روايات

رواية قمر الزمان الفصل الثامن 8 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان الفصل الثامن 8 بقلم زهراء السعيد

رواية قمر الزمان البارت الثامن

رواية قمر الزمان الجزء الثامن

قمر الزمان
قمر الزمان

رواية قمر الزمان الحلقة الثامنة

قمر قامت لقيت نفسها في حضن فارس وفارس نايم
قمر بتوتر/ ايييييه ده انا جيت هنا ازاي بس التوتر راح اول ما شافت فارس نايمه.. بس ايه الملاك النايم ده قد ايه انت كيوت وجميل
“فارس كان صاحي بس مغمض عينيه”
فارس في نفسه /علي اخر الزمن انا فارس الدهشوري عمده الصعيد اللي الناس كلها بتخاف منه والصغيره قبل الكبير بيعمل لي الف حساب يتقال عليه كيوت وجميل
قمر بتتكلم مع فارس هو نايم / عارف يا فارس انا دائما اما بابا كان بيتكلم عليك كنت باحب اسمع عنك وعن مغامراتك وعن ثقتك وحكمتك بين الناس وعدلك وانك عمرك ما ظلمت احد بس مش قادر اديك فرصه عشان عارفه ان انت بتحب واحده تانيه ولو كانت واحده تانيه غير بنت عمي كنت فكرت اديك فرصه بس عمري في حياتي ما اقدر اجرح هيام قبل ما تكوني ضرتي فهي اختي وبنت عمي
فارس في سره/ قد ايه انتي قلبك طيب بس ما اقدرش امنع نفسي انى ما بحبكيش مش عارف حبيتك ازاي بس حبي ليكي غلب حبي ليه هيام
قمر قامت من حضن فارس ودخلت تاخد شاور
[قمر في الحمام بتغني اغنيه حزينه ملحوظه قمر صوتك جميل و كانت بتغني في مصر في حفلات و في الكليه]
😔😔😔😔😔

 

 

قمر بدموع😔 /فى حاجات تتحس ومتتقالش وان جيت اطلبها انا مقدرش، ولو انت عملتها بعد ما انا اطلبها يبقى ما ينفعش
فى حاجات تتحس ومتتقالش توجع فى القلب ومبتبانش، وافضل على طول تعبانة ما بين طب اقولك ولا مقولكش
مقدرش اقولك غير كل طريقة حبك ليا او غير عليا ولا فاجئني في مرة وهاتلي هدية، واملى عنيا واعمل حاجة انا مش عارفاها💔😔
مقدرش اقولك حلي الدنيا فعيني وغير فيا لو مهما كنت قريب مني وكنت قريب ليا
مقدرش اقولك شكل حياتنا اللي انا عايزاها اعرف لوحدك شكل حياتنا اللي انا عايزاها😔💔
اوقات بيبان اني سكتت وهديت ورضيت واتعودت مش معنى كده انك على طول تحسبني اني استسلمت
وساعات بتحس اني زهقت مع اني بخبي اني تعبت متوصلنيش يا حبيبي اقول ده ياريتني ياريتني اتكلمت
مقدرش اقولك غير كل طريقة حبك ليا او غير عليا ولا فاجئني في مرة وهاتلي هدية، واملى عنيا واعمل حاجة انا مش عارفاها💔😔
مقدرش اقولك حلي الدنيا فى عينى وغير فيا لو مهما كنت قريب مني وكنت قريب ليا
مقدرش اقولك شكل حياتنا اللي انا عايزاها ما تعرف لوحدك شكل حياتنا اللي انا عايزاها 😔💔
فارس كان واقف بره وسمعها وهي بتغني وقد ايه كان نفسه ياخدها في حضنه باقول لها ان هي اللي ملكت قلبه وحساسه كل حاجه فيه وان هي قمر الزمان هي قمره وبس
قمر خلصت وطلعت وكانت لابسه بيجامه جميله جدا
قمر بدموع حاولت اخفاء هم / انت واقف كده ليه

 

 

فارس/ انتي كنت بتعيطي ليه
قمر بتوتر /انا لا والله عادي بس كنت مخنوقه شويه بس ما فيش حاجه والله
فارس رفع حجبه/امال متوتره ليه🤨
قمر بتوتر/ ههه وانا اتوتر ليه ما انا حلوه
فارس ببرود/ ماشي اخلص البسي عشان انزل تحت شويه
قمر/ ماشي
فارس قبل ما يخش حمام قال القمر/ على فكره صوتك حلو قوي
قمر وشها بقى زي الطماطم احمر قوي وكانت مكسوفه/ انسان قل*يل الا*دب رجعت قالت بس عسل والله😐🤭
///////////////////////////////////////////////////////
[في مكان تاني عند بيت احمد الدهشوري]🏠
احمد بترحيب/ شهد بنتي عامله ايه ياقلب عمك
شهد بتاخد احمد في حضنها تعيط/ مش حلوه يا عمي ابويا مش راضي يجوز ليه حازم
احمد بتفهم/ طيب يا بنتي خشي ارتاح انتي دلوقتي بكره نتكلم
شهد بدموع / ماشي ياعمي
احمد بياخد نفس عميق وبيتكلم صعيدي/ اه منك يا عادل ليه بس ياخوي دى بنتك الوحيده
/////////////////////////////////////////////////////
على السفره والكل قاعد بيفطر فوق رقص الطاوله الدهشوري يجلس وجنب منه فارس عادل وليد وحنان وحازم وهيام وقمر ومازن وباسم توامان يا جماعه]👌
هنعرف عن باسم ومازن شبان في عمر 25 سنه وهم كانوا يعيشون في مصر ورجعو الصعيد من حوالي سنه بس وهم الاتنين مريحين جدا محبوبون من الدهشوري ومن كل العيله
باسم بضحك/ وحدوووووووووه

 

 

الكل/ لا اله الا الله
مازن بضحك/ مالكم يا جماعه في ايه محسساني ان احنا قاعدين في ميتم
باسم / نفس احساسي والله يا اخويا
قمر بتتكلم برقه / بجد انتم شبه بعض قوي
باسم بيعاكس قمر/ ااااه القمر ده بيطلع امتى بس
فارس بغضب وغيره/ مالك يا باسم مش حابب تاخد علقه زي الاسبوع اللي فات
الكل ضحك ما عدا هيام
باسم بتوتر وخوف/ لا احسن انا جدتي مش خالصه ضرب تاني هههه😅
مازن بضحك/ ايه الناس الخر*عه دى بس
باسم / والله 😑😑
مازن/حبيبي يا بسومه هههه
فارس/ مالك انت كمان يا مازن مش ملاحظ ان انت كنت معه في نفسه العلقه 🤨
مازن / احم مش لازم توضح قدام الناس الجديده في البيت
باسم/ نفسي مره يخلي منظرنا حلو في البيت ده 😒
حازم كان قاعد حزين ومش بيتكلم مع حد
قمر باستغراب قلق/ مالك يا حازم مش بتاكل ليه
حازم تحزن/ انا باكل اهو يا قمر
قمر /بتاكل ايه لكل زي ما هو لسه فيك ايه يا حازم
حازم بخنقه/ مفيش يا قمر

 

 

قمر قامت وقفت و واخدت حازم خرجت الجنينه بعد استاذان من دهشورى
قمر بحترم/ بعد اذنك يا جدو هاخد حازم نتكلم شويه في الجنينه
الدهشورى / ماشي يا بنتي روح معها حازم
فارس بغضب/ انت بتقولي ايه يا جدى
الدهشورى / اسكت انت يافارس
فارس بغضب/ بس ياجدي
الدهشورى بغضب شديد وصوت عالى/ فااااارس

يتبع..

اترك رد