روايات

رواية هي التي اوقعتني الفصل الأول 1 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني الفصل الأول 1 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني البارت الأول

رواية هي التي اوقعتني الجزء الأول

هي التي اوقعتني
هي التي اوقعتني

رواية هي التي اوقعتني الحلقة الأولى

لا انا مش عايز وهو مش غصب
ابراهيم….مالك ما تعليش صوتك علي جدك
مالك بضيق …. مش هتجوزها مش هتجوزوني علي مزاجكوا
الجد…. انا قلت كلمتي ودا الىهيحصل
مالك…مش زنبي لا موت أهلها زنبي ولا أنها معدش ليها غيركوا زنبي انا ماشي عندي شغل
ابراهيم…مالك !
الجد… سيبه هتغيره وهو ال هيغير رأيه مش هو مش عايز يتجوزها هنشوف في الاخر
سُميه…. طب هتوصل امتي ؟!
الجد…اهي قلب جدو جت اهي
جريت وحضنته
….جدو حبيبي وحشتيني اوي ومعدليش غيرك وادم بس
ابراهيم…ازاي دا بقا وباباكي راح فين
وعد… حبيبي يا عمو وحشتني
ابراهيم…عمو مش قلنا نقول بابا
وعد بضحكه مكسوره… خلاص بابا

 

 

سميه ..طب معلش ماما سميه كدا معدش ليها مكان في حضن وعد يعني وراحت شدت وعد حضنتها
وعد…اسفه يا ماما سميه
انا بجد بحبكوا اوي
الجد…هنكمل كليتنا ال هنا وهتفضلي عايشه معانا
وعد… ماشي يا جدو بس قول ل ادم اخويا اني زعلانه منه ومش هكلمه وكمان عملتله بلوك
سميه بضحك… وصلنا لمرحله البلوك
وعد…ايوا علشان سافر وسابني
الجد…يا حببتي انتي عارفه أنه سافر علشانك قبل نفسه وبعدين مين الكان مصمم أنه يكمل المنحه بتاعته
وقام حضنها وقال جدو مش مالي عينك يعني….وعد اكيد لأ انت حبيبي
دخلت كارما من الباب
هاااي داد
اوباااا وعد حبيبتي هنا وجريت حضنتها وقالت ….وحشتيني اوي اوي اوي ♥️
وعد….وانتي كمان يا كارما
الجد…طب يالا خدي وعد يا كارما علي الاوضه بتاعتها جمب اوضتك علشان تغير هدومها وننزل نتغدي
~~~~~~
في غرفه وعد الاوضه جميل ما شاء الله
وكانت بتفك الحجاب بتاعها
كارما …الله شعرك جميل اوي وكمان طويل
وعد…اكتر حاجه بحبها في أنه اسود غامق اما بالنسبه الطول فدا بفضل ماما كانت ديما تقول إن الشعر زينه البنت
كارما بتغير الموضوع….هتروحي الكليه هنا صح ؟!

 

 

وعد ..ايوا انا اصلا دي اخر سنه ليا
كارما….ماشي يا دكتورتنا القمر يالا غيري واعملي حسابك بكره هنروح نقدملك
وعد…تمام
غيرت وعد ونامت وبعد مده من الوقت حست بخبط علي الباب
وعد…مين
سميه…دي انا يا حبيبتي ماما سميه
وعد..ادخلي ي ماما
سميه يالا يا حببتي غيري وانزلي علشان ناكل
وعد…حاضر يا ماما سميه نازله
~~~~~~~~~~~
تحت علي السفره
مالك…والمفروض أن أننا نستني الهانم تنزل علشان تاكل معانا يعني
الجد…. والله البنت جايه من سفر وطبيعي ترتاح
كارما…زمنها نازله وبعدين ماما سميه نزلت يعني وعد اكيد وراها
ابراهيم …اهي حبيبتي وعد جت اهي تعالي اقعدي جمبي تعالي
مالك كل دا باصص في طبقه ومابصلهاش
وعد كانت لابسه جيب اسود وسويتشرت ابيض وكوتش ابيض وحجاب اسود
قعدت وعد وجمبوا وقالت…معلش علي التأخير نمت غصب عني
هنا بص ليها مالك وفضل متنح ليها كانت هي بتكلم كارما وبتضحك
مالك ف نفسه دي يا ابن العبيطه ال مش عايز تتجوزها جايبه العيون الزرقاء دي منين
الجد بملاحظه ل نظراته ….مش هتسلم علي بنت عمك يا مالك
مالك بص ل جدو وكان لسه هيتكلم دخل زين

 

 

تشاااو للجميع
اوبا مين المزه دي
الجد…بس يا عبيط دي بنت عمك وعد
زين بضحك …اوبس نحن اسفين يا انسه وعد
وعد…عادي ولا يهمك
سميه …اقعد كل اخيرا جيت من بره
زين…طب والله سبت اصحابي واكل المطاعم وجيت اكل من اكلك يا سمسم يا قمر
سميه…بكاااش اوي يا واد
زين ل وعد….في كليه اي يا وعد
وعد….اخر سنه طب اطفال وهروح بكره انا وكارما انقل ف الكليه هنا
زين… احلي دكتوره اطفال دي ولا اي
وعد…شكرا
زين…بابا هيوصالكوا ولا اجي انا. هنا مالك اتكلم وقال لأ احنا عندنا شغل بكره
الجد ضحك وبص لابراهيم وسميه وقال .. لأ يا مالك سيب زين يوصلهم وبعدين يجي ع الشركه
زين…كدا اااشطا
رن موبايل مالك قال ..الو
الشخص …******
مالك قام وقف وقال بصدمه ازاي وانتوا فين دلوقتي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هي التي اوقعتني)

اترك رد

error: Content is protected !!