روايات

رواية عشق بعد أنتقام الفصل الثاني 2 بقلم شيماء رمضان

رواية عشق بعد أنتقام الفصل الثاني 2 بقلم شيماء رمضان

رواية عشق بعد أنتقام البارت الثاني

رواية عشق بعد أنتقام الجزء الثاني

عشق بعد أنتقام
عشق بعد أنتقام

رواية عشق بعد أنتقام الحلقة الثانية

بعد ما دخلوه المحاضرة وقبل ما الدكتور ياجى
إسراء :-خدى هنا انتى صح ايه هو الخبر الحلو اللي خلتينى اجى عشانه
ندى :-فارس أخويا جاي من السفر بكرة
إسراء بفرح :-دا بجد
ندى :-مالك فرحانة كده ليه😉
إسراء بتوتر :-لا انا بس فرحانة عشان انتى فرحانة
ندى :-امممم قولى كده 😉😂
إسراء بتفكر بينها وبين نفسه :- يا ترى لسه فاكرنى يا فارس ولا لا
فارس :-دا اخوه ندى فى رابعة هندسة القاهرة عنده 24 سنه وصديق طفولة إسراء وحاسة بإعجاب ناحيته
قطع تفكير ندى دخول الدكتور
الدكتور :-السلام عليكم
إسراء اول ما شافته اتصدمت وقالت بصوت عالى هو انت😳
الدكتور وهو مالك اول ما شافها ابتسم بخبث وقال فى نفسه انتى اللي جيتيلى بنفسك وانا هدفعك تمن الكف ده غالى
ندى شافت إسراء مصدومة وخائفة:-مالك فى ايه
إسراء بتوتر:-هو هو ده هو
ندى بخوف :-اوعى يكون اللي فى بالى
إسراء :-ايوه هو 🙆🏻‍♀️
ندى بمزح وضحك :-إسراء انا هقوم من عندك ليسقطنى معاكى لو عرف انى صحبتك🙆🏻‍♀️😂
إسراء بضحك ولكن ببعض الخوف :-اه يا واطية انتى
الدكتور مالك وهو بيعرف نفسه للطالب وأنه هيديهم مادة التشريح شاف إسراء وندى بيتكلموا:-انتو اطلعوا بره ومش تدخلولى تانى ولما تعرفوا ازاى تحترموا الدكتور بتاعكم هو وبيتكلم ابقوا تعالوا احضرولى
إسراء وندى وقفوا بخوف

 

 

إسراء :-سورى يا دكتور اخر مرة
ندى :-اخر مرة والله يا دكتور
مالك وهو بيبص لاسراء وبيبتسم بخبث :-قولت بره واعتبروا نفسكم ساقطين فى مادتى
إسراء بغضب لما شافت نظراته وعرفت أنو بيعمل كده عشان ينتقم منه قالت بصوت عالى :-بره بره يعنى هو احنا هنطلع من الجنة
جميع الطلاب ضحكوا
مالك وهو بيبص على الطلاب :-اسكتووا وانتى يا انسه وهو يشير لندى روحى مكانك
ندى :-تمام شكرا يا دكتور
إسراء فى نفسها:-اه يا خاينة خونتينى من اول الطريق أصحاب واطية بصحيح🙂
إسراء بردو بابتسامة بلهاء ونظرة بريئة :-طاب وانا يا دكتور
مالك مش قدر يمسك نفسه من الضحك :-هههههههههه انتى اطلعى بره
إسراء وهى ماشية بصوت واطى بس سمعه مالك :-دا انت دكتور رخم والله تستاهل الكف🙂
مالك بغضب :-استنى وقرب من إسراء وهمس فى أذنها وقال انتقامى لسه مش بدأ يا قطة وهندمك على الكف ده وهخليكى تترجينى عشان اسامحك
إسراء بخوف حاولت تداريه:- دا فى احلامك
طلعت بره المحاضرة وقعدت على المدرج سمعت صوت من وراها بيكلمها بصت لقته دكتور يوسف وهو معيد فى الجامعة
يوسف :-ايه اللي مخليكى بره ومش فى محاضراتك
إسراء بصت عليه وفكرته طالب معاهم وقالت:-وانت مالك ايه اليوم ده يا ربي انا ايه دخلنى الكلية دى ما كنت قعدت فى البيت ارحم
يوسف اتفأجا بجمال إسراء بس غضب من كلامها:-انتى ازاى تتكلمى مع معيد فى الكلية كده
إسراء اتصدمت لما عرفت انو
معيد :-انا اسفة يا دكتور والله فكرتك طالب معانا (فكرتينى بموقف الحتة دى بس مش مهم نكمل الرواية بقا😂😂😂💔)
يوسف :-خلاص ولا يهمك يا أنسة ….
إسراء :- إسراء اسمى إسراء يا دكتور
يوسف :-وليه مش دخلتى محاضرتك انتى فى الدفعة الأولى صح
إسراء بخجل :-ايوه بس أطردت من المحاضرة
يوسف بضحك من خجلها :-ههههه ومكسوفة كده ليه تعالى ادخلك
إسراء بخوف لانها مش عايزة تقابل مالك تانى :-لا يا دكتور خلاص المحاضرة قربت تخلص
يوسف :-خلاص تمام ولو احتجتى حاجة انا موجود
إسراء شكرته ومشت دخلت للمحاضرة التانية
يوسف فى نفسه وبخبث:-يخربيت جمالك
نعرف يوسف بقا :-دكتور فى الجامعة عنده 25سنه وسيم وغنى ولكن واطى وكل همه يوقع البنات فى فخه
يوسف :- دى قمر ايه ده بس شكلها صعبة ومش هتوقع بسهولة بس على مين مش على يوسف الشرقاوى وضحك بخبث (مش بستلطفه الود ده انا😂😂😂💔)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بعد أنتقام)

اترك رد