روايات

رواية ملك روحي الفصل السادس عشر 16 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي الفصل السادس عشر 16 بقلم أمل مصطفى

رواية ملك روحي البارت السادس عشر

رواية ملك روحي الجزء السادس عشر

ملك روحي
ملك روحي

رواية ملك روحي الحلقة السادسة عشر

تزفر. **السادس عشر**
ملك بعنف كلما تذكرت هانيا ولبسها وطريقة
كلامها علي حسام كأنها قريبه منه وتعرف ذوقه
دخل حسام بإبتسامه كبيره فوجدها تقف أمام الشرفه ولم تستقبله كما تعود منها أقترب منها
وحضنها من الخلف بلهفة ولكنه صدم عندما ابتعدت عنه فهي تتجنبه لأول مره لفها بين يديه
لتواجهه حبيبي مالوا مين مزعله وأنا أمحيه من الوجود
ملك ::بضيق مافيش حد أنا بس مصدعه شويه وعايزه أنام
حسام :::بتأكيد لا فيه أنت أول مره تقبليني كده
ملك ::بغيره معلش تعبانه شويه وتركته وذهبت إلي سريرها لتنام وهي تفكر في مدى علاقتهم
بس أنا مش بعترف بحاجه أسمها صداقه بين واحد ووحده ابدا
نظر لها حسام وهو لا يفهم ما بها ولما تتعامل معه بهذا الجفاء ظل ينظر لها وهي تمثل النوم
ثم أخذ ملابسه ودخل يأخذ شاور ليك يهدئ ويفهم ما بها خرج حسام بعد وقت وهو يلف وسطه بفوطه
كبيره فوجدها كما تركها أقترب منها فوجدها في سبات عميق انحني يقبلها من وجنتها يا تري يا حبيبتي
مالك وأيه الضايقك للدرجه دي لما أرجع لازم أعرف كل حاجه
**************بقلم أمل مصطفى
مازن:: لى لى حبيبتي وحشتيني جدا وبحلم باليوم الهتكون فيه ملكي
لم ترد لى لى
مازن أنت مش بتردي ليه
لى لى ::بحياء هقول أيه
مازن :: تقولي وانا كمان بحلم بنفس اليوم
لى لى:: بس أنا متعودتش أقول الكلام ده لراجل
مازن ::: بسعاده من أخلاقها بس أنا مش أي راجل أنا خطيبك وكمان يومين هتكوني
مراتي
لى لى ::بخجل لما أكون إن شاء الله أوعدك هحاول أتغير
*******************بقلم أمل مصطفى
أدهم ليليان اتبسطي النهارده
ليليان :: كان يوم جميل وخفيف وحبيت رهف هي قدنا وطيبه جدا
أدهم ::دي أخت حاتم وتربيته
ليليان :: بهمس أدهم

 

 

 

أدهم :: عيونه
ليليان :: بحياء كان نفسي أشوفك النهارده وأخد رائيك في الفستان
أدهم :: وهو لا يصدق ما سمعه هل تشتاقه مثلما يشتاقها هل تعترف بحبه أم هو يتخيل
ليليان :: عندما لم تسمع رد أدهم أنت سامعني
أدهم ::بسعاده ممكن تقولي تاني
ليليان :: بحياء كان نفسي أخد رائيك في الفستان
أدهم ::بإصرار لا القبلها
ليليان ::لا خلاص
أدهم :: بخبث والله لو ما قولتي لكون عندك الوقت ومش ماشي غير لما تقوليها في وشي وانا مش
برجع في كلامي
ليليان ::بسرعه لا لا خلاص أنا كان نفسي أشوفك
همس أدهم بحب يعني فيه حاجه جواكي ليا مش كده
ليليان ::لم تستطع الرد
أدهم :: بنفس الهمس تصبحي علي خير يا أجمل حاجه في حياتي
تصبحي علي وجودك في قلبي وكياني كله
فرحت ليليان وضمت فونها بحب وسعاده وأغمضت عيونها ليكون صوته أخر شئ تختم به يومها
*************************بقلم أمل مصطفي
ثاني يوم أجتمع الكل علي الفطار
مي ::هتروح الساعه كام
مرام ::لما لى لى وليليان يرجعوا من الكليه
ناهد ::الفساتين جميله جدا يا بنات ربنا يفرحكم
ملك :: ويخليكي لينا يا حبيبتي
حسام :: مازن وادهم هيجيبوهم ويحصلوكم وانتم معتز هياخدكم ويسبق **بقلم أمل مصطفي**
حسام ::ماما حضرتك هتروحي معاهم
ناهد ::لا يا حبيبي ملك مكاني
ملك ::بحب طيب حضرتك تيجي معانا بدل قعدتك لوحدك
ناهد ::لا يا ملوكه أنا هروح أقابل ناس أصحابي تكونوا رجعتوا وانا هشوفها هنا
نظر حسام لملك يريد إختراقها ليعلم ما بها
حسام ::ملك ممكن كلمه بره
ملك ::حاضر خرجت ملك وحاولت عدم النظر في عيونه حتي لا تضعف
حسام ::أنا عايزك تخلي مي ومرام يختاروا أطقم زي لى لى و ليليان من غير ميعرفوا أنها ليهم
ملك ::نظرت له بتفهم حاضر

 

 

 

حسام ::بس عايز حاجه قيمه
ملك ::ماشي
أقترب منها حسام بحب ولهفه برده مش عايزاه تقولى مالك يهون عليكي تعب حبيبك
ملك ::وانا تعبتك في أيه
حسام ::ملس علي وجنتها بأنامله لما حبيبي يتجنب يبصلي أو ينطفي بريق حبه وشوقه ليا
ده مش يضايقني ويخليني مش مركز في أي حاجه ولا أيه رائيك
ملك ::ابدا دى كلها تهيأت أنا زي مانا بس متوتره شويه
حسام ::بحنان طب أيه رائيك لما أرجع باليل نتكلم
ملك ::إن شاء الله
******************بقلم أمل مصطفي
عند الجوهرجي
رحب بهم صاحب المكان بحرارة وعرض عليهم أجمل واغلي تشكيله
ليليان ::ده شكله غالي جدا أنا عايزاه حاجات سمبل مش بحب الحاجات الكبيره
أدهم ::حبيبتي أختاري الطقم اليعجبك والسمبل هبقاأجيبه هديه بعد كده ولا ايه رائيك
يا مازن
مازن ::عنده حق كل المجموعه شيك جدا أختاروا وملكمش دعوه بالسعر
ملك ::لمي ومرام الأطقم دي تحفه لو أنتم البتشتروا هتختاروا أيه
مرام أنا عجبني ده ومي وانا ده
ملك بمرح فعلا ولاد بشوات ذوقكم راقي جدا ضحك الثلاث فتيات
انتهوا من شراء الشبكه عند خروجهم ملك أنا هحصلكم
رجعت ملك لو سمحت عايزاه الطقم ده يتكتب عليه مي وزياد وده مرام وحاتم
صاحب المحل حاضر تحت امرك يا فندم
مي :: كنتي بتعمل ايه كنت بطلب منه يكتب الاسماء علي كل طقم
**********************
رجع حسام مساء وهو يحمل بوكيه ورد وجد ملك تجلس وأمامها الآب
حسام ::مساء الخير
ملك ::مساء النور
جلس جوارها وأعطاها الورد أخذته بإبتسامه
حسام ::مافيش شكرا
ملك ::شكرا
حسام ::بعبث كده بس مافيش حاجه تانيه

 

 

 

ملك ::وهي تدعي عدم الفهم حاجة ايه
انحني يقبلها بشغف كده
ملك ::حسام
حسام :: عيون وقلب حسام من جوه
ظلت تنظر بعيونه ممكن أعرف مدي صدقتك بهانيا
حسام ::باستغراب عادي يعني علاقة شغل مش أكتر
ملك ::بغيره وعلاقة الشغل تخليها عارفه بتحب ايه وذوقك شكله ايه
حسام ::بخبث عادى يعني من كتر المعامله بنفهم أذواق بعض
ملك ::بدموع بس كلامها حسسني بغير كده
ضمها حسام بلهفه لصدره لا يا حبيبتي دموع لا أنا بموت من جوايا لما أشوف دموعك
رفع وجهها ليه كل ده يا عمري أنا ماليش في الحرام خالص ومافيش واحده لفتت نظري
او شدتني غيرك انتي بس الخرجتيني عن شعوري وخلتيني اتهور يوم ماخطفتك من غير مفكر
كان ممكن أخسر أسمي و سمعتي بس كل ده مهمنيش علشان أنا بعشقك وعشقي ليكي مخليني
مبشفش غيرك ولازم تكوني واثقة من كده رفع يدها ووضعها علي قلبه انتي بس التقدري
توصليه للحاله دى هو ملكك

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )

اترك رد