روايات

رواية حوريتي الجميلة الفصل العشرون 20 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الفصل العشرون 20 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة البارت العشرون

رواية حوريتي الجميلة الجزء العشرون

حوريتي الجميلة
حوريتي الجميلة

رواية حوريتي الجميلة الحلقة العشرون

ايه رايك في الموضوع…….
فريال بدهشه ايه
….. وادي شيك ب 3مليون
فريال بفرحه بجد وهي تشد الشيك من ايدو
… لا هاتي بعض ما تديني اللي انا عايزة
فريال بس فى مشكله
.. وانا مالي بمشاكل
فريال
بسرعه انا عندك حل سريع عند
🌺🌺🌺🌺🌺🌺 عند محمد في المنزل
وهو غاضب و يصرخ بشده ليه كده تعملي في يا حور انا عملت معك ايه
الام فاتن اهدا يا محمد انا بنت عمرها ما تعمل كده اكيد في مشكله نعرفها حل
احمد وهو ياتي على الصراخ الام وهي تتصرح احمد الحقني
في السوبر ماركت عند فريال وهي بتكلم المجهول وتقول له علي موضوع حور
تحكي لهو
فريال انتا تاجي وتقول ان حور مراتك
عند يوسف وحسن فهو يحكي له ما حدث
ويوسف يقول له لا تقلق انا سوف اتصرف في الموضوع

 

 

يأتي احمد علي صراخ الام وهي الارض تجلس بجوار المحمدر وهي تصرخ علي احمد عليها وتقول له يا احمد اطلب المستشفى بسرعه يا احمد احمد وهو يتصل المستشفى ويتصل عمه وعمو لم يرد عليه
في المساء في عوده فريال
……………………….. من السوبر ماركت وهي تنوين سوء لحور هي
تدخل فريال وهي تتصنع البكاء
حسن الحقني
ويوجد حسن في المنزل وتحكي
له وتقول الحقني يا حسن في وحد احنا في السوبر ماركت شاف حور وقال دي مراتي وكان عايز ياخذها منى وانت خوفك وقالت لا
خفت منه يا حسن وصرحت ولا لميت عليه السوبر ماركت كله وبعد كده اخذت حور ومشيت
وهو قالي وهو غاضب انو
ماشي وهو جايه يتاخدها منى في المساء
حسن في سرو حسن في سره اه يا ولاد الكلب يا واطي عايزين تعملوا ايه في البيت والله العظيم لوريكم نجوم السماء
…………………………………….. وفي المساء يدخل ادم ومعه البودي جارد
ويدق على الباب تفتح له فريال وهي تبتسم وتغمز له بعينيها وتقول
وتنده
علي حسن وتقول له حسن تعال يا حسن حسن و ياتي و ينظر الى ادم يبتسم ابتسامه خفيفه
حسن انت مين وعايز ايه
يدخل ادم ويجلس في الصالون و ينظر اليهم من فوق لتحت وهو يقول اي حور اين امراتي
يقول العم انت بتقول ايه انت اتجننت ولا مين اللي امرتك ويقول له
ادم. مراتي وانا جاي اخذها

 

 

يدخل حسن بسرعه الى حور ويقول لها اخرجي تقول حور وهي تبكي ايه ي
تقول حور وه تبكي عمي انتا عملت في كده انا باحبك يا حسن ما ترمنيش االرميه دي وانا والله العظيم ما عملت حاجه مش عارفه انت بتتكلموا على ايه
حسن وهو يصرح عليها بصوت عالي عليه أخلص اطلعيوخليه يكتب الكتاب ولو كترتي في الكلأم والله العظيم اخليه يخدك علي كده بدل ما خليه يكتب عليها اخليه يخدك من غير ما اكتب كتاب
حور وهي تبكي حرام يا عمي انا هابقى الخدمه انت ومراتك بس ما بلاش ابوس على رجلك يا عم وتنزل هي تبوس علي رجل حسن
عمها وهو يرفعها وهو غاضب منها وفي نفس الوقت حزين عليها من افعال فريال وابنها كنان ويمسك حور ويشدها ويخرج بها ويرميها على ادم ونظر اليها ادم وهو يبتسم ويشدها وينظر الى فريال بابتسامة عريضه عويغمز لها بعينه وهتطلع الشنطه التي فيها الفلوس تحت الانتريه ونظر اليها وهس تبتسم وهو مبتسم واخذ حور وينزل الي الي تحت حور وهي تبكي بشده
💜💜💜💜💜عوده من الفلاش باك 💜💜💜💜💜
وهو يتصل علي ادم ويقول له اعطيها برشامه المنوم وهم وانا جاي في الطريق اليها عندما يصل يتصل علي يوسف ويساله هل هي نائمه ام لا
ادم هو يقول له هي نايمه
يدخل اليها وينظر اليها بحب ويجلس بجوارها على السرير ياخدها في حضنه ويا ملس على شعرها ويحضنها في حب ويقول لها سامحيني يا حبيبتي والله سوف اخذ حقك من كل اللي ظلمك وكل من بكاك واخدها في حضنه وينام طول الليل وهي تشد من حضانه وهي تصرخ في المنام وتبكي من دون وعي وتقول لا يا حسن ما تسبنيش ياحسن والله انا ما عملت حاجه ليه يا بابا حرام عليك انتم بتعملوا معي كده ليه انا ما عملتش حاجه هو يمسح دموعها ويقول لها لا يا صغيرتي لا تبكي حقك علي عنني

 

 

احمد في المستشفى وهو يتصل على يوسف يقول له عمك في المستشفى وفي حاله خطيره جدا بعد مده يصل حسن ويوسف الى المستشفى نطمئن على اخيه من الدكتور يقول له الدكتور ان اخوك دخل في حاله عصبيه جدا
يقول له حسن ممكن اشوف اخويا يا دكتور بعد اذنك يقول الله الدكتور ممكن بس ما تطولش عنده
يدخل حسن الى المحمدي ويجلس بجواره ويقولون له ليه عملت كده يا محمد حور حور مظلومه ويحكي له ما حدث من فريال وكنان واخر اخبار التي وصلت اليها حور يبكي محمد علي ما حصل الى ابنته ويقول له حسن لا تغلق بنتك في ايد امينه يقول له المحمدين بس يحسن ليه يحصل ده كله وانا ما اعرفش يقول له لا تقلق انت بس سيب الموضوع ده على وحور دلوقت مع يوسف يفرح المحمدي حور مع يوسف
يدخل عليه وهو يبتسم ويقول له حمد لله على السلامه يا عم العزيز ولا اقول لك يا حمايا العزيز ينظر اليك المحمدي وهو يبتسم ويقول له خلي بالك على حور يا يوسف

 

 

يوسف وهو يبتسم حور في قلبي مش في عيني وبس
محمدي وهو ينظر اليهم ويقول انا عايزه اعرفها كل حاجه مع حور من يوم الحادث
…………………………………… فلاش باك
حسن وهو ينظر الي حورهيقول لها اني امال توفت و سوف ياخذ ياخذ المحمدي واحمد ويوسف يسافر ويحكي له ما حدث مع حور وفريال وكينان بالتفصيل من خدعه وتدبير ومؤامرات وكذب كنان وفيال على حورب انها امها وابيها توفوا وتهديد ا ويقول لها سوف اقتل حسن واحمد اذا حكيت لهم ما حدث
. 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁عوده من الفلاش باك يوسف فهو ينظر الى حسن يقول له ماذا حدث بعد ما مشينا من عندك امبارح يضحك حسن ويقول ان
كنان اتي وعمل…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريتي الجميلة)

اترك رد