روايات

رواية للقدر كلمة أخرى الفصل الثاني 2 بقلم الهام علاء

رواية للقدر كلمة أخرى الفصل الثاني 2 بقلم الهام علاء

رواية للقدر كلمة أخرى البارت الثاني

رواية للقدر كلمة أخرى الجزء الثاني

للقدر كلمة أخرى
للقدر كلمة أخرى

رواية للقدر كلمة أخرى الحلقة الثانية

انتبهت نجاة لصوت وصدمة/هو هو هو ياسين
ياسين/مبروك ي عريس
اسر/الله يبارك فيك ي حبيبي عقبالك
ياسين/لا بقي خلاص
وبص لنجاة المتنحه/مبروك ي عروسه
نجاة بدموع/الله يبارك فيك
وبصت لي ياسين بصت كسره وهو بصلها وابتسم ومشي
اسر كانت عينو بدور علي رانيا لمحها واقفه لواحدها وبتبتسم ليه بوجع ودموع
لبسو الشبكه وخلصو وكل واحد طلع شقتو
إم نجاة/ مبروك ي قلبي والله وهفرح بيكي كبرتي ي بت
نجاة مش معاها خالص وسرحانه
الام/ نجاة انتي معايا
نجاة/ها ي ماما معلش بس تعبانه وعيزا اخش استريح
وسابت امها من غير متسمع رد ودخلت اوضتها وحطه اديها علي قلبي وبتتنفس بصعوبه وفجاه افتكرت ياسين وهو بيسلم عليه وانفجرت في العياط
في مكان آخر
/اااااه يارب مش عت قدراه تعبت يارب ونا بشوفو مع غيري يارب قويني ااااه يارب
وفجاه الباب خبط
/ مين
/انا اسر ي رانيا
رانيا عيطت بس مسكت نفسها/ في حاجه ي أسر

 

 

 

اسر/ ممكن تفتحي
رانيا/ معلش ي أسر بس تعبانه وعيزا انام معلش
اسر / معلش بس افتحي خمس دقائق بس
رانيا مسحت دموعها وراحت فتحت/ ها في حاجه
اسر/ بتعيطي ليه
رانيا/ مش بعيط ويلا علشان عيزا انام
وكانت هتقفل الباب راح اسر زقو ودخل وقفل الباب
رانيا/ اسر بتعمل اي اطلع انت واحد خاطب مش ينفع كده
اسر/ انا عارف الي حسه بي بس طلعي
رانيا جريت علي حضنو وانهارت/ مش قادره اشوفك مع حد غيري والله مش قدره بموت ي أسر كل الي حلمنا سوا انت بتحقكو لواحدك ونا بتفرج عليك ااااااه مش عت قدراه والله غصب عني والله بحبك اوووي والله وفضلت تعيط
اسر بدموع علي حلتها فهذه عشقتو الصغيره
اسر/ انا هوقف كل الي بيحصل ده مش هقدر اكون لغيرك
وكان ذاهبا لي ابي لينهي كل شئ إلا أن منعته رانيا
رانيا / لا ي أسر ابوك مش حمل اي حاجه بالله مش تخرب البيت ي أسر ونبي
اسر/ بس هتكوني انتي الضحيه

 

 

 

رانيا/ انا راضيه بس إلا أن بتكو يتخرب ده انتو الي ربتوني بعد موت اهلي مقدش اشوف البيت يبتهد بسبي بالله اسمع كلام ابوك بالله ي أسر وقالت اخر حاجه وهي بتترمي في حضنو وبتنهار
اسر ضمها لي قوووي/ يااااااااااارب
وكان من يستمع لبكأهم
وفي مكان آخر من يتمشي بوجع
/ خلاص خلصت كده قبل متبدأ مش هيبقي ليا الحق حتي ابصلها وهي بتضحك أو وهي متعصبه يااااااااااارب طلعها من قلبي والله مش قادر
وعدا اليل علي كل عاشق بوجع ويتمنو بأن تحصل معجزه
جاء الصباح
الكل مجتمع علي السفره
اسر/ صباح الخير
وبص لرنيا بحزن
الكل صباح النور
العم بياكل بشرود
الحجه/ في حاجه ي حج
العم/ ها لا مفيش فين نجاة عايزها
/ السلام عليكم
الجميع / وعليكم السلام
الحجه/ تعالي ي ياسين امك بتحبك

 

 

 

ياسين/ الله يرحمها
رانيا جرت لحضن اخها نعم انهو أخاها
ياسين/ اي يابت دي رابع مره تحضنيني مكنوش تلات سنين الي سفرتهم
رانيا/ وانت مستهون بيهم يولا
ياسين/ ولا
رانيا/ واحشني اووي
ياسين بحنيه/ والله وانتي اكتر انتي كويسه
رانيا / باحسن حال ي قلبي وانت جنبي
اسر غار/ مخلاص ي رانيا سبي اخوكي يجي ياكل
العم/ اسر
اسر بلا مبالاة/ نعم
العم/ اي رايك في رانيا
اسر بص لي رانيا/ اجمل نساء العالم واحنهم ويابخت الي هيخدها بس ليه
العم/ علشان هنجوزها
اسر/ نعاااااااام
بح 😂🤝
الجاي الاخير بإذن الله تعالى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية للقدر كلمة أخرى)

اترك رد