روايات

رواية وآه من الثأر الفصل السادس عشر 16 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر الفصل السادس عشر 16 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر البارت السادس عشر

رواية وآه من الثأر الجزء السادس عشر

وآه من الثأر
وآه من الثأر

رواية وآه من الثأر الحلقة السادسة عشر

نور. كانت قاعده وقلقانه علي عاصم وثريا هتتجن وبعد دقائق فون نور رن راحت بعيد عن الكل وفتحته بالهفه وقالت عاصم عاصم انت فين وليه مجتش لحد دلوقتي انت بخير
عاصم. ابتسم بتعب وقالها اهدي حبيبتي انا بخير
نور بخوف قالت حبيبي مالك انت كويس ومال صوتك وانت فين انا هتجنن
عاصم. يا قلب عاصم اسمعيني
نور. بتعيط من صوته الضعيف
نور. حبيبتي والله انا بخير بس واحد صاحبي عمل حادثه وانا هتأخر شويه
نور. صاحبك بردو
عاصم. حبيبي اهدي علشان الولاد وانا شويه وجاي
نور. انت فين
عاصم. يانور
نور. قاطعته وقالت عاصم انته فييين اي اي مستشفي
عاصم. المستشفي يتاعك
نور. بزعل وخوف قالت تمام يا عاصم
عاصم. نور اوعي تيجي انا بس شويه وجاي
نور. طيب انازبس هكلم زمايلي وقفلت قبل يرد وبعدين راحت عليهم وقالت معلش انا متطره اروح المشفي
ثريا. ايه يا بتي وكانت قلقانه
روايات بقلم نور عصام
نور. راحت عليها وباستها من راسها وقالتلها حبيبتي مفيش حاجه دي حاله تعبانه وانا اللي بتابعها وكلموني
ثريا. طيب عاصم
نور. كلمته وقالي انو هيتأخر شويه متقلقيش يا قلبي
احمد. نور اوصلك
نور. مفيش داعي المشفي قريب
عامر. طيب احنا هنستاذن بقا
نور. ليه كدا بس يا بابا انا مش هتأخر وعاصم شويه ويجي
عامر. يا حبيبتي الايام جايه كتير وبعدين انا كنت متفق مع عاصم انكم تتغدو معنا بكرا كلكم
نور. ان شاء الله يا بابا
عامر. يلا اطلعي البسي وروحي شوفي حالتك وفعلا طلعت وهما مشيو وثريا قاعده قلقانه
نور. جهزت ونزلت ورتحت عالمشفي وبس دخلت سالت علي عاصم ف اي قسم
د هادي. اهلا دكتوره نور
نور. فين البشمهندس عاصم قالولي انو هنا
هادي. موجود ف قسم العظام
نور. ايييه

 

 

 

 

 

هادي. اهدي يادكتور دا كسر بيسيط وانا كنت معاه بس حاليا دكتور ابراهيم معاه علشان يجبس دراعه
نور. الحمد لله يارب شكرا هادي وراحت عند عاصم خبطت وفتحت الباب علطول وبصت ل عاصم ودموعها نزلت
عاصم. ابتسم وقالها تعالي يا قلبي وبصلها قوي وقالها بردو عملتي اللي ف دماغك وجيتي
د ابراهيم. اهلا د نور
عاصم. اهدي انا كويس ومكنش فيه داعي تيجي
نور. راحت عليه وشافت وشه المتبهدل ودموعها نزلت
عاصم. والله انا بخير اهدي ياروحي وطبطب عليها بايده التانيه
نور. ايه اللي حصل
عاصم. كنت. بفادي عيل صغير بعجله طلع فاجأه قدامي وكان لازم انقذه قد ما اقدر فخبط ف شيجره علشان ابعد عن الولد قدر الامكان والحمد لله جت سليمه
نور. سليمه وبصت ل وشه اللي بدأ يزرق من الخبطه فيه
عاصم. فهمها وبمرح قال ايه خلاص معتش موز
د ابراهيم. هههههههه
نور. ليك نفس تهزر وانا كنت بموت
عاصم. سلامتك ياروحي
نور. للاسف وشك باظ خااالص
عاصم. ياخساره معتش امور والبنات كدا مش هتبصلي
نور بغيره خبتطه علي دراعه اللي اتجبس وقالت بنات
عاثم. ااااه بقا كدا عاوزه تكسري دراعي علشان مقدرش اعاكس البنات ولا امسك ايدهم
نور. كمان تمسك ايدهم
عاصم. طبعا اومال هعاكس بس
نور. دكتور ابراهيم جبسله التانيه
د ابراهيم. هههههههه وبعدين قال ربنا يخليكم لبعض

 

 

 

 

نور. تسلم يادكتور وكان خلص وكلو تمام
عاصم. شكر د ابراهيم وقالها يلا بينا
نور. مسكت ايده وقالت انت بجد كويس ولا فيك حاجه ومش راضي تقولي
عاصم. يا حبيبتي منا قدامك اهو بلاش تقلقي زياده عن اللزوم
نور. دموعها نزلت غصب عنها
عاصم. ضمها لحضنه وقالها خلاص علشان خاطري ويلا نمشي
نور. طيب تعالي اكشف عليك واتطمن اكتر واعملك اشعه علي كل جسمك علشان ارتاح
عاصم. بمرح قالها طبعا ماهي المستشفي بتاعتك بقا
نور. ابتسمت وقالت انا بتكلم بجد
عاصم. باسها من جبينها وقال مفيش داعي ياقلبي انا اهو قدامك ولو حسيت بحاجه نبقي نيجي
نور. طيب يلا علشان ماما قلقانه وقلبها حاسس ومشيو وبس وصلو ودخلو البيت
ثريا. اول ماشافتهم جريت عليهم ودموعها نزلت
عاصم. حضنها وقالها اهدي يا اما انا كويس حاجه بسيطه
امه. بدموع قالت كان قلبي حاسس ان جرالك حاجه
عاصم. الحمد لله
امه. طبطبت عليه وقالت الحمد لله ياولدي الحمد لله
غمزه. راحت عليه وقالت مالك يا بابي وعيطت
عاصم. اخدها ف حضنه وقالها متخفيش يا قلب بابي انا كويس
مالك ومازن. بابي انت متعور قوي
عاصم. اخدهم هما كمان ف حضنه وقال لا دا احنا جامدين قوي احنا رجاله وصعايده وبصلهم وقال الرجاله متعيطش
مازن ومالك. مسحو دموعهم وقالو احنا بنحبك قوي يا بابي
عاصم. وانا بموت فيكم يا عيون بابي وروحه
وبعد مرور شهر كان عاصم فك الجبس وبقا كويس
مالك. خبطت علي امه وابوه
عاصم. بغيظ قال هو مفيش غيرو مالك الكلب اللي مش مهنيني
نور متشتمش ابني لو سمحت

 

 

 

 

مالك. من برا قال افتح يا بابي مش همشي
عاصم. ببتسامه قال مش عارف الواد دا طالع لمين ولبس هدومه وفتح لقاهم كلهم قال اهلا دي العصابه كلها مش انته لوحدك
مازن. الحق علينا يا كبير ان جايين نتطمن عليك بعد ما فكيت الجبس غلطنا يعني نور عصام
عاصم. بصله ورفع جابه
مالك. وقف ف وشه وقال مش كل شويه تاخد الموزه وتقفل الباب احنا كمان عوزينها مش بتاعتك لوحدك ابشمهندس
نور وعاصم. بصوله ومش مصدقين كلام ابنهم
عاصم. قال يعني ايه بقا ياسي مالك
مازن ومالك. مع بعض قالو يعني مامي هتنزل معنا دلوقتي وحضرتك لو عاوز تنزل معانا مفيش مشكله يا بوب
عاصم. وليه بقا حضرتك بعد بوب وبشمهندس
مالك. والله انا بقول كدا بردو احاج
نور ولد عيب كدا
عاصم. وانبي بعد دا كله وتقولي عيب كدا
نور. مخلاص بقا يا عصومي احنا بنحبك
عاصم. امممم وبعدين بص ل غمزه اللي واقفه ساكته وقالها ايه يا غمزتي شايفك ساكته ومش مشاركه ف الحوار مش بعادتك يعني ولا هما قالولك مش وقتك
غمزه. رفعت حاجبها وقالت انا مستنيه دوري يا كبير
عاصم. اها انا بردو مستغرب
غمره. راحت وقفت قدامه وبصتله قوي وبعدين اخدته من ايده وقعدو عالسرير وقالت بتحب مين فينا اكتر
عاصم. استغرب سؤالها وبعدين قالها انتو التلاته ولادي وبحكم قد بعض وبموت فيكم ومعزتكم عندي متتقدر
غمزه. اها دا بالنسبه ليا انا واخواتي انا بتكلم علي نور يا بشمهندس
عاصم ونور. اتفاجئو

 

 

 

 

 

غمزه. ها انا ولا هي مين اكتر واحده بتحبها
عاصم. ابتسم ومسك ايدها وقالها انتي قلب بابا وعيونه وروحه وعقله وكل دنيتي انتي بنوتي الوحيده
غمزه. مش اجابه علي سؤالي يا عاصم
عاصم. ابتسم وقالها هو انتي بنت مين يعني ولا اخت مين كلكم مجنني وبعدين قالها بحبكم انتو الاتنين
غمزه. اخرجها برا يعني علشان تقولي اوعي تكون خايف منها
عاصم. هههههههه وبعدين قالها هو ينفع اخد قطعه من التورته واقول دي احلي من التانيه
غمزه. بصتله ومش فاهمه
عاصم. قالها يعني التورته كلها حلوه ونفس الطعم وانتي حته من مامي وبموت فيكي
غمزه. ايوا يعني انا ولا هي بردو
عاصم. انتي اكتر ارتاحتي كدا
غمزه. هيييييي وحضنته بقوه
نور. نعم ياسي عاصم
عاصم. غمز لغمزه وقالها ينفع بقا اللي عملتيه دا اهي زعلت
غمزه. المهم انا مزعلش يا قلبي
نور بقا كدا يا غمزه
غمزه. عادي يا مامي انتي تزعلي بابي يجيب مامي جديده لكن ميقدرش يجيب غمزه جديده
نور. يانهار اسود انتي عاوزه ابوكي يتجوز عليا
عاصم. ههههههه وانا طبعا مقدرش ازعل غمزتي حبيبتي
نور. طبعا جايه علي هواك
مالك ومازن. متقلقيش يا مامي احنا معاكي وهنطفشها
نور. حبايبي انتو

 

 

 

 

 

عاصم. ضمهم كلهم ف حضنه بما فيهم نور وقال ربنا ميحرمني منكم ابدا بقلم نور عصام وبعدين قالهم يلا شوفو حابين تروحو فين علشان نخرج كلنا ويلا قولو ل تيتا تجهز وكمان قولو ل منه بنت طنط صابحه تجهز علشان تجي معنا
غمزه ومازن. حاضر يا بابي وخرجو
مالك. رجع خطوه وقاله عشر دقايق مش كله شويه تاخد الموزه مننا انا ساكت بمزاجي
عاصم. زئه برا الاوضه وقاله غور ياض انت طلعتلي منين وقفل
نور. هههههههه حبيب مامي
عاصم. مبسوطه قوي انتي
نور. طبعا
عاصم. طبعا وقرب منها
نور. جريت عالحمام وقالت يلا هنتأخر
عاصم. ماااشي مسيرك يا ميلوخيه تيجي تحت المخرطه
نور هههههههه وبعد شويه جهزو ونزلو وقضو يوم حلو برا
نسرع الاحداث بقا شويه
وبعد مرور 24 عاما
مازن وغمزه. ف كليه هندسه وكانو حابين انهم يكون بمجال ابوهم وفعلا بيدرسو وبيشتغلو بالشركه معه
مالك. مال اكتر للطب زي امه وحاليا بيدرس وبيدرب معها
همسه. صديقه مالك وزميلته وبتحبه وهو كمان ونور ملاحظه ومبسوطه بالحب اللي شيفاه بينهم
ندي. صديقة همسه وشافت مازن كذا مره بالمشفي واعجبت بيه
همسه. مالك يا بت سرحانه ف ايه بكلمك بقالي ساعه
ندي. اممممم
همسه. امممم وبصوت عالي قالت فيه ايه يابت مالك كدا
ندي. الموز اخو الموز بتاعك مجنني مطير النوم من عيني
همسه. هههههههه
ندي. هموت واكلمه
همسه. بتحبيه

 

 

 

 

ندي. قولي بعشقه يا بنتي انا تخطيط مرحلة الحب دي من زمان
مازن. كان رايح المشفي ل اخوه ولحسن حظه سمع كلامهم وهو لسه هيخبط عالباب وابتسم لانه هو كمان معجب بيها
مالك. من وراه ايه دا جيت امته
مازن. لسه واصل وكنت لسه هخبط عالباب
مالك. طيب مروحتش علي مكتبي ليه عالطول
مازن. سألت عليك قالو انك هنا
مالك. طيب تعالي نروح مكتبي
ندي وهمسه. سمعو صوتهم برا قامو وفتحو
همسه. ابتسمت ل مالك وبعدين قالت اهلا بشمهندش مازن نورت المشفي كلها
مازن بص ل ندي وقال منوره بيكم
ندي. متنحه ومش عرفه تشيل عنيها من عليه
مالك وهمسه. ابتسمو
همسه. خبطتها ف كتفها
ندي. امممم وهي لسه باصه ل مازن
همسه. امم ايه الله يحرقك فوقي يابت
ندي. احرجت وبصت ف الارض
مالك. قال عن اذنكو ومسك اخوه من ايده ومشي
مازن. ايه ياعم انته استني
مالك. استني ايه اما تخلفو وانتو واقفين
مازن. هههههههه وبعدين قال مش عارف كل ما اشوفها احس احساس غريب وابقي مش عاوز اسيبها وامشي
مالك. هو بعينه مفيش غيرو وللاسف هي كمان
مازن. هي كمان ايه
مالك. اتسطت ف نظرها وحبتك
مازن. بقا كدا
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
مالك. هههههههه وبعدين قاله انا شايف انكم معجبين ببعض وتقريبا حب كمان مش اعجاب يبقي ياريت تاخد خطوه ايجابيه ناحيتها البت حلوه ومؤدبه واكيد بيجيلها عرسان
مازن. طيب وانته

 

 

 

 

مالك. انا وهمسه متفقين اننا بس نخلص السنه دي نتخطب واحتمال نتجوز ونكمل السنه الجايه مع بعض
مازن. ببتسامه قال الف مبروك يا حبيبي
مالك. طيب وانته يابشمهندس
مازن. متظبط مقابله مع بعض ونتكلم وبعدها تكلم بابا ونخطب كلنا مع بعض ايه رايك
مالك. وانا موافق بس نشوف اختك والعريس اللي متقدم حظه ايه معاها المرادي
مازن. رفضته
مالك. ليه بس الولد كويس واهلو كمان من عيله كبيره
مازن. انته عارف انتو مش بيفرق معها الكلام دا
مالك. عارف انا بتكلم لانو كويس فعلا
مازن. جننتني معها من الكلام واليوم قالتلي قوله لا
مالك. ربنا يحفظها وعموما كل شئ قسمه ونصيب
مازن. طيب قول ل همسه تتكلم مع ندي ونتقابل كلنا ف النادي وكمان اجيب غمزه معايا
مالك. تمام اهو يتعرفو علي بعض هي عرفه همسه قبل كدا
مازن. اوك انا هعدي علي ماما وامشي وانت ابقي كلمني
مالك. انته اصلا كنت جاي ليه
مازن. يابني علشان التوكيل ما هو حضرتك لو بتيجي الشركه كنت وفرت علينا البهدله
مالك. والله انا قولت ل بابا كام مره كفايه عليا المشفي بس هو مصمم اكون شريك معاكم
مازن. ماهو بردو صمم اننا نكون شركا ف المشفي
مالك. ربنا يخليه لينا
مازن. امين يارب
مازن. خد ياسيدي امضي خلينا اروح اخلص باقي الورق
مالك. بهزار قال اوعي ياض امضيلك عالتوكيل وتاخد كل حاجه بعد كدا وانا اضيع
مازن. هههههههه اول حاجه هعملها اني اودي امك وابوك دار مسنين وانته ارميك ف الشارع وغمزه لا لا دي غمزتي مش هقدر اعمل فيها حاجه هخليها معايا اهي حاجه من ريحتكم
مالك. هههههههه عارفك واطي
مازن ومالك. هههههه ههههههههههه وبعدين حضنو بعض
مالك. خلي بالك وانته سايق علشان عارفك متهور
مازن. خليها عالله ومتنساش
مالك. ونعم بالله متقلقش ومشي اخوه
وتاني يوم ف الشركه
مازن. غمزتي

 

 

 

 

غمزه. اممم غمرنك ومالو عاوز ايه ياض
مازن. ببتسامه قالها يتبت احترميني شويه
غمزه. بمرح قالت ليه اكبر مني مثلا
مازن. بقا كدي يا غمزة قلبي
غمزه. اهو كلام دا اللي مجنني ومخليني مش قادره اوفق علي اي عريس يتقدملي
مازن. لا وانتي الصادقه ما شاء الله عليكي يحلالك الحب والمحن معايا قوي قدام اي بنت لما مطفشه كل البنات من حوليا والكل فاكرينك حبيبتي
غمزه. ليه هو انا مش حبيبتك ولا ايه يالا
مازن. لا مش حبيبتي ارحميني بقا وخليني تعرف تحب واتجوز
غمزه. واهون عليك يا خاين يازغشاش تسيبني
مازن.انا عارف انك ناوية توديني ف داهيه واقعد عانس بسببك
غمزه. ومالو ياحبيبي احنا لنا إلا بعض
مازن. استغفر الله العظيم يا لنتيدابعدي عني بقا تنا اخوكي مش حبيبك لسبطرتك عليا دي
عاصم. هههههههه بس بقا انته وهي
مازن. يعني مش شايفها يا بابا عمله عليا ازاي
عاصم. اختك بتحبك
مازن. اختي اه بتحبني ماشي لكن مش حبيبتي ولا خطيبتي ولا مراتي دي بتتصرف حسب الموقف
عاصم. هههههه عملتي ايه يابت
مازن. قبل ترد قال بس تلاقي بنت معجبه بيا تيجي قدامها وتكلمني علي انها حبيبتي تلاقي وحده بتكلمني تغيظها وتمسك ايدي وتكلمني كلام حب تلاقي بنت عاوزه تقرب مني تقوم بدور الزوجه الغيوره علي جوزها وتهد الدنيا وقتها
عاصم. هههههههه هههههههه
مازن. انت بتضحك
عاصم. حبيبة ابوها غمزتي
مازن. والله لو ما مالك قال ل همسه انها بتكون اخته كانت حصلت مشكله كبيره وقت شافتها اول مره
عاصم. عملتي ايه يابت

 

 

 

 

 

غمزه. ابدا يا بابا قولتي انتي حبيبته ومتفقين نتجوز وبعدين لما زعلت ومالك انقذ الموقف وقالها اني اخته عملت فيها عمتها العقربه وجننتها شويه باني مش موافقه ومستحيل مالك حبيبي يتجوز من غيرا راضايا
عاصم. حبيبتي يا غمزتي اللي بتخاف علي اخواتها
مازن. ياناس الرحمه شويه
عاصم. انت عاوز ايه دلوقتي
مازن. عاوز الست هانم تيجي معايا مشوار وتحترمني وتعاملني اني اخوها مش حد تاني
عاصم. طيب لما انته عارف انها ممكن تنيل الدنيا بتاخدها ليه
مازن. اتنهد وقال للاسف مقدرش استغني عنها ووجودها مهم
غمزه. قامت وحضنته من رقبته وبعدين لفت وحطت ايدها علي وشه وقالت قلبي انتي يا ميزو ربنا يخليك ليا
مازن. يابنتي انا اخوكي والمصحف اخوووكي اقنها يا بابا اني اخوها
عاصم وغمزه. ههههه ههههه
عاصم. رايحين فين
مازن. ااا موزه عند مالك وصاحبة همسه وانا حابب اتعرف عليها ولو في نصيب حضرتك تروح تخلص الدنيا دي
عاصم. ابتسم وفرح وقال تمام يا حبيبي ربنا يقدم اللي فيه الخير وبص ل غمزه بقلم نور عصام
غمزه. متبوصليش يا كبير انا مش عاوزه دلوقتي قاعده علي قلبك انته ونور
مازن. بمرح قال المهم تبعدي عني انا والغبان التاني
غمزه. بقا كدا
مازم. قام وحضنها وقالها قلبي يا غمزه
عاصم. ابتسم وقال طيب يلا روحو ومتتأخروش علشان ف اجتماع بعد تلت ساعات
مازن. متقلقش يا بابا وخرجو
وبعد بعض الوقت وصلو النادي
مازن. غموزه كلملي مالك كدا شوفيه فين
غمزه. كلمت مالك وقالها انهم جوا مشتنينهم
مازن. اشطه يلا انزلي علي ماركن
غمزه. نزلت وقت بعيد شويه تستني اخوها سمعت
حازم. هو القمر بيطلع بالنهار ولا ايه
غمزه. بصتله بأرف

 

 

 

 

 

حازم. ليه بس كدا يا قمر النادي
غمزه. احترم نفسك وغور من وشي
حازم. ااااه بقا ف كدا ايه الصوت والرئه دي
غمزه. بصت وابتسمت
حازم. يالهووووي اومال لو ضحكتي بقا
غمزه. ذادت ابتسامته وبصت لاخوها اكتر اللي خلاص قرب
حازم. طيب ممكن نتعرف يا قمر
مازن. بصله وقالها في ايه
غمزه. عاكسني يا بشمهندس
مازن. لكمه قويه علي وش حازم بدون سابق انزار
حازم. تمالك نفسه وقال ايه ياعم انته مفيش كلام الاول ولا حتي شتيمه ضرب كدا علطول
مازن. غور ياض بدل اجيب اجلك وقرب منه تاني
حازم. لا يا بشمهندس المره اللي فاتت كانت علي خوانه
مازن. قرب اكتر منه وقاله طيب وريني هتعمل ايه ولسه هيضربه تاني
غمزه. مسكته وقالت خلاص سيبك منه
مازن. بصله وقال …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وآه من الثأر)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!