روايات

رواية في إحدى ليالي الشتاء الفصل الرابع 4 بقلم أمنية القاضي

رواية في إحدى ليالي الشتاء الفصل الرابع 4 بقلم أمنية القاضي

رواية في إحدى ليالي الشتاء البارت الرابع

رواية في إحدى ليالي الشتاء الجزء الرابع

في إحدى ليالي الشتاء

رواية في إحدى ليالي الشتاء الحلقة الرابعة

احساس فى ناس كتير بتكتب بس مش بيكون عندهم احساس ف تحس ان كلامهم ميت

غدير : يعنى انا هكون مع حضرتك ف المؤتمر ؟
سيف بيأس : اة يا غدير معنديش حل تانى
غدير : امتا
سيف : بعد ساعتين !
غدير بشهقة : نعم !؟ وانا هلحق احفظ واشرح وادرب ف ساعتين
سيف : اية دا اية دا انتى بتعملى كدا لية .. واة ف العموم انا عارف ان الموضوع صعب بس انا مش طالب بس غير تساعدينى ومش كفاية حتى مفيش وقت كنت اجبلك حاجة تانية تلبسيها بدل القرف دا
غدير بغضب واحراج : مستر سيف هو الحياة مش كلها لبس حلو وشكل شيك ف …
قاطعها صوت سيف الرافض : امال فيها اية واية اصلا يميز انسان غير شياكتة ونظامة ف العموم ورق البرزينتيشن اهوة هعدى ع مكتبك كمان ساعة علشان نتحرك
هزت غدير راسها بغضب ودموع مكتومة واتجهت الى مكتبها واول م اغلقت باب مكتبها انفجرت من البكاء
….
سهيلة : شكرا يا حمزة انك وافقت تيجى معانا
حمزة : هو مين دا اصلا وبعدين يا بنتى ليل دى اختى ونظر لها وسكت
سهيلة : م انا حكتلك يا حمزة امبارح وكمان انا بشكرك علشان انت سبت مراتك وجيت بس انا مكنش عندى حل تانى وكنت عايزة اخرج ليل من مودها ب اى شكل علشان حالتها النفسية اللى ف النازل دى
حمزة : انتى عارفة ان علشانك اعمل اى حاجة لو هسيبلك الدنيا كلها
سهيلة بتغيير موضوع : اة تمام .. واخبار مراتك اية صح
حمزة بنظرة غضب وفهم قصد لسهيلة : تمام يا سهيلة
سهيلة : يارب دايما … ثم رن هاتف سهيلة
ف نظر حمزة للهاتف ونظر لسهيلة التى لم ترد وقال مين ؟
سهيلة : حد كدا بس مش وقتة ارد علشان مركزة مع ليل
حمزة : ايوة حد مين يعنى !؟
سهيلة بنفاذ صبر : وانت مالك يا حمزة حد مين هو يعنى انت عارف كل الناس اللى ف حياتى
حمزة : لاا مالى يا سهيلة انتى بنت عمى و….
سهيلة : و اية يا حمزة !؟ و اية متجاوب ولا اكلم مراتك هى تعرفنى و اية
…..

 

 

 

 

مصعب بضحكة : انا مبحبش اتكلم عن نفسي كتير انا بعزف بيانو وجيتار وعود وشاعر ورسام انا كوكتيل متكامل يا بنتى واكمل ضحك
ضحكت ليل بعفوية : وقالت قصدك فنان متكامل
مصعب : احم .. اة فنان متكامل
ليل بحزن : انا كان نفسي اتعلم بيانو فعلا انا بحب اوى اسمعة وكان نفسي اتعلمة بس يعنى ملقتش كورس تدريب ليا وكدا
فلاش باك
مصعب : نفسك ف اية يا ريم
ريم : نفسي اووى ابقا عازفة بيانو مشهور والناس تصقفلى اوى اوى ويقولوا اية البنت الفنانة دى
مصعب بضحكة : تعرفى انا هعملك مكان فية ادوات موسيقى كتير وهتعلمهم كلهم علشانك وهعلمك تعزفى عليهم كلهم
ريم : بجد يا مصعب ؟
باك
مصعب بنظرة جد : بجد نفسك تتعلمية !؟ ثم قام ومسك ايد ليل وقالها تعالى معايا
ليل هنروح ع فين ؟
مصعب تعالى بس وتحرك بشكل سريع وخرج من الكافية وركب ليل سيارتة
ليل : انت بتعمل اية … فين سهيلة اختى
مصعب قفل باب سيارتة وتحرك بسيارة بحماسة
ليل ب دموع : انت مودينى فين .. فين اختى
مصعب : هرجعك تانى متخافيش
قاطعة صوت ليل انت غب* ى رجعنى حالا
مصعب : مش فاهمك يا ريم خايفة لية
ليل : ريم مين ؟؟ نزلنى بقولك ! انت مجنون
….

 

 

 

 

 

حمزة : وطى صوتك يا سهيلة انتى عارفة ان جوازى منها كان …
قاطعة صوت سهيلة : كان بمزاجك فوق بقا لولا ليل معانا كنت .. ثم نظرت ع مقعد ليل الفارغ وقالت ليل ! هى فين
حمزة : ليل ذات نفسها عارفة ان انا اتجوزتها غصب
سهيلة قامت بصراخ ليل فييين !؟ الله يخر*بيتك كلامى معاك وخناقتنا الراجل ودا ليل فين ثم تحركت بعشوائية وجرى ف كل مكان
وقف حمزة دا حتى سابت موبايلها
سهيلة بصراخ ودموع : اتخطفت الله يخر*بيتك وخرجت من الكافية تنظر ف كل مكان
….
ليل بدموع : نزلنى بالله عليك هتعمل بيا اية
مصعب : انتى خايفة منى يا ريم ؟

يتبع ……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية في إحدى ليالي الشتاء )

اترك رد