روايات

رواية القاسي والجميلة الفصل الأول 1 بقلم سهيلة عصام

رواية القاسي والجميلة الفصل الأول 1 بقلم سهيلة عصام

رواية القاسي والجميلة البارت الأول

رواية القاسي والجميلة الجزء الأول

القاسي والجميلة

رواية القاسي والجميلة الحلقة الأولى

أدم الدمنهوري”: هوا من يهابه الجميع لا يفرق معه أحد ذو جسد رياضي طويل القامه قمحاوي البشره شعره أسود عيونه سودا حالكه السواد قموور أوي ٣٠ سنه
سليم الشرقاوي”:صديق ادم مرح ٣٠ سنه أبيض عيونه بنى شعره أسود ناعم ذات جسد رياضي وطويل القامه
ألفت محمد “:والده أدم سيده مجتمع لا تهتم سوا بمنظرها واناقتها ونظره الجتمع لها
خديجه “:بنت في الجامعه مرحه ذات جسد أنث*وي ممش*وق يعشوه الرجال شعرها طويل يصل لخصرها بيضاء عيونها عسلي قصيره ويزينها حجبها ٢١سنه
سليمان”:أخو خديجه متوسط الطول قمحاوي البشره عيونه خضرة يحب اخته ٢٤ سنه
سهيله:”الأخت الصغري لي خديجه ٥ سنين
ميرفت “:ام خديجه ذو قلب طيب وملامح بشوشه
منار :”صديقه خديجه طويله القامه شعرها كيرلي ذات جسد جميل بيضاء البشره عيونها سوداء
بس دول أبطال الروايه الباقي هنتعرف عليه
في الروايه في
******************

منزل محمودفي منزل محمود الخولي
ميرفت:خديجه يا حببتي قومي ياخديجه الساعه 8قومي عشان الجامعه أنت يابت!بت يا خديجه انتي يا بت يا عررره
خديجه:هه مين مات!
ميرفت:مات مين يا مقصوفه الرقبه ما تقومي يا بت
خديجه:يا ماما انت لازم تقطعيلي الخلف كل يوم علي فكره بقي لو مخلفتش ابقي قولي لعريسي المستقبلي!
ميرفت بسخريه:عريسك!عريس مين ده اللي امه داعيه عليه عشان ياخد البلوه دي قومي أتأخرتي علي الجامعه
خديجه بضيق:يوووه بقي يا ماما لازم كل يوم الاسطوانه دي ميرفت بغضب:أسطوانة يا بنت….. خديجه بضحك: خلاص بقي ياست الكل انا قايمه أستحمي اهه. سيبيني بقا استقنيس😅
ميرفت باستغراب:تستقنيسي!يارب إهديها بنت المجانين دي
خديجه بمزاح:وهباب حياتي ياعين ماشفت زييه هباب 😂🤦🏻‍♂️
ميرفت بغضب:يلا يا جاموسه عشان تلحقي تروحي الجامعه وتصحى أخوكي
خديجه بضيق :حاضر يا فوفا
وراحت ميرفت تحضر الإفطار ودخلت خديجه الحمام أتوضت و صلت ولبست فستان بيبي بلو 💙وطرحه وردي كانت قمر أوي
خديجه:دلوقتي ناقص الواد سليمان أروح أصحيه
سهيله:أي يا خديجه انتي بتكلمي نفسك يا وحسه (وحشه )
خديجه :غوري من وشي يا زقرده
سهيله بغضب:زقلده في عينك يا بلاده (يا بارده)
خديجه: غوري من وشي عشان مضربكيش الم يحولك
ميرفت:تضربي مين يابت يا خديجه

خديجه بخوف :لا يا ماما مافيش حاجه دا انا بقول لزقرده هجبلك شيكولاته معيا 🤦🏻‍♂️
سهيله:ناس متجيش إلا بالعين الحمله (الحمره )
خديجه بغيظ :غوريييييي
وركضت سهيله خوفا من اختها
خديجه:ياعم سليمان اصحي يا سليمان الكلب انت ياض أصحي
خديجه في نفسها :يعني مش هتصحي طب انا هصحيك هق هق هق وفجأه أزازه مايه أترمت علي وش سليمان😂
سليمان بخضه:انا بغرررق ألحقونييي 😂
خديجه أنفجرت من الضحك:منظرك تحفه
سليمان بغضب وغيظ:انت عايزه مني اه يابت انتي عايزه تشليني
خديجه بخوف من أخيها ومزاح :بهزر يا رمضان اي مبتهزرش وبعدين خبطت عليك كتير وبحاول أصحيك وانت نايم بتاكل رز مع الملايكه وانا هموت من الجوع

سليمان بسخريه :خفيفه🙄
خديجه بجديه بقولك اي
سليمان:اه
خديجه:العب باليه 😂🤦🏻‍♂️😂
سليمان بغضب:غوري يا حيوانه
خديجه بدلع :ماشي يا سولي متتأخرش بقي عشان بتوحشني 😉😂
وخرجت من الاوضه جري وخبطت في امها
ميرفت بألم :اااه اي حمار بيجري في الشقه
خديجه:اه يا جماعه انا عماله أتهان كتشير النهارده انا هسكت ومش هتكلم
سليمان و سهيله :يبقي احسن أتجمعوا
وفطروا وخرجت خديجه الجامعه وأتصدمت بي ……

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية القاسي والجميلة )

اترك رد