Uncategorized

رواية دوا قلبي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء محمد

  رواية دوا قلبي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء محمد
 رواية دوا قلبي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء محمد

 رواية دوا قلبي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء محمد

_ شكلك قولت لسلمي عن الموضوع 
= لا انا طلقتها 
_ ايه بتهزر ازاي وعملت كدا ليه انت كنت بتحبها 
= لا مش بهزر وغير كدا انا كنت بحبها يعني فعل ماضي وانت عارف اني من ساعة ما شوفت ريهام وانا مبحبش غيرها 
_ ياخي حرام عليك دي كانت بتعشقك وغير كدا انت قولتلها اكيد كسرتلها قلبها 
بإبتسامة = لا دي جات بترتيب من القدر 
_ مش فاهم 
= اصلها طلعت مبتخلفش وانا استغليت الفرصة وطلقتها 
_ انت ازاي كدا لا بجد ازاي عملت كدا اومال لو مكنتش بتحبها وكل شوية تتغزل فيها وتكلمها بحب 
بضحكة مستفزة = ههههههههه غبي اوي انت يا مان يابني انا كنت بعمل كدا علشان متشكش اني مقضيها وعلشان تفكر ان هي وبس اللي في قلبي 
بغضب _ انت بني ادم واطي وهي كانت خسارة فيك والله 
واغلق الهاتف في وجه 
= ماله دا اتجنن ولا ايه  (لا هو متجننش ولا حاجة بس انت اللي واطي)
عند ماذن كان يحاول النزول بمفرده فوقع من اعلي السلم ولكن لحسن حظه ان اخيه كان يصعد السلم وعندما رآه ذهب مسرعا ليلحق به ولكن ماذن جرح جرحا في رأسه عندما كان اخيه ينقذه فغاب عن الوعي 
_ عم حسن عم حسن اطلب الدكتور بسرعة 
= ايه اللي حصل البيه ماله 
_ اخلص يا عم حسن مش وقته 
وبعد دقيقة 
_ يابني الدكتور مسافر ومش موجود 
= طيب يا عم حسن شغل العربية بسرعة 
ونظر الي الخدم 
= حسابكم معايا لما اطي
واخذ اخيه وذهب به مسرعا الي المستشفي 
اما عند سلمي فأخذوها الي المستشفي وكان الطبيب قد فحصها 
_ ها يا دكتور طمني بنتي مالها 
=  صدمة عصبية ادت لاغماء 
_ طب هي كويسة يا دكتور 
= هي حاليا كويسة وهتفوق كمان ساعة بس خلو بالكم منها وحاولوا تبعدوها عن اي ضغوطات 
_ حاضر يا دكتور الف شكر 
= العفو عن اذنكم 
في نفس المكان كان اخو ماذن (زين) وعم حسن قد وصلوا الي المستشفي ودخلو الغرفة المجاورة لغرفة سلمي 
_ دكتور لو سمحت اخويا واتخبط في دماغه واغمه عليها 
بدأ الطبيب بفحص ماذن 
= هو كويس الحمد لله هنخيط الجرح وهيبقي تمام 
_ تمام يا دكتور 
بدأ الطبيب في تخييط الجرح وفي تلك اللحظة استيقظ ماذن وقام بدفع الطبيب عندما كان يقطع الخيط 
ببكاء وصراخ _ ابعد عني ابعدوا عني كلكم انا مش عايز حد 
= لو سمحت يا أستاذ ماذن ممكن تهدي 
_ ابعدوا عنيييي انا مش ضعيف انا اقدر اعتمد ع نفسي كويس 
= ماذن يا حبيبي اهدي وحياتي عندك اهدي 
في ذلك الوقت كان الطبيب كان قد احضر الحقنة المهدئة وكا سيعطيها له ولكن 
_ اياك تقرب ابعد 
= ماذن علشان خاطري 
_ قولت ابعدوا ابعدوا عني كلكم مفكرني ضعيف بس انا مش ضعيف سامعين مش ضعيف 
في ذلك الوقت كانت سلمي استيقظت ع صوت ماذن وهو يصرخ 
بضعف _ في ايه يا خالتو وايه الصوت دا 
= والله يابنتي ما عارفة 
نهضت سارة من فراشها 
_ رايحة فين يابنتي 
= هروح اشوف في ايه 
_ ملناش فيه يابنتي اقعدي انتي تعبانة 
= لا يا خالتي انا حاسة اني عايزة اروح ممكن تسيبيني اشوف 
_ طيب يابنتي اللي ريحك 
خرجت سارة لتجد الصوت خارج من الغرفة المجاورة دفعت الباب ودخلت وتقدمت بين الموجودين لتسأل الممرض 
_ هو فيه ايه 
= دا مريض عنده انهيار عصبي ورافض ياخد الحقنة 
_ ممكن احاول معاه
= لا طبعا مينفعش 
_ ارجوكي خليني احاول انا حاسة اني هقدر 
= بس 
_ ارجوكي انا حابة اساعده 
= طيب 
دخلت سلمي وجدته جالس علي الفراش و يدفع كل من يقترب منه فذهبت اليه دون ان تبالي لاحظ الجميع ذلك ووقفوا يتابعون ما يحدث بإستغراب شديد 
_ ممكن تهدي 
= محدش ييجي جنبي فاهمين محدش يكلمني انا مش ضعيف 
_ ومين قال انك ضعيف 
= كلهم بيقولوا كدا
_ بس محدش قال كدا كلهم واقفين وخايفين عليك صدقني انت قوي وقوي جدا كمان 
نظر في عيونها وتاها في بحر من العسل 
_ انت ليه بتعمل كدا 
بتوهان= مش عارف 
وفي ذلك الوقت…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!