روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الثاني عشر

رواية الانتقام الحلو الجزء الثاني عشر

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الثانية عشر

في مكتب حسام
حسام:ياسمين ذي ما اتفقنا لما تيجي ومراد يروح الشركه انتي هتنفذي الخطه
ياسمين:يا ريت الخطه ديه تنجح يا جدي كل الخطط اللي فاتت فشلت ومراد اخر مره كان هيموت ياسين بس بسببك سابه وطرده من البيت
حسام:انا لازم ابعده عنها في اقرب وقت
ياسمين:حاضر يا جدي
مراد وصل ساندي البيت وبعدين راح الشركه بتعته
ساندي طلعت الاوضه وقررت انها تبدأ حياه جديده مع مراد وبالاخص لما اكتشفت قد ايه هو بيحبها وهيا كمان بدأت تحبه وهتبقي ام ولاده و قررت انها هتخلي الليله دي محفوره في ذكرياته طول العمر وبعدين قررت تنام علشان تصحي وقت الغدا
في شركه مراد
مراد:سلمي هاتي ملف شركه ***
سلمي:تحت امر حضرتك يا فندم
مراد لنفسه:ليه قلبي مش مطمن حاسس ان في حاجه هتحصل لساندي فاق علي صوت احمد صحبه
احمد:مراد ميرو مراميرو
مراد بضحك:لسه ذي ما انت يا حيوان عامل ايه وحشتني
احمد:بخير يا بيبي انت ايه اخبارك
مراد:انا كويس يا خويا انت رجعت امتي
احمد:والله يا برو لسه راجع امبارح يدوب نمت وصحيت جيت عليك علطولك
مراد:حمدالله على السلامة
احمد:سمعت انك اتجوزت
مراد:ايوه
احمد:الله يسهلوو بس مش عيب متعزمنيش
مراد:كل حاجه حصلت بسرعه والله وغير كده احنا معملناش فرح
احمد:بص انا فاضيلك احكيلي اللي حصل
مراد:حكي كل اللي حصل وبعدين حس بوجع في قلبه
احمد:مالك يبني
مراد:حاسس ان في حاجه وحشه هتحصل
احمد:لا متخافش ولسه مكملش لقي الباب بيتفتح وكانت سلمي
مراد:ازاي تدخلي كده من غير خبط
سلمي بخوف:اسفه يا مراد بيه بس المدام في المستشفى وحالتها خطره
مراد بصدمه:مستشفى ايه ومين قالك
سلمي:مستشفى**وجدك اللي قالي انه بيرن وتلفونك مغلق
مراد خرج من الشركه هو واحمد وراحو المستشفى لقي جده وياسمين وعمته ملك
مراد بخوف:جدو في ايه حصل ليها ايه
الجد يدعو الخوف:والله يا ابني ما اعرف هيا كانت نازله وفجأه لقينها بتقع من علي السلم وبتنزف جامد
مراد:ازاي لا ام شاءلله خير يا رب انا مليش غيرك يساعدني ويساعدهم ونبي يا رب احمي مراتي وابني انا مليش غيرهم بعد ابويا وامي
بعد ساعات خرج الدكتور من العمليات وباين عليه الحزن والتعب
مراد بخوف:هما كويسين حصل ليهم حاجه
الدكتور:الصراحه هيا لما وصلت حلتها كانت وحشه عندها نزيف في الدماغ وحاله اجهاض
مراد بصدمه:اج اجهاض يعني انا خسرت بنتي
الدكتور:للاسف البقاء لله
مراد:طب مراتي هيا كويسه
الدكتور:الصراحه احنا وقفنا النزيف بس هيا دخلت في غيبوبه
مراد بدموع:لا اكيد بتهزر صح يا رب انا خسرت بنتي اللي لسه مجتش علي وش الدنيا بس مقدرش اخسر ساندي لا يا رب وبعدها فقد الوعي
تاني يوم في المستشفى
مراد:ساندي ساندي
الممرضه:حمدلله علي سلامه حضرتك
مراد: ساندي لازم اروحلها
الممرضه:حضرتك اهدي
مراد:اهدي ايه عاوز اروح لمراتي وراح قايم شادد الاجهزه اللي متوصله بجسم و خرج
عند اوضه ساندي
حسام:كنت عاوز اخليها تنزل الولد بس،بس ربنا اراد انه يخدها هههههه
ياسمين:اخيرا مراد هيبقي بتاعي لوحدي انا فرحانه قوووي،جدو الحق مراد جي
الجد:مراد ايه اللي جابك هنا
مراد بهدوء:جي اشوف مراتي و قام داخل اوضه ساندي وراح نايم علي السرير جمبها وحضنها وفضل يعيط ويقول
مراد:ساندي حببتي قومي ونبي قومي يا ساندي انا بحبك والله انا اسف انا السبب لو مكنتش في حياتي كنتي هتبقي كويسه
بعد مرور شهر بدون اي احداث تذكر واكيد خاله ساندي عرفت و تعبت جامد وقررت تفضل معاها بس مراد رفض ده وبتيجي تشوفها كل اسبوع.

 

 

في غرفه ساندي في المستشفي
مراد: مش ناويه تفوقي بقا انا بموت من غيرك عامل نفسي قوي ومفيش حاجه بتهمني بس والله العظيم بموت يا ساندي من غير وعيونه دمعت فجاه حس بايد بتمسح دموعه بيبص لقاها ساندي
ساندي بضعف: م مراد انت بتعيط ليه
مراد بلهفه وفرحه: ساندي انتي كويسه اخيرا رجعتيلي واخدها في حضنه
ساندي بابتسامه: انا ايه اللي جبني هنا
مراد بحزن حكلها كل حاجه وساندي مش اتكلمت ولا رمشت حته و مراد كان مستغرب الهدوء اللي هيا فيه
مراد: ساندي حبيبتي ردي عليا
ساندي ببرود: اطلع بره يا استاذ مراد
مراد بعدم فهم: ايه
ساندي ببرود: عاوزه انام
مراد: ساندي انتي كويسه طيب
ساندي: اه، ممكن تسبني بقا انام
مراد: طيب
خارج غرفه ساندي
نرمين: مراد في ايه ساندي كويسه
مراد بهدوء: ايوه يا خالتو هيا الحمد لله فاقت والدكتور كان عندها وقال انها كويسه الحمدلله بس محتاجه راحه
احمد: طب هيا عرفت باللي حصل
مراد: ايوه يا عمي، هو حمزه فين
احمد: حصل عنده اجتماع ضروري ف مش عرف يجي
مراد: تمم انا هروح البيت اغير هدومي واجيب هدوم لساندي علشان الدكتور قال احتمال تخرج انهارده
نرمين: روح يا حبيبي وانا هدخل لساندي

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!