روايات

رواية عشق بعد أنتقام الفصل الرابع 4 بقلم شيماء رمضان

رواية عشق بعد أنتقام الفصل الرابع 4 بقلم شيماء رمضان

رواية عشق بعد أنتقام البارت الرابع

رواية عشق بعد أنتقام الجزء الرابع

عشق بعد أنتقام
عشق بعد أنتقام

رواية عشق بعد أنتقام الحلقة الرابعة

مالك :-الو هبعتلك صورة وتكون عندى فى خلال 24 سنة وإلا انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه وفصل فى وش الشخص الفون (مش قولتلكم متكبر ومغرور😂😂💔)
سيف مش فاهم حاجة وبضحك:-هى مين دى يا مالك اللى مدت أيدها على مالك الدمنهوري ايه ده دى المفروض تتكتب فى صحيفة اليوم فى الصفحة الاولى ( والله انت تافه سيبت كل اللي قاله وانو هيخطف واحده ومسكت فى انو اضرب تافففففففه زيييي للاسف👩🏻‍🦯😂)
مالك بغضب :-سيييييف بررررررره
سيف بخوف وهو يجرى إلى الخارج ومين مش بيخاف من مالك الملقب بالملك :-هو انا قاعد اصلا انا مشيت من بدرى (جبان😂😂😂💔)
اليوم التالى هيكون ملئ بالاحداث يا ترى ايه هيحصل وايه هيعمل الملك فى إسراء وايه ردت فعل فارس لما يقابل إسراء بعد غياب ودا اللي هنعرفه
فى اليوم التالى فى الصباح
صحيت إسراء وصلت فرضها وذهبت لكى تلبس وتروح الجامعة
إسراء :-ماما انا نازلة وهتأخر انهاردة عشان رايحة مع ندى المطار
نعمة مامت إسراء:- نفسي فى مرة تفطرى قبل ما تمشي امشي روحى بس مش تتأخر
إسراء :-تمام
معلومة:-والد إسراء محمد الجارحى وكان دكتور فى الجامعة واتوفا من سنتين
إسراء نزلت وقابلت ندى
ندى:-اخيرا جيت كل يوم لازم تتأخرى
إسراء :-اخدتنى نومة والله
ندى :-طاب يلا ياختى لا تتأخر فارس هيكون وصل
إسراء بفرح :-يلا
فى المطار كان إسراء وندى مستنين فارس
وصل فارس وكان معاه واحدة

 

 

ندى وإسراء راحوا عندوا واستغربوا من اللى معاه
ندى :-فارس اخبارك ايه وحشتنى جدا
فارس :-كويس يا ندى وانتى اخبارك ايه
ندى :-انا الحمدلله ندى وهى تضرب إسراء عشان تتكلم
إسراء بخجل :-ازيك يا فارس
معلومة :-أه صح نسيت اقولك الابطال كلهم من الإسكندرية نكمل بقا
فارس :-الحمدلله ايه اخبارك انتى يا إسراء
إسراء :-انا الحمدلله
فارس :-اه صح نسيت اعرفك ميار خطيبتى
إسراء وندى بصدمة:-ايه
فارس بإستغراب من صدمتهم :- فى ايه مالكم مصدومين كده ليه بقولكم ميار خطيبتى وجات معايا عشان هتقعد عند خالتها
إسراء وبتحاول تحبس دموعها :- الف مبروووك يا فارس
فارس :-اللله يبارك فيكى وعقبالك
ندى بحزن على صديقتها وهى عارفة أنها بتحب فارس:-الف مبروك يا فارس
فارس :-الله يبارك فيكى يا قلبي
إسراء بكذب:-سورى يا جماعة بس ماما رنت عليا ولازم امشى دلوقتي
ندى :-طاب استنى همشي معاكى
إسراء :-لا خليكى انتى يا ندى عشان انا مستعجلة
(خلاص يا جماعة فى ايه انا دقيقة وهبكى ما راح قرد ياجى بداله غزال ايه ده بس هو الصراحة فارس مش قرد ببشرته القمحاوية وعيونه العسلى مثل أخته ندى وطوله الفارغ وجسمه الرياضى حاسة انى بغيظ إسراء سيكا👩🏻‍🦯😂😂😂💔)
وفى خارج المطار كان هناك عربية سوداء مستنين حد بالخارج عشان ينفذوا أوامر الملك وفجأة لقوا البنت اللي فى الصورة عندهم وكانوا مراقبينها طلعت من المطار مشوا سريع بالعربية ونزل واحد من العربية وإسراء من الصدمة مش عارفة تتحرك جات تصرخ لقت منديل على وشها وأغمى عليها
رئيسهم واسمه جاسر :-الو عملت اللي امرت بيه يا ملك والبنت فى العربية

 

 

مالك بصوت عالى:- اوعى حد يقرب منه وتوديها على القصر وتمشي وانا جاي فى الطريق على طول
مالك فى نفسه بخبث وشر:-ووقعتى فى جحيم الملك يا قطة وهندمك على الكف ده طول عمرك
بعد ما وصلوا إسراء وسابوها فى قصر الملك فاقت إسراء من المخدر
إسراء :- انا فين ايه حصل انا مش فاكرة حاجة
صوت من وراها انتى فى عرين الملك يا قطة
إسراء بصدمه وبخوف وهى بتتراجع للوراء :-انت انت اللي عملت انت اللي خطفتنى عايز منى ايه
مالك بخبث وهو بيقرب منها:- ايه ده فى الشجاعة اللي كنتى لابساه لا لا انا بحبك وانت قطة سرشة كده انا لسه مش عملت حاجة دا انا هوريكى الجحيم
إسراء بدموع :-ابعد منى لو سمحت انا أسفة رجعنى للبيت
مالك:-وفرى دموعك بعدين هتحتاجيهم ويرن فون مالك
مالك :-أيوه يا زفت عايز ايه
سيف :-مالك أدم نازل مصر انهاردة وبيرن عليك وانت مش بترد وفى اجتماع دلوقتي مع الشركة الألمانية ولازم تاجى دلوقتي
مالك بغرور :-خلاص اقفل انت جاي دلوقتي انا
وبعد ما قفل الفون التفت على إسراء اللي بتترعش من الخوف مالك بغمزة:- حظك حلو دلوقتي انى معايا شغل بس جايلك قريب ومتحاوليش تهربي عشان مش هتعرفي
إسراء بعد ما مشي مالك وقفل باب الغرفة وراه :- يا ربي ساعدنى اطلع من هنا انا لازم اكون قوية وأحاول اطلع باي طريقة وقعدت تدور على اي مخرج مش لقيت وقعدت تعيط
وفى مكان تانى فى المطار وصل بطل من أبطالنا من ألمانيا ادم السيوفى :-هو بيكون ابن عم مالك وصديقه المقرب وبئر أسراره عنده 25سنة عيونه خضراء زى أدم وبشرته بيضاء وذو جسم رياضى وتميزه لحيته الخفيفة الجميلة وشعره البنى (ايه فى انا شكلى هكراش عليك😂😂😂😂😂💔)
أدم :-اخيرا رجعت مصر وهشوف حبيبة قلبي يا ترى اتغيرتى فى الخمس سنين ولا لسه زى ما انتى وراح ادم على شركة الملك
فى الشركة دخل الملك بكل غرور وثقة وهو يستمع همهمات الموظفات على جماله دخل اللي غرفة الاجتماعات
وصل أدم اللى الشركة وسأل السكرتيرة ميرفت على مالك وقالتله انو معاه اجتماع وراح دخل على اوضة الاجتماع على طول
مالك بغضب :-انا مش قولت مئة مرة تخبط الباب قبل ما تدخل افتكره سيف
أدم بضحك :-هو سيف لسه فيه العادة دى

 

 

مالك قام وسلم على صديق عمره :-ايه الغيبة دى يا وحش دا كله فى ألمانيا
أدم:- ما انت عارف يا ملك الشغل
مالك :-العموم حمدالله على السلامه
أدم جاي يرد دخل سيف بدون ما يخبط
الاتنين فى نفس الوقت مية مرة اقولك خبط الباب قبل ما تدخل بصوا على بعض وضحكوا
سيف :-أدم انت جيت امتى حمدالله على السلامه
أدم دلوقتي على طول ويلا عشان نروح نقعد فى اي مكان عشان نتكلم
مالك وهو يتذكر إسراء :- لا روحوا انتو انا معايا مشوار مهم
أدم وسيف :-تمام
وفى القصر كانت إسراء ما زالت بتبكى من وقت ما مالك مشي وفجأة سمعت صوت الباب بيفتح ودخل مالك بشموخه
مالك ببرود :-ايه ليه كده بس ما انا قولتلك وفرى دموعك
إسراء بدموع :-لو سمحت سيبنى امشي اكيد ماما قلقانة عليا دلوقتي
مالك بعصبية :-مش عايز ولا كلمة واتفضلى امضي على الورقة دى
إسراء :-هى ايه الورقة دى
مالك :-ورقة جحيمك يا قطة ورقة جوازنا
إسراء بصدمة :-إيه ده فى احلامك انى أوافق اتجوز واحد زيك ولا انت هتعمل راجل عليا
مالك وبغضب وهو يقرب من إسراء وضربها كف وقعت بسببه على الأرض وشفايفها نذفت :-انا راجل غصب عنك وقرب منها :- غلطاتك كترت وكل غلطة حسابها اكبر من التانية
إسراء بخوف وهي بترجع لوراء وهو بيقرب أكتر واكتر :-ابعد عنى لو سمحت انا أسفة مش هتكلم تانى
وقعد يقرب لحد ما وصل عندها وجه يمسكها فجأة الباب فتح
الشخص بصدمة :-مالك انت بتعمل ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بعد أنتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!