روايات

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثلاثون 30 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز الفصل الثلاثون 30 بقلم سارة محمود

رواية وقعت في حب عاجز البارت الثلاثون

رواية وقعت في حب عاجز الجزء الثلاثون

رواية وقعت في حب عاجز
رواية وقعت في حب عاجز

رواية وقعت في حب عاجز الحلقة الثلاثون

شخص من الخلف….. انتي مليكه الشاذلي
مليكه….وهيا بتبص وراها…. ايوه
الشخص… انا الصقر
ياسين…. حاسس اني سمعت الاسم ده قبل كده
مليكه…. و انا…. اه افتكرت انت يامن صح اللي اللواء بعتك
الصقر…. ايوة يا انسه مليكه ، لازم تعرفي اني من انهارده هبقي معاكي خطوه بخطوه
مليكه…. اشطا
قاطع حديثهم صوت رنين عاتف مليكه برقم رعد
مليكه… الو يا بابا برن عليكم و مش بتردو و مفيش حد في البيت انتم فين
رعد…. احنا في المستشفي علشان يزن في العمليات
مليكه…. ايه ازاي

 

 

 

رعد…. مش وقته تعالي احنا في بتاعتنا
مليكه… حاضر حاضر انا جايه
ياسين….. في ايه
مليكه… يزن في المستشفي، يلا اركب و اعمل حسابك انا اللي هسوق
ياسين…. يلا
يامن… خلصتو كلام انتم هتيجو في العربيه بتاعي
مليكه… بلامبلاه….. يلا يا ياسين

 

 

 

وفعلا ركبت مليكه العربيه و ساقت باسرع ما لديها لحد ما وصلت للمستشفي و طلعت عند غرفه العمليات لقيت قمر قاعده و رعد محاوطها باديه و مي و ميرا بيعيطو و ضياء و ادم بيتكلمو مع الشرطه
مليكه….. توجهت ل قمر و رعد و نزلت علي رجليها….. ماما متخافيش ان شاءلله هيكون كويس و صدقيني انا مش هسكت علي اللي حصل ده
قمر…. في حد طعن يزن يا مليكه و الطعنه كانت مقصوده
مليكه….. انا هتكلم دلوقتي مع الشرطه و افهم كل حاجه
و بالفعل قامت مليكه و اتوجهت ل مكان وقوف الشرطه مع اعمامها (ضياء و ادم)
مليكه…. بتطلع الكارنيه بتاع شغلها و بتوريه للشرطه…. انا مليكه رعد الشاذلي و اكون اخت يزن اللي في العمليات و عاوزه اعرف كل حاجه حصل و اشوف كاميرات المراقبه
احد افراد الشرطه…. تحت امرك يا فندم
مليكه… هات كل المعلومات اللي جمعتوها و استناني في مكتب الامن بتاع المستشفي
ضياء… جيتي امتي

 

 

 

مليكه… لسه جايه من شويه يا خالو اتكلمت مع ماما و قلت افهم ايه اللي حصل
ادم… مليكه هما اخدو الولاد في اوضه المدير تحت و حاله ريان وحشه اووي
مليكه… بانفعال… وليه يخدوهم اصلا
ضياء… احمدي ربنا انهم في المستشفي دول كانو هيخدوهم القسم
مليكه… ايه الهبل ده انا هنزل اشوفهم
ضياء… تمام
مليكه ركبت الاسانسير و لسه باب الاسانسير هيقفل حد حط رجليه علشان يفتح و لما فتح دخل
مليكه… ايه اللي جابك هنا
يامن…. بعصبيه…. انا يامن صقر اللي الناس بتسمع اسمي بتخاف تيجي انتي مكسره كلمتي
مليكه…. بثبات باين عليها….. و مش انا مليكه الشاذلي اللي حد يمشي كلامه عليها
يامن…. بيقرب منها جامد لدرجه انفاسهم بتختلط….. صدقيني هتندمي جامد يا مليكه

 

 

 

 

فجأه بيختل توازن الاسانسير و مليكه بتقع في حضن يامن مليكه بتحاول تبعد لكن يامن بيحاوط خصرها بسرعه و بيقول اهدي لحد ما يثبت و اتنفسي بهدوء تام علشان متتعبيش، لحد ما بيثبت الاسانير و بيبان انه وقف بين الدور التالت و الدور الرابع
مليكه….. بتبعد عن يامن…. و بتضغط علي معظم ازار الاسانسير علشان يفتح بس بتفشل
مليكه بتقعد علي الارض و بتحس بتعب بس مش بتبين و بعد فتره الاسانسير بينزل بيه تاني بس اجمد من الاول لحد ما نزل للدور الارضي

 

 

 

 

يامن…. انتي كويسه
مليكه… ا ايوه
يامن… بيبص عليها… بس شكلك مش كويس
مليكه…. لازم نطلع من هنا بسرعه
يامن…. هحاول اكسر الباب او حتي اسبب ضرر ليه …. و لسه هيضرب باب الاسانسير ب رجله سمع صوت ارتدام جسم في الارض بيبص لقيها مليكه
يامن… بينخفض ل مستواها…. مليكه مليكه مالك
مليكه…. ال الدوا
يامن…. فين فين الدوا
مليكه. بتعب… في الشنطه
عند غرفه العمليات
————-
عامل من بتوع الامن….. رعد باشا يا رعد باشا
رعد… في ايه يا عم مسعد
مسعد….. الاسانسير يا باشا حصل في عطل يا بيه و مليكه هانم موجوده فيه و هيا محبوسه في
مي …. ايه ازاي ده حصل
مسعد…. يا هانم الاسانسير اصلا كان في عطل و احنا بنصلحه و كنا حاطين عليه لافته مكتوب عليه معطل مش عارفه هيا دخلت ازاي

يتبع

اترك رد