روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الثالث والثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء الثالث والثلاثون

عشقت طفلتي
عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الثالثة والثلاثون

داخل المستشفى كان يحملها بين احضانه خوفا من فقدانه يصرخ بصوت عالي
فين الدكتورة عايز دكتورة بسرعه….
لتأتي مجموعه من الممرضين والدكاتره..
الممرضه: اتفضل بره واحنا هنطمنك
يوسف بعصبيه شديده: اخلصي شوفيها مالها انا مش متحرك من هنا فهمه
الدكتورة: مينفعش لازم تتفضل بره عشان نعرف نفصحها
ليخرج يوسف خوفا علي سلامة حور….
لتبدأ الدكتورة في فحص حور والجميع ينتظر وهم يشعرون بلخوف علي حور…
لتخرج الدكتوره بعد وقت طويل وملامحها لا تبشر بلخير….
يوسف بخوف شديد ولهفه: ف اي يا دكتورة حور مالها
الدكتورة: حور اكلت اي امبارح..؟
يوسف بتذكر: كلت بيتزا
الدكتورة بغضب شديد: اي الاهمال ده ازاي تاكل حاجه من بره وانت عارف انو المدام حامل حالتها وحالت الجنين كانت ف خطر احمد ربنا قدرنا ننقذهم من التسمم
يوسف بفرحه لا توصف ولكن يشعر ببعض الخوف علي حبيبته: حامل بجد حور حامل…طب هي عمله ايه دلوقتي اهم حاجه عندي صحتها
الدكتورة: هي كويسه بس متاكولش حاجه من بره تاني ولازم تتغذا كويس لانها ضعيفه
هبه بفرحه: حاضر يا دكتورة
حنين: نقدر نشوفها دلوقتي
الدكتورة: طبعا

 

 

ليدخل يوسف اللي حور ويضمها إللي صدره وهو يحمد الله علي سلامته
حور بحب وهي تتحسس وجه يوسف: انا كويسه يحبيبي متقلقش
يوسف بحب شديد: كده يا حور تخضيني عليكي
حور بعشق: حقك عليا مش هاكل تاني من بره
يوسف بعشق وهو يضع رأسه علي رأس حور: لازم تخدي بالك يا حوري لانك دلوقتي اتنين مش واحد
حور بعدم فهم: اتنين اي
يوسف بعشق وهو يقبل حور ببطء وهو يضع يديه علي بطنها: هنا يحوري في قطعه مني ومنك
حور بفرحه شديدة: بجد انا انا حامل بجد
يوسف بحب وعشق خلق ل حوريتة فقط: ايوه يحوري حامل عارفه انا عايز بنت وهسميها روح علي اسمك بس بلعكس وعايزها تبقا شبهك بظبط مش عايز حاجه تاني
حور وهي تضهم يوسف بقوة: عارف انا فرحانه اووي اول مره افرح كده احساس غريب اوي فرحانه اوي انو جوايه قطعه منك
يوسف بعشق: بعشقك يحوري
حور بحب: وانا بموت فيك يقلب حور.
لتدخل جميع العائله…
لميس بهزار: احم شكلنا جينا ف وقت غلط
يوسف بضحك: انتي علي طول بتيجي ف اوقات غلط اا قصدي اوقات صح
ليضحكو جميعهم..
هبه بفرحه وهي تضم حور: الف مبروك يقلب امك ربنا يكمل فرحتك علي خير يحببتي..
حور: الله يبارك فيكي يماما
حنين بحب: الف مبروك يحببتي
حور: الله يبارك فيكي يا ماما
يوسف: هخلص الاوراق عشان نمشي مش هتاخر يحببتي…
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
اسفل منزل ليان كان يقف مراد ينتظر ليان ليجد حورية تطل عليه بفستانها الاسود القصير وترفع شعرها علي هيئة ذيل حصان وتضع احمر شفاه جعلها قابلة للتذوق
ليان: اتاخرت عليك
مراد بعشق: لا يحببتي اركبي..

 

 

لتركب ليان ويذهب مراد ……….
ليان بزعل: رايحين فين..؟ ولا مش من حقي اعرف ده كمان
مراد: اممم زعلانه ليه.؟
ليان بحزن: رايح فين يا مراد
مراد وهو ينظر إللي عيونها الدامعه: هتشوفي دلوقتي يحببتي
لتسكت ليان وهي تنظر إللي مراد بحزن ليصلو بعد وقت قصير إللي مكان ما…
ليان: وقفت هنا ليه…؟
مراد انزلي يحببتي
لتنزل ليان ويتبعها مراد ويمسك بيديها ويمشي مسافة قصيرة ليذهب إللي فيلا اقل ما يقال عنها قصر
ليان: اي ده يا مراد
مراد: ده بيتك
ليان: بيتي انا
مراد: تعالي معايا بس
ليدخل مراد وتنبهر ليان من الفيلا كانت مزينه بطريقة احترافيه كانت تتكون من طابقين الطابق كليهما اجمل من بعدهم لتتفرج ليان علي جميع الفيلا وتعجبها كثيراا لتخرج إللي حديقة الفيلا وتجد طاولة مجهزه لفردين مزينه بطريقة رائعه بلشموع والورود
ليان بنبهار: تحفه اوي
مراد وهو يقرب من ليان ويضمها لصدره: متزعليش مني انا اسف
ليان بحزن: علي اي.
مراد: انتي مفكره اني مش عارف انك زعلانه مني عشان مخدتش رايك ف موضوع الفرح صح
ليان بحزن وعيونها أمتلئت بدموع: انت مفكرتش تسمعلي حته يا مراد
مراد بحب وهو يجلس علي الكنبه ويجلس ليان بجانبه….: اسمعيني يا ليان انا بحبك اوي وعايزك جمبي دلوقتي قبل بكره عندي مهمه عايز ارجع من المهمه عشانك وعشان فراحنا لو نجحت ف المهمه دي حياتي هتتغير 180درجه وحابب ارجع من المهمه علي فرحنا يحببتي عيزك معايا وجمبي ياليان لكن ده لو هيزعلك انا هكلم بابا يكلم والدك ونأجل الفرح اهم حاجه عندي سعادتك

 

 

ليان بحب وهي تحتضن مراد: انا سعادتي جمبك يا مراد انا مش قصدي ازعلك بس انا موافقه علي الميعاد اللي حددته وبعدين انت هترجع من المهمه بخير عشاني انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا
مراد بحب: بحبك اوي يا ليو
ليان بعشق: وانا بموت فيك يا قلب ليو
ليهجم مراد بدون مقدمات يقبلها بعشق ليبتعد عنها بعد وقت طويل
ليان بخوف: مراد اعتذر عن المهمه متروحش
مراد: مينفعش يحببتي وبعدين خليكي واثقه في حبيبك هرجعلك يحببتي
ليان بحب: واثقه فيك اكتر من نفسي وهستناك ترجعلي بسلامه ❤
ليقضون ليان ومراد ليلة من اجمل ايام حياتهم بين حب وعشق مراد وجنون وشقاوة ليان
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في باريس وتحديدا داخل شركة_
“import and export
” “الفهد للأستيراد والتصدير” ”
كان يجلس فهد داخل مكتبه ليفاجأ ب الباب ينفتح مره واحده.:
فهد:
_نفسي مره تخبطي علي الباب قبل متخشي.
عشق بضحك كلعادة.:
_اي يعم مبعرفش اخبط ههه وبعدين لو مش خضيتك هخض مين يعني
فهد بحزن داخلي.
_خلصتي شغل
عشق:
_ايوه خلصت وبعدين قولي مالك حساك زعلان كده
فهد:

 

 

_مفيش حاجه ي عشق المهم عملتي ايه ف شغلك
عشق وهي تقترب من فهد وتمسك ب يديه
_قوم معايا عزماك علي الغدا وبلمره تحكيلي مالك
فهد:
_حاضر يا عشق
ليذهب فهد وعشق ليتناولون الغداء
عشق:_تاكل اي.؟
فهد:_اللي تجبيه يا عشق
لتختار عشق اصناف الطعام وترسلها للجرسون
عشق:_احكيلي يا فهد.. وبعدين متكذبش عليا انا بفهمك من عنيك فات اكتر من سنتين وانا معاك بقيت بفهم كل تصرفاتك
فهد:
_لميس يا عشق
عشق بستفاهم:.
_مالها لميس؟ يا فهد
فهد بعشق:
_مش قادر انساها ومش عايز اشوفها
عشق:
_ طب اي اللي هيخليك تشوفها
فهد بتوضيح:
_فرح ليان اختي الجمعه الجايه ولازم اروح ولو روحت هشوفها وانا بضعف قدام لميس وكمان مش هستحمل اشوفها مع حد غيري
عشق بحزن:
_انت هترجع مصر يا فهد.؟
فهد:
_اه هرجع بس وانتي معايا..
عشق بخوف شديد من سماع انها سوف ترجع مصر وبدأت ترتجف._لا لا انا مش هرجع تاني لا مستحيل اروح هناك هيخدني تاني ونبي يا فهد مش توديني هناك
: اقترب فهد من عشق واحتضانها خوفها عليها
_ليقوم شخص ما بلتقاط صور ل عشق وهي داخل احضان فهد ويقوم بأرسلها ل شخص ما…
._عشق بخوف وترجي: عشان خاطري بلاش يا فهد
_فهد:
_انا قولت اي هتكوني معايا يعني مستحيل حد يقرب منك يا عشق انتي مسؤليتي ومستحيل اقصر ف أي مسؤليه ليا
عشق وقد بدأت تهدأ

 

 

_طب افرض شافني او عرف اني رجعت هيقتلني يا فهد
فهد بطمئنان:
_ محدش هيقدر يقرب منك يا عشق فهمه
عشق بطمئنان:
_ حاضر…. يله نروح؟
فهد بطاعه:
_حاضر يا عشق…
_: ليذهب فهد وعشق إللي منزلهم ولكن يتبعهم هذا المجهول ويتخذ لهم بعض الصور وهم يدخلون لنفس المنزل….:
_
، ، ، ، ،____، ، ، ، ، ،______، ، ، ، ، ، ، ،
أشرقت شمس يوم جديد علي جميع أبطالنا
_تحديدا ف منزل ليان كان يجلس مراد بجانب ليان وهي تبكي..
مراد بحب:
_خلاص يا ليان والله يحببتي كل شويه هكلمك متقلقيش بقا
ليان ببكاء وخوف علي حبيبها:
_بلاش تروح عشان خاطري
مراد بحب:
_ازاي يحببتي مينفعش ده واجبي ولازم اوفي بيه
ليان بحب:
_بس انا خايفه عليك اوي
مراد بعشق خلق ل ليان فقط:
_متخافيش يحببتي هخلص وارجعلك علي طول ومتنسيش اول مرجعلك مش هتبعدي عني تاني هتكوني ف حضني وف بيتي للأبد
ليان بحب:
_هستنناك يا حضرت الظابط ترجعلي
مراد بعشق:.
_هرجعلك يحببتي

 

 

ليان بدموع وهي تودع مراد:
_مع السلامه يحبيبي
مراد بعشق وهو يحضتن ليان:
_سلامتك يحببتي باي
ليان بخوف شديد
_باي يحبيبي
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ف مصر وتحديدا داخل قصر ايهاب الدسوقي..
ايهاب الدسوقي بزعيق :
_ لسه مش لقيتوها لحد دلوقتي
الرجال الخاصين به!:
_والله العظيم يا باشا قلبنا مصر كلها مش لقينها
ايهاب بعشق وصوت عالي هز جدران القصر:
_ اقلبو المكان عايزها عندي هنا عده سنتين ومش لقينها اقسم بالله لو لو ف خلال اسبوع مكنتش عندي هقتلكو كلكو بدم بارد فهمين بدم بارد وهرميكو للكلاب
علي بخوف:
_ حاضر يا باشا هتبقا تحت رجلك
ايهاب بشر:
_وابوها يكون عندي قبلها فااهم
علي بطاعه وخو شديد من ايهاب الدسوقي وشره
_حاضر يا باشا
_هترجعيلي وهتبقي ف حضني ولو مرجعتليش هقتلك وهدفنك مش هرحمك عشان تهربي مني من ايهاب الدسوقي:
ايهاب دسوقي ذات30عاما شخصيه قذره لا يقوي احدي عليه يرتكب الفواحش وما حرمه الله يقتل بدم بارد لا يفرق عنده أحد يقضي لياليه ف شرب الخمر وارتكاب الفواحش فقط…فمن هذه الضحيه؟..
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

يتبع..

اترك رد