روايات

رواية قلبي متيم به الفصل السادس 6 بقلم دعاء منصر

رواية قلبي متيم به الفصل السادس 6 بقلم دعاء منصر

رواية قلبي متيم به البارت السادس

رواية قلبي متيم به الجزء السادس

قلبي متيم به
قلبي متيم به

رواية قلبي متيم به الحلقة السادسة

بسم الله نبدأ
.
مازن : ماشى يرودييي
فجاء الباب خبط رودينا جريت ع الباب: حاضر
رودينا: ايوا اتفضل
ساعى البريد : استاذ مازن موجود
مازن : ايوا اتفضل
ساعى البريد : حضرتك الصندوق دا ليك
مازن : من مين متعرفش
ساعى البريد: لا يافندم اتفضل أمضي ع وصل استلام الصندوق
مازن : تمام اتفضل
ساعى البريد: شكرا
مازن بلهفاء ورودينا إلى جنبه مستنيه يفتحه هى كمان فضولها تعرف اى إلى فيه وكانت الصدمه
مازن بفزع وتعجب : اى داااااا !!!!!
رودينا: شهقت اي دا يلهوووي .. افتح الورقه إلى معاه دي شوف فيها اى بسرعه
مازن بقراء الى مكتوب: (هات المسدس وتعالا ف المنطقه**** دى ونخلص الي بينا يمازن يجبالى )
رودينا : ف ايي يمازن ومين إلى بعتلك كدا وبعتلك الورقه دى ليه والمسدس دا ليي انت فيه حاجه مخبيها كمان
مازن : هيي إلى لعبت بالنار تستحمل إلى يحصل بق
رودينا بتعجب: مين ديي يمازن
مازن :جنات رودينا هي الي بعته وانا هعرف ارد عليها كويس
رودينا بخوف : لا يمازن متروحش لا ونبى بلاش نخسرك يمازن
محمد : ف اى يولاد اى إلى حصللل ومين إلى كان ع الباب واى الصندوق دا
مازن : مفيش يعمى ده طرد ليي وانتى يرودينا تعالى ع اوضتى عايزك
محمد : ماشى يبنى
رودينا : حاضر جيه وراك اهو
(ف بيت الحسينى )
خالد : ماما انا نزل سلام
=ي خالد …… سلام
(ف الكافيه )
خالد ف انتظار رودينا إلى اتاخرت عشر دقايق عن معادها وهو قلق لا متجيش وفجاء وهو
قاعد باصص ع الباب بيلاقي وحده داخله بادرس ازرق وطرحه بيضه وميكب خفيف خالص وهى داخله برقه
رودينا الى مكنتش قادره تبص لخالد من كتر نظر ليها : انا اسفه ع التأخير
خالد بابتسامه: عادى ولا يهمك اهم حاجه انك جيتى
رودينا بخجل: احمم شكرا
خالد بضحك: مالك مكسوفه ليه كدا مع انك قمر النهارده
رودينا بخجل اكتر والى وشها بق عباره عن طماطم : لا عادى اهو شكرا
خالد : مفيش بنا شكر
رودينا : اها كنت حضرتك عايزنى اعرف اى المناسبه
خالد : بصى يست انا م بتاع تسليه انا من اول يوم شفتك فيه ف الشركه وانا قلبى دق وقلت هي دى الي قلبى اختاره
كفايا لما بشوفك يرودينا قلبى بيدق بيدق جامد وببق هموت من الفرحه يبنت الناس انا شارى والله
ف يعنى لو تسمحيلى اجي اتقدم من باباكى يكون احسن لينا.
رودينا بصدمه وخجل من الي قاله : احمم انت بصراحه كدا فجاءتنى
وانا مكنتش اعرف ان حضرتك معجب بيا ويمكن أعجبك يروح مع الايام
خالد: لا والله انا جي وشارى ومن كل قلبى انا بحبك
رودينا :……..
خالد : عارف انك اتفجائتى بالى قولته بس يبت الناس انا مينفعش العب بيكى انا عايز اتقدم ع طول
رودينا : بس مش هيبق تسرع منك وانك ماختش عليا وكدا
خالد : بعد الجواز ناخد ع بعض
رودينا بكسوف : طب خلاص حدد مع بابا معاد واتقدم
خالد : خلاص بكره ان شاء الله انا والدتى وهكلم باباكى واجى
رودينا بخجل: تشرفنا
وقعد يتكلمواا كتير بق وعرف ان رودينا معجبه بيه هى كمان واحنا طبعا عرفين إلى بعد كدا
(ف بيت الجبالى )
وخصوصا ف اوضة مازن
مازن رايح جيي : بق انتى يجنات بتلعبي معايا وسبحان الله عرفتك بس نزلتي مصر امتا وانتى ممنوعه ازايييي !
رودينابتفتح بابا البيت لقيت مازن نازل : انت لسه منمتش
مازن : هو إلى حصل يخلى الواحد ينام
رودينا: هي جنات تعرفنى يمازن شفتنى
مازن : لا ولا تعرف انى عندي عيله ف مصر اصلا
رودينا : هو دا الكلام والعب ع تقيل بق
مازن : ازاى وبتفكري ف اى يرودينا
رودينا بتوهان : متخفش كل حقوقك هترجعلك وبسببى
مازن : ازاى هتعمل ا اصلا
رودينا: هظبطلها خطه متخرش المياه وخليها تندم طول عمرها
مازن : يخوفى انتى إلى تندمى دى شررر ع الناس كلها
رودينا بضحكه خبيثه : لا متخفش انت بس وسبهالى والمسدس إلى معاك ابق هاته
مازن : ليه هتعملي بيه اى دا كمان
رودينا: ابعته ومتدخلش انت بث وووو….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي متيم به)

اترك رد