روايات

رواية الصغيره والديب 2 الفصل الرابع 4 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيره والديب 2 الفصل الرابع 4 بقلم ميرو محمد

رواية الصغيره والديب 2 البارت الرابع

رواية الصغيره والديب 2 الجزء الرابع

الصغيره والديب
الصغيره والديب

رواية الصغيره والديب 2 الحلقة الرابعة

 

*تفاعل بليز والأحداث الجايا لو مفيش تفاعل مش هنزلها *
زينه بدموع : انت فعلا عاوز تتجوز واحده ملهاش اصل ولا فصل ولا عاوزني يومين وخلاص .
يونس : انا لاء والله انا فعلا عاوز اجوزك انا شايف فيكي زوجه محترامه هتخاف علي بيتها وجوزها .
زينه : انت عاوز تقنعني ان كل الحوليك دول انا الشفتني استحق اكون زوجه لسيدت القائد يونس الزيني .
يونس : لو مش شايف كده مكنتش اتقدمتلك.
زينه : ممكن تقولي انت تعرف أيه عني .
يونس : مش مهم المهم اني انا عاوزك .
زينه : طب مسالتش عن ولدي . طب احكيلك انا .

 

 

انا ولدي متوفي ولدتي اتجوزت واحد كل همو الفلوس وبس باعني انا وامي لي أبيه احمد . تقدر تقولي انت هتقول أيه لااهلك .
يونس : …….
زينه : عن ازنك يايونس بيه انا مش شبهك دور هتلاقي بنات كتير .. ثم ذهبت زينه…..
(ومزال الامر كما هو يونس اكتشف فعلا انه بيحب زينه وهي مفكرا انه هيشفق عليها )….
باك ……..
نغم : ليه طيب مدتلوش فرصه تاني .
زينه : لو انتي مكاني هتوافقي .
نغم : …..😔
زينه : يبقا اسكتي وقومي ارتاحي .
نغم : طب احكلي مامتي وبابا اتجوزو ازاي…
زينه : لا دا عاوز يوم طويل نبقا نحكي فيه ههههه.
ثم دخلت الي الغرفه حلا .
حلا : هي ليسه مش قامت .
نغم : ليسه ياخالتو انا قلقانه عليها.
حلا : متقلقيش ياحبيبتي دلوقتي تقوم وتكون كويسه .
لم يكملو حتي دخل زين الي غرفه .
زين : هي عامله أيه دلوقتي.
نغم : ليسه مفقتش .

 

 

حلا قامت وبدءت تفوق ساندي .
حلا : ساندي ياحبيبتي ساندي قومي يلا عشان تكلي .
وبلفعل بداءت تصحي ساندي .
زين قرب عليها : انتي كويسه دلوقتي ياروحي .
ساندي نظرت الي زين واكانها بتقولو خدني من العالم دا مش عاوزا اكون هنا وبداءت الدموع تنهمر علي خدها ولاكن تلجم لسانها ولا عرفت تنطق حرف .
نغم : ردي ياحبيبتي علينا .
ساندي : انا كويسه بس مش عاوزا اقعد هنا ممكن.
نغم : انا مستنيه تقومي عشان نمشي.
ساندي : انا كويسه يلا نمشي
زين : مينفعش دلوقتي انتي ليسه تعبانه.
زينه : خليكم انهارده حتي يابنات احنا خلاص بقينا نص الليل .
حلا : عشان خاطري خاليكم .
نغم : حاضر وان شاء الله نمشي اصبح ياساندي .
ذهب الكل الي النوم وحلا وزينه ونغم نامو مع ساندي .

 

وزين ومالك وسليم نامو مع بعض .
وعدا اليوم بكل احداثو .
وتأتي شمس الصباح الجديد واحداث جديده .
في غرفة سليم ….
سليم : قوم يالا انت وهو يخربيت نومكم ياعم .
زين : علي اساس انك ملاك .
مالك : اسكتو احسن انا علي اخري.
سليم : ليه ياروميو افندي .
زين : اكيد عشان نغم .
مالك : مش عارف اصلحها ازاي .
سليم : انت تاخدها مكان حلو وتفهمها الحصل .
مالك : بس اكيد مش هتوافق تروح معايا .
زين : انا عندي خطه بس عاوز مقابل.
سليم : الواد دا قذ.ر 😂
مالك : تصدق صح بس خلينا نشوف الخطه الاول .
زين : اسمع ياعم ……..
سليم ومالك بصدمه: يابن اللعيبه .

 

 

سليم : بس الجماعه مش هيسبونا بعدها .
مالك : مش مهم المهم نغم .
زين : يخرابي علي الحب بس انا عاوزك تقنع الراجل التحت دا اخرج ساندي عشان تفك كده واغيرلها مودها .
مالك : ماشي ياعم الحبيب ويلا بقا انت وهو عشان الشغل العندنا فوق دماغنا . قام مالك وسليم وزين يجهزو لنزلهم الي الشركه ….
في غرفة فرح ….
فرح : طيب انا مش عارفه .
مجهول : لاء لاء ياحبيبتي حاولي لو عاوزا يكون زين ليكي .
فرح : هحاول انهارده .
ثم اغلقت الهاتف وظلت فرح تفكر .
عند ساندي …..
قامت نغم وحلا وزينه يجهزو كل واحده أدت فرضها ونزلت الي اسفل وظلت ساندي نايمه .
نزل الكل الي اسفل …..
الكل علي السفره .
فرح : هي ساندي عامله أيه دلوقتي .
هنا : كويسه مش المفروض كنتي تدخلي تشوفيها .
فرح بخب.ث : اكيد انا هعتذر كمان من الحصل مني .

 

 

نغم وهي قلقانه : انا همشي انا وساندي بيتنا انهارده .
احمد : لما مراد وعلا يرجعو ارجعو بيتكم .
نغم : معلش ياعمو بس سبنا علي راحتنا .
فرح : لاء .
الكل نظر اليها .
فرح بتوتر : أقصد يعني خليكم وانا ياستي هعتزر من ساندي.
حلا : خلاص بقا ياحبيبتي وحقك علينا .
نغم : لو ساندي وافقت خلاص .
زين : متقلقيش سيبي ساندي عليا .
مالك طبعا متنح في نغم ونغم مش واخده بالها .
سليم : يابني عينك هتوجعك 😂
مالك : يعني هي واخده بالها اوي .

 

 

سليم : اومال فين بطتي …
مالك : الله انت وقعت .
سليم : والله هموت عليها بس مش عارف أقولها ازاي .
مالك : اتقل وانا هقولك .
سليم : طب بس بس أهي نزلت .
جني : صباح الخير علي الجميع .
الكل رد عليها .
جني : اومال فين ساندي وهي عامله أيه دلوقتي .
زينه : كويسه ياحبيبتي هي ليسه نايمه .

 

 

فرح : احم انا هقوم اصحيها وصالحها .
حلا : ماشي ياحبيبتي . قامت فرح وصعدت الي اعلي …
وظلت نغم تنظر اليها بقلق وهي حاسه انها هيحصل حاجه …………
بوم خلص 🤭 استنوني البارت الجاي تحفه كله اجواء واحداث .
ياترا هيحصل أيه مع ساندي .
ومين الفرح كانت بكلمو .
وفرح ناويا علي أيه لساندي
وايه خطة مالك وسليم وزين عشان يصالح مالك علي نغم …..

 

يُتبع ..

 

اترك رد

error: Content is protected !!