روايات

رواية وآه من الثأر الفصل السابع عشر 17 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر الفصل السابع عشر 17 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر البارت السابع عشر

رواية وآه من الثأر الجزء السابع عشر

وآه من الثأر
وآه من الثأر

رواية وآه من الثأر الحلقة السابعة عشر

بسم الله
رواية وآه من الثأر
بقلمي #نورعصام
الفصل السابع عشر والأخيييير
مازن. بصله وقال قسما بالله المحك بس تبوصلها هتقتلك ومش هتررد ثانيه واحده
غمزه. حبيبي خلاص دا شكله متخلف
حازم. متخلف مااشي
مازن. اخد اخته ودخلو
حازم. قمر بس اعوذ بالله ودا مين بقا اللي معها وكمان قالتله حبيبي اتنهد ومشي
غمزه. اهم قاعدين هناك

 

 

مازن. بص وابتسم
غمزه. اممم لا لا مش حلو كدا يا بشمهندس لازم تكون جامد ومسيطر من اولها مش هيمان علي نفسك كدا
مازن. هههههه اسكتي انتي ملكيش دعوه
غمزه. بمرح قالت افتكر انك صعيدي يا ولد عاصم
مازن. بصلها وقالها عرفه لو عملتي حاجه
غمزه. بالهجه صعيدي قالت وه وه ليه اكده ياولد ابوي كل ده علشان خايفه عليك وعاوزاك تبجي
مازن. قاطعها وقالها مش عاوز ابقي حاجه سبيني كدا علي طبيعتي الله يكرمك بقلم نور عصام
غمزه. علي راحتك ياولد ابوي وكانو وصلو ومسكت ايده بقوه
ندي. بصتلهم
مالك. اخد باله من تصرف اخته وابتسم
غمزه. السلام عليكم الكل ردو السلام

 

مازن. ازيك يا انسه ندي
غمزه. قبل ندي ترد قالت اقعد يا حبيبي واقف ليه وياريت تاخدني علي رجلك لاني اتعودت علي كدا مقعدرش اقعد من غير حضنك ياروحي مش بستريح غير فيه اعمل ايه بس
مالك. كتم ضحكته
همسه. بتبوصلها وبتضحك براحه
ندي. هتفرقع ومش عرفه دي مين
مازن. عاوز يولع فيها
غمزه. طيب خلاص ياروحي اقعد وانا جنبك بس هات الكرسي بتاعك الزقه ف بتاعي قوي ولو انت نفسك عاوز تقعد علي رجلي والله ما عندي مانع
مازن. اكتمي بقا
ندي. وشها جاب الوان

 

 

غمزه. باستعباط قالت الله ازيك يا همسه وبعدين قالت مين القمر دي وبصت ل ندي
همسه. دي دكتوره ندي زميلتي
غمزه. اها وانا غمزه حبيبة مازن
ندي. ايييه
غمزه. اهدي ياقلبي ايه اللي معصبك كدا
ندي. لااا ولا حاجه وانا هتعصب ليه
غمزه. بس انا شيفاكي متعصبه وهتولعي كمان اهدي ياما كدا
ندي. بصت ل همسه
غمزه. قالت متبوصيش لحد عاوزه تقولي حاجه قوليها علطول وبعدين انا بنفسي هعرفك عليا اكتر اسمعي يا ستي
حازم. كان واقف بعيد وسامع كلامها وبعدين قرب منهم وقال السلام عليكم
ندي. وهمسه. وعليكم السلام
مازن. انته ايه اللي جابك تاني
غمزه. هو انته مش بتحرم يعني
مالك. في ايه
غمزه. بني آدم رخم ومتخلف
مالك. حصل ايه بس
غمزه. عاكسني
مالك. ايييه وقام وقف
ندي. اهدو يا جماعه
مازن. بعصبيه قالها اقعدي وملكيش دعوه
حازم. انته بتزعقلها كدا ليه

 

 

 

مازن. وانته مالك انته ويلا غور من وشي بدل ما
ندي. قاطغته وقالت اهدي شويه داا
مازن. بصلها بغضب وقالها قولتلك اسكتي
حازم. لا مش هتسكت ووريني هتعمل ايه
مازن ومالك. ف نفس اللحظه قالو هنعمل كدا وبوكس كدا عالماشي منهم الاتنين ف نفس اللحظه
ندي. جريت عليه وقالت حبيبي اسفه
حازم. مسك مازن من ياقته وقاله انا سكتلك بمزاجي لكن لازم تتربي ولسه هيمد ايده علي وشه يديه بوكس
مالك. مسكه وقاله تبقي مجنون لو عملتها وامك داعيه عليك
ندي. يا جماعه اهدو شويه مش كدا
مازن. قولتلك اخرصي وبعدين انتي ازاي تقوليله حبيبي
ندي. علشان هو فعلا حبيبي
مازن. وربي اقتلك فوقي كدا واتكلمي عدل
ندي. دا اخويا
مازن وغمزه ومالك. بصو لبعض
حازم. بصلهم ورفع حابه
مالك. احنا اسفين قوي مكناش نعرفك
مازن. بتتأسف ليه هو اللي غلط الاول
همسه. طيب ممكن تهدو ونتكلم كلنا وقالت اقعد يا حضرة الظابط وقالت دا حازم اخو ندي وبيكون ظابط شرطه
حازم. بصله بأرف
غمزه معبرتوش
مالك. حاول يلم الدور قال اتفضل حضرتك
ندي. مسكت اخوها من ايده وقعدته جنبها وقال دا حازم اخويا وجاي انهارده بمناسبه القاعده دي انا قولتله يجي علشان كلنا نتعرف علي بعض والحمد لله مقابله مبشره بالخير
مالك وهمسه. ابتسمو وبعدين قالو حصل خير وزي ما بيقولو ما محبه إلا بعد عداوه
ندي. ربنا ما بجيب عداوه وبعدين قالت حازم دا دكتور مالك زميلي وصاحب المشفي وهمسه طبعا عارفها ودا بشمهندس مازن اللي كلمتك عنه وبصت ل غمزه
غمزه. بعند فيها وف اخوها قالت غمزه الزيني حبيبة مازن وبنت خالته وقريب هنتجوز وبصتلهم ورفعت حاجبها
ندي وحازم. مع بعض قالو اييه
مازن. كان فرحان فيه

 

 

 

ندي. بصت ل مالك
مالك. ببتسامه قال ممكن نهدي بقا ونوقف الحرب البارده دي شويه ونتكلم كويس مع بعض
غمزه. الله مالك بس يا حبيبي ما احنا بنتكلم بكل هدوء اهو
مالك. غمزتي اهدي علشان خاطري
غمزه. اه بس لو مكنتش حلفتني بالغالي
مازن. بهمس قالها اهدي بقا الله يحرقك الجوازه هتبوط
غمزه. ههههههه ومالت عليه وباسته من خده
مازن. قلبي
مالك. خلاص جاب اخره منهم قال مازن غمزه
غمزه. خلاص يا دكتور العصبيه وحشه عليك
مالك. استغفر الله العظيم وبعدين قال بما انكم اتعرفتو علي بعض ندخل بقا ف المفيد
ندي. ما خلاص بقا يادكتور مفيد ايه انا اا
مالك. اهدي ياندي وبص ل غمزه وقال غمزه الزيني اختي
ندي. فتحت عيونها
حازم. ابتسم بمكر
مالك. دي غمزه اختنا وتوأمنا ومعلش هي بتحب تهزر شويه
ندي. ابتسمت وقالت بقا كدا
غمزه. بعتتلها بوسه ف الهوا وبعدين قالت الله مش بشوف بتحبي اخويا قد ايه وهتغيري عليه ولا لأ
ندي. احم
مازن. بهمس قالها اخوها قاعد الله يخربينك
غمزه. بصتله وقالت مخدتش بالي
حازم. عاوز يقوم يخنقها
مالك. استاذ حازم انا مالك عاصم الزيني ودا اخويا مازن مهندس معماري ودي مجنونه علية الزيني واحلاها طبعا
حازم. انا قولت من الاول انها مجنونه
غمزه. احترم نفسك
مالك. غمزه
حازم. ف نفسه ياربي علي اسمها اللي كل ما اسمعه ابقي غاوز اقوم ابوسها صبرني يارب
مالك. حازم باشا احنا انهارده جاين نتعرف علي بعض بخصوص مازن وندي اعتقد احنا كبار كلنا ومفيش داعي للف ولا لدروران
حازم. ابتسم واعجب بشخصية مالك وقال عارف لان اختي مبتخبيش حاجه عني بس
مازن. مبسش
حازم. رفع حاجبه وقاله عاوز تتجوز اختي
مازن. غصب عنك مش بمزاجك
ندي. مازن اهدي علشان خاطري
حازم. رد عليا عاوز اختي
مازن. ايوا

 

 

 

 

حازم. اتجوز اختك انته كمان
مازن. نعععم واتعصب وقام وقف
حازم. بهدوء قال الله انته عاوز تتجوز اختي وانا عاوز اتجوز اختك فيها ايه دي
مازن. علي جثتي ومسك اخته من ايدها وقالها يلا وبص ل ندي ومسكها هي كمان من ايدها وقالها يلا انتي كمان
حازم. انته رايح فين ياجدع انته
مازن. وخدها وماشي ووريني بقا هتعمل ايه يا حضرة الظابط
حازم. بص ل مالك
مالك. قاله اصله صعيدي ومقدرش اعمل حاجه
حازم. وانا يعني اللي اصلي تركي منا صعيدي ابن صعايده اب عن جد وراح عليه ومسك اخته منه وقاله ندي دي اختي واغلي حاجه عندي ف الدنيا واللي هيتجوزها
مازن. قاطعه وقال امه دعياله
ندي. ابتسمت
حازم. بمرح بص ل غمزه وقال وانا كمان والله امي الله يرحمها دعيالي قوي قوي
مازن. ابتسم
حازم. مد ايده له وقال صافي يالبن

 

 

مازن. بص ل ندي وقال حليب يا قشطه
مالك. تمام بما انكم اتصافيتم تقدرو تقعدوالكل قعد فعلا
حازم. فرصه سعيده جدا اني اتعرفت عليكم
مالك. احنا اسعد يا حضرة الظابط
حازم. حضرة الظابط ايه بقا احنا اخوات واعتقد كلنا من سن واحد تقريبا وبص ل غمزه
مالك تمام يازوما
مازن. طيب عن اذنكو هتمشي شويه مع ندي
غمزه. خدني معاك
مازن. اهمدي شويه
غمزه. بقا كدا
ندي. تعالي ياغمزه
غمزه. لا ياختي محبش اكون عزول
مازن. اخد ندي ومشيو
غمزه. فونها رن فتحت وقالت عصومي حبيبي فينك
ابوها. ف الشركه هروح اتغدي مع ماما وارجع علشان الاجتماع متتاخروش تمام
غمزه. اووووه الموزه ماااشي الله يسهلووو
ابوها. يابت انا ابوكي امته هتفهمي دا
غمزه. متدقش بقا يا عصومي دا انته اللي ف القلب ياروحي
ابوها. قلب عصومك انتي يلا سلام
غمزه. مع الف سلامه ياروحي سلم عالموزه
حازم. هيطق واتنهد بصوت عالي
همسه. لاحظت انو غيران علي غمزه قالت اونكل عاصم دا اللي كنتي بتكلميه ياغمزه
غمزه. فهمتها ورفعت حاجبها وقالت بلاش تخليني اعمل عليكي عمه فاهمه يابنت ريهام
همسه. ههههههه وعرفت انها فهمتها
مالك. غمزه هترجعو الشركه تاني ولا البيت
حازم. ياربي غمزه ايه الاسم دا بس
غمزه. عندنا اجتماع وهنرجع الشركه
حازم. قال ممكن اسأل سؤال
مالك. اتفضل

 

 

حازم. مين سماكي الاسم دا
غمزه. ببردو قالت ملكش فيه
مالك. ابتسم وحس باعجباب حازم ل غمزه
حازم. عادي يعني ادينا بندردش
غمزه. معاك انته ليه عميت ولا ايه
حازم. ليه هو انا وحش
غمزه. شوف انته بقا
حازم. انا امور وحلو اهو حتي عيوني خضره
غمزه. عوجت بوئها
همسه. ههههههه
مازن وندي. بعد شويه رجعو
غمزه. ها نقول مبروك
ندي. ابتسمت
غمزه. قامت وقفت ومسكت اخوها من ايده ولفت بيه وقالت مبروك مبروك مبروووك
مازن. حضنها وقالها الله يبارك فيكي يا قلبي عقبالك
حازم. اميين وقريب ان شاء الله
مالك. تمام كدا شوف بقا يا حضرة الظابط الوقت اللي يناسبك علشان نيجي نطلب ايد ندي رسمي
حازم. تشرفو ف اي وقت
مالك. تمام مازن بس يرجع الشركه بيتكلم مع بابا ونكلمك
حازم. ان شاء الله
غمزه. يلا بقا نتغده علشان انا ميته من الجوع
مالك. من عيوني ياقمر وطلبو غدا
عند عاصم ونور
نور. انا مبسوطه قوي يا عاصم ان مازن هيتجوز ندي
عاصم. انتي تعرفيها كويس
نور. ايوا زميلة همسه ومالك
عاصم. شكله كان مبسوط وهو بيكلمني عنها
نور ربنا يفرحه يارب وبس يتفقو بنروح وكمان نروح نخطب همسه رسمي البت ساكته وابنك عمال يأجل
عاصم. لا خلاص كدا مفيش تأجيل تاني
نور. عقبال غمزه يارب هي اللي مجننناني
عاصم. خليها علي راحتها
نور. راحتها ايه بس ياعاصم دي بتدلع واهو شوفت بعينك بطلع عيوب ف العرسان والله ماهي فيهم
عاصم. معلش بردو خليها علي راحتها انتي عرفه بنتك عنيده وبصلها ابتسم
نور. قصدك ايه بقا
عاصم. ولا حاجه ياروح عاصم
نور اها بحسب
عاصم. ههههههه وبعدين قالها فاكره كنتي عنيده ازاي وعملتي فيا ايه جننتيني معاكي
نور. ههههه وبعدين قالت ربنا يخليك ليا حبيبي
عاصم. بحبك وبموت فيكي
نور. وانا بعشقك
وبعد كام يوم تمت خطبة مازن وندي ومالك وهمسه

 

 

حازم. بيحاول يتقرب من غمزه وهي مش مدياله فرصه
وبعد اربع شهور
غمزه. كانت ف الشركه قالبت حازم رايح عليها
حازه. غمزه ازيك
غمزه. اهلا حازم خير
حازم. دي مقابله تقابليني بيها
غمزه. ولا تزعل وسابته ومشيت
حازم. اتنهد وقال يارب صبرني عليها وراح وراها
غمزه. نعم جاي ورايا ليه
حازم. كفايه بقا يا غمزه هتجنن ياروحي وانتي ولا هنا
غمزه. طلعت روحك
حازم. واهون عليكي
غمزه. حازم ابعد عني وسيبني ف حالي ومتخلنيش اتصرف معك تصرف مش هيعجبك انا ساكته بس علشان خاطر ندي
حازم. بقا كدا ماشي وراح علي مكتب عاصم
غمزه. اوووف دا ايه دا
حازم. راح واستأذن ودخل
عاصم. حازم حبيبي تعالي نورت الشركه
حازم. منورة بيك يا عمي وبعد ما قعد قال عمي شوفلك حل مع بنتك انا خلاص هتجنن وهي مفيش خالص بقلم نور عصام
عاصم. هههههه طيب اهدي بس
حازم. اهدي ايه بس بقالي اربع شهور بتحايل عليها وهي مكبره دماغها ومش راضيه حتي تديني فرصه اتكلم معها
عاصم. طيب اهدي وانا هتكلم معها وكمان اخلي امها تكلمها
حازم. طنط نور كلمتها كتير وهي بردو قافله دماغها
عاصم. خلاص قولتلك هكلمها
حازم. ربنا بخليك ليا ياعمي
عاصم. بس لو ماوفقت خلاص تسببها وماتلحقهاش تاني
حازم. ان شاء الله هتوافق بس هي تديني فرصه اقعد معها واكلمها مش عارف هي مش راضيه ليه وفونه رن فتح وقال اهلا همسه خير
همسه. حازم ندي تعبت وعملنالها الزائده ف المشفي
حازم. ايييه امته دا
همسه. اهدي لسه خارجه من العمليات ومافاقت
حازم. طيب انا جاي حالا وقفل

 

 

عاصم. خير يابني مالك
حازم. ندي تعبت وعملت الزائده انا لازم امشي
عاصم. طيب اهدي ياحبيبي ان شاء الله هتكون بخير يلا انا جاي معاك وكمان نقول ل مازن وغمزه وخرجو
غمزه. مالك يا بابا في ايه
عاصم. نادي اخوكي ندي تعبانه ف المشفي
غمزه. ايه وندهت علي اخوها ومشيو كلهم وبعد شويه وصلو
نور قابلتهم وقالت اهدو يا جماعه ندي بخير وان بنفسي اللي عملتلها العمليه
حازم. هي فين يا طنط
مازن. بلهفه فين اوضتها يا ماما عاوز اشوفها
نور. ببتسامه اهدي ياميزو هي اصلا نايمه
مازن. اووف يا ماما بقا
نور. هههههه تعالو وراحت علي غرفتها
مازن. دخل الاول وراح عليها وباسها من جبينها
حازم. علي فكره انا واقف
مازن. زئه وقال ياجدع غور من وشي بقا
حازم. حاضر هغور وهاخد اختي معايا
عاصم. عين العقل والله يا كابتن
مازن. مالك ياكبير انت معايا ولا معاه
نور ههههه ربنا يحفظكم كلكم
ندي. فاقت وبصتلهم
حازم. حمدلله علي سلامتك ياروحي وضمها لحضنه
ندي. الله يسلمك وعينها علي مازن
مازن. راح عليها وباسها من ايدها وقالها الف سلامه عليكي حبيبتي ان شالله حازم
ندي. ابتسمت وقالت ليه كدا بعد الشر عليه
نور وغمزه والكل بيضحك
غمزه. باستها من خدها وقالت سلامتك يا قلبي
ندي. الله يسلمك حبيبتي
عاصم. مال عليها وباسها من جبينها وقالها سلامتك حبيبتي
ندي. الله يسلمك يا عمي
حازم. عينه علي غمزه
غمزه. بتحاول تتجاهله
مالك. اخد باله ومال علي اخته وبهمس قالها اديله فرصه انا شايف انو بيحبك فعلا وبقاله فتره هيتجنن وكلمنا كلنا
غمزه. بعدين نتكلم
دكتور ياسن. دخل وقال حمدلله علي سلامتك د ندي وبص ل غمزه وقرب منهم وبصلها اكتر وابتسم
حازم. اتعفرت
د نور. الله يسلمك د ياسن
د ياسن. بص ل غمزه واتنهد وبعدين قال دكتوره نور عوزينك
نور. اوك وقالت شويه وجايه
ياسن. بص ل غمزه ومش عاوز يمشي
حازم. وقف قدامه وقال اعتقد دكتوره نور مشيت يلا غور بدل ما اقلع عينك دي
وآه من الثأر بقلم نور عصام
د ياسين. احم ومشي
حازم. وانتي تعالي عاوزك ومسكها من ايدها
عاصم. حازم
حازم. اسف يا عمي بس اعذرني انا عاوز اتكلم معها
غمزه. وانا مش عاوزه وابعد ايدك دي عني
عاصم. حبيبتي اهدي وروحي معه اتكلمو
غمزه. بابا اما معنديش كلام اقلهوله يبقي اخرج معاه ليه

 

 

 

حازم. ساب ايدها وقالها ماشي يا غمزه وخرج وسابهم كلهم
عاصم. ممكن تهدي بقا وبلاش عصبيتك دي
غمزه. والدموع ف عيونها قالت اعمل ايه بس هو مصر وانا مش عاوزه هو بالعافيه
مازن. لا يا حبيبتي مش بالعافيه بس حازم فعلا بيحبك
مالك. ايوا يا غمزه اديله وادي لنفسك فرصه مفيهاش حاجه
غمزه. باست ندي وقالت بعد اذنكم انا راجعه الشركه
مازن. غمزه حبيبتي استني
عاصم. استني يا مازن سيبها تمشي دلوقتي وبعدين قعدو كلهم شويه مع ندي وقامو يمشو
مازن. ماما امته ندي تخرج
نور. بكرا باذن الله وهنخدها عالبيت عندنا علشان نهتم بيها
عاصم. تمام وانا هكلم حازم واقوله ندي امها وابوها متوفين وعايشه هي واخوها لوحدهم
مازن. طيب انا هخليني معها اليوم وبص ل امه
نور. ابتسمت وقالت ماشي يا بشمهندس
عاصم. طيب يلا احنا ياقلبي ولا لسه عندك شغل
نور. لا خلاص هغير واجي وبعدين ارجع علشان ندي
وتاني بوم
حازم. رفض ان ندي تروح عندهم علشان هو اكيد عاوز يشوف اخته وطبعا غمزه هتكون موجوده ومش عاوز يسبب ليها اي حرج وكمان زعلان منها واخد اخته راح بيتهم
مازن. راح معهم وبس اتطمن عليها رجع الشركه
حازم. قعد مع اخته وبعد ساعه فون ندي رن حازم قالها دي غمزه خدي كلميها
ندي. فتحت وردت وقالت اهلا غمزه
غمزه. ازيك يانودي عامله ايه
ندي. بخير يا قلبي بس كنت محتاجه اتكلم معاكي شويه
غمزه. اتنهدت وقالت طيب حازم فين دلوقتي
ندي. حازم ف الشغل ولسه بدري علي مايجي
غمزه. تمام ياقمر انا جايه وقفلت
حازم. ليه عملتي كدا
ندي. لازم تتكلمو مع بعض
حازم. انتي عرفه لو جت وشافتني هتعمل ايه دي عنيده وانتي عرفه ربنا يستر بقا
وبعد بعض الوقت
غمزه. راحت ورنت الجرس
حازم. اتنهد وراح فتح الباب
غمزه. اتفاجئت بيه اخدت نفس بصوت عالي وقالت اسفه مكنتش اعرف انك هنا وعموما مفيش مشكله هاجي تاني والتفتت تمشي
حازم. مسكها من ايدها وقالها ادخلي يا غمزه عيب عليكي اللي بتعمليه وبعدين انا لسه واصل وياستي انا همشي مادام وجودي مدايقك قوي كدا
غمزه. ويدايقني ليه دا بيتك انا اللي همشي
حازم. شدها لجوا وقفل الباب وقالها والله يا غمزه لو ما عقلتي ما انتي خارجه من البيت دا نهائي وانا بقولك اهو
غمزه. هتحبسني مثلا
حازم. قرب منها وقالها مثلا
غمزه. اتوترت من قربه منها وقالت ابعد عني احسنلك
حازم. مره واحده زئها عالحيطه وقرب منها قوي واتكلم جنب شفايفها وقالها مش هبعد انا بحبك وهتجوزك
غمزه. بصتله والدموع ف عنيها
حازم. غمض عيونه واتنهد وحط ايده علي وشها وقالها والله ماقدر علي كدا انا بموت فيكي ودموعك بتحرقني بلاش علشان خاطري ومال علي ايدها وباسها
غمزه. بعدت عنه
حازم. وافقي يا غمزه علشان خاطري والله بحبك وهتجنن عليكي ارحميني بقا
غمزه. خايفه
حازم. من ايه ياعمري
غمزه. خايفه احب واتكسر خايف متبقاش قد ثقتي فيك
حازم. ليه بتقولي كدا
غمزه. انت اول راجل ف حياتي عمري ما حبيت قبل كدا يعني كل احاسيس ومشاعري هتكون ليك قلبي وعقلي وكل شئ انت اول واحد تقرب منهم ف خايفه بعد مااديك دا كله توجعني
حازم. قرب منها ومسكها من ايدها وراح قعدها عالكنبه وقالها عمري ما اكسرك ولا اوجعك انتي كمان اول بنت ف حياتي بقلم نور عصام انا من يوم ما امي وابويا اتوفو وانا عايش لاختي وحلفت ما اقرب من بنت ولا ادخل اي واحده ف حياتي الا لما اتطمن عليها واهو الحمد لله هي ومخطوبه وقريب هتتجوز الانسان اللي اختارته وحبته وانا معها للاخر بس قلبي سابقني وراح وراكي من غير ما يقولي وانتي بتعذبي فيه ومصره توجعيه
غمزه. اناا
حازم. ايوا انتي وبعدين بص ف عيونها وقالها حبيبتي وغمزة قلبي وافقي ومش هتندمي وحياتي عندك
غمزه. ابتسمت
حازم. اوووه دا انا غالي بقا
غمزه. اتكسفت
حازم. ربنا يخليكي ليا حبيبتي
غمزه. حبيبتك

 

 

 

حازم. طبعا حبيبتي ونور عيني وقرب منها
غمزه. ابعد يالا احسنلك انت هتخيب ولا ايه
حازم. نورت بيتنا امعلم تشرب ايه
غمزه. ههههه وشاركها الضحك
وبعد شهربن اقيم اكبر حفل راقي لزفاف مالك وهمسه وغمزه وحازم ومازن وندي والكل كان فرحان وسعيد
مالك. بفرحه لاخته قالها يااااه اخيرا هنخلص منك
غمزه.يعني انا كنت تعباك قوي كدا
مازن. يابنتي دا يوم خروجك من البيت عيد عندنا
غمزه. بقا كدا وعملت زعلانه
مالك ومازن. ضموها لحضنهم ورقصو معها
حازم. كفايه يا حبيبي انته وهو دي بتاعني واخدها منهم والاتنين رقصو مع عروسهم
نور. كانت قاعده والدموع ف عنيها
عاصم. حضنها وقالها ربنا يسعدهم حبيبتي
نور. امين يارب
وبعد كام ساعه انتهي الفرح
عاصم. ونور باركو لاولادهم ودعولهم بالسعاده وانطلقو العرسان الثلاثه علي شرم لقضاء سهر العسل
وبعد اسبوع
نور امته بقا يرجعو انا هتجنن من غير ولادي
ثريا. اهمدي يابت يانور سبيهم بقا كل شويه تقولي امته هيجو ما انتي ياختي لما كنتي مكانهم مكنتيش عاوزه شهر العسل يخلص
نور. مكانهم وانبي يا ثريا متفكريني
عاصم. ههههههههه
نور. اضحك قوي يا عصومي وبعدين قالتله فاكر جوازنا كان ازاي ولا ليلة دخلتنا
عاصم. هههههه ومال عليها وضمها لحضنه وقالها كانت اجمل ليله شوفت فيها القمر الصعيدي
نور. هههههه ربنا ميحرمني منك ابدا يا حبيبي
وبعد مرور شهر
حازم وغمزه. مع بعض ف الطريق راجعين القاهره
مازن ومالك وندي وهمسه مع بعض ف عربيه واحده
حازم. حبيبتي نامي شويه الطريق لسه طويل وانتي منمتيش
غمزه. لا خليني معك ياروحي
وبعد كام ساعه قربو يوصلو وف لحظه اعترض طريقهم عربيه
حازم. ايه المتخلف دا
غمزه. الحق دي العربيه وقفت قدامنا
حازم. شكله مجنون وف لحظه نزل من العربيه ثلاث رجال وراحو عليهم وكسرو ازاز العربيه
غمزه. صرخت
مازن ومالك بيقولو ايه اللي حصل وليه حازم وقف هو كان قدامهم ومازن قال مالك شوف كدا
مالك. دول شكلهم غريب ووقفين عند حازم وغمزه انزل نشوف في ايه
احد الرجال قال ل حازم اهلا ب ابن الرشيدي
حازم. بص ل غمزه وقالها متخافيش حبيبتي خليكي ونزل
غمزه. لا لا خليك متنزلش دول شكلهم مجرمين
حازم. نزل وقرب منهم وقالهم انتو اتجننتو ازاي تكسرو ازاز العربيه كدا والله لندمكم
احد. الرجال قاله للاسف مش هتلحق يابن الرشيدي احنا مستنينك من زمان
مالك ومازن وصلو وقالو في ايه ابعد انته وهو
احد الرجال. ابعد ياولد منك ليه دا تار ولازم ناخدوه
حازم. انت اتجننت ولا ايه ورايح عالراجل وف لحظه كانت الرصاصه ف صدره
غمزه. صرخت ونزلت من العربيه وندي وهمسه جم بجرو وبيصرخو
مازن. نزل ضرب ف الراجل وباقي الرجال بيحاول يهربو لكن مازن ومالك قدرو يمسكو اتنين وبمساعده احد الماره قدرو يكتفوهم ويطلبو الشرطه
مالك. جري علي حازم وقاله اهدي انت بخير وطلع جري علي عربيته وجاب علبة اسعافات اوليه وبيحاول يوقف النزيف وطبعا كان طلب الاسعاف وبعد دقائق وصلت
غمزه. عماله تصرخ وندي بتعيط بصوت عالي وهمسه دموعها نزله وبتحاول تسكتهم
مالك. ركب الاسعاف مع حازم
مازن. اخد اخته ومراته ومرات اخوه معاه وانطلقو وف الطريق قال لهمسه تكلم امه وابوه
وبعد بعض الوقت وصلو والكل جري ورا حازم اللي خلاص غاب عن الوعي
نور. جريت مع مالك جوا العمليات

 

 

 

عاصم. وامه جم وبيهدو غمزه وندي والكل واقف قلقان وزعلان
ثريا. واخده غمزه ف حضنها وبتقول اهدي يابتي اهدي وادعيله
غمزه. بدموع قالت هيموت ويسيبني هيموت بعد ما حبيته انا قولتله بلاش توجعني مسمعش كلامي
عاصم. اخدها ف حضنه وقالها حبيبتي ملوش لازمه الكلام دا ان شاء الله هيكون بخير بس اهدي وادعيله ياروحي
مازن. حاضن ندي وبيطبطب عليها
ندي. بحزن ودموع قالت هيموت هو كمان ويسيبني لوحدي من غير اهل دا هو اللي باقيلي من كل عيلتي ااااه ليه كدا ليه ندفع تمن حاجه معملنهاش ليييه
غمزه. آاااااه من التار ليه ندفع تمن حاجه معملنهاش ليه ناس بريئه تموت بدون ذنب ليه اطفال يتيتمو ويتحرمو من ابوهم باسم التار وصرخت وقالت وآه من الثأر
ندي. صرخت باعلي صوتها
عاصم. راح عليها واخدها ف حضنه وطبطب عليها وقالها حبيبتي اخوكي بخير وان شاء الله مش هيسببك
ندي. مليش غيرو يا بابا مليش غيرو
عاصم. دموعه نزلت وطبطب عليها والكل ف حاله لا يرثي لها
وبعد فتره طويله خرجت
نور. وطمنتهم انو بخير وهينقلوه العنايه المركزه
غمزه. مش بتتكلم
نور. راحت عليها واخدتها ف حضنها وندي كمان وقالت والله هو بخير وباذن الله هيرجعلكم وطبطبت عليهم
وبعد كام ساعه
غمزه. قالت انا عاوزه اشوفه
نور. مستحيل ادخلك وانتي بالحاله دي اهدي الاول
غمزه. حاضر يا ماما انا هديت اهو بس ارجوكي ياما دخليني
نور. قالت مالك دخلها هي وندي بس واحده واحده
مالك. اوما بعيونه ودخل غمزه اللي اصرت تشوفه الاول
غمزه. بس دخلت وشافت الاسلاك اللي مربطه علي جسمه عيطت وراحت عليه ومسكت ايده وقالت حبيبي قوم علشان خاطري انا مقدرش اعيش من غيرك حازم رد عليا علشان خاطري حبيبي ودموعها نزلت اكتر بقلم نور عصام
مالك. غمزه قومي يلا
غمزه. خلاص خلاص مش هتكلم بس سيبني معاه شويه
مالك. خمس دقايق بس
غمزه. ماشي وبعدين مالت علي خده وباسته وقالت علشاني فوق بسرعه اوعي تتخلي عني انا قولتلك من الاول بلاش تكسرني وتوحعني وانته وعدتني يبقي اوعي تخلف وعدك معايا علشان خاطري يا حازم انا بحبك ومقدرش استغني عنك ابدا
حازم. ضغط علي ايدها
غمزه. باست ايده وقالت زوما حبيبي قوم يلا
حازم. مردش وطبعا مش فايق قوي وبعد شويه دخلت ندي واتطمنت عليه وتاني يوم حازم فاق والكل كان مبسوط وفرحان وف وسط قعدتهم وكلامهم غمزه داخت ووقعت
مازن. بلهفه شالها

 

 

 

مالك. كشف عليها وابتسم
نور. قالت اللي ف ماغي صح
مالك. تقريبا ياست الكل
حازم. كان فرحان بس طبعا مش قادر يتحرك
نور. حضنت بنتها وقالت مالك هاتها وتعالي نعملها سونار ونتأكد
مالك. حملها وراح وامها عملت لها سونار وفعلا طلع ف بيبي
نور. مالك. نادي همسه وندي
مالك. ليه ياماما
نور. معلش حابه اعملهم هما كمان
مالك. مش وقته ياماما
نور ملكش دعوه انته روح بس وبعد خروجه باركت لبنتها
غمزه الله يبارك فيكي يا ماما وقالت اخيرا هتكبري انتي وعاصم وتبقي تيتا وجدو
نور. ههههه ربنا يحفظك حبيبتي ويقومك بالف سلامه انا فرحانه اكتر منكم ودخلت ندي وهمسه
غمزه. ببتسامه قالت تعالو خدو دوركم
نور. تعالي ياندي وعملت لها سونار وطلعت حامل
همسه. كانت قلقانه
نور. باركت ل ندي وقالت يلا يا همسه وعملتها وكمان حامل باركتلها وفرحت بيهم جدا وطلعو لقو الكل قلقان
عاصم. ايه يانور اللي عملتيه دا هي العيال لحقو ولا علشان المستشفي بتاعتك يعني
نور. هههههه من شابه اباه
عاصم. ههههههه وبعدين قالها ايه نقول مبروك
نور مبروك ياجدو
عاصم. حضن ولاده وباركلهم وكمان البنات وبعدين قالهم الفيلا الجديده جاهزه وانا حابب نعيش فيها كلنا مع بعض وبص ل حازم وغمزه
حازم. فهم كلامه وقال أسف ياعمي مش هقدر انا هعيش ف شقتي واي وقت غمزه حابه تيجي عندكم انا معنديش مانع
عاصم. حازم حبيبي انته ابني زي مالك ومازن وكمان جوز بنتي الغاليه اوعي تعمل فرق بينا وبعد اصرار من الكل
حازم. قال بس ليا شرط
عاصم. بهدوء قاله اتفضل
حازم. الفيلا طبعا ف انا هدفع جزء منها وكمان هشارك بمصروف البيت وطلبات مراتي طبعا كلها عليا
عاصم. علشان يرحه قال اعمل اللي يريحك يا حازم
وبعد تسع شهور
غمزه. حازم حازم قوم بسرعه
حازم. مالك يا حبيبتي بس
غمزه. انا تعبانه قوي
حازم. ياغمزه الله يخليكي انا راجع تعبان وعاوز انام والساعه دلوقتي تلاته الفجر نامي ياحبيبتي
غمزه. بوجع قوي صرخت وقالت انااام انام وانا بولد يا حازم
حازم. انتفض من مكانه وقالها دا بجد انتي فعلا بتولدي
غمزه. ااااااه نادي ماما بسرعه
حازم. بخوف حاضر حاضر وجري علي اوضة نور وعاصم وخبطت بقوه
نور. اتفزعت وقالت ف ايه
عاصم. اهدي يا حبيبتي وانا هفتح وجري فتح

 

 

حازم. بخضه قال عمي صحي طنط نور غمزه بتولد
عاصم. بخضه ايييه
نور. راحت عليه وقالت اهدو وراحت عند بنتها
غمزه. اول ماشافتها عيطت اكتر وقالت ماما الحقيني
نور. حضنتها وطبطبت عليها وقالت متخافيش يا قلبي وشافتها وقالت دي ولاده فعلا يلا انتو اجهزو وانا هجهزها ونروح المشفي وبعدين قالت عاصم صحي مالك ومازن وف لحظه كانو
مالك ومازن. واقفين عالباب وقالو حسينا انها تعبانه وصحينا
غمزه. بدموع قالت حبايبي
مازن ومالك. جريو عليها وحضنوها وقالولها متخفيش ياروحي
نور. طيب يلا ياحبايبي كلو يجهز علشان نمشي
وبعد بعض الوقت وصلو المشفي
مازن. بمرح قالها اجمدي كدا يا ام العيال دا انتي اخت مازن الزيني يابت
غمزه. تبتسمت بتعب
مالك. ايوا يا غمزتي عاوزك قويه
غمزه. ماما متسبنيش وكمان مالك يكون معايا
امها. ياحبيبتي انا مستحيل اسيبك انا كمان اللي هولدك واخوكي معايا اهو متقلقيس ادخل مازن كمان علشان ترتاحي
حازم. بهزار قال طيب وانا مليش اي دور ف الموضوع دا دا انا حتي ابو العيال وبقالي تسع شهور طالع روحي معاهم
غمزه. ببتسامه قالت ربنا يخليك ليا حبيبي
حازم. مال عليها وباسها من جبينها وقالها ترجعيلي بالف سلامه انتي وودلادنا يارب ودخلت العمليات والكل بيدعيلها
مازن. راح علي ندي وقعدها وكمان همسه وقالهم متخافوش ان شاء الله هتكون بخير وترجع تأرفكم وتعمل عليكم عمه تاني
همسه ساكته لكن شكلها تعبان
عاصم مالك يا همسه شكلك تعبان
همسه. ابدا يا بابا دا من خوفي علي غمزه باين عليا التعب
عاصم طبطب عليها والكل قاعد قلقان
وبعد بعض الوقت
مالك خرج ومعه ولدين
نور معها البنت الكل جري عليهم وكانو فرحانين
روايات بقلم نور عصام
همسه صرخت
مالك والكل خافو عليها نور قالت دي بتولد
مازن. حرام عليكم ادونا فرصه نرتاح شويه ولسه هيتكلم لقي ندي بتقول اااااه بولد
عاصم هههههه. اصل جوزك كان بيتريق
حازم طيب اهدو علينا شوية ونيجي يوم ويوم
نور انتو واقفين تهزرو والبنات بتولد واخدتهم والكل واقف قلقان وخايف وبيدعي ربنا
وبعد فتره البنات التلاته كانو ف اوضه واحده والكل متجمع
مازن راح علي ندي وقالها فين يابت باقي ولادي احنا عيلة مش بتخلف غير توأم اختي جابت تلاته واخويا اتنين وانتي جيبالي واحد اعمل بيه دا هاتي الباقي احسنلك

 

 

الكل ضحك هههههههه هههههههههه
ثريا ربنا يحفظكم ياولدي ويبارك فيكم وف عيالكم
الكل قالو امييين يارب
وتاني يوم البنات روحت البيت واختارو اسماء اولادهم واتكلمو علي السبوع ونور قالت لا احنا هنعمل سبوع عائلي انا اخاف عليكم الكل وافق
عاصم اتصور مع الولاد كلهم وبعدين قال اهلا بيكم ف حضانة الزيني الكل ههههههههه ههههههههه
وبعد اسبوع عملو سبوع عائلي وبعد الانتهاء
عاصم اخد نور علي جنب وقالها اظن كدا العيال كبرو واتجوزو وخلفو كمان
نور اممم وبعدين يا عصومي
عاصم. انا حجزت لينا ومن بكرا هنطير علي ارض العشاق وغمز بعينه وقالها انا لسه ليا عندك تلت عيال ولازم اجيبهم
نور ببتسامه وحب قالت بحبك عصومي
عاصم بحب قالها وانا بمووت فيكي يانور عين عصومك
وانتهت روايتنا ويارب تكون نالت اعجابكم

 

 

تمت.

اترك رد

error: Content is protected !!