روايات

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثلاثون 30 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل الثلاثون 30 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة البارت الثلاثون

رواية المغرور والدلوعة الجزء الثلاثون

رواية المغرور والدلوعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الحلقة الثلاثون

وصل صقر ووليد الي يوسف في القسم .
صقر : انا عاوز جهاز مرقبه لتلفون امي يايوسف .
يوسف بستغراب : ليه ياصقر انتو شاكين في حاجه .
وليد : بصراحه ايوه اصل حصل ….. وبداء وليد يحكي ليوسف الحصل .
يوسف : طب دقيقه هنراقب تلفون مدام هاله .
وفعلا بداءت العمليات بمراقبت تلفون هاله .
#بقلمي_ميرو_محمد
في المستشفي ……
حسام : حازم عامل ايه دلوقتي يادكتور .
الدكتور : الحمدلله هو كويس دلوقت وهيروح غرفه عاديه .
بسنت : الحمدلله يارب .
وبعد وقت قصير. انتقل حازم الي غرفه عاديه .
حسام : حمدلله علي سلامه يازوز .
حازم : الله يسلمك ياحبيبي .
بسنت : الف سلامه عليك ياحازم .
حازم : الله يسلمك ياحبيبتي . متعرفوش عملو ايه .
بسنت : لاء والله ليسه مفيش اخبار .
حسام : مش عارف ليه بيعملو كده . واشمعنا بنات عمي .
بينت : مهما كان البيعمل كده بس هو اكيد شخص سيئ وعد.و لينا
حازم : اكيد صقر مش هيسكت ومش هيسبهم .
حسام : احسن ياشيخ دا مش عاوز غير حبل الاعد.ام
بسنت : ربنا يستر بس ومش يعملو حاجه لسما .
حازم : فعلا ربنا يستر…………

 

 

 

 

في المكان الهجور ….
هاله : انا هتصل بصقر عشان ميحسش بحاجه .
الباشا : ايوه عشان الخطه تكون ماشيه صح .
المجهوله : صقر مش سهل احنا لازم نخلي بالنا منه جدا .
الباشا : اكيد وانا اكتر واحد عارفو .
رنت هاله علي صقر .
صقر : امي بترن .
يوسف : رد ومتحسسهاش بحاجه وحاول تطول معاها قي المكالمه عشان نقدر نحدد مكانها.
صقر : تمام .وفتح صقر التلفون .وفتح مكبر الصوت .
هاله : الو ياحبيبي عاملين ايه .
صقر : مش كويس ياامي . هو انتي متعرفيش الاخبار .
هاله بكدب : لاء ياحبيبي مش عمك محمود ومرات عمك وصلو عندكو
صقر وهو بيحاول يطول معاها في المكالمه : ايوه بس بنت عمي اتخطفت ياامي .
هاله بتصنع الصدمه : يالهوي حياه اتخطف .
صقر : لاء ياامي شمس .
هاله : ايه دا انتو لقتيوها . دا خبر كويس اوي .
صقر : بس حد خطفها ياامي .
هاله : يالهوي ازاي دا . وانتو تعرفو مين خطفها.
صقر : لاء منعرفش بس اكيد هعرف وساعتها مش هسيبو مهما كان مين .
هاله وقد دب الخوف قلبها : احم طيب ياحبيبي لو في اخبار ابقا طمني انا هقفل دلوقتي .
صقر : تمام بس هو انتي فين كده .
هاله بقلق : انا انا انا عند حنين ياحبيبي انت عارف انها محتاجه اليسال عنها .
صقر : تمام ياامي انا هقفل . واه ابقي سلملي علي حنين .
اغلقت الهاتف هاله وهي قلقه جدا وخايفه .
المجهوله : في ايه مالك.

 

 

 

 

هاله : مش عارفه كلام صقر كده خوفني .
الباشا : ليه هو عرف حاجه .
هاله : لاء بس حسيت بحاجه غريبه من كلامه .
المجهوله : كبري المهم الست هانم شكلها علي وصول يلا نجهز عشان نشوفها .
هاله : تمام ويلا نشوف الست شمس هي كمان .
وذهبو عند سما الهي شمس …..
عند صقر …..
وليد : هتعرفو تحددو مكانها يايوسف .
صقر : هي قالت ان عند بنت خالتي في المحافظه .
يوسف : احنا حددنا فعلا مكانها . بس للاءسف مش في المحافظه ياصقر .
صقر بصدمه : اومال فين .
يوسف : في ……..
وليد : ومستنين ايه يلا بسرعه نروح اكيد سما معاها
#بقلمي_ميرو_محمد
خرجو صقر ووليد ويوسف والقوه الي مكان هاله والباشا
واثناء الطريق اتصل صقر علي حياه ولاكن حياه لم ترد فاهي وصلت الي المكان الهجور . قلق صقر علي حياه ورن علي محمود.
رد محمود وقال : ايوه ياصقر يابني الحقنا حياه مشيت منعرفش فين .
صقر: يعني ايه متعرفوش راحت فين .
محمود : ميار سمعتها وهي بكلم حد وقالها علي مكان شمس وهي مشيت بسرعه ومحدش يعرف عنها حاجه ومشيت وتلفونها مقفول .
صقر بزعيق والقا التلفون في ارضية العربيه.
وليد: في ايه ياصقر.

 

 

 

 

صقر : صقر مشيت وبيقولو انها راحت عند مكان شمس .
وليد : طيب لو هي راحت هناك . يلا بسرعه بدل ميعملو حاجه فيهم .
صقر : والله مهر.حم حد لو حص.لها حاجه
ذهبو بسرعه جدا الي المكان المهجور
#بقلمي_ميرو_محمد
وصلت حياه الي المكان المهجور……
حياه بصدمه : هو انتو ال ..
هاله : ايوه احنا الورا كل حاجه.
حياه : ليه ليه عملتلك ايه.
المجهوله : قولي معملتوش ايه . المهم ان صقر والفلوس هيكونو لينا.
حياه : ههههههه وانتي فاكره لما تمو.تني صقر هيكون ليكي يانسرين .
نسرين : ايوه هيكون ليا بس عاوزا اقولك انتي مش هتموتي موته عاديه
حياه بستغراب من كلامها : تقصدي ايه .
اخرجت نسرين زجاجه مياة نا.ر .وقربت الي حياه .
حياه بخوف : انتي هتعملي ايه عاوزا ايه مني .
نسرين بضحكة ش.ر : انتي ليسه شوفتي حاجه .
حياه : انا عملتلكم ايه ليه ليه كده . وبدات تصوت وتصرخ حياه .
هاله : لو صوتي من هنا لسنه الجايه محدش هينقذك من ايدنا
قربت نسرين الي حياه وفتحت الزجاجه وقربتها من وش حياه . وليسه هتنزلها علي وش حياه .
هوب دخل صقر وزق ايد نسرين بس للاءسف الزجاجه المياه كلها نزلت علي وش نسرين وجسمها.
(ماهو من حفر حفرتن لاخيه وقع فيه)
ودا كان نصيب نسرين .

 

 

 

 

جريت حياه علي حضن صقر بدموع وهوف . ودخلت القوه
ودخل وليد وانقذ سما هي كمان ولاكن .
كانت الصدمه تحتل صقر . نعم فاهي امه ولماذا ولماذا هذا الاجرا.م فيها . لاء وكمان الباشا .
صقر : امي .
الباشا : كويس انك وصلت ياصقر امك هي العملت كل دا .
هاله : اخرص خالص .
الباشا : لاء كان يوم اسود لما سمعت كلامك . قولتلي ان نص الشركه هتكون ليا .
هاله : هههههه وانت اهبل ياماهر بيه عشان تاخد الملاك ابني .
ماهر : يعني ايه تقصدي ايه .
هاله :يعني بح . ثم وجهت كلامها لصقر . صقر حبيبي انا انا
عملت كل دا عشانك عشان مستقبلك ويكون كل حاجه تحت
ايدك .
ماهر : لاء ياهاله مش بسوله دي هسيبك بعد دا كله تضحكي عليه .
هاله : ماخلاص ياماهر كله اتكشف .
كان يسمع صقر كل هذا وهو صامت تمام نعم فاهو لما يجد
الكلام ولا لسانه قادر علي التعبير فكله من حوله كذب وخداع
ونفاق .
ماهر : مش هسيبك ياهاله انتي مش لازم تعيشي مش لازم . واخرج ماهر مسد.س من جيبه وضرب ط.لقه جات في قلب هاله .
صقر : اميييييييييي ………..

يتبع..

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: