روايات

رواية وآه من الثأر الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام

رواية وآه من الثأر البارت التاسع

رواية وآه من الثأر الجزء التاسع

وآه من الثأر
وآه من الثأر

رواية وآه من الثأر الحلقة التاسعة

نور. عاصم طلقني
عاصم. بصلها وقال بسهوله كدا
نور. ارجوك يا عاصم لازم نبعد عن بعد وكمان متاذيش يوسف ولا ياسر هما مظلومين بلاش تعمل حاجه تندم عليها بعدين
عاصم. خايفه عليهم
نور. عاااصم والله العظيم انا مظلومه وبريئه
عاصم. واللي ف بطنك ياست هانم
نور. ابنك يا عاصم ولو مش مصدقني اعمل تحليل
عاصم. ههههه لا انا مصدقك يا قلب عاصم
نور. بصتله وعرفه انه بيتكلم بسخريه
عاصم. قالها اصدقك ازاي وانا ملمستكيش حد قالك اني اهبل وبيضحك عليا بسهوله لااا فوقي كدا واعرفي انك بتكلمي عاصم الزيني اللي يتهزه اجدع شنب
نور. طيب ممكن تسمعني
عاصم. اسمعك بعد ما انتقمتي وخونتيني انتقمتي لكرامتك فاكره كلامك اللي قولتيه جرحتيني وكسرتيني وظلمتيني وحطيتي راسي ف الوحل مش دا كان كلامك
نور يا عاصم اسمعني ارجوك
عاصم. مسمعش صوتك تاني فاهمه
نور. بقهر قالت طيب مادام انتي مش مصدقني ولا حتي عاوز تسمع كلامي يبقي خليني امشي
عاصم. بضغط عليها قال عاوزه تروحيله
نور. عيطت ودموعها معدتش قادره تسيطر عليها

 

 

عاصم. خافي علي نفسك واتقي شري وبلاش تعصبيني وتقولي كلام يخرجني عن شعوري لان طلاق مش هيحصل غير بمزاجي فاهمه ياريت بقا تهتمي بنفسك علشان صحتك والبيبي
نور. ماردت
عاصم. يلا كلي
نور. بشهقات ودموع قالت مليش نفس
عاصم. نووور كلي من سكات
روايات بقلم نور عصام
وبعد يومين
امل. دخلت وقالت نور ممكن اتكلم معاكي شويه
ثريا. تعالي يابت يا امل اقعدي
نور. اتفضلي يا اموله
امل. ابتسمت وقالت بدايه حلوه وراحت قعدت جنبها وقالت اسفه علي اللي حصل مني قبل كدا والله غصب عني اناا
نور. قاطعتها وقالت حصل خير
امل. انا اخت عاصم ف الرضاعه وابتسمت وقالا بس اهو اتجوز قبلي وانا اللي بورت
نور. ببتسامه قالت مين قال كدا دا انتي قمر
امل. تسلميلي وباستها من خدها وقالت انا حابه تكوني معايا بكرا ف فرحي
نور. بصت ل حماتها
ثريا. ابتسمت وقالت ومالو انتو اخوات وبس عاصم يجي بجوله وهو اكيد مش هيرفض
امل. وهو ممكن يرفض اياك
عاصم. دخل وسمعها وقال ومرفضش ليه يام لسان طويل
امل. عاصم
عاصم. ايوا ياختي
امل. بحب اخوي قالت علشان خاطري يا عاصم خلي نور تيجي معايا بكرا انا عوزاها كل اليوم معايا
عاصم. بص ل نور لقاها صحيح قاعده معاهم بس الحزن ماليها حب يخليها تغير جو شويه قال ومالو بقلم نور عصام
امل. قالت يا حبيبي يا عاصم وقامت باسته من خده
نور بصتلهم وزعلت
عاصم. اخد باله من تغيرها راح عليها وباسها من خدها وقال نوري حبيبتي عامله ايه
نور. بصتله ومش عرفه تتكلم
امل. احم احم نحن هنا
عاصم. وانتو هنا بتعملو ايه يا بايخه متغورو

 

 

امل وثريا. هههههه هههههه
عاصم. اخد نور وقال عن اذنكم هطلع شويه
ثريا. خد راحتك يا ولدي
امل. طيب خلي نور معايا شويه
عاصم. غوري يابت ومسك نور من ايدها وطلعو
نور. دخلت الاوضه وبصتله ولسه هتتكلم
عاصم. قالها عامله ايه يانور والبيبي
نور. بتنهيده قالت الحمد لله
عاصم. ضمها لصدره وقالها حابه تروحي مع امل
نور. وهي جوا حضنه قالت مفيش داعي
عاصم. ليه حبيبتي روحي غيري جو بس خلي بالك من نفسك
نور. ف نفسها مستغربه تصرفاته
عاصم. سابها ودخل الحمام يغير هدومه
وتاني يوم جاء موعد الزفاف
نور. مع امل والبنات
عاصم. برا مع الرجال وباقي العيله والمدعوين
امل. والبنات بيرقصو وامل راحت علي نور وقالت نور تعالي ارقصي معايا
نور قالت مش بعرف
امل. ياستي يعني هو انا اللي بيعرف ارقصي وخلاص وشدتها غصب عنها
نور. حاولت تنسي شويه وجعها ورقصت مع امل
لارا. بنت عم عاصم وبنت هنيه صورت نور وبعتتها ل عاصم
عاصم. شافها بصلها وبص لحركاتها وابتسم وبعدين رن عليها
نور. راحت وفتحت فونها وقالت الوو
عاصم. مش كفايه رقص بقا علشان البيبي
نور استغربت وقالت رقص
عاصم. نور. اقعدي مكانك وحافظي علي نفسك
نور. بفرحه انو خايف عليها قالت حاضر
عاصم. هتوحشيني

 

 

نور. ماردت وقفلت
وبعد انتهاء الفرح
ثريا اخدت نور ورجعو بيتهم
عاصم. دخل وبصلها
ثريا. مالك ياولدي
عاصم. ولا حاجه يا امه هطلع انام علشان عندي شغل بدري
ثريا. ومالو ياولدي،وانتي يانور يلا يا بتي مع جوزك
نور. حاضر يا ماما تصبحي علي خير وطلعت وبس دخلت
عاصم. قرب منها وقالها ف واحده حامل وزي القمر كدا ترقص
نور. بتتنفس بصوت عالي
عاصم. شدها لحضنه اكتر وقالها لو اتقررت تاني هعاقبك
نور. بصتله وف نفسها هيعاقبني ازاي دا
عاصم. فهم تفكيرها وقالها جايز يكون عقاب بالنسبالك اما بالنسبه ليا فهيكون عقاب ممتع جدا وسابها ف حيرتها
وتاني يوم
نور. اتصلت علي غاده وكانت حابه تسئلها علي د يوسف وياسر بس خافت ف اخر لحظه انو عاصم يكون مراقبها وبعدين ف نفسها قالت عاصم مستحيل ياذيهم واتكلمت مع غاده شويه وقالتلها انها ف الصعيد وهتقعد فتره
غاده. هتوحشيني يا قلبي
وبعد مرور اسبوع
احمد. اتصل علي نور
نور. رفضت المكالمه اكتر من مره
احمد. اتصل تاني
نور. فتحت وقالت خير يا بشمهندس
احمد. حبيبتي ازيك وحشتيني
نور. وبعدين
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
احمد. نور ارجوكي كفايه بقا احنا هنتجنن عليكي ماما وبابا نفسهم يشوفوكو وكل ما يحاولو انتي ترفضي
نور. انا معنديش اهل تمام كدا يا بشمهندس
احمد. حبيبتي علشان خاطري انا سامحي
نور. بانهيار وخصوصا ان حالتها لاتسمح بحد يحملها اكتر من طاقتها صرخت ف اخوها وقالت انتو السبب ف اللي انا فيه انتو اللي ظلمتوني ورمتوني وانا نسيتكم ومعتش عوزاكم ابعدو عني بقا وسبوني ف حالي
احمد. زعل علي اخته وحاول يهديها وبعدين قالها قلب اخوكي
نور. احمد اقفل لاني مش عاوزه اكلمك وياريت متتصلش عليا تاني ولا حد من عندك ولو حد فكر يجيني صدقني انا هحرجه ف بلاش احرج لاي حد
احمد. طيب اهدي حبيبتي انا عاوز اقولك ان فرحي بعد اسبوع
نور. الف مبروك يا بشمهندس

 

 

احمد. ايه يانور مش هتيجي فرح اخوكي
نور. لأ يا احمد وياريت متكلمنيش تاني عيش حياتك زي منا عايشه حياتي ومبسوطه من غيركم
احمد. اتنهد وقال بقا كدا يا نور
نور. مش بترد
احمد. طيب علشان غاده صاحبتك مش هتيجي
نور. مع السلامه يا بشمهندس وقفلت وعيطت وقالت آه من الثار ودموعها نزلت وقالت كل اللي انا فيه دا بسبب التار ااااه
احمد. طبعا كان بيتكلم قدام امه وابوه وسمعو نور وكلامها وزعلو عليها كتير وغاده كانت موجوده معهم
ساميه. بزعل قالت ربنا يهديكي يابنتي
عامر. اتنهد بحزن وقال امين يارب
احمد. انا مش هعمل فرح كدا كدا احنا هنسافر نكتب الكتاب ونطلع عالمطار علطول انا مش هاين عليا اعمل فرحي واختي مش جنبي وكمان زعلانه
غاده. وانا موافقه
وبعد يومين
غاده. بعتت صور ليها هي واحمد بفستان الفرح بعد كتب الكتاب اتصلت علي نور وهي بالمطار
نور. فتحت عليها وباركتلها بعد ما شافت الصوره
غاده. نور. احنا مسافرين ومش هنرجع الا بعد سبع سنين لان العقد بتاع احمد هينتهي بعد المده دي
نور. بحزن قالت تروحو وترجعو بالف سلامه
غاده. طيب مش عاوزه تسلمي علي احمد
نور ماردت
غاده. قالت احمد اهو وعطته الفون
احمد. حبيبتي خلي بالك علي نفسك وانا دايما هكلمك
نور. توصل بالف سلامه وقفلت
وبعد مرور شهر
ثريا. نور بكرا فرح لارا بنت عمك حاولي يابتي تبعدي عن هنيه انا شايفه انها دايما بتحاول تجر شكلك علشان تتخانق وياكي
نور. ازاي بس يا ماما لارا تتحوز دي بنت عمرها 15 سنه
ثريا. انا تعبت من الكلام مع امها وابوها وكمان عاصم وهما مصممين ف احنا ملناش صالح يابتي
نور. البنت صغيره يا ماما
هنيه. سمعتهم وردت وقالت ملكيش صالح دي بتي واني حره
نور. بصتلها وقالت بنتك دي طفله ازاي توافقي تجوزيها
هنيه. جولتلك ملكيش صالح ابوها موافج واني وكمان بتي
نور. هي بنتك دي عرفه حاجه دي عيله
هنيه. احنا عندينا البت تتجوز صغيره وبصتلها وقالت مش لما تبور احنا عويدنا نستر بينتا مش بقلم نور عصام
نور قاطعها وقالت بكرا تندمي علي كلامك دا معايا
ثريا. بصت ل نور وقالت خلاص يابتي
هنيه. بصتلها بارف ومشيت

 

 

نور. انا عاوزه افهم هي وعمي رشاد مصممين ليه عالجوازه دي
ثريا. دا تار قديم يابتي
نور. آآآآإه من التار هو احنا مش هنخلص منه بقا
ثريا. ربنا يعديها علي خير يابتي
نور. طيب ليه مش بيقولو للعريس واهله يستنو شويه علي ما لارا تكبر كام سنه كدا
عاصم. اتحدت مع عمه وقاله اكده بس هو صمم وعاصم لانه مش موافق اصلا عالجواز قاله اللي تشوفه يا عمي بس انا مش مسؤل عن اي حاجه تحصل بيناتكم بعد اكده
نور. بس عاصم يقدر يمنع الجوازه دي
ثريا. لسه هترد
هنيه. قالت بلاش تلعبي ف عجل عاصم يا ضكتوره احنا موافجين وانتهي الكلام وقعدت جنبها وقالت انا عملتلك بيدي كوباية لبن علشان تهدي اعصابك وتغذيكي
ثريا. بصت ل نور انها ما تشربها
نور. فهمت حماتها
هنيه. ف نفسها قالت لازم اخلص منيكي ومن اللي ف بطنك علشان لو اللي ف بطنك ده جه عالدنيا هيكوش علي كل حاجه واحنا هنطلع من المولد بلا حمص
ثريا. نور جومي يابتي هاتي الدوا بتاعي من جوا
نور. حاضر يا ماما
هنيه. اشربي انتي اللبن يابتي واستريحي انتي حامل وانا هجوم اجيب ل ام عاصم اللي عوزاه وقامت فعلا
ثريا. قالت ل نور جومي دخلي اللبن دا جوا واوعاكي تشربيه
نور. قامت فعلا بس اتكعبلت ف الكرسي ووقع اللبن
ثريا. وه وه وراحت عليها وقالت معلش يابتي حوصل خير
نور. اتكعبلت غصب عني
ثريا. بت يا صابحه تعالي امسحي الارض
نور. انا همسحه خليها تشوف شغلها ودخلت تجيب الشرشوبه وتمسح وبس خرجت لقت القطه بتشرب اللبن من الارض
عاصم وعمه رشاد. دخلو مع بعض
ثريا. تعالي يا بتي القطه بتشرب اللبن من الارض
عاصم. السلام عليكم
نور وامه ردو السلام
عاصم. قال ايه دا
نور وامه وعمه بصو لقو القطه بتلف حول نفسها وبعدين طلعت دم من بوئها وماتت
نور وحماتها. شهقو
ثريا. اخدت نور ف حضنها وطبطبت عليها
نور. كانت بترتعش من المنظر واتخليت انها كانت هتبقي كدا
هنيه. بخوف قالت اييه ده هي القطه مالها وبعدين قالت شكلها واكله حاجه برا بت يا صابحه انتي يابت
صابحه. نعم ياست هنيه
هنيه. تعالي شيلي القطه دي من اهنيه ونضفي الارض
صابحه. حاضر يا ستي وفعلا نضفت المكان

 

 

نور بترتعش لسه وبتعيط
عاصم. راح عليها وقال مالك يانور كل دا علشان شوفتي قطه ماتت قدامك ومستغرب امه وهي ماسكه نور بقوه
رشاد. جلبها خفيف جوي
هنيه. خايفه يتكلمو وبتبصلهم
ثريا. بصتلها بقوه وهنيه فهمت نظرتها بس ما اتكلمت
عاصم. خلاص يا جماعه حصل خير
ثريا. عاصم خد مرتك واطلع ياولدي واني بس الوكل يجهز ببعته مع صابحه عنديكم فوق
عاصم. بص لامه وحس انو ف حاجه وبعدين مسك نور من ايدها وطلعو اوضتهم
نور. دخلت الاوضه اخدت نفس بصوت عالي وراحت عالسرير ورمت نفسها عليه وهي مرعوبه وخايفه
عاصم. راح عليها وقال مالك يانور ف ايه
نور. برعشه قالت ممممفيش
عاصم. بعصبيه قالها مفيش ازاي هو انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي ليه كل دا
نور. بخوف من صوته العالي قالت القطه اللبن
عاصم. قطة ايه ولبن ايه انطقي
نور. القطه شربت اللبن بتاعي
عاصم. ايييييه وابتدي يفهم كلامها وحالتها
نور. بدموع قالت كان زماني انا اللي موت دلوقتي انا كنت هموت وانا وابني وعيطت بصوت عالي
عاصم. حضنها وقالها اهدي مين عملك اللبن دا

 

 

نور. سكتت وماردت
عاصم. نور انطقي وقولي مين اللي عملك اللبن
نور. خلاص انا مشربتش
علاصم. بعدها عن حضنه وبصلها وقال ميين يانوووور قولي احسنلك
نور. ااانا اللي عملته
عاصم. فهم انها مش عاوزاه يعمل مشاكل بسببها قالها تمام انا بقا هعرف بنفسي وههد الدنيا علي دماغ اللي عمل كدا
نور. لا لا ارجوك انا الحمد لله كويسه
عاصم. بغضب وعصبيه قالها كنتي هتموتي وتقولي كويسه وبعدين الموضوع دا ذاد عن حده وانا لازم انهيه بقا
نور. مسكته من ايده وقالت اهدي وحبت تخليه يسكت قالت انت يعني خايف عليا ليه ولا علي اللي ف بطني ما نموت ولا نروح ف داهيه كمان
عاصم. نووووووور
نور. ف نفسها قالت ياربي هو انا بهديه ولا بعصبه اكتر
عاصم. خرج من الاوضه
نور. يامصبتي دي المره الجايه هتقتلني بطلقه وتخلص مني وخصوصا بعد اللي عاصم هيعمله ربنا يستر
عاصم. نزل عند امه وقالها ايه اللي حصل يا اما
ثريا. اهدي ياولدي وبعد الفرح ما يخلص خد مرتك وادلي علي مصر نور ملهاش قعاد اهنه تاني والله اني لو ما عامله علي الناس والكل اللي هيسئلو عليك ف الفرح كنت جولتلك امشي دلوج رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
عاصم. اتنهد بصوت عالي وقال طيب بس فهمتي
امه. مرت عمك هي السبب ف موت القطه واللبن هي اللي عملته لمرتك وكان بدها تخلص منيها او بمعني اصح تخلص من ولدك اللي هيحرمها من كل الخير اللي عايشه فيه
عاصم. لدرجه دي هو انا مقصر معهم ف حاجه
امه. اهدي ياولدي هي عرفه ان خيرك كلاته هيروح لولدك من بعدك وهي طول عمرها طماعه وعاوزه كل حاجه ليها ولولادها
عاصم. دا تعبي وورثي من ابوي وانتي خابره والكل كمان وبعدين مش كتر خيري اني قويتهم ف بيتي بعد ما خلت عمي باع

 

 

 

كل شئ يملكه بقلم نور عصام مش هي اللي خدته وقالت تروح تعيش برا الصعيد وبعد ما خلصت علي قرش معاه رجعت تاني عاوزه مني ايه بعد كل اللي عملته معاهم
امه. اهدي ياولدي انت مغلطتش دا عمك وولاده وملهومش غيرك علشان خاطر ابوك ياولدي وكمان علشان انت عاصم الزيني اللي ميجبلش علي نفسه ولا عمه يجعد بلا مقوي انته عملت الصوح ياولدي اما مرته انا ليا حديت معها اني مش،هعدي اللي عملته ده بسهوله اني دلوج كل اللي خايفه عليه مرتك
عاصم. وربي لاندمها علي عملته دي
امه. اسمعني ياولدي فرح بت عمك بعد يومين وخلاص هي هتتلهي ف الفرح وبتها وكمان اكيد هي دلوج خايفه لان عملتها اتكشفت ومش هتعمل حاجه تاني ف اهدي علشان لارا واهل جوزها معيزينش فضايح جدامهم
عاصم. يعني اسيبها تموت مراتي واقعد اتفرج
امه. لاه مش هتتفرج اني بس عوزاك تهدي شويه وانته ومرتك متكلوش الا من يدي بس واني اليومين دول هعملكم كل حاحه بنفسي وهحاول ابعد نور عنيها خالص
عاصم. علي اخره
امه. حسه بيه قالت علشان خاطري ياولدي وطبطبت عليه وقالت تاني علشان خاطري ياولدي
عاصم. اتنهد وقال حاضر يا اما
وبعد يومين
نور بتحاول قدر الامكان تبعد عن هنيه
وحل المساء علي الجميع وجاء موعد الزفاف
ثريا ومعها نور قاعده جنبها بيتفرجو علي الفرح والعروس
وبعد شويه انتهي الفرح
نور وعاصم. كانو نايمينن
نور. فونها رن
عاصم. دا مين الرخم اللي بيتصل ف الوقت دا
نور. لحظه اشوف مين
عاصم. لا هاتي انا اللي هرد
نور. اخدت فونها من عالكومود علشان تديه ل عاصم شافت الاسم واتخضت وقالت دي لارا
عاصم. ايييه لارا ودلوقتي
نور. لحظه بس اشوفها وفتحت وقالت الوو
لارا. بصرخه قالت …

يتبع..

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!