روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الرابع والثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء الرابع والثلاثون

عشقت طفلتي
عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الرابعة والثلاثون

ف فيلا السيوفي..
كانت تجلس ف حديقة الفيلا شاردة الذهن
لميس بحزن وبكاء:
_ياتري لسه فاكرني يا فهد ياتري حد خد مكاني ف قلبك ولا لسه قلبك ملكي نفسي اشوفك اوي نفسي ترجعلي تاني وحشني حضنك ليا وضحكتك ليا
_بتعملي اي يروحي
قالت حور هذه الجمله وهي تجلس بجانب لميس
لميس وهي تمسح دموعها:
_قعده مبعملش حاجه..
حور بزهول:
_بتعيطي ليه يا لميس مالك..
لميس بكسره وهي تحضتن حور:
_وحشني اوي نفسي اشوفه لو لمره واحده بس قلبي وجعني اوي وهو مفكرني سبته عشان عاجز نفسي يعرف الحقيقه اكيد حب غيري صح؟
حور بحب:
_فهد بيحبك انتي بس يا لميس قلبه مستحيل يدق لحد غيرك وهو مستحيل حد ياخد مكانك ف قلب فهد
لميس برتياح:
_هيسامحني صح
حور بحب:
_هيسامحك يا حببتي اكيد ان شاءلله
لتأتي ليان وهي تبكي هي الاخري…
حور بيأس:
_يلهوي مالك انتي كمان
ليان ببكاء وخوف شديد
_مراد مبيردش عليا ومش عارفه عنه حاجه
حور بخوف:
_طب هو مش طمنك عليه.
ليان بحزن:

 

 

 

_كلمني عرفني انو وصل ومش كلمني تاني من ساعتها وبرن تليفونه مقفول
حور بحكمه:
_اكيد يا ليان ف المهمه ولازم يقفل تليفونه اكيد اول فرصه هتجيله هيكلمك
ليان:
بجد؟
لميس بمرح:
_الحب عامل عاميله خالص
ليان بخوف:
_خايفه عليه اوي
لميس بحب اخوي وهي تحضتنها:
_متخافيش مراد. هيرجعلك وهتبقي احلي عروسه ف الدنيا يا قلب اختك
حور وهي تضمهم هي الاخره:
_ربنا يريح قلوبكو وافرح بيكو قريب
ليان ولميس:
_يارب يقلبي ونفرح ب النونو بتاعك ❤
_بعد اذنكو بقا هخطف مراتي. قال يوسف وهو يضحك..
ليان:
_يعم انت علي طول خاطفها مننا هههههه
يوسف وهو يحمل حور بتملك وعشق:
_مش كفايه قعده معاكو بقالها خمس دقايق
لميس بضحك:
_لا كتير علينا والله كتر خيرك يا عم يوسف
حور بكسوف:
_نزلني يا يوسف
يوسف بعشق:
_ لا يحببتي عايزك اوريكي حاجه مهمه جدااا مينفعش تتأجل.. بعد اذنكو يا بنات.
لميس وليان بضحك :
_خد راحتك هههههه
ليأخذ يوسف حور ويذهب بها إللي غرفتهم..
لميس بحزن:
_فهد عامل اي يا ليان
ليان:
_كويس الحمدلله
لميس:
_هيجي يوم الجمعه؟
ليان بخبث:
_مش عارفه بس لازم يجي
لميس بعدم فهم:.
_ليه…؟
ليان وهي تتهرب:
_هقوم اكلم مراد وهرجعلك تاني
لتذهب ليان وتترك لميس شارده ولكن يقاطع شرودها اتصال…
لميس:
_الو
مجهول..:
_لميس معايا.
لميس:
_ايوه مين؟
مجهول:
_فاعل خير بس حابب افوقك
لميس بعدم فهم:
_تفوقني من اي ومين انت؟
مجهول:
_الباشا اللي بتحبيه اتجوز هبعتلك صوره هو ومراته فوقي من الوهم اللي انتي فيه مفكره انو موقف حياته عشانك شوفي الصور وهتفهمي كلامي كويس
_ليغلق الهاتف. ويترك لميس ف دوامة افكارها
لتفتح الرسائل وتري فهد يحضن فتاة ف غاية الجمال.. وتجمعهم كثير من الصور. وبعض الصور وهم يدخلون إلي نفس المنزل….
ليسقط الهاتف من يد لميس وتنهار ف البكااء لتأتي ليان علي صوتها…
ليان بخوف:
_لميس مالك اهدي منهاره ليه كده

 

 

 

لميس بنهيار:
_كنت مفكره انو بيحني وهيفهمني اااه يوجع قلبي خلاص نسيني واتجوز غيري. والله العظيم حراااام انا تعبت لازم يعرف الحقيقه لازم يسيبها ويرجعلي
_.: لتفقد لميس وعيها من شدة الصدمه…
ليان بخوف شديد:
_لميس فوقي لميسسسسسس
ليصل صوت ليان إللي الفيلا وتخرج جميع العائله بخوف وهلع ليجدون لميس ساقطة ف الارض..
حنين بخوف:
_بنتي مالها فيها اي حصل اي يا ليان
ليان:.
_مش عارفه ف اي كنت وقفه لقيتها بتصوت واغمي عليها
يوسف بخوف شديد وهو يحمل لميس إللي الداخل
_: حد يتصل علي الدكتور بسرعه..
لتتصل حور ب الدكتور ويأتي ف اسرع وقت ويفحص لميس…
يوسف بقلق شديد علي لميس
ـ مالها يا دكتور؟

 

 

 

الدكتور:
_عندها انهيار عصبي فقدت وعيها نتيجه لتعرضها لصدمه شديدة…
حور بزهول:
_ازاي لميس كانت كويسه من شويه كانت معايا..
ليان بزهول هي الاخرة:
_فعلا كانت كويسه..؟
الدكتور بتحذير:.
ــ لما تفوق ممنوع تتعرض لأي ضغط عصبي
يوسف بخوف:
ـ حاضر يا دكتور
الدكتور:
_ تمام هكتبلها شوية ادويه
يوسف:
_تمام….
لينصرف الطبيب…
حنين بحزن وهي تجلس بجانب ابنتها:
_ مالك يبنتي كل متطلعي من حاجه تخشي ف حاجه غيرها يا قلب امك ربنا يطمني عليكي يارب يحببتي
هبه بحزن:
_ ربنا يطمنا عليكي يا لميس..
لتجلس ليان وحور بجانب صديقتهم يشعرون بحزن شديد عليها…
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ف مكان ماا كانت تقف كثير من الظباط والعساكر يتدبرون مكيده للقبض علي اكبر واخطر تاجر مخدرات
مراد: استعدو وخلو بالكو مش مستعيدن نخسر اي واحد مننا لان عددهم اكبر من عددنا بكتير
العساكر: حاضر يا باشا
ولكن لسوء الحظ يرا احدي رجال تاجر المخدرات العساكر ويبدأون ف إطلاق النار عليهم ويموت كثير من العساكر
مرااااااد خلي بالك..
ولكن تأتي طلقه وتخترق جسد مراد وينزف كثير من الدم ويسقط مغشيا عليه.لينسحب تاجر المخدرات ويهرب…
وتأتي سيارة اسعاف وتنقل مراد إللي اقرب مستشفي.. ومعه كثيرا من الظباط المصابين…
ليأخذو سريعا ويأخذوه إللي غرفة العمليات.
ويخرج الطبيب بعد وقت طويل ويقول بحزن…
.
للاسف فقدنا المريض……………………..
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ف باريس كانت عشق تعد الطعام…
فهد:
_عشق جهزتي الهدوم.؟
عشق بخوف شديد داخلها:
_اها يا فهد جهزت كل حاجه
فهد:
_تمام عشان هنركب بكره طيارة الساعه 9الصبح عشان نلحق نوصل علي ميعاد الفرح…
عشق بخوف:
_تمام
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
مساء ف فيلا السيوفي كانت تجتمع العائله وكانت تنضم لهم ليان..
يوسف بهزار:
_ ياه ليو الطفله كبرت وبكره هتبقي عروسه هههههه
ليان بكسوف:
_عيب بقا يا أبيه
حور بمرح:
_الله الله ومالك قلبتي طماطم ليه كده ههههه
ليان بكسوف وهي تهرب من امامهم:
_هرن علي مراد اطمن عليه

 

 

 

لتخرج ليان وتتصل ب مراد ولكن لن يأتيها جواب ولكن نحاول ثانيا….. ليجيب عليها شخص ما.
ليان بفرحه شديدة:
_وحشني اوي يا حبيبي الحمدلله المهمه خلصت علي خير صح انت جاي دلوقتي ولا بكره ولا اقولك تعاله دلوقتي احسن اصل الفرح بكره ومش هتلحق تجهز نفسك ياه اخير يا مراد هبقا ملكك
مجهول:
_انا مش مراد يا أنسه…
ليان بصدمه وخوف:
_اومال مراد فين وانت بترد علي تليفونه ليه هو كويس صح مراد كويس محصلوش حاجه صح ايوه هو كويس عشان هو وعدني انو يجي عشان بكره فرحنا
مجهول بحزن شديد:
_مراد تعيشي انتي
ليان بصدمه وزعيق:
_انت مجنووووون انت بتقول اي يمجنوون انت مرادد محصلوش حاجه انت انت اكيد غلطان مراد لا لا مراد محصلوش حاجه دي مقلب صح مراد اكيد بيعمل فيا مقلب
المجهول:. للاسف حقيقي البقاء لله ليغلق الهاتف وتسقط ليان علي الارض
ليان بزهول وصدمه: لا مراااااااااد مستحيل يسبني لالا…
لتأتي جميع العائله علي صوت ليان وينصدمو من منظهرها
حور بخوف عليها:
_مالك ياليان بتصوتي ليه وقعده كده ليه
ليان بهروله وهي لا تعي شئ ف هي ف صدمه:
_مراد مش سبني لا هو جاي هو هيرجعلي هو هيجي عشان بيحني مستحيل يسبني اصلا هو قالي كده
ليمسكها يوسف ويهزها حتي تعود لوعيها
يوسف بعدم فهم:
_مراد مالو قولي حصلو اي عشان نقدر نفهم
ليان ببكاء حاد وقلب مكسور:
_انا برن علي مراد اطمن عليه ف. في حد بيقولي انو مراااد ممات
يوسف بصدمه علي صديق عمره:
ـمين الشخص ده هاتي التليفون كده…
لياخذ يوسف التليفون ويقوم بلاتصال مره اخره
ليجيب عليه شخص ما..

 

 

 

يوسف بخوف:
_مراد مالو
مجهول:.
_البقاء لله
يوسف بصدمه:
_انت بتهزر صح اكيد بتهزر
مجهول:
_الخبر حقيقي ولازم تيجو تتعرفو علي الجثه..
ليقفل الهاتف ف وجه ويتركهم ف وسط صدمتهم..
ليأخذ مراد ليان وحور ويذهب للمستشفي لكي يتعرفو علي الجثه…..

يتبع..

اترك رد