روايات

رواية قسوة الرعد الفصل الرابع 4 بقلم زوزا

رواية قسوة الرعد الفصل الرابع 4 بقلم زوزا

رواية قسوة الرعد البارت الرابع

رواية قسوة الرعد الجزء الرابع

قسوة الرعد
قسوة الرعد

رواية قسوة الرعد الحلقة الرابعة

خرج رعد من مكتب اللواء و راح اوضة تبديل الملابس بدأ يغير هدومه و حط مسدسه ورا ضهره و خرج بره لقي عز و محرم مستنيين ….
رعد:اتمني تكونوا جاهزين..
عز:جاهزين..
رعد:كويس..
راحوا ركبوا العربيات و وصلوا علي بُعد بسيط من مكان الهجوم..
رعد:مهند سامعني؟!
مهند:ايوه يا فندم..كل الامور تمام…و بيستلموا حاليا نتدخل يا فندم؟!
رعد:لا استنوا..
مهند:اوامرك يا فندم..
يزيد:قال ايه يا مهند؟!.
مهند:لسة..
يزيد:دول هيمشوا…
يزيد:دول همشيوا يا مهند الحق..
مهند:يا فندم تاجر المخد”رات مشي..
رعد:مش هتعلمني شغلي يا مهند..
بعد فترة شافوا عربية سودا جت ومعاها شنطة فلوس..
رعد:ادخلوا…

 

 

 

بدأوا يعملوا هجو”م وكل واحد يضر”ب التاني..
رعد:كله يثبت مكانه…
الكل نزل علي الارض وحط ايده ورا راسه…
عز:كل القوات وصلت يا رعد بيه..
رعد:كويس….
رعد:ده المجر”م الاساسي مكنتش همسك الاسماك الصغيرة و ما امسكش السمكة الكبيرة..التاني كان طُعم..
مهند بص ل يزيد و بعدها بصوا ل رعد..
مهند و يزيد:اسفين يا رعد بيه..
ظابط:شكرا يا رعد بيه…
رعد:تمام..
رعد:كله يروح يشوف شغله..
رعد:هترجع يا مهند؟!.
مهند:بكرة… هجيب فاطمة و زياد و ارجع..
رعد:طيب براحتك..
رعد سابهم وركب عربيته و طلع علي الشركة..
رعد اول ما دخل الشركة الكل وقف خو”فا منه و احتراما ليه…
السكرتيرة:اتفضل يا رعد بيه سعد بيه مستنيك..
رعد دخل المكتب وقعد بكل برود…
سعد:والله؟!.
رعد:مش شركتي؟!
سعد:هتذ”ليني يا عم علشان مشاركني بالفلوس..
رعد:مش عاجبك كمان؟!.
سعد:هتقلب ولا ايه؟!
سعد:مبحبش ابص لعيونك لما تبقي غضبا”ن…
رعد:مش موضوعنا..
رعد:هسافر البلد يومين..

 

 

 

سعد:طيب..عايز فلوس؟!
رعد رفع عيونه بحدة و بص ل سعد…سعد قعد يكح..
سعد:ماية همو”ت حرام عليك..
رعد قام بكل برود واداه كوباية ماية ورجع قعد مكانه حاطط رجل علي رجل..
رعد:احتر”م نفسك بعد كدة..
سعد:اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله..
رعد:انا ماشي…الشركة كلها اخبارها بتبقي عندي لو جبت ستا”ت تاني في الشركة دي ولو”ثت اسم شركتي مش هتردد لحظة اني اقت”لك يا سعد..😠😠
“سعد صديق رعد من الطفولة,انتقل للقاهرة قبل رعد و بعدها هو ورعد اسسوا شركة رعد برأس المال و سعد بالادارة و التفكير و بعدها بقي ليه اسهم في الشركة…عنده 27 سنة,طويل و وسيم”..
-رعد ساب سعد وخرح ركب عربيته و طلع علي شقته اخد شور وغير هدومه و نزل ركب عربيته وسافر للصعيد….
❤️في مكان تاني ف تركيا❤️
_في قصر جلال…
جلال:ثُريا ثُريا…
ثريا الخدامة:نعم يا بيه؟!
جلال:نبض صحيت؟!.
ثريا:لا يا بيه..
جلال:طب اطلعي صحيها..
ثريا:حاضر يا بيه..
ثريا طلعت الدور التاني و دخلت اوضة جميلة متزينة وعلي الحائط رسومات جميلة و ورود..
ثريا:نبض يا نبض..
ثريا:نبض..
حوار مترجم اشطاا
نبض(بالتركية):قولت هصحي الساعة 8 هي الساعة جت 8..
ثريا(بالتركية):الساعة 9 يا نبض هانم…
نبض(بصدمة و بالتركية):انتي بتهزري؟!

 

 

 

نبض(بالتركية):عندي عملية مهمة… ازاي متصحنيش يا ثريا؟!
-نبض قامت بسرعة من علي السرير و دخلت الحمام غسلت وشها كتير علشان تفوق و خرجت تغير هدومها..
“نبض لبست بنطلون جينز و فوقه تيشيرت واسع من عند الخصر و طوله لغاية الخصر..كان باللون الابيض ب ¾ كم..و لبست صندل بكعب باللون الاسود…سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها”..
نبض نزلت جري علي السلالم و راحت ل باباها..
نبض(بالتركية):صباح الخير يا بابا..
جلال:يا بنتي اتكلمي بالعربي..
نبض باست خد جلال و باست ايده..
نبض(بالتركية):هحاول بابا…باي..
-نبض جريت علي بره بسرعة و بعدها رجعت تاني بسرعة طلعت علي اوضتها دخلت الحمام اتوضت وخرجت لبست الاسدال و بدات تصلي..
_”نبض اينعم مش ملتزمة في لبسها لكنها كانت ملتزمة في صلاتها..اينعم المفروض تلتزم من كله بس ده ممكن زي مثال يعملنا اننا منأخدش بالمظاهر الخارجية”..
نبض لبست صندلها تاني و نزلت جري علي تحت…
ثريا:الجاكت يا نبض…
نبض(بالتركية):ليه بتتكلمي معايا عربي؟!.

 

 

 

نبض(بالتركية):هاتي..
-نبض اخدت من ثريا الجاكت و طلعت ركبت عربيتها و راحت علي المستشفي اللي هي بتشتغل فيها..
فتون(بالتركية):دكتورة نبض في تحاليل عايزاكي تشوفيها..
“فتون دكتورة زميلة مع نبض”..
نبض(بالتركية):سيبيها في مكتبي حاليا ورايا عملية مهمة..
نبض(بالتركية):انسة جول قوليلهم يجهزوا العمليات و يحضروا المريض غرفة رقم 1424..
جول(بالتركية):حاضر يا دكتورة نبض..
“جول ممرضة في نفس مستشفي نبض”..
-نبض جريت علي اوضة تبديل الملابس و قلعت الجاكت بتاعها و لبست البالطو الابيض بتاعها..
بنت(بالتركية):تأتين كل يوم بحماس اكبر..
نبض(ببرود بالتركية):ليس لدي وقت ليكي يا ميران..
ميران(بالتركية):طبعا طبعا امشي انتي و خلي الكل يفتخر بانجازاتك و عملياتك…
-نبض في اقل من لحظة مسكت ايد ميران و لفتها ورا ضهرها و حطت ايديها علي ر”قبتها..
نبض(بالتركية وغضب):اسمعيني يا ميران انا استحملتك كتير و بقالي اكتر من سنة و نص احاول اتقبلك علشان كدة..خليكي في حالك لانك متعرفيش انا ممكن اعمل فيكي ايه..
ميران(بوجع بالتركية):ايدي يا مجنو”نة..
نبض(بالتركية):انتي قولتي مجنو”نة علشان كدة ابعدي عني لان المجنو”ن بيعمل اي حاجة ممكن تتخيليها و في النهاية اسمه مجنو”ن..
جول(بالتركية):دكتورة نبض ال..
نبض(بالتركية):كملي يا جول..
“ميران زميلة نبض في المستشفي بتكر”ه نبض جدا لان الكل بيعتمد علي نبض و بيثق فيها”..
-نبض زقت ميران بعيد عنها و مشيت قدام جول و جول بصت علي ميران و جريت ورا نبض…
جول(بالتركية):اوضة العمليات جاهزة يا دكتورة…
نبض(بالتركية):تمام يا جول…همر علي مكتبي و اجهز نفسي للعملية..
جول(بالتركية):تمام يا دكتورة..

 

 

 

-جول راحت تجهز المريض…نبض راحت اوضتها و قعدت علي الكرسي بتاعها لقت تحاليل فتون بتاعت الصبح..نبض فتحتها و بدأت تبص عليها..
نبض اتصلت ب فتون و بعد فترة فتون جت ليها..
فتون(بالتركية):و الله كان قلبي حاسس هتقرأيهم الاول..
نبض(بالتركية):الاشعة دي من امتي؟!
فتون(بالتركية):من اسبوع بس للاسف كنت واخدة اجازة و كنت بخلي جول تدي المريض مسكن
محمد(بالتركية):ايه رأيك نهر”ب من ام المستشفي دي؟!
فتون(بالتركية):نبض طالبة مني اشاعة..
محمد(بالتركية):فيها نبض يبقي اهر”ب انا بقي..😂
محمد قرب من فتون و باس رأسها و سابها و راح ل مكتبه..
“محمد زوج فتون حبها من المستشفي لسة متجوزين قريب جدا”..❤️
جول(بالتركية):مبروك يا دكتورة نبض..
نبض(بالتركية):شكرا يا جول..
نبض(بالتركية):ابعتي دكتورة فتون علي مكتبي..
جول(بالتركية):حاضر..
نبض راحت اوضة التغير و غيرت لبس العمليات وراحت ل مكتبها لقت فتون في انتظارها..
فتون(بالتركية):خدي..
نبض اخدت من فتون نتائج الاشاعة و بدأت تفحصها..
نبض(بالتركية):لازم عملية..
فتون(بصدمة بالتركية):ليه؟!
نبض(بالتركية):حضرتك ارتكبتي غلط كبير هو انك سيبتي المريض تحت المسكنات لمدة اسبوع كامل و ده خلي السر”طان ينتشر فيه اكتر و لازم نخضعه لعملية في اقرب وقت..
فتون(بدموع بالتركية):يعني انا السبب..🥺🥺
نبض قامت وحضنت فتون و قعدت تملس علي شعرها..
نبض(بالتركية):لا مش انتي ده محمد السبب..و لما اشوفه هديه بو”كس محترم..😂
محمد(بالتركية):احم احم..
نبض(بالتركية):عايز ايه؟!.
محمد(بالتركية):مين جاي معايا سهرة بليل؟!

 

 

 

نبض(بالتركية):هو انت بتهتم بالمرضي زي ما بتهتم بالحفلات و السهر؟!
محمد(بالتركية):اعتقد انه ده رمي كلام عليا؟!.
نبض(بالتركية):متعتقدش دي حقيقة..😏😒
محمد(بالتركية):متفقين عليا و لا ايه؟!
فتون(بالتركية):انا هسهر..
محمد(بالتركية):مراتي حبيبتي..
نبض(بالتركية):ايه الصوت اللي بره ده؟!
فتون و محمد(بالتركية):منعرفش..
الكل خرج و راح ل مكان الصوت شافوا واحد ماسك ميران من البالطو بتاعها بع”نف..
ميران(بالتركية و صريخ):فين الامن؟؟
راجل(بالتركية و بصريخ):انتي قت”لتي مراتي انتي قتلت”يها..
نبض(بالتركية):هدوء…دي مستشفي انتوا اتجننتو”ا..
نبض(بالتركية):ابعد عنها يا استاذ ميصحش كدة..
نبض(بالتركية):الحل مش بالخناق…
نبض(بالتركية):محمد خد الاستاذ..
محمد(بالتركية):تمام..
-محمد اقنع الراجل يروح معاه واخده للكافتيريا.
.نبض قربت من ميران خطوتين و ربعت ايديها..
نبض(بالتركية):احكي حصل ايه؟!
ميران(بغضب بالتركية):و انتي مين علشان تسأليني؟!
نبض(بالتركية):متنسيش اني ليا اسهم في المستشفي و ان المستشفي دي مِلك ل رجل الاعمال المشهور جلال…
نبض(بالتركية و حدة):علشان كدة متخلنيش استنفذ كل رصيدك..و اتكلمي احكي حصل ايه؟!.
ميران(بالتركية):جات واحدة و انا حاولت اعالجها بس معرفتش و ما”تت..
نبض(بالتركية):انا مصدقاكي..
نبض قربت من ميران و مالت علي ودنها…
نبض(بالتركية):مصدقة ان الست ماتت لكني اشك انك حاولتي تنقذ”يها..
نبض(بالتركية):ديڤيد هاتلي ملف الست اللي ما”تت..
نبض(بالتركية):كله يروح علي شغله..يلا..
نبض راحت للكافتيريا هي وفتون و قعدت جمب الراجل و محمد..
نبض(بالتركية):انا الدكتورة نبض..انا حزينة جدا علي فقدان حضرتك ل مو”ت زوجتك بس ده قدر..
نبض(بالتركية):ومنقدرش نمنع مو”ت حد…

 

 

 

واجبنا كأطباء اننا نحاول نخفف الآلآم و نحاول قدر الامكان نساعد و نعالج المريض…لكن بتيجي حالات غصب عننا مبنقدرش ننقذ الحالات دي..بيبقي المر”ض مجرد سبب لكن في الاصل ده ميعاد مو”تها و انها تقابل ربنا…🥺🥺
الراجل قعد يعيط ونبض قامت وحضنته..
نبض(بالتركية):انا عارفة معني فقدان شخص عزيز عليك بس للاسف الحياة لازم تستمر..
-محمد وفتون بصوا ل بعض وحزنوا علي حال نبض..
نبض(بالتركية):انت عندك اطفال؟!.
الراجل(بالتركية):ايوه 🥺
نبض(بالتركية):لازم تقوم و تقف علي رجليك من تاني علشان خاطر اطفالك علشان خاطر لما تقابل زوجتك في يوم من الايام تكون مبسوطة من اختيارها ليك كزوج يُعتمد عليه..
عن اذنك..
-نبض سابتهم و خرجت ل جنينة المستشفي واخدت نفس عميق..و مسحت دموعها اللي نزلت منها..
فتون بحب :نبض..
نبض حضنت فتون جامد و غمضت عينيها..
محمد :يعني بتقولي كلام وانتي بتعملي عكسه..
نبض :كل ما افتكر ان مو”تها كان بسبب مرض محدش قدر يحدده و لا حد قدر يلاقي ليه علاج و انها ما”تت بتتعذ”ب و لا كمان ما”تت م..
نبض عند اللحظة دي انفجر”ت في العياط و قعدت علي ركبها في الارض..
نبض بعياط :لغاية دلوقتي كوا”بيسي مش عايزة تسبني…لغاية دلوقتي ذكري اليوم ده بيتعاد الف مرة في اليوم الواحد…
:لغاية دلوقتي انا مش بقدر انام بمقدرا كافي قليل اوي لما بنام مرتاحة..😔😔
فتون و محمد نزلوا ل مستوي نبض و اخدوها في حضنهم…
محمد :هيعدي كله هيعدي يا نبض صدقيني هيعدي..
فتون بحزن :متخافيش و الله..

 

 

 

وفجأة دخلت عليهم جول
جول :دكتورة نبض في حالة مستعجلة..
نبض:تمام..
نبض قامت بسرعة راحت للاسعاف…
نبض(بصدمة):حصل ايه؟!!!!!!!!!
1
_السؤال:يا تري حصل ايه؟!خمنوا🌚💜..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الرعد)

اترك رد