روايات

رواية فوز قلبي الفصل الثاني 2 بقلم دنيا أحمد

رواية فوز قلبي الفصل الثاني 2 بقلم دنيا أحمد

رواية فوز قلبي البارت الثاني

رواية فوز قلبي الجزء الثاني

فوز قلبي
فوز قلبي

رواية فوز قلبي الحلقة الثانية

_وبداءت احكي كل اللي حصل بداء صوتي يعالي مع وجع ونبحه في صوتي وقال عاوزني اقولك أنها أنها كانت بتلعب بيا أنها كانت بتسله بيا ايوااا متصدميش اوي كده زي ما بقولك كده كانت بتسلي بيا مقدرتش حبي ليها وخناتني خانت حبي اللي قابل ما تقول انا عايزه كانت بتبقا عندها ورجع بص للبحر
_انا كونت وقفه مصدومه مش عارفه اقوله ايه بس غصب عني دموعي نزلت زعلاً عليه و رديت عليه وقولتله كمل طلع كل اللي في قلبك يمكن ترتاح اصراخ طلع الواجع اللي جواك احكي هسمعك والله مش همل انا جانبك
_ بصلي و قالي تعرفي كرهتها علي قد ما حبيتها كانت اول حب في حياتي خلتني اكره الحياه
_ قولته ممكن تكون مظلومه يا سليم يمكن يكون قربها
_ ضحك ضحكه هههه بوجع وقالي الاستاذ طلع خطيبها وهتجوز بعد شهر كانت بتخدعني يا ندي بتخدعني كل ده عشان الهدايا ولمه لقت حد احسن سبتني انا
_ رديت وقولتله لو كانت خير ليك لابقت بس ربنا اكيد بيحبك عشان كده بعدها عنك يمكن مكنتش زوجه صالحه ولا أم صالحه لاولادك فكر في مستقبلك يا سليم وانسي أنا بجد مش عارفه اقولك ايه بس ربنا يريح قلبك ويرزقك ببنت الحلال اللي تستهل قلبك
_ رد وقالي شكل الوجع من نصيبي ومفيش حد هيدخل حياتي تأني قلبي اتقفل

 

 

_فوقت من سرحي علي صوت ماما وهي بتقولي يلا ننزل يا ندي نشتري فستان جديد عايزكي تبقي قمر
_نزلت من سوكات حسيت مفيش حيل اناهد خلاص
نزلت انا وبعد ساعات لف انا وماما جبنا فستان أقابل بي عريس الغفلة اللي امه دعتلو في صلاة الفجر
طبعا جيت ارتحت شويه ووقفت في بلكونة اوضتي
لقيت ورقه اترمت عليا جبتها وبشوفها لقتها عباره عن جمله ما بين قلبين مكتوب فيها
❤️ لعل بعد الحزن فرح اضحكي الحزن مش لايق عليكي❤️
قاعدت افكر ياتري مين ده وببص ملقتش حد في البلوكات خالص سبتها و ودخلت جوه اجهز عشان عريس الغفله
______________________________________
اليوم جري بسرعه وانا تقريبنا مطلعتش من اوضتي لحد ما جات الساعه 8 مساء ولقيت ماما دخلت
_ بسم الله مشاء الله قمر يا ندي بس حطي ميكاب زي البنات
_ رديت وقولت لا انا هطلع كده كفايه الفستان اللي جبتي ومش عجبني اصلا حسه انو مش تعارف ده كتب كتاب
_ ياريت والله يا حبيبتي نفسي افرح بيكي عايزه اقولك أن العريس بسم الله مشاء الله قمر وقاعد بره فاعايزكي تطلعي احلي منه
_ ندي بقا كده طيب حلو اطلعي يا ماما وانا جايه وراكي هظبط الميكاب كده وجايه
_ انا طبعا زي اي بنت لازم اهتم بشكلي ومظهري حطيت ميكب خفيف جدا وبعد ١٠دقائق خرجتلهم
_ بس انصدمت من اللي شوفته بجد ايه ده ده كل العيله هنا لا والزينه دي اتعملت امتي ده كل الديكورات اللي كان نفسي اعملها في خطبتي وفعلا لساني انشل عن أي نطق ممكن يتقال بس عيني بدور عن حد معين بس مش لقيه سلمت علي كل الموجودين بس الغريبه أن مفيش حد موجود غريب ندهت لماما وقولتها هو فين العريس
_ بصتلي وقالت هيجي دلوقتي مش كونتي من عايزه

 

 

_ اتكسفت مكنتش عارفه ارد اقول ايه بس فعلا كل حاجه غريبه بس فعلا أتمني لا لا مش معقول يبقي هو
لقيت صوت من ورايا وقالي لا هو
لفيت وببص لقيتو بص لصاحبه وشغل الاغنيه دي
قبل خطوة م النهاية
قبل آخر واقعة ليا
بان قصادي شريط حياتي
كنتي فيه قدام عينيا
الأمل كان مات في قلبي
م المعافرة بدون نتيجة
وانتي طول الوقت جنبي
شايفة أحلامي حقيقة
كنت باهت روح وصورة
والهموم صعبة وتقيلة
قوتيني وشيلتي عني
واتقاسمنا جراح كتيرة
قلت لك الخوف كسرني
شكلها الوقعة الأخيرة
قولتي مش هقبل سامعني
لسه سكتنا طويلة
انتي نور غير كياني
مستحيل هتهد تاني
فاكرة لما الحزن صابني
والوجع غير في شكلي

 

 

كنت محبط ضهري محني
من همومي ومن مشاكلي
كله سابني اتخلى عني
كنت تايهه وسط غلبي
قلبي كان مقسوم وجعني
قولتي قوم كمل بقلبي
دنيا ودت ناس وجابت
وانتي ثابتة م البداية
طول طريقي عليكي ساند
مهما يحصل لي معايا
قلت لك الخوف كسرني
شكلها الوقعة الأخيرة
قولتي مش هقبل سامعني
لسه سكتنا طويلة
انتي نور غير كياني
مستحيل هتهد تاني
وخلصت الاغنيه ولقيتو نزل علي ركبتو وقالي تتجوزيني
_مكنتش مصدقه انو هو حسه اني في حلم وحلم كبير اوي كمان ونفسي مصحاش منه بس بحركه لا أرديه دموعي نزلت وبهز راسي وقلبي فعلا هيطير من الفرحه
_قام من علي الأرض ووقف قدمي ولبسني الخاتم وبص لبابا وقالو

 

 

_ بسرعه يا عمي الماذون مش قادر لازم اخد حضن
لقيت الكل بقا بيضحك عليه ههههههههههه
_وقاعد هو وبابا والماذون بداء يكتب الكتاب وجه عند كلمه بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ❤️
_وفعلا مكنتش مصدقه نفسي أن خلاص ربنا استجاب ليا وسليم بقا ليا
ولقيتو جه قدمي وشلني ولف بيا و وبعدين نزلني وقالي انا اسف مش عايز اشوف دموعك دي تاني ومسحها بأيديه وخدني في حضنه تاني
_ لقيت بابا فاجأه بيقول مخلاص يا عم انت استحلتها ولا ايه
_ بص لبابا وقالو دي مراتي و بصلي وقالي
_ بحبك يا اغالي ما في حياتي ❤️
_ قولتله بحبك اوي ربنا يخليك ليا ❤️
……………..تمت……………………

 

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فوز قلبي)

اترك رد