روايات

رواية وآه من الثأر الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر البارت الثالث عشر

رواية وآه من الثأر الجزء الثالث عشر

وآه من الثأر
وآه من الثأر

رواية وآه من الثأر الحلقة الثالثة عشر

 

عاصم. بس دخل اوضة نورسين انصدم لما شاف نورسين فاتحه الدولاب وواقفه فيه وتعبان كبييير واقف عالسرير
ثريا. وه وه ايه ده وايه اللي جاب التعبان دا اهنه
نور. مش بتتكلم
عاصم. بص ل نور وشك فيها
نورسبن. بتصرخ الحقني عاصم راح اموت راح اموت
عاصم اهدي نورسين متخفيش وراح عليها
نورسبن. لا لا شيله الاول انا راح اموت من خوفي مو عم بقدر اتطلع عليه كتير مرعب
عاصم. طيب اهدي بس وتعالي اخرجي من الاوضه دلوقتي وانا هطلعه ومد ايده لها
نورسين. خايفه ومسكت ايد عاصم رمت نفسها ف حضنه
نور. يابنت الل والله لوريكي
عاصم. طلعها برا الاوضه وطبطب عليها لانها فعلا بترتعش
نور براحه مش قوي كدا وشدتدها من حضنه بقوه
ثريا. اني هنزل اعملها حاجه تشربها

 

 

 

نور بهمس يارب تشرب السم الهاري البعيده
عاصم. اخد نورسين وقعدها وقال ل نور خلي بالك منها ورفع حاجبه بشك فيها
نور. عوجت بوئها وقالت مالك بس ياقلبي دا تعبان هو حاجه وحشه ولا ايه دا حتي شكله امور خالص
عاصم. طلع وهو ماسكه وراح علي نور وقالها فعلا امور خالص وبيقربه منها
نور. صرخت وشدت نورسين قدام التعبان
نورسين. بخوف شو عم تعملي
نور. ولا حاجه كنت حابه انكم تتصور مع بعض ومشيت من قدامهم بقلم نور عصام
عاصم. ابتسم وراح برا البيت وندا عم امين وقاله خد دا اتصرف فيه وبصله بقوه
عم امين. وه وه ايه ده يا عاصم بيه
عاصم. سحليه ياعم امين وسابه ومشي
عم امين. الحمد لله عدت علي خير
عاصم. دخل لقي امه بتدي نورسين عصير
نورسين. لا لا ما بدي
ثريا. اشربي يابتي انتي عم ترتعشي لازم تشربيه علشان الخضه
نورسين. مسكت عاصم من ايده وقالت لا عصومي مش هقدر اشرب حاجه بدي شي تاني

 

 

 

عاصم. سحب ايده منها وقالها اهدي نورسين وبعدين قالها عاوزه ايه
نورسين. وقفت جنبه وحطت ايدها حول خصره وقالت ما راح اقدر انام بهديك الاوضه بدي انام
نور. هنا ردت وقالت بدك ايه ياعنيا وبصتلها بشر
نورسين. استجمعت قوتها وقالت بدي انام مع عاصم انا اكتيير خايفه وما فيني انام هيك
نور. اه انا من الاول قولت انك متربتيش وراحت عليها ومره واحده مسكتها من شعرها كله وعماله تجر فيها وتمرمطها بالصاله وتقولها انتي لازم تتعلمي الادب علشان ترجعي ل امك مؤدبه لازم امك تفرح بيكي
نورسين. بتحاول تزئ نور عنها
عاصم. نور كفايه ايه اللي انتي بتعمليه دا
نور. قسما بالله يا عاصم لو قربت مني ل اعمل حاجه نندم عليها كلنا ابعد عني الساعه دي
ثريا. اهدي يابتي
نور. مش قبل مربيها قليلة الحيا دي وزئت نورسين رزعتها ف الحيطه وطبعا نورسبن بسكوته ف ايد نور
عاصم. راح علي نور وقالها ممكن تهدي بقا وتراعي انك حامل
نور. اراعي اني حامل وانت مرعيتش دا ليه
عاصم. بصلها بنظره هي فهمتها ومعبرتوش
نور. راحت علي نورسين وقالتلها قسما بالله لو قربتي لحاجه تخصني هقتلك واتمني تجربيني
نورسين. مش مصدقه ان نور تتكلم كدا ومش قادره تتستوعب ان نور البنت الكيوت الحامل دي تكون متوحشه وغيوره كدا
ثريا. قالت نور تعالي عوزاكي ومسكتها من ايدها وراحت علي نورسين وقالت احنا صعايده وناس نعرف ربنا واللي جولتيه دا تطير فيه ارجاب فاهمه وكانت حاده ف كلامها ومشيت
نورسين. قالت ل عاصم مو عم بقصد شي انا بس خايفه اكتيير وحبيت انك تكون معي لاني مش هقدر انام بعد اللي حصل
عاصم. بحسم قال اتفضلي علي اوضتك نورسين ومتقلقيش من حاجه خلاص موقف وعدي
نورسين. كيف يعني
عاصم. اتفضلي وسابها وراح علي اوضة امه

 

 

 

ثريا. قالت ل نور ايه يابت اللي عملتيه ده
نور. عملت ايه ماهي اللي بنت … عصبتني لا وف الاخر كمان عوزاه ينام معها احنا فين هنا
ثريا. وهو عاصم كان هيعمل اللي هي عوزاه اياك
نور. بقولك ايه يا ماما انا اصلا مش،مرتاحه ل ابنك ولا البت دي
ثريا. يا بنتي اعجلي وبعدين تعالي هنا مين اللي حط التعبان دا عندها
نور. انا طبعا
ثريا. هههههه يخيبك يابت يانور وافرضي كان قرصها وماتت
نور. متموت ولا تغور ف داهيه
ثريا. جبتيه منين
نور. قولت ل عم امين اني بتوحم عليه
ثريا. اييييه
نور. ههههههه والله قولتله اني نفسي اشوفه وهتجنن عليه
ثريا. الله يسامحك يا امين وهو الراجل المخبل ده ازاي يوافق علي كدا هي في واحده تتوحم علي تعبان
نور. هههههه هههههه
ثريا. طبطبت عليها وقالت نعجل بقا ونهدي علشان اللي ف بطنك وكمان كلها يومين والبت دي تمشي
نور. يومين دا ابنك شكله ناوي يقعدها هنا علطول
ثريا. لسه هترد
عاصم. دخل وقال لا مش يومين بس دي هتقعد هنا علطول فعلا وبص ل نور بتحدي
نور. اتنهدت
عاصم. قرب منها وقال دي عمله تعمليها
نور. احمد ربنا اني عملت كدا
عاصم. وليه كل دا هي عملت فيكي ايه

 

 

نور. عاااصم متستفزنيش
عاصم. والله يانور لو مظبتي لعدلك
نور. بعند قالت اعدلني
عاصم. انتي اصلا ليكي عين تتكلمي
نور. بصتله والدموع اتجمعت ف عيونها
عاصم. كان يقصد اللي عملته ف نورسين
ثريا. وه وه ايه ياعاصم اهدي علي مرتك شويه
نور سبيه يا ماما ماهو دايما كدا وعموما انا هريحه مني خالص وخليه بقا يتهني بحبيته
عاصم. حبيبتي
نور ايوا يلا روحلها واقف ليه
عاصم. اممم ماشي هروحلها بس هاخدك معايا علشان تشوفينا واحنا مع بعض يمكن تحسي
نور. يعني انا مبحسش
عاصم. انتي شايفه ايه
نور. شايفة قلة أدب ومياصه وانت مبسوط
عاصم. قرب منها قوي وقالها بقا واحده زي نورسين تهزك كدا
نور بغضب وبدون وعي قالت السكرتيره متهزنيش ونورسين متهزنيش اومال مين اللي يهزني انت عاوز مني اييييه
ثريا. نور اهدي يا بتي
عاصم. حس بوجعها وغيرتها اللي حركتها وخلاتها تتكلم مسك ايدها وقالها ممكن تهدي وبلاش عصبيه علشان حملك
نور. حملي انت مالك بحملي هو انته كنت اب
عاصم. قاطعها وقالها يظهر كدا ان نورسين قصرت عليكي وخلتك متدريش بكلامك وبصلها وفتح عيونه
نور. سكتت
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
ثريا. ممكن تهدو انتو الاتنين وتبطلو العند ده عاد
عاصم. يلا يانور نطلع
نور. مش طالعه انا هنام هنا مع ماما وانت روح للهانم اللي مستنياك وهتموت عليك

 

 

 

عاصم. طيب وانته مش هتموتي عليا
نور. بصت ل امه وقالتلها قولي ل ابنك يتلم
ثريا. ههههههه
عاصم. مال عليها وشالها وقالها هو انا لو اتلميت كان زمانك كدا
نور. مش فاهمه كلامك
عاصم. بص ل امه وقالها تصبحي علي خير يا امه
ثريا. وانتو من اهله وقفلت وراهم
عاصم. طلع فوق ونزل نور عالسرير برفق
نور. ممكن تبعد عني خالص انا مرضيتش اتكلم بس قدام ماما
عاصم. قرب منها واتكلم جنب شفايفها وقال هو انتي كنتي لسه هتتكلمي يانوري
نور. اتوترت ودقات قلبها سرعت وبعدت عنه وقالت اصلا جوازنا باطل ف ياريت تبعد عني وقالت ف نفسها ايه التخلف اللي انا بقوله دا انا اتجننت ولا ايه
عاصم. قالها نعععم جوازنا اييه باطل
نور. بغيظ قالت ايوا
عاصم. بتريقه قال ليه يا فؤاده
نور. انا مكنتش موافقه وانته كمان يبقي جوازنا باطل
عاصم. اممم باطل وقام ورايح الحمام بصلها وقال جواز عاصم من نور باااطل باااطل
نور ابتسمت علي طريقته والتفتت الناحيه التانيه
وتاني يوم
ثريا. قاعده عالسفره وعاصم قاعد بمكانه
نور نزلت وقالت صباح الخير
ثريا. صباح الفل علي عيونك يا جلبي
نورسين. جت وقبل نور تقعد قعدت جنبه
عاصم. بصلها
نورسين. قالت يؤبورني ها الصباح عصومي
نور قبر يلمك يابعيده
نورسين. كيفك اليوم عصومي نمت منيح

 

 

 

ثريا. قالت تعالي يانور اقعدي جنب جوزك وبتقوم علشان نور تقعد علي يمين عاصم بما ان نورسين قعدت علي شماله
نور والله ما انته قايمه وبصت ل نورسين
نورسين. حبت تدايقها بسبب اللي عملته امبارح قالت ماما حجه لا تقومي من مكانك نور فيها تقعد ف اي مكان تاني
نور. بدون وعي شدتها من قفاها وقعتها بالكرسي
عاصم. اتفاجئ
نور. سوري مخدتش بالي
نور. ااه شو عملتي انتي وكانت واقعه عالارض
نور. عدلت الكرسي وقعدت عليه
عاصم. قوم نورسين وقعدها جنب امه وبص ل نور
امل. دخلت وقالت صباحووو ازيك يا بت يادكتوره نور
نور. ابتسمت وقالت تعالي يا قلبي فينك من زمان
امل. سلمت عليهم وبعدين قالت مين دي
نور. دي مرات عاصم التانيه
امل. ايييييه
نور. عادي يا حبيبتي الشرع حلله اربعه
امل. مش مصدقه كلام نور ومش فاهمه حاجه مالت علي عاصم وقالت مين الموزه دي
عاصم. اقعدي افطري
امل. قالته الاتنين ف بيت واحد دا انته قادر بقا
عاصم. بصلها وقال اهمدي متخليش نور تعملها معاكي
امل. ابتسمت وقالت ليه انا لو مكانك اعملها واقعد ف النص ملك والاتنين بتنافسو عليا علشان يرضوني
عاصم. اقعدي وانبي مش نقصاكي
امل. اسمع كلامي انا شايفه الاتنين هيموتو عليك اعملها بس انته وهتعيش متوج
عاصم. اها ولو اتفقو عليا هيخلوني الف حولين نفسي
امل. تقوم رزعهم بواحده تالته تعدلهم هما الاتنين
عاصم. هههههههه

 

 

 

نور. طيب اقعدي بقا علشان انا مرزعكيش قلمين يعدلوكي
امل. انتي سمعتينا
نور. لا يابت اصلك بتتكلمي من بيت تاني وشدتها تقعد وقالتلها ايه اللي جابك ياوش الفقر انتي
امل. جيالك تكشفي عليا مش دكتوره يعني
نور. ادفعي كشف الاول
امل. بقا كدا
نور. وابو كدا وضحكو وبعد شويه قامو من عالسفره
عاصم. دخل مكتبه
نور وامل وثريا بيتكلمو ونورسين قاعده متابعه بصمت
عاصم. بعد شويه خرج وقال نور عاوز قهوه ممكن تقولي ل صابحه
نورسين. ردت قبل نور وقالت والله يا عاصم بتحايل عليها من شويه تعملي قهوه مش راضيه يرضيك كدا
نور. فهمتها وقالت اعمل ايه يا حبيبي انا قولتلها بلاش قهوه واشربي لبن القهوه غلط عليكي
عاصم. فهم انو نورسين بتعاند نور ونور فهمتها وعرفت ترد عليها قال ايوا يا حبيبتي اعمليلها لبن اهو حتي يغذيها بدل ما هي معصعصه كدا
نور. اتبسطت بكلام عاصم وبصت ل نورسين بانتصار
ثريا. قالت صابحه اعملي قهوه ل عاصم وهاتي عصير هنا
نور. بعتت لها بوسه ف الهوا
نورسين . اتغاظت
عاصم. شرب قهوته وبعدين راح علي شغله
نور. كشفت علي امل وطمنتها عالبيبي
نورسين. فاتحه فونها وبتلعب فيه

 

 

واخر النهار
عاصم. دخل وقال نوري
نور. نعم يا حبيبي
عاصم. حب يدايقها شويه قال مش بنادي عليكي انتي انا بنادي علي نورسين
نور. عضمت علي شفايها واخدت نفس بصوت عالي وقالت الهي تولع انته ونورك ف ساعه واحده وآه من الثأر بقلم نور عصام
عاصم. ههههههه وراح عليها وباسها من خدها وقال اهدي يانوري انتي وضعك مش كويس للعصبيه دي
نور. بصتله وقالت بتقولي نوري يعني عاوزني اولع
عاصم. ههههههه بعد الشر عنك ياروحي
🌹 ما اجمل ﺍﻟﺤﺐ عندما ﻳﻘﻊ ﻗﺘﻴﻼً
ﺑﻴﻦ ﺍُﻧﺜﻰ ﻋﻨﻴﺪﻩ ﻭﺭﺟﻞ ﺫﻭ ﻛﺒﺮﻳﺎﺀ 🌹💕🌹
وبعد يومين
مروان. جوز نورسين جه علشان ياخدها
نور. كانت فرحانه وراحت عليها وباستها من خدها رغم غيظ نورسين وقالتلها مع السلامه ابقي تعالي
نورسين. بغيظ قالت اكيد راح نجي
ثريا. لحقت نور قبل ترد وقالت نورتي مصر كلاتها يابتي
عاصم. اخدهم ووصلهم للمطار
وحل المساء علي الجميع وبعد السهره مع بعض الكل قام نام حتي آتي الصباح
نور. كانت نايمه ف هدوء وف لحظه صرخت
عاصم. قام مفزوع وقال مالك يانور
نور. بدموع قالت بولد اااااه تعبانه قوي
عاصم. بخضه وخوف عليها قام وقالها اعمل ايه اعمل ايه
نور. بصوت عالي قالت عاصم ركز ووديني المشفي
عاصم. مشفي ليه انتي تعبانه وضمها لحضنه

 

 

نور. بوجع قالت يا عاصم ارجوك فوق انا تعبانه وهموت
عاصم. سلامتك يا قلبي وباسها من راسها
نور. ااااااه
عاصم. اهدي حبيبتي وفتح الباب ونده علي امه
ثريا. خير ياولدي مالك عالصبح
عاصم. نور يااما نور
ثريا. مالها نور
عاصم. بتولد وتعبانه قوي
ثريا. يابتي طيب يلا ياولدي نروح المشفي وطلعت جري علي فوق لقت نور تعبانه قوي وبتصرخ
نور. ااااه ااااه انا هموت ااااه
ثريا. اهدي يا جلبي وقالت عاصم يلا البس بسرعه واني هجيب حاجة الولد وهدوم ل نور
عاصم. حاضر يا امه وبعد دقائق كانو ف العربيه
ثريا. اهدي يابتي انتي بس علشان بكريه
نور. بوجع قالت هموووت انا عرفه اني هموت بس آمانه عليكي يا ام عاصم اوعي تخلي عاصم يتجوز لازم يعيش عمره كله يتعذب بموتي
عاصم. التفت لها وقالها ليه يعني هو انا اللي موتك
ثريا. بس عاد منك ليها وطبطبت عليها وقالتلها متخفيش يابتي انتي هتكوني بخير وكمان ولدك
نور. بعب قالت وانتي اش عرفك انو ولد
ثريا. جلبي حاسس
عاصم. بص ل نور وعيونه كلها خوف عليها وبعد شويه وصلو المشفي وقبل نور تدخل العمليات قالت بهمس ل عاصم والله العظيم مظلومه سامحني يا عاصم
عاصم. كان ماسك ايدها باسها وقالها ارجعيلي بالف سلامه
نور. تعبت اكتر واخدوها منه
ثريا. اهدي ياولدي

 

 

 

عاصم. خايف عليها قوي يااما شكلها مش مطمني خالص
ثريا. ليه اكده ياولدي اهدي وادعيلها وف لحظه لقو
امل وجوزها. رايحين عليهم
ثريا. وه وه ايه اللي جابكم وعرفتو من وين
امل. قالت خالد شافكم وانتو ماشين بالعربيه بسرعه جه وقالي واتوقعنا انو نور بتولد
ثريا. تسلم ياولدي
خالد. راح علي عاصم وقاله اهدي وادعيلها وباذن الله خير
امل. اخدت مرات عمها وقعدتها وبيدعو ل نور
وبعد فتره طويله الكل قلقان
عاصم. بحزن وخوف عليها قال معقول كل دا ليه
خالد. لسه هيتكلم لقي
الممرضه. خرجت ومعها طفلين وممرضه تانيه ومعها طفل كمان
عاصم وامه والكل بصولها ومش فاهمين حاجه
الممرضات راحو عليهم وقال الف مبروك عريسين زي القمر واميره ربنا يحفظها
عاصم. دموعه نزلت ومبقاش عارف يعمل ايه وبعدين قال نور عامله ايه هي بخير
الممرضه الحمد لله هي تعبت شويه بس دلوقتي بخير

 

 

ثريا. دموعها نزلت من فرحتها واخدت الولاد منها
امل. اخدت البنت
خالد. ههههههه عملتها ازاي دي يا عاصم
عاصم. فاق لنفسه وراح علي امل واخد البنت منها وباسها وضمها لحضنه واذن ف ودنها
ثريا. قالت تعالي يا عاصم شوف ولادك حلوين ازاي
عاصم. راح عليها وخالد اخد البنت منه وشال ولاده الاتنين ف حضنه واذن ف ودنهم وباسهم وكان فرحان بيهم جدا ومش مصدق وافتكر شكل نور وبطنها الغريبه بقلم نور عصام
امل. الله اكبر البنت زي القمر وشبه نور بالظبط
خالد. والولد دا زي عاصم قوي وكمان التاني يشبهم هما الاتنين
عاصم. ربنا يحفظهم
وبعد بعض الوقت
نور. خرجت وابتدت تفوق
عاصم. كان قاعد جنبها عالسرير والكل بالسرير المجاور لها
نور. قالت ابني ابني
عاصم. مال عليها وقالها اهدي حبيبتي
نور. بتعب قالت ابني فين يا عاصم وبصوت ضعيف ومخنوق قالت بالله عليك يا عاصم متأذهوش
عاصم. ضمها لحضنه وقالها نور اهدي
نور. ابني يا عاصم ابننا والله العظيم خليني اشوفه
عاصم. طيب ممكن تهدي دا انا محضرلك مفاجأه تجنن

 

 

نور. بخوف قالت ابني ابني عاوزه اشوفه
خالد. رد وقال ابنك ايه قولي ابنائي
نور. مش فاهمه حاجه والكل طبعا ماخدتش علي كلامها لانها مش فايقه كليا
امل. قالت انتي ازاي يابت يانور تعملي كدا ومحدش يعرف
نور. خافت وقالت …….. يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وآه من الثأر)

اترك رد