روايات

رواية بدون اختيار الفصل الثالث 3 بقلم سمر شريف

رواية بدون اختيار الفصل الثالث 3 بقلم سمر شريف

رواية بدون اختيار البارت الثالث

رواية بدون اختيار الجزء الثالث

رواية بدون اختيار الحلقة الثالثة

حسن:أنت!!!!!!
بتعمل اي هنا!!!
-ازيك يعريس صباحية مباركة
حسن:بتعمل اي هنا يخالد
خالد:جاي ابارك لصحبي ومراته
حسن:اتفضل يخالد برا من غير…
وقبل ميكمل ردت تسنيم:ازاي يحبيبي مينفعش نطرد ضيوفنا
حسن بصلها واستغرب هي دي اللي كانت بتعيط بليل عليه طالعه بهدوء تقوله اتفضل
دخل خالد وتسنيم قدمتله الحاجه الساقعه وقعدت جمب حسن وكانت في قمة حلاوتها لابسه اشيك حاجه وبرفيوم ريحته جميلة وحاطه ميكب خفيف ، وكان حسن مش واخد باله من نظرات خالد لأنه كان مبسوط إن تسنيم جمبه وماسكه ايده كأنها ….كأنها بتحبه فعلا واتمني لو كانت بصتها الل مليانه حب دي حقيقة

 

 

 

خالد:احممم ، بيتهيألي جيت في وقت غلط
تسنيم:طبعًا جيت في وقت غلط
مكنتش فاضية أنا وحسن بس مكنش ينفع نمشيك
خالد:قصدك ايه
تسنيم:قصدي إنك نورتنا يخالد ، نردهالك في فرحك يصاحب جوزي
مفتحش بوقه بنص كلمه ومشي
وحسن كان في قمة انبساطه بكلمة جوزي وطريقة تسنيم معاه ، بس اتقلب مزاجه أول ما تسنيم شالت ايدها ورجعت بصات الكره والقرف بتاعتها تاني له
تسنيم:هخش أنام
حسن:استني يتسنيم
فيه حاجات لازم نتكلم فيها
تسنيم:في ايه
حسن:عايز اعرف سيبتو بعض ليه ولا سبتيه او سابك لي
– أنت مفكر فيه حاجه حصلت بينا زيهم صح؟
مهو مستحيل حد يفكر إنه سابني كدة من قلة أصله وإنه مش راجل وقد كلمته وإنه محبنيش ، أكيد العيب فيا وإني وحشه صح يحسن، وطالما وحشه وافقت تتجوز واحده زيي ليه يحسن
_مكنتش أقصد كده يتسنيم

 

 

 

وأنا متأكد إني مهما لفيت مش هلاقي حد في طيبتك وأخلاقك يتسنيم، أنا متأكد إنك تعرفي تحافظي علي نفسك كويس وإن العيب والغلط مش منك ، وهفضل اشكر ربنا إن حقيقته بانت وسابك قبل مكننتي تتجوزيه وإنك بقيتي حلالي ومراتي
-أنا مقدرش اديك الل أنت عايزه ، ولا حب ولا إني ابق مراتك ولا اهتمام ولا اي حاجه
ممكن بعد فترة نطلق يحسن أنا مبحبكش ولا عمري هحبك ولا هفضل معاك
_وهيقولو طلقتها لي في أول شهرين جواز
-أنا تعبت من كلام الناس ، في كل الحالات هيتكلمو عليا
_أنا بحبك يتسنيم من وأنتِ عيلة صغيرة بضفاير،بس معرفش مكنتيش بتحبيني ليه ،أنا مقدرش اعيش من غيرك ، الراجل الل بيمشي شركة بحالها فيها أكتر من 100 راجل وله كلمه مبتنزلش كان بعيط وهو ساجد عشان تبقي من نصيبه ، لففتيني وراكي يبنت الحاج علي وفي الأخر عايزاني اسيبك تمشي ؟
هفضل وراكي لحد ما عنيكي اللي بتوه فيها دي متحبش تشوف غيري

 

 

 

-معنديش حاجه اديهالك يحسن ، خلينا نعيش كأننا مش موجودين في نفس المكان وبعد شهرين طلقني، تصبح ع خير
سابته ودخلت نامت وفضل هو يفكر ازاي يخليها تحبه ولا تفضل معاه حتي من غير ميتجوزو
بعد شوية أهلها جم وسألو عليها قالهم نايمه
علي”والدها”: عايزك في حاجه يبني لوحدنا
خده وراحو اوضه تانيه
حسن:في ايه يحاج
علي:من غير لف ودوران ، أنا جيالك دوغري يبني وعايز اعرف حصل بينكو حاجة ولا لا وبنتي بنت بنوت ولا لا

 

 

 

حسن: ايهه الل أنت بتقوله ده يحاج
بتشك في بنتك ، في تسنيم؟؟؟؟
علي:يبق محصلش بينكو حاجة
معاك يومين وتقولي بنتي بنت بنوت ولا لا
حسن:أجبرها يعني يحاج ولا ايه
دي بنتك بردو ،استهدي بالله كدة ومتخليش الشيطان يدخلو بينكو
علي:برضاها او غصب عنها لازم اعرف وان مطلعتش بنت بنوت تقت**لها أو أنا هخلص عليها
حسن:عايزني اغت..صب مراتي!!!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بدون اختيار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *