روايات

رواية ملك الاسد الفصل الثامن 8 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد الفصل الثامن 8 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد البارت الثامن

رواية ملك الاسد الجزء الثامن

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة الثامنة

اسد بعصبيه /لحد مالقي ابني هنشوف بقا اذا كان كلامك صح ولا غلط
مليكه كان اسد حبسها في كهف وربتها بسلسله من ايدها و رجليها وكان في حشرات في الكهف
مليكه بعيط شديد/ونبي يا اسد ورحمة امك يا اخي متسبنيش هنا لوحدي والله العظيم مكدبتش عليكي ارحم ده ربنا بيرحم وافتكر في يوم اني كنت مراتك
اسد ضحك بخفه وقال بخبث/ضحكتني بصراحه وبعدين متجبيش سيرت امي الله يرحمها علي لسانك انا مش هسيبك يا مليكه غير لما القي ابني وساعتها بقا نشوف
مليكه بعيط/طب وديني الاقسم حتي متسبنيش هنا يا اسد ونبي انا لو فضلت هنا كمان شويه هموت صدقني
اسد وهو بيخرج/ان شاءلله ده في احلامك متعرفيش اسد الحمزوي لما بيتعصب و بيقول كلمه ولا شكلك نسيتي
واسد خرج من الكهف
ومليكه فضلت تصوت جامد وتعيط بأعلى صوتها وتقول /اسدددددددددددددددددد خرجني من هننننننننننننننننننا والله العظيم لما تعرف الحقيقه هيبقي صعب اني اسامحك
هنا نسرين
كانت مربوطه في اوضه ظلمه وفيها حشرات وكانت بتحاول تقوي ومش تنول حوريه وابنها اللي عيزينو
ودخل مصطفى وقال بسخريه/اي القطه اخبارها ايه
نسرين بصتلو بقرف وقال بسخريه /والله كنت كويسه قبل متدخل لكن لما شفتك اكتأبت بصراحه
مصطفى بعصبيه وهو بشدها من شعرها /انا مش فاهم مش عاوزه تتجوزني ليه وكمل بستهزاء ده انا حتي هستر عليكي يا بنت عبدالحميد
نسرين بعصبيه /لو اخر راجل في الدنيا مش هتجوزك وهخد حقي منكم كلكم يا ولاد الكل*ب
مصطفى ضربها بلقم وبعدين قال بنبرت تخوف /هتجوزك غصب عنك يا نسرين ولو موفقتيش هخلكي تتمني الم*وت الف مره ومش هطولي
وخرج
ونسرين فضلت تعيط
عند محمد
حسام جه وقال بابتسامة /صباحو عامل ايه
محمد بابتسامة /تمام الحمدلله بس مضايق شويه
حسام /ليه في ايه
محمد بحزن/مضايق من حاجات كتير اوي يا حسام اهم مهم ان انا مش عارفين مكان زيد ولا هو فين ولا حصلو اي مش هقول غير حسبي الله ونعم الوكيل في مليكه هي السبب
حسام /ان شاءلله هتلقو ويكون بخير وبعدين يا ابني اشمعنا مليكه
محمد /يا ابني مليكه خدت الواد وهربت و رفعت قاضيه علي اسد وبعدين اختفت
حسام بتفكير/طب هي اختفت راحت فين
محمد /مش عارفين
وبعدين السكرتيره دخلت
محمد /اي في ايه ايه الدوشه اللي برا دي
السكرتيره /حضرتك في واحد اسمو احمد الحمزوي عايز حضرتك برا
محمد بضيق/دخلي اما نشوف اخرتها في اليوم اللي مش عايز يعدي ده
واحمد دخل
تعالو اعرفكو عليه
احمد محمود الحمزوي
يبقي ابن عم اسد ومحمد و امير بيكرهم جدا متكبر ومغرور اوي امور طبعا زي ولاد عمو عندوا 27سنه
محمد ببرود /خير اي الدوشه اللي انت عمالها دي
حسام /طب عن اذنكم انا
وخرج
محمد /عايز ايه يا احمد
احمد بخبث/كل خير ليه ديما فهمني انت واخواتك غلط كده
محمد ضحك وقال/علي اساسا انك مش عارف صح
احمد بضيق/وانتم مغلطوش اوي وانت بذات
محمد ببرود /سبب في اي انا مقتلتش حد انتي اللي قتلت لينا ولا نسيت
احمد بضيق /ماشي بس برضو يا محمد انت واخواتك اغبيه
محمد بعصبيه /بقولك ايه متغلطش اسحلك واخرج برا من غير مطرود
احمد بخبث/ماشي بس ورحمه ابويا مش هسبكم
وخرج
ومحمد قال بعصبيه /في ستين داه*يه تخدك يا اخي
عند امير
ايلن /طب معلش انا لازم امشي عشان اتأخرت
امير /تمام تحبي اوصلك
ايلن /معلش مينفعش اخوي ممكن يعمل مشكله
امير /طب ليه
ايلن/معلش خلاني علي راحتي اصل رايحه المستشفى وهي قريبه من هنا
امير/مستشفى ليه
ايلن /هبقي اقولك بعدين ممكن امشي بقا
امير/تمام مع السلامه
ايلن/سلام
عند اسد
كان قاعد في مكتبو و عمال يفكر هيلقي زيد ازاي وهيعمل اي مع مليكه وكمان كان بيفكر في نسرين مليون حاجه شغله تفكيرو قاطع تفكيرو دخل صقر صاحبو
صقر /اي الاسد سرحان في ايه مالك يا اسد
اسد بحزن/ابني ضاع يا صقر ومش عارف هوصلو ازاي
صقر بهدوء/طب اهدي كده بس واحكيلي اي اللي حصل
واسد حكالو كل حاجه
صقر /متزعليش مني البت دي طلعت واط*يه ومينفعش تبقي ام
اسد اضايق بس حاول ميبينش وقال/معاك حق طب هنعمل ايه
صقر بتفكير/بس يا سيدي احنا هنزل صور زيد علي موقع السوشيال ميديا و هنحط رقم و مكفأه للي يلقي وكمان هنبلغ الشرطه عشان يكون عندهم علم بالموضوع
اسد بحزن /تمام موافق
صقر /هي مليكه فين دلوقتي
اسد بعصبيه /متجبليش سيرتها يا صقر
صقر /يابني احنا عايزين نعرف هي رمت زيد فين
اسد بتفكير /ايوه صح
عند نسرين
كانت قاعده وهتموت من الرعب هي بتخاف من الظلمه والحشرات جدا وبعدين دخلت عليها حوريه
حوريه ببرود /هاا ردك اي
نسرين بعصبيه و دموع /بتعملي فيا كده ليه حرام عليكي
حوريه ببرود /يعني مش موافقه تمام ادخلو
ودخل شابين ومصطفي
حوريه ببرود /هااا كده اظن هتوافقي
نسرين بدموع وخوف /خلاص ماشي موافقه
حوريه بسخرية /ما كان من الاول وبصت ل مصطفى وقالت خليهم يمشو وكلم المأذون عشان يجي يكتب الكتاب لحد ما جهز العروسه
ونسرين كانت عماله تعيط جامد وقالت في سرها والله مش هسيب حقي وهنتقم منكم كلكم
في بيت ايوب
وصلت ايلا لقت ايلن قاعده بتتفرج علي التليفزيون هي وولد صغير
ايلا بابتسامة /انا جيت جبتلكم حاجات حلوه كتير و جبتلك يا زيد الشوكولاتة والشبسي اللي بتحبهم
ايلن بغيط/ياسلام زيد هو الاهم دلوقتي
زيد بغرور/طبعا امال ايه
وبعدين كلهم ضحكو
عند مليكه
كانت قاعده وهتموت حرفيا من الخوف والرعب دخل عليها واحد مجهول وووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *