Uncategorized

رواية الضائعة الفصل الثلاثون 30 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل الثلاثون 30 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل الثلاثون 30 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل الثلاثون 30 بقلم بسمة سلام

وبعد دقايق كنت في عربيتها  ومتجه لحااتم ووصلت الي المستشفي وهيا بتجري بسرعه تسال عن غرفت العمليات.
اسر وهو  خلفهااا:  متقلقيش 
نغم:  هو عامل اي 
اسر:  كويس متخافيش 
الدكتوور خرج من العملياات.. 
متقلقوش الحمد الله لحقناا انت جبتو ف الوقت المناسب. 
نغم: ممكن ادخلو  
الدكتور:  لا بعدين لما يرتاح شويههه..  بعد ازنكم 
تنهدت وجلست علي الكرسي وهو ومزال وقف..  مسكت تلفونها واتصلت علي شهااب. 
شهاب:  اي 
نغم:  عملت اي 
شهاب: احنا ف البيت عندي 
نغم: وهما معاااك
شهااب: اهاا
نغم: تمم شويه واكون عندك..
اغلفت الخط ووضعت يدهاا علي قلبهاا وتنهدت بالراحه.. 
اسر: بس براافو عليكي قدرتي تلحقي لاتنين 
نغم وقفت ونظرت له 
flash..back
شهاب: ندور فين تااني 
اسر: معندهاش صحاب 
شهاب: لا
اسر: طب اي 
جاءت رساله لاسر ولشهااب..
اسر: من العروسه
شهااب : وانا بردو من نغم 
رساله شهاااب :(عنوان المخزن..  شهاب هاله وماريا مخطوفين هناااا خد عصفورة واصحاابك وانقذوهااا وبسرعه مفيش وقت خاالص) 
رساله اسر:  ( موقع الاوتيل:  اسر دا عنوان الاوتيل مهند عايز بفتل حاتم ورشه بسم وبيموت الحقو بسرعه وخدو علي المستشفي مفيش اي وقت ارجوك)  
نظرو لبعض  بصدمه اسر:  انت انزال هنا وانا هكمل عشان حاتم ف خطر 
شهاب:  وهاله وماريا ف خطر برضوو 
اسر: انا لزم الحقواااا بسرعه
شهاب:  انا هنزال اجيب شباب اصحااابي ونلاحقهم.. 
اسر: تمم 
ذهب شهاب ومعه شباب المنطقه الشعبيه الاصيلين وعصفورة وانقذو هاله وماريااا
شهاب: مسك وجهها بيده انتي كويسه عملولك حجة 
هاله: لا 
شهاب:  ونتي يا ماريااااا
ماريا: لا تمم 
عصفورة: اي يا شهاب ف حد تاني 
ماريا:لا يلااا بينااا.
عصفورة: يلا يا خويااا…
عند اسر ف الفندق كان يسال علي غرفه حاتم ونغم فين وطلع بسرعه كان حاتم علي الارض وفمه يخرج منه ماده بيضااء..
اسر: حااتم حاتم انت كووويس..
حمله ونزال لتحت وركب العربيه وساق بسرعه مهوله ودخل المستشفي وحاول ان يتحدث مع الدكاتره..
الدكتور: اي دا  حااتم مالوو
اسر: خد سم 
#بقلم_بسمه_سلام
الدكتور: دخلو بسرعه وحضرو غرفه العملياااات..
اسر: خد بالك منو ارجوك 
الدكتور: متقلقش حاتم صحبي بعد ازنك..
وقف امام غرقه العمليات كان خائف عليه وكانه اخو او صديقو المقرب..
…back
نغم: اكتشفت اني مليش غيركم 
اسر: المهم ان لحقنه سلااام
نغم: مسكت ايده انا عايزه افهمك بس اني
اسر: نغم خليكي مع جوزك احسن هروح مشوار وارجعلك تاااني..
خرج اسر وركب عربيتووو..
اسماء ترن الهاتف:  الو 
اسر: خير 
اسماء: ممكن اشوفك
اسر: لااا
اسماء: تمم ف ماك 
اسر: قولت لا سلام 
اسماء: هستناك بعد ربع ساعه باي..
شهاب: انتي كوويسه 
هاله: اها تمم هندخل احنا الشقه عن ازنك 
شهاب: هاله متزع..
هاله: انا عايزه ارتاح سلااام
شهاب تنهد قائلا: سلااام 
هاله: تعالي يا ماريااا
دخلو البيت واغلقت الباب وجلست علي الكرسي وراسهاا خلفهاا
ماريا: بتحبي
هاله: اي 
ماريا: بتحبي 
هاله: لا
ماريا مبتسمه: يبقا بتحبي 
هاله: اشمعنا يعني باين عليه ولا اااي 
ماريا: كنت بحب انا كمان وحسه بكدا 
هاله: تشربي اي 
ماريا: شااي
هالهة حااضر 
في المستشفي  تنتظر  موفقه الدكتور علي دخولها..
الدكتور: هو حالته تمم وممكن تدخلي السم ملحقش ينتشر الحمد الله 
نغم: شكرا شكراجدا…
 ثم دخلت وجلست بجانبه ففتح عينه بهدواء
نغم: انت كويس
حاتم: اها ونتي 
نغم: كويسه انا اسفه لو مكنتش اتجوزتك مكنش حصلك كدا ولا مهند عمل كدا معاك عشان كدا الافضل اننا نطلق يا حاااتم 
حاتم: انتي بتقولي  اي 
نغم:طلقني 
حاتم: انتي هابله صح
نغم: لا مش هابله 
حاتم٠: انا لو هموت مش هسيبك 
نغم: حاتم ارجوك
حاتم: بقولك اي لو اخر يوم ف عمري انا مش هسيبك 
نغم: لم تستطيع ان تمسك ابتسامتها 
حاتم: وبعدين بدل متقوليلي الف سلامه وتديني بوسه وتقوليلي معليش يا حبيبي.. تقوليلي طلقني 
وضعت يدها علي راسه: انت سخن ولا ااااي 
حاتم: مفيش دم خالص الدم مفقود 
نغم: طيب انا همشي بقا
حاتم: اعاا اعاا
نغم بخوف جلست مالك انت كويس 
حاتم:مش هتجيبي البوسه 
نغم:0 ضربتو علي صدرو:باي 
في مطعم ماك..
اسماء: كنت عارفه انك هتيجي 
اسر: انا جيت عشان جعان وبس
اسماء: مهو انا كمان جعااانه
اسر: تاكلي اي 
اسماء: الا تاكلووو 
اسر: انتي عايزه اي يا اسماء تاني 
اسماء: مش قادره انسك
اسر: امااال سفرتي لي 
اسماء: يوووووو قولتلك كنت مجبوره عشان ماما تعبانه
اسر:وانك تتخطبي لي ابن خالتك بردو مجبوره 
اسماء: عشان خطري افهم ةنا كنت بحاول انساك وابداء اعيش هناك بس مش عارفه
اسر:  وبعدين
اسماء مسكت ايدوو بحب: بس مش عارفه احب وانا قلبي معاك
اسر: طب تاكلي اي 
اسماء: مسمحني 
اسر: احنا دلوقتي اصحاب وبس يا اسماء 
اسماء: مش هتقدر لاني الوحيده الا ف قلبك 
اسر: لا ف غيرك
اسماء: مش مصدقق
اسر: انتي حراا
اسماء: تصدق انك بارد وبعدين لو ف بجد عمرهااا مهتكون زي  ف قلبك 
اسر:  انتي جيبها الثقه دي كلهاا منين 
اسماء: من حبك ليااا
اسر: يبقا متثقيش عشان مبقتش بحبك
اسماء: كذاب كذاب يااا فوزي والهي ????????????
في بيت مهند دخلت نغم 
.
مهند: امم عجبتني الحركه الا عملتيهااا انقذتيهم برافو 
نغم: عارف يا مهند انت اوسخ ما ف الكون كلووو 
مهند:ومالو 
نغم: بس انت متعرفش اي الا محضرهولك 
مهند: يا روحي تصدقي خوفت 
نغم: انا شايفه انك تخااف فعلااا
مهند: طبب بدل متفكري فيا مافكري ف اي حجة تانيه جوزك مثلا 
نغم: هعقبك علي انك  فكرت تاذيهم 
مهند:  بتنسي بابا كتير انتي الفتره دي 
نغم:  طب اسمعني كويس بقا كل حجة انت بنتها هتتهد واولهم حبيبو قلبك 
مهند:  اي يا قلبي هتهدي نفسك 
نغم:  لا ههد كارولين حبيبت قلبك او مامت بنتك 
مهند من شعرهااا بقوه.. عرفتي منين موضوع كارولين دا 
نغم: الرد بالرد ومتزعلش بقااا علي حبيبت قلبك ولا ع النونو الا ف بطنهاا
مهند والقلق باين عليه وبصوت غاضب:لو بس فكرتي تعمللها اي حجة هتكوني جثه
نغم: خبطني بالعربيه وسمتني انا وحاتم وهدتني كذا مره بالقتل وكنت هتتجوزني غصب..
وعد هتحااسب علي كل دا وهتشوف 
مهند: بس هيا حامل ابعدي عنها احسالك
نغم: بدات تتمشاا ح حولي كالدايره لتوتره..
زي معملت ف جوزي هعمل فيك
مهند: لا  لا بتهزاري صح
 نغم: لا خالص السم كتير وانت الا بايدك بعتهولي مع الرصاص 
مهند: تمم بس لو حصلهم اي حجة مش هتوصلي لسر الا هيغير حياتك
نغم: مش هيهمني انتو اقذر من اني اعرف اسراركم كفايا الا عرفتووو عنكم 
مهند: بس دا مش سر بسيط دا دمك انتي 
نغم: انت بتقول اي 
مهند: انا اخدها واقولك 
نغم: خلاص مش عايزه اعرف  عادي 
مهند: طب استني استني 
نغم: واضح انك بتحبهاا اوي عشان كدا مستسلم
مهند: اها ولو حصلها اي حجة هيا والطفل ها..
نغم بغضب: متهددنيش احسلك 
مهند: تمم 
نغم: قول السر وانجز 
مهند: اختك 
نغم: نعم 
مهند: اختتتتتك 
نغم: اختي مين 
مهند: انتي ليكي اخت 
نغم: ودي رمتوها هيا كمان  ولا قتلتوهاا
مهند: ناقص حجة اقولهالك وبعدين اسالي برحتك 
نغم: الا هيااا 
مهند: اختك التوام 
مهند: انت مجنون صح انت بتضحك عليه وفكرني هصدق العبط والكذب دااا
مهند:  اسالي مريم او ابراهيم وهيقولك.. 
كانت مصدومه معقول فعلا تندي  اخت وتوام واترمت زي 
طب هيا فين ومع مين..
 هيا عايشه اي او ممكن ماتت كانت ف صدمه مش عارفه تصدق ولالا 
خرجت وركبت العربيه وعينها بدمع وخاايفه تكون دي حقيقه..
اتصلت بابراهيم ومريم واتجمعو ف بيت حااتم..
مريم: ف اي يا حبيبتي 
ابراهيم: واي الا رجعك من شهر العسل 
نغم بعد انتظار وبرود ودموت تخول منعهااا..
انا ليا اخت توام ولا لا واترميت  زي ولا لا او ميتا ولا لا….
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *