روايات

رواية أرملتي العذراء الفصل التاسع 9 بقلم ديجا

رواية أرملتي العذراء الفصل التاسع 9 بقلم ديجا

رواية أرملتي العذراء البارت التاسع

رواية أرملتي العذراء الجزء التاسع

أرملتي العذراء
أرملتي العذراء

رواية أرملتي العذراء الحلقة التاسعة

وصل وليد منزل والد نهى ورحبوا بيه والدتها :ثواني هنادى لنهى والولاد نهى جت عالصوت :حضرتك لسه فاكر تسأل علينا
وليد :ممكن تقعدي نتكلم من غير ما تعلى صوتك
والدها:يلا يا أم نهى سبيهم لوحدهم
وليد :لا يا عمي خليكم عشان تشهدوا عالكلام.. أميرة اختي زعلتك في شي من يوم ما عرفتك
نهى بتفكير:لأ ابدا بس بتفكر تأخذك مننا
وليد :ممكن تقوليلي ليه عملتلها بلوك من عندي وعندك وحكى لأهلها اللى حصل منها
نهى بارتباك:انا مكنش قصدي والله انا بس مكنتش عايزة اقطع الاجازه وفكرتها حاجه عاديه تستنى
والدتها :ليه كده يا بنتى ده اللي ربيتك عليه أنا وابوكى وأميرة طيبه اكيد مش هتقصد تضايقك
وليد:حصل خير يا ماما اللى عملته ده كان قرصه ودان ليكى وتحسى باللى عملتيه
نهى:خلاص والله مش هتتقرر تاني
وليد :اكيد مش هتتقرر عشان أنا مش هسمح إنك تقرريها اميره بالنسبالي زى ايسل بنتنا بالظبط
والدها :عندك حق يا بنى ولو ملكش خير فى أختك يتخاف منك وأنا آسف على اللي نهى عملته
وليد:لا عمى متتاسفش حصل خير استأذنك يلموا حاجتهم عشان نروح
والد نهى :يلا يا بنتى مع جوزك
&&&&&&&&&&&&&&&بقلمي /ديجا 💕💕💕
أحمد دخل اوضته واتفجأ من هيئه دينا شبه الملايكه وهي نايمة قرب منها وحاول يصحيها لكنها مش بترد:دينا حبيبتي قومى فى حد حلو كده
دينا :………
أحمد :دينا دينا قومى ردى عليا
دينا:…….
أحمد جرى يخبط على غرفة أميرة وجت فتحت بعد ما لبست اسدالها
أميرة :خير يا بشمهندس دينا كويسه
أحمد :لأ مش كويسه شكلها مغمى عليها تعالي بسرعه
قبل ما أحمد يكمل كلامه أميرة جريت على دينا حاولت تفوقها لكن مش بتفوق قلبها اتقبض أوى وقالت لأحمد :اطلب دكتور بسرعه على ما اغير هدومها
أحمد :ولا ناخدها المستشفى احسن
أميرة وقد أدركت انها فارقت الحياه :لأ مستشفى لأ أرجوك هات دكتورهنا احسن
أحمد طلع زى المجنون الدور اللي فوقيهم يخبط على دكتور جارهم فالوقت ده صحيت ليلى ومروة وجم على أوضه دينا
ليلى :خير يا بنتى ايه اللي حصل
أميرة بدموع بتجاهد ما تنزلش:ابدا يا طنط دينا تقريب مغمى عليها وأحمد بينادى الدكتور اللي فوق.. اهو جيه
الدكتور بدأ بفحص دينا ما فيش نبض.. البقاء لله يا جماعه
أميرة سابت دموعها تنزل :أنا لله وأنا اليه راجعون اللهم أجرنا في مصيبتنا
وليلى ومروة شهقم وبدأوا يبكوا
أحمد :بس كلكم دينا عايشه أكشف تاني يا دكتور من فضلك
الدكتور عصام :اهدا يا بشمهندس ووحد الله دة عمرها ولو حابب تشوف غيرى اتفضل
أحمد :ايوة أنا هاخدها المستشفى يلا يا أميرة
أميرة :اهدا يا أحمد دينا خلاص راحت لمكان احسن هنبهدلها فالمستشفى عالفاضي
أحمد رمى نفسه في حضن ليلى اللي واقفه منهارة هى كمان مش مصدقه :اهدي يا بنى أميرة كلامها صح دى كانت بتودعنا قبل ما تنام وصتني على أميرة والولاد وعليك الله يرحمك يا بنتى ويصبرك يا بنى
مروه فى حضن أميرة والاتنين منهارين من العياط فجأة مروة اغمى عليها أحمد شالها لاوضه تانيه وعصام فوقها وقالهم هو هيخلص إجراءات الصحه وهما يخلصوا إجراءات الدفن والعزا عشان يدفنوا على طول
أميرة كلمت وليد اللي جه على طول واتصرف فى باقى الإجراءات لأن أحمد منهار طلع الصبح واميرة اتكلمت مع الولاد وانهاروا على مامتهم وفضلت تصبر فيهم تقولهم أنها مستنياهم فالجنه لحد ما الولاد هيديوا وخلصت الدفنه وأحمد لسه قاعد فى المقابر بيكلم دينا :ده اللي مش هتسبينى لحد اخر العمر أنا زعلان منك وبيبكى الناس كلها مشيت أميرة قربت عليه وقالتله:أنا عارفه ان الفراق صعب بس هى فى مكان أحسن اترحمت من الألم اللي كانت عايشه فيه ليل نهار ادعلها ومش بقولك ما تبكيش عليها لا أبكي عليها عشان هى تستاهل بس خليك قوى عشان ولادكم قوم يلا نروح البيت عشان الولاد والناس اللى هتعزى وهنرجع لها تانى أحمد سمع كلامها وقام معاها زى ما يكون طفل صغير وراحوا عالبيت يستقبلوا الناس اللي هتعزى والولاد ما فارقوش حضن أميرة خصوصا فريده اللى طلبت من أميرة تقولها يا ماما واميرة فرحت بده اخوات دينا واقفين ياخدوا العزا لكن كوثر مش باينه الكل افتكر أنها فى بيتها منهارة على بنتها لكن المفأجاه الباب خبط ودخل ظابط :فين أميرة رشاد
أميرة :أنا يا حضرة الظابط خير
الظابط :مطلوب القبض على حضرتك
أميرة: بتهمه إيه
الظابط :جريمه قتل
أميرة :قتل مين…
الظابط :قتل…….

يتبع..

اترك رد

error: Content is protected !!