روايات

رواية جميلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جميلة الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جميلة البارت الثالث عشر

رواية جميلة الجزء الثالث عشر

رواية جميلة الحلقة الثالثة عشر

جميلة: طب ليه قولي والنبي
سحر : عشان بيحبك
جميلة : بيحبني انا
سحر : ايوة بيحبك انتي انتي مش شايفة معاملته ليكي واللا ايه دا حتي زعل سالي عشان خاطرك
جميلة : بس هو خاطب
سحر : جميلة انتي بتحبيه
جميلة : لا
سحر : هتضحكي عليا انا انا صحيح معرفكيش من زمان بس انا قدرت افهمك في الوقت اللي قعدتيه معايا احكيلي
جميلة بخجل : الحقيقة يعني هو مجرد اعجاب
سحر : ايوة ي سوسة انتي
جميلة : بس هو مش خاطب وبيحب خطيبته
سحر : دا ابني وانا اللي مربياه وعارفة اللي في قلبه اللي شفته منه وخوفه عليكي معملش كدة مع حد انتي مفكرة انه كان ممكن يجيب اي وحدة و يقعدها معانا غير لما يكون متاكد منها
جميلة : بس انا خايفة من ردة فعله لما يعرف
سحر : سيبك من الموضوع دا دلوقتي نتكلم في حكايتك انتي وسالم
جميلة : بس
سحر : انا عاوزة اطمن علي ابني ومش هعمل كدة غير لما انتي تكوني في حياته
جميلة : طب وهنعمل ايه
سحر : هو اللي هيعمل متقلقيش
جميلة : انتي ايه اللي في بالك
سحر : ………..
عند سالم كان قاعد لسة مع صحابه وبيخططوا في اللي هيعملوه
عمر : يعني ايه ي سالم
سالم : زي ما قولتلكم انا هتصل وهعمل اللي قولتلكم عليه
مالك : بس انت متاكد انها مش هتكتشف الحكاية دي
سالم : اه متاكد من اللي بعمله كل واحد عرف اللي هيعمله
الكل : اه عارفين
سالم : يلا هنتقابل بكرة مع السلامة بس كل واحد يجهز نفسه
مشيوا كلهم وسالم روح علي البيت لقي جميلة وسحر وفي شاب قاعد معاهم
سالم : مين دا
سحر : مش تقول السلام عليكم الاول
سالم : السلام عليكم ممكن اعرف مين دا
سحر : دا شاب متقدم لجميلة
سالم : نعم من امتي دا ان شاء الله ومحدش قاللي ليه واللا انا مش موجود
سحر : مش مهم رايك المهم راي جميلة واللا ايه ي جميلة
جميلة : اللي تشوفيه ي ماما
سالم : انتوا بتستهبلوا هو انا هوا واللا ايه انا اللي رايي هيمشي
الشاب : انا جاي اطلب ايد الانسة جميلة واظن ان دا ميزعلش حد
سالم : انت لو عايز تطلع من هنا سليم يبقي تمشي حالا والا قسما بربي العزة انك هتخرج علي نقالة
مسك سالم ايد جميلة واخدها معاه لاوضته دخلها ورزع الباب جميلة اتخضت من الصوت
سالم التفت ليها : مين بقي الدبدوب اللي تحت دا
جميلة : دا شاب جاي يتقدملي
سالم : ما انا عارف انه زفت بس هو يعرفك منين
جميلة : وانا ايه هيعرفني هو محترم وجاي داخل البيت من بابه اهو ايه اللي مزعلك
سالم : يعني انتي موافقة
جميلة : وموافقش ليه اديلي سبب واحد
سالم : انتي بتاعتي ولا يمكن اسيبك لغيري فاهمة
جميلة : لا مش فاهمة انا مش سلعة عشان اكون ملكك انا بني ادمة وعندي راي وعندي حياة
سالم : جميلة لمي الدور بدل والله ما اطلع اخلص علي الجدع اللي تحت دا
جميلة : انت مالك بي ابعد عني
سالم : انا مش هسمحلك تبعدي عني ي جميلة
جميلة : انت مجنون سيب ايدي وابعد عني
طلع سالم من الاوضة بعد ما حبس جميلة فيها وهي عمالة تخبط لكنه مشي وسابها ونزل لقي الشاب لسة قاعد مع سحر
سحر : ايه الخبط دا ي سالم
سالم : مفيش ي امي وانت ي عم انت امشي معندناش بنات للجواز يلا من غير مطرود
خرج الشاب من البيت وساب سحر وسالم
سحر : ممكن تفهمني ايه الجنان دا
سالم : جميلة مش هتتجوز ي امي
سحر : وانت مالك انت دا رايها هي
سالم : وهي رايها من رايي
سحر : طب وهي فين دلوقتي
سالم : حابسها في اوضتي واوعي تفتحلها
سحر : سالم انت بتعمل كدة ليه
سالم : عاوزة تعرفي بعمل كدة ليه انا هقولك ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلة)

اترك رد

error: Content is protected !!