روايات

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان البارت الخامس عشر

رواية عندما يبكي الشيطان الجزء الخامس عشر

عندما يبكي الشيطان

رواية عندما يبكي الشيطان الحلقة الخامسة عشر

شاهر قرر انه يقتل عمر واول ما عمر اتحرك خطوتين اخرج شاهر مسدس ناري ذو تحديد الكتروني وكان عباره عن الساعه التي يلبسها بمجرد الضغط عليها تتحول لي
مسدس يصيب الهدف بدقه في القلب او الراس او اي مكان يشير نحوه وصوبه نحيت عمر واطلق
النار لكن يحدوث شئ غير متوقع….
ينصدم شاهر بي الثعبانس يقف في وجهه ويتلقي الرصاصه المصنوعه من الكريستال الكهربي
وتسقط الرصاصه ارضا لان جلده مرنه جيدا واصلب من الجلمود..
يتجمد شاهر مكانه اول ما شاف المنظره ده والتعبانس بيبرقلهو بغضب ناري ابتلع شاهر ريقه بلصعوبه… والتوتر ظهر عليه
شاهر:اصل_____انا_____ايه…..؟
يبتسم الثعبانس ببرود وقبل ان ينطق شاهر الثعبانس ضربه بوكس علي راسه فسقط فاقد الوعي … والتقطه الثعبانس… ووضعه علي كتفه وتحرك لكن يظهر عازف
يعترض طريقه يبصله الثعبانس بقوه دون حتي ان يبربش ويصدر صوت يشبه انذار الافاعي الكبري
فينحني عازف موسع لهو الطريق بل ويتبعه…..
(نهارك مش فايت يا شاهر شكل كل السواد الاعملته هيطلع عليك)
دي مقوله صدرت من شخص كان بيراقب من بعيد…..؟؟؟
الشخص:لسه دوري في في الحكايه مجاش الصبر حلو ههههههه ارقب واشوف مين الا هيفضل في النهايه عشان العب معاه……؟
قال كده واختفي بين الشلالات….
المتسقطه في البحيره التي علي

 

 

 

الجزيره…..
عمر يحمل ساره التي فقدت الوعي
وينظر لها بحب وشغق ورغبه نظارات اول مره يظهرها عمر ولا يسطتيع السيطره علي نفسه
يدخل بها ويصعد لي غرفته غير مبالي او مهتم بنظارات الخدم وتهمسوا عليه وضحكاتهم الساخره
الخادمه١: ايه قيلت الادب دي…
مش مكسوفين من نفسهم
الخادمه٢:لا دي بجاحه وسفاله اومال عامل فيها شيطان ومش بيحس
الخادمه٣:ايواه عيشنا وشوفنا الشيطان بيلمس فتاه بنات اخر زمن ومصمصت بشفايفها….
كل ده تحت عيون فاطمه الا الحسره بتاكل قلبها والدموع مليه عيونها.. وصوتها يحمل مرار ووجع
فاطمه:كده يا عمر ما انت حلو اهو وبتعرف تحس اومال ليه بتذلني وتكسرني… وعلي طول بتطعني في انوثتي ماشي يا ساره الحساب يجمع ودخلت اوضتها….
عمر يدخل اي اوضته ويقفل الباب وره بقدمه ويضع ساره علي سريره
واول ما يوضعها ووجهها يلمس شفايفه وهو بيوضعها علي السرير
تلمع عيناه اول ما يشوف جمال وجهها وايده تلمس شعرها تتعال انفاسه ويتعرق بشده ويشعر برغبه فيها رغبه جامحه لم يعود يتحمل اكثر من هذا خصوصا اول ما شاف جسدها الا ظاهر من الفستان
الممزق فيشتعل اكثر وبدون ادراك يقترب منها ويجلس جنبها وينظر لها بشغف مجنون ويلمس شفايفها
ويقلع القناع وقميصه….
ويقبلها برقه وجنون وهو يلمس جسدها ويمسك يدها بقوه كل هذا وساره فاقده الوعي… وكاد ان يصبح وفوقها لولا من ان يده اصطدمت بكتاب فينظر لهو ويجد صوره مرسومه ما غلافه وكانت الصوره تشبه حقا..
جن عمر اول ما شاف ده…. وزاد من فضول وكأن هذا كان انذار لكي يدرك ما كان علي وشك فعلاه…
بص عمر لي حاله واستنكر ما فعله وقام من جنب ساره وجاب غطاء وغطاها و غاب يلو نفسه كتير واخد الكتاب وجلس علي الكرسي وفتحه وكان عنوانه روايه عندما يبكي الشيطان… من تأليف ساره الامير وكانت المقدمه
لا اعرف ماذا اقول او افعل حقا انا احبه هل حقا هو يشعر بي لا اعرف
لكن كل ما اعرفه هو اني اعشقه بجنون قبل حتي قدومي لي القلعه
حقا انا محتاره في تفسيره هل هو شيطان او ملاك….
لا اعرف ماذا يحدوث لي لكن الحكايه لسه في اولها…
وشرع عمر في القراءه وكل ما قرأ تغيرت ملامحه اوقات تبقي فرحه واوقات تبقي غضب او جنون
لم يتحمل عمر اكثر من كده وقفل الكتاب ووضعه مكانه ونظر لي ساره وقبل جبهتها برقه وسمع انين ساره وهي تفيق وبدأت تفتح عيناها ببطئ ولمحت عمر بس عمر حط ايده علي وشه وافتكر انه من غير قناع فجري ولبسه وقعد علي الكرسي الا جنبها ومسك ورقه وقلم وادعي انه بيكتب قصته الجديده وانه مش مهتم بيها خالص….

 

 

 

تفتح ساره عيناها بتعب
ساره:اه اراسي انا فين اه…
وتبص في الاوضه الله دي مش اوضتي انا ايه الا جابني هنا ومسكت راسها بتعب شديد اه راسي وقامت نصف قومه واتفزعت اول ما شافت عمر قدامها
ساره:بسم الله الرحمن الرحيم انت بتعمل ايه هنا…؟
يبتسم عمر ساخرا وهو انتي كمان عندك زهيمر الصبر من عند يارب…
تتغاظ ساره من عمر وضيق عيناها وتبص علي نفسها وتصرخ
ساره:انت عملت فيه ايه….؟
يجن عمر من ساره بس لا يظهر هذا ويدعي البرود افتكري يا زهيمر؟؟؟
تفتكر ساره ويرتسم الحزن علي وشها والدمع يسيل علي خديها
يتأثر عمر وكان لسه هيقوم يروح عندها تدخل ناديه بعاصفه من القلق والهفه والحب
ناديه: ساره حبيبتي انتي كويسه
حصلك ايه؟؟؟
وتحضنها بحب ولهفه تغمض ساره عيناها وترتاح وتهدي
يتنهد عمر ويشعر براحه ويقول في سره
عمر:ياه اول مره تيجي في وقتك يا نودي ياه انقذتيني…. ويبص لي ساره وتلمع عيناه(اه ابوسها يعني ولا اخدها في حضني ولاووووو
اقوم احسن اتفضح) بس ويبتسم بشر
ناديه:ارتاحي يا سو وانا هسهر عليكي النهارده
يبتسم عمر بشر وخبث
عمر:انا قام احسن مش فاضي لي الهبل ده والاستعباط بصي يا دكتوره انا بدفع لي حضرتك عشان تهتمي بماما مش العكس اصلها مش منتجع سياحي..
تتغاظ ساره من عمر وتجز علي سنانها ولسه هتنطق يلحلقها عمر
وهو مبتسم انه غظها
عمر:اه علي فكره انا مسافر بكره علي لندن عشان عندي حفل تكريم

 

 

 

من الملك مارك الرابع بس محتاجك يا ماما تيجي معايه عشان مينفعش اروح لي وحدي
تتمتم ساره:حفله ايه هو حد بيكرم الشيطان….؟
عمر:بتقولي حاجه؟
ساره بغيظ لا مفيش بقول مبروك
تضحك ناديه علي نقارهم مع بعض
ناديه:مينفعش اخرج وانت عارف يا عمر….
عمر بمكر:خلاص اروح مع مارينلا او فاطمه عن اذنكم ويبتسم منتظر رد ساره
تغير ساره وباندافع انا هيجي مكان ماما ناديه…
عمر:ماشي مفيش مشاكل بس تصحي بدري
ساره:ماشي
ويدخل بدر الصغير تبتسم ساره قلبي تعاله عمر هات بدوري
يبتسم عمر حاضر ويحمله فيبتسم بدر لي عمر
عمر:اتفضلي يا هانم
ساره:شكرا يا استاذ عمر وعينه جات في عيناها
عمر:مش عايز امشي ياربي…
ساره:بتقول ايه؟.
عمر:ولا حاجه انا خارج
واتحرك
ساره:عمر علي فكره بدر هييجي معاي فيه مناع
عمر:(اه اسمي حلو اوي كده ده كان الا بيدور في باله)
لا مفيش مناع وخرج
ناديه: طيب يا حبي قومي غيري هدومك واتصدمت اول ما شافت حال ساره
ناديه:ايه الا عمل فيكي كده عمر؟؟؟
هزت ساره راسها بنفي وبكت ضمتها ناديه بحب طيب مين يا حبي حكت ساره كل الا حصل معاها
ناديه بغضب وعصبيه:لازم الا عمل كده يدفع التمن غالي وانا عارفه مين الا عمل كده….؟
ساره بفضول مين يا ماما؟
ناديه:متخديش في بالك يلا قومي خدي شور وغيري ونامي وانا هنيم بدر
عمر واقف علي الباب بيتنهد وبغضب نهارك اسود يا شاهر الزفت؟؟؟
ومشي راح مكتبه….
يفيق شاهر لي يجد نفسه متعلق في الهوا بواسطت حبل غريب الشكل وفي مكان شبه الثلاجه وبيرتعش من البرد وفمه مكمم بص الرعب ظاهر في عينه
فجأه يظهر الثعبانس امامه وبيتسم ببرود ده احنا حسابنا طويل
تعجب شاهر !
الثعبانس:ايواه بتكلم متتعجبش
واصدر صوت غريب وكأنه نداء لي شئ ما الا اول ما شافه شاهر الرعب تمكن منه وووو

 

 

 

في مكان تاني بعيد
يارا تصرخ بغضب :يعني ايه ساره نجت منها المره دي كمان لا لا لا
مجدي:الا انقذها الثعبانس وشاهر
تتعجب يارا شاهر طيب ازي؟؟؟
وانت عارفت منين؟؟
يبتسم مجدي بشر انا ليه عيون هناك وفي كل مكان….
يارا:يعني ايه خلاص كده
مجدي: طول ما ساره في القلعه مستحيل يحصل اي حاجه من الا مخططين لها.. لازم نستترجها خارج القلعه
يارا بفضول:ازي؟
مجدي:دي لها ترتيب تاني بس لي حين وقتها في لعب صغيره هلعبه معاها هههههه
عدت الليله والكل نام الا ساره الا هتموت من الفضول
ساره:انا لازم افهم ايه حكايه سردايب المتعه والثعبانس بدر قلبي
في نفس الوقت عمر في مكتبه بيحاول يكتب روايته الجديده مالكتني ساحره بس مش عارف يكتب كلمه بيفكر في ساره ومش قادر قلع قميصه وخرج من مكتبه
وهو في طريقه يشوف فاطمه فيقرب منها برغبه وشغف جامح
يلمس شفايفها وانفاسه ساخنه وبيبلع ريقه بصعوبه

 

 

 

عمر:اه فاطمه انغ عايزك وقرب منها اوي اوي
اول مره فاطمه تشوفه كده فتتعجب
فاطمه: غريبه دي اول مره احس فيها انك بتحس وعاوزني مش زي كل مره تذلتي وتكسرني وملمسنيش
فعلا نجح عمر في اشعال رغبتها
واصدرت اصوات بمعني وانا كمان كل ده وساره شيفها علي قد ما فرحت ان عمر ملمس فاطمه علي قدر ما اشتعلت غضبا ولم تتحمل
ولا تدرك نفسها الا وهي ضربه عمر علي راسه بصنيه من الكريستال القاسي وعمر واقع علي الارض وغارق في دمه
فتصرخ ساره عمرررررر

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( راوية عندما يبكي الشيطان )

اترك رد