روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت السابع عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء السابع عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة السابعة عشر

حور بغباء:مش هنحتاج للبس لي
ادم سكت خالص وفضل يقرب منها وهي استغربت ان مردش علي سؤاله ف افتكرت ان خرج ف شالت اديها من علي عنيها لسه بتنزل اديها لقت ادم محصرها من خصره حور صرخت
ادم بهمس نزل حملت البجامه ال حور لبساها
ادم بهمس: لبسك ده بيخليني افقد عقلي
حور بكسوف وتوتر:ااااي
قاطعها ادم ال انقبض علي رقبتها وفضل يقبلها وحور حولت تبعد عنه بس مقدرتش ادم كان متملك فيها
بعدين ادم طلع ل شفيفها وفضل يقبلها لكن بعد عن شفيفه حاجه بسيطه اوي
ادم بهمس: بدليني
حور بكسوف:ادم ابعد
ادم:لاء مش هبعد
حور بارتباك: ادم ابعد عني ابعد
ادم:انا جوزك وده حقي الشرعي
حور بغباء:اي ……هو حقك الشرعي
ادم: حقي الشرعي …هو ان ابوسك واعمل اي حاجه انا عايزه عشان انتي ملكي وانا جوزك
حور:ادم الجوز ده حصل عشان العمله عادل وعشان منتفضحش قدام الناس مش اكتر وملقش حق انك تقرب مني عشان الجواز علي ورق بس
ادم اتعصب من كلامها وسابها وراح عند ؤضه الملابس أخد لبسه ودخل الحمام
___________

 

 

في ؤضه عمرو وندا
عمرو وندا كانه بيصلو وخلاصه وعمرو قرأ الدعاء علي ندا
عمرو بفرحه: انا مبسوط عشان بقيتي مراتي وكل حاجه في حياتي
ندا بفرحه وكسوف:وانا كمان مبسوطه
عمرو بحب: بحبك يا ندا لاء بعشقك ومقدرش اعيش من غيرك عشان انتي النفس البتنفسه بحبك يا احلا حاجه حصلت في حياتي
ندا بكسوف: وانا كمان بحبك
عمرو شال ندا وفضل يلف بيها وقال:بحبك يا ندوشتي بحبك
ندا بضحك:بس يامجنونه هتصحي النايم
عمرو نزل ندا وقال بحب
عمرو بحب:يصحو انا عايز المل يعرف ان بحبك
ندا بحب: وانا كمان بحبك وبعشقك
عمرو قرب من ندا وضمها لي وخطف شفتيها في قبله مليئه ب الحب والشوق عمرو كان بيقبلها بكل حب وحنان وندا لفت اديها حولين رقبته وكانت بتبدله ذي م هو بيعمل بس كانت مكسوفه بس هي مكنتش عارفه تقبله ازاي وعمرو حس بكده ف ابتسم ابتسامه بسيط وهو بيقبلها وبعدين شالها وراحو نيمها علي السرير وفضل يقبلها وبعدين نزل علي رقبتها بس وهو بيقبلها حس برعشه بجسمها
عمرو بحب:متخفيش
ندا بقلق: بس…..
عمرو:متخفيش ياقلبي
وراحو في عالم خاص بيهم
وندا أصبحت مراته قولا وفعل
_____________

 

 

في ؤضه ادم وحور
حور كانت واقفه شارده بعد م ادم دخل الحمام
حور:
قلبها:هو بسني دلوقتي
عقلها:ايوه
قلبها:……..
عقلها: اي… سكت لي دي مش اول مره
قلبها:بس دي المره دي غير كل مره المره دي بقا جوزي
قلبها:امممممم
قلبها:بس انا مبسوطه اووي عشان اتجوزت ام
عقلها: بس……
قطع شروده خروج ادم من الحمام وكان لبس بنطلون قطن وصدره عريان
حور اول م شافت ادم كده غمضت عنيها وودت وشها النحيه التاني
حور اول م عملت كده ادم ابتسم ابتسامه بسيط ظهرت جنب شفيفه بس اتجهلها وراح قعد علي السرير وكان الصمت يعم المكان لكن أدم قطع الصمت
ادم ببرود:انتي هتفضلي واقفه كده
حور بتوتر:انت عايزني اعمل اي يعني
ادم:يعني هتفضلي كده طول اليل
حور:هنام بس شوايه كده
ادم: تعالي هنا
حور:لي
ادم:حور انا مش بحب أكرر كلمي مرتين تعالي هنا
حور راحت عند ادم بس قعدت علي الجنب التاني من السرير قالت
حور:اي
ادن ببرود:لاء جنبي
حور بتوتر: بس …
ادم قاطعها
ادم بنبره حاده:حور اعملي القولت عليا
حور قامت وقعدت جنب ادم بهدوء
ادم ببرود: دلوقتي هنعمل ايه
حور بغباء: هنعمل ايه
ادم:حور انتي دلوقتي بقيتي مراتي مرات أدم عبدالله السيوفي
حور:عارفه
ادم: لزم نظهر ادم الكل اننا اعجبنا ببعض وبنعشق بعض واتجوزنا ولازم الكل يعتقد اننا مبسوطين ف لازم نمسل كده قدام الناس ماشي
حور:ماشي
خور قامت طفت النور وراحت نامت ف الجنب التاني من السرير وراحت في نوم عمييييق
بس ادم مكنشي عارف ينام

ادم بص علي حور لقيها راحت في نوم عميها ادم سحبها من خصرها لي ودفن وشه في رقبتها وذهبه لنوم عميق
________________

 

 

بقلمي دينا محمود
في صباح تاني
عمرو كان بيمشي اديا علي وش ندا
وندا صحت علي ايد عمرو
ندا بنعس:بسا عايزه انام
عمرو بحب: صباح الخير يا حياتي
ندا فتحت عنيها بهدؤ وقالت
ندا بأستغراب: انت مين
عمرو بأستغراب: انا عمرو
ندا:عمرو مين ؟؟
عمرو بصدمه: انا عمرو جوزك
ندا:جوزي مين انا معرفكش ابعد عني
عمرو بصدمه اكبر:ندا انا جوزك وفرحنا كان امبارح ازاي مش فاكره
ندا بعياط:ماما انا عايزه ماما وسيف اخوايا
ندا راحت عند بابا الاؤضه وقبل م تفتح الباب لفت وشها ل عمرو وضحكت بصوت عالي
عمرو بصدمه:انتي بتضحكي علي اي
ندا بضحك: ههههههههههه انت صدقت
عمرو صدقت ايْ….؟؟. ندا مالك…….خلاص افتكرتي ياحبيبتي
ندا بضحكه عاليه:هههههههه ياعم انا منستش بس حبيت اخضك هههههه
عمر :يعني انتي فاكره كل حاجه بس كنتي بتهزري صح
ندا بابتسامه: ايوه
عمرو بهمس: اممم ماشي ……عمرو بعد يقرب منها
ندا بقلق: انت هتعمل اي
عمرو بخبث:هتشوفي
عمرو قرب منها وشالها وفضل يلف بيها وندا كانت ماسكه في رقبت عمرو وبتضحك …..وبعدين ادم رماها علي السرير
ندا بضحك: انت مجنووون
عمرو بحب وهمس:مجنون بيكي بحبك ياندا بحبك
ندا بهمس: وانا كمان بحبك وبعشقك
عمرو:طيب يلا ياحبيبتي جهزي الشنطه عشان نسافر عشان لو فضلت ب الشكل ده مش هنروح مكان
ندا بحب وهمش:ماشي ابعد طيب
عمرو:ماشي
عمرو بعد عن ندا وندا دخلت الحمام
___________

 

 

بقلمي دينا محمود
ؤضه حور وآدم
حور صحت علي اشاعه الشمس الداخله من الشباك علي وشها
حور فتحت عنيها واستغرب الاؤضه ال هي فيها بس افتكرت الحصل امبارح
حور فركت ف عنيها وجات تقوق بس حست ب تقل علي وصتها
حور بصت لقت ايد ادم حور بصت علي ملامح ادم وهو نايمه وسرحت فيا
حور بينها وبين نفسها:كل حاجه فيك جميله انا مش مصداقه ان
اتجوزتك اتجوزت ال بحبه …..ايوه بحبك بحبك يا ادم بس خايفه احسن تكون مش بتحبني ذي م انا بحبك وتكون بتحب يارا …ي
بس قاطعها صوت ادم
ادم ببرود:اي هتفضلي تبصيلي كده كتير
حور بخجل وتوتر: انا….اس..فه… اسفه بس كنت سرحانه
حور جات تقوم لقت ايد ادم علي وصتها
حور بكسوف: ادم سيبني
ادم بخبث:لي انا عجبني كده
حور:ادم
ادم:اي
حور:سيني
ادم بمكر:لي
حور بتوتر:عشان كده غلط….ومتنساش ان جوزنا علي ورق بس
ادم بغضب:مش ناسي
ادم قام ودخل الحمام بس وقف عند الباب وقال
ادم بنبره حاده:اجهزي وجهزي الشنطه عشان مسافرين بعد ساعتين
حور:ماشي
ادم دخل الحمام وحور راحت عند ؤضه الملابس وحضرت شنطتها
بس مكنتش عارفه تحضر شنطت ادم ولا لاء بس بفكرت واستقرت علي ان تحضر لي الشنطه واختارت لي ملابس شكلها جميل وخلصت وقعدت شوايه ولقت آدم خارج من الحمام وصدره عريان وحاطت الفوطه علي وصته بس
حور اول م شافته كده اتوترت وودت وشها النحيه وقامت خدت لبسها بسرعه ودخلت الحمام وآدم كان بيبصلها بحب وبيضحك علي براتها
حور دخلت الحمام وآدم لبس بنطلون ابيض وقميص قحلي وكوفيه قروهات وصرح شعره وحط برفيوم جذااب
ادم خلاص وبيبص ورا لقي حور خارجه من الحمام كانت بتلبس الهيلز وبص علي لبسها وشعرها الجميل
وكان الصمت يعم المكان لكن قطع الصمت
ادم:……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *