماسه
ماسه كانت نايمه ودفنا وجهها ف الوساد وفي نفس الوقت دخل غيث ووجد يديه علي ظهرها وهي تعلم لمن تلك اليد القاسيه فدفعت يديه ومزلت مخبيه وجهها ف الوساد….
غيث جلس بجنبها علي السرير وماسه رفعت وجهها من علي الوساد وبصت ل غيث
غيث:اي المزعل حبيبتي
ماسه: مفيش حاجه
غيث:لسة في حاجه بتوجعك
ماسه: لاء
غيث:ماشي المفرود تاخدي دوائك هتخديه وهتحسي ب النعس
ماسه بنعس:ماشي…شكرا ياغيث
غيث:ماشي انا هخرج وانتي خدي دوائك ونامي
غيث خرج وماسه اخدت الدواء ونامت………………..
بعد مرو القليل من الوقت
ماسه كانت تانم وكانت تحلم انها اتخطفت مره تانيه بس هذا المره قامو بتعذيبها وضربها وكانت تبكي بشده…….
ففاقت من النوم وهي بتصرخ
غيث كانت الغرفه بتاعته قريبه جدا من غرفة ماسه فذهب لها بسرعه عندم سمع صوتها وهي بتصرح
غيث بخوف وقلق:مالك يا ماسه في حاجه تعباكي
ماسه بخوف: لاء
غيث بحديه:ماسه انا مش بحب الكذب
ماسه بخوف: ان…انا ..خايفه
غيث:طيب خايفه من اي
ماسه بخوف:ك..كابوس
غيث:طيب تعالي ورايا…

 

 

 

ماسه سارت خلفه وهي ترجف من الخوف حتي تجد انه اتجه ل غرفة ولدته…..
غيث دق الباب وبعدين فتحه ووجد ولدته تقوم ب الصلاه
غيث بص ل ماسه وقال
غيث:اما تخلص قوليلها انك عايزه تنامي معاها …
غيث قال كده ومستناش اي رد من ماسه وخرج
_______________
في صباح يوم جديد
استيقظت ماسه من النوم ولم تجد بسمه بجنبها ف قامت راح الي غرفتها وأخذت حممها الدفئ وارتدت ملابسها ونزلت ل غرفة الطعام ف وجدت بسمه وغيث
بسمه بحنان: حبيبتي صحيتي انا لقيتك تعبانه عشان كده مردتش اصحيكي
ماسه: شكرا يا ماما انا بقيت كويسه..هو فين جاسر
بسمه: في ؤضته يابنتي
ماسه: ماشي ياماما انا هطلع اقول لي ان الفطار جهز
غيث بغضب وهو يضغط على اسنانه:اقعدي يا ماسه
ماسه قعدت بخوف وبدون ان طنطق بحرف
فلاحظ غيث انها صارت ان تفرك ف يديها وتهز رجلها بغضب …..
غيث اتعصب جدااا وبص ل ماسه بصت غضب وتحذير وقام بخبط السفره ب يديه لكي يهدأ من غضبه
ماسه خافت جدااا وصعت بسرعه ل غرفتها ودفنت وجهها ف الوساد وقالت
ماسه ببكاء وصريخ: بكرهك يا غيث………
بقلمي دينا محمود
غيث بغضب وهو يضغط على اسنانه:اقعدي يا ماسه
ماسه قعدت بخوف وبدون ان طنطق بحرف
فلاحظ غيث انها صارت ان تفرك ف يديها وتهز رجلها بغضب …..
غيث اتعصب جدااا وبص ل ماسه بصت غضب وتحذير وقام بخبط السفره ب يديه لكي يهدأ من غضبه
ماسه خافت جدااا وصعت بسرعه ل غرفتها ودفنت وجهها ف الوساد وقالت
ماسه ببكاء وصريخ: بكرهك يا غيث
(هنعرف ماسه بتكره غيث لي بعدين)
غيث كان صاعد لكي يصلحها لكن تالم عندما سمعها وهي تصرخ بهذا الكلمه……..لقد سمعها من اكتر امرأه يحبها فاغمض عينيها بالم ونزل للأسف………………
____________
بعد بضع ساعات
ماسه كانت تسير ف جنينه القصر وتلعب بخصلات شعرها حتي وجدت جاسر واقف وهو لا يراها….ماسه جريت عليا وهي تصرخ باسمه……
لكن وهي بتجري لما تاخذ بالها من ذالك الحجر الذي تحت قدميها فكانت هتقع لكن جاسر جري عليها ومسكها من خصرها لكي لا تقع
ماسه ابتسمت وبعدت عنها وقالت
ماسه بفرحه: جاسر حبيبي..وحشت…….لكن لم تكمل كلامه بسبب تلك اليد التي قبضت علي شعرها واكيد عرفين من هو صاحب اليد….اكيد يد غيث
غيث شدها من شعرها وهو ف قمت غضبه وسحبها الي الداخل
وماسه كانت بتصرخ جدا وكان جاسر يجري خلفه الي الدخل وبسمه اتصدمت اما شافت كده وحولت تزيل يديه لكن كل م تضع يديه علي يديها يقوم غيث ب الضغط اكثر علي شعرها
جاسر :غيث اهدا اي ال انت بتعملو ده
غيث ترك شعر ماسه وقال
غيث بغضب:بين ان اتساهلت معاكي معاكي كتير ياماسه
ماسه ببكاء:غيث انت بتعمل لي كده
غيث:مش هتخرجي من ؤضتك طول م انا الشغل ومش هتروحي الجامعه السنه الجايه ومش هتتكلم مع جاسر انتي فاااهمه …وقال اخر كلمه بزعيق
ماسه ببكاء وزعيق هستريا: مش فاهمه يا غي………..
قطعها صفعه (قلم)من غيث اوقعتها علي الارض من شدتها
ماسه بصت ل غيث ببكاء شديد وصعدت ل غرفتها دفنت وجهها في الوساد وظلت تبكي ف صمت ب هستريا …فوجدت بسمه بدق الباب لكن ماسه لم تفتح

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!