Uncategorized

رواية أعشق جنونها الحلقة الثالثة 3 كاملة

 رواية أعشق جنونها الحلقة الثالثة 3 كاملة

رواية أعشق جنونها الحلقة الثالثة 3 كاملة

رواية أعشق جنونها الحلقة الثالثة 3 كاملة

وعد اربع ايام ومريم مش راحت الجامعة ولكن ف اليوم الخامس نزلت الجامعة وقد زال البرد والسخونية 

راحت الجامعة وحضرت المحاضرات وهي خارجة بقا وماشية ومعدية من قدام الضباط راحة الموقف تركب

لمحهاااا عمر وقلبه يدق ويفرح عندما يراهااا مجدددا وانها بخير  

بامتاررررر كثيرة بعيدا عن الكمين 

واحد ماشي وراهاااا وبيعاكسهااا

انتي ي عسل ي موزة 

مريم بعصبية ////لا وحياة امك هي اللي موزة يالا 

والواد ده راح مسك أيدها وبيقترب منهااا 

ولكن ف تلك اللحظة جاء عمر ليمسك به ويضربه 

ولكن ذلك الولد ضربه وهرب مسرعاً

ووقع ع الارض 

مريم بلا مبالاة ////انت كويس ????

عمر //// ايوه متقلقيش 

مريم////انا مش قلقانة عفكرة يلا قوم وبعدنا انا بعرف ادافع عن نفسي وراحت ماشية 

بس وهي ماشية حاجة وقعت  من شنطتها ف  لمح البصر خدهاااا وخبهاااا 

.وقالهااااا بسسسس بسسسسس 

مريم ////ي نعم 

عمر/////اعملي حسابك هجيلكوا النهاردة علشان اخطبك واتجوزك ????

مريم برفع حاجب ////ف المشمش ياض انت ????????

عمر////طاب ي ام لسان طويل انتي 

مريم ////برفع حاجب وبصة وراحت ماشية ????????

______________

ف البيت 

ي مريم الجرس بيرن افتحي الباب 

حاضر ي ماما 

وفتحت مريم وكانت الصدمة اي ده انت بتعمل اي هناااا وجيت هناااا ازي 

عمر////لو سمحتي انا عاوز بابكي مش عاوزك انتي 

مريم بغرابة ///عاوزه ف اي 

عمر////ملكيش دعوة 

ابو مريم ////مين ع الباب ي مريم 

مريم ////معرفش ي بابا 

ابو مريم ////ايوه حضرتك عاوزاني يبنبي اتفضل 

عمر///ايوه ي عمي حضرتك انا عاوزك ف موضوع مهم جدددا 

ابو مريم ////اتفضل يبني البيت بيتك 

ودخل وقاعد وكل ده ومريم متنحة????????????

مريم ف سرهاااا ي تراه هو عاوز اي طاب جاية ليااا 

ولا جاية لبابا فعلا زي ما بيقول 

__________

عمر ////حضرتك انا كنت جاية بخصوص بنتك مريم 

ابو مريم ////هي عملت اي

عمر ////مش عملت حاجة انا جاية اتجوزهاااا

ابو مريم ////تتجوزهاااا كدا ع طول طاب شوفتهااا فين وعرفتهاااا كدا ازي؟!

عمر ///بص يعمي حضرتك انا ابوي وامي متوفين وانا وحيد مليش اخوات بشتغل ضابط ف الجيش (رائد )) وانا اللي بحراس انا والقوة بتاعتي الجامعة اللي فيهاااا بنت حضرتك وشوفتهاااا كم مرة كدا قدام الجامعة وهي خارجة وحبيتهاااا 

من هدوءهاااا ورقتهاااا وشكله الطيب والجميل ده 

ابو مريم ////مريم بنتي انا طيبة وهادية ده انت اللي طيب يبني والله ????????

عمر///بعد اذن حضرتك يعمي انا عاوزاك تندهااا بس من غير ما تقولهاااا اي حاجة وتسبناااا لوحدناااا 

ابو مريم ///يبني بس مريم رافضة الجواز خالص دلوقتي 

عمر////طيب ي عمي سبهااا بس وانا هقنعهاااا بمعرفتي

ابو مريم ///ماشي يبني 

وخرج ابو مريم ونده ليهااا لتتدخل 

ودخلت مريم وتقول له انت اي اللي جابك هنا ياض انت وعاوز اي وازي عرفت بيتي 

عمر بضحك ////كل دي أسئلة ي ام لسان طويل 

ولسه هتتكلم بس قاطعهاااا عمر بكلامه 

بصي بقا انا اسمي عمر ومعنديش اخوات تمام 

وانا جاية هنااا اتجوزك وعرفت اسمك ومكان بيتك من بطاقتك اللي وقعت منك النهاردة وانا خبتهاااا معاياااا

علشان اعرف عنوانك ????⁦♥️⁩⁦♥️⁩

مريم ///اي ده كله انت دخل ع طول بقا ومين أصلاً قالك اني موافقة عليك 

عمر بخبثة ///طيب مش موافقة علشان انا شكلي مش حلو عارف 

مريم بفلتت لسان ///مين ده اللي مش حلو ده انت ورق العنب يبني ده كفاية عينك المستوية دي ????

عمر بضحك مستمر////لا واضح انك مش مركزة معايا خالص 

ولا حتي ف بالك ????????????

مريم بخجل ////اي ده انا مقولتش حاجة ????????

عمر بضحكة ////طاب يلا انده عمي اقوله هنتجوز الاسبوع الجاي 

مريم برفع حاجب///جوز اي ياض انت 

عمر وهو يقترب منهااااا كثيرا برضوا بترفعي حاجبك وبتقوليلي ياض ي بت انا ضابط وليهااا هيبة 

مريم ///وهي تنظر له وترفع حاجبهاااا مجدددا وتخرج لسانهااا

ولكن عمر اقترب منها اكثر واكثر وعض لسانها ????

مريم  بغضب وضيق //انت ازي تعمل كدا انت مجنون ولا اي  

عمر///اه مجنون بيكي وانتي اللي خلتيني اعمل كدا 

مريم بخجل ////طاب بس بقا حضرتك ويلا اتفضل بقا من هناااا 

عمر ///ليه بس ده انتي بتحبي الضباط ????????وبالذات لو حلوين زيي كدا 

مريم بهمس/////حلوين بس ده انت موز اخر حاجة ي معلم 

ومجددا عمر سمعها وظل يضحك 

مريم بخجل ///يلهوي انا مفضوحة كدا ع طول 

لا واضح بعد كل المعكسات دي ومش بتحبيني 

مريم ???????????????? 

طاب يلا بقا ي مريوم انا هنده عمي واقوله انك موافقة 

مريم ماشي يسطااااا  اهو نجرب كدا ????????

عمر  بضحك ////يخربتك ايه يسطاااا دي هو انا سواق توكتوك ، ده انا ضابط ي بت وليااا هيبة 

مريم ////هيبة اي لا مش علياااااا  يابا ????????????

عمر//////صبرني ي رب عليهاااااا????????

طاب بصي بقا ي مريوم  انا هتجوزك ع طول من غير خطوبة 

ولا الكلام ده 

مريم بخضة///لا لا مش بالسرعة دي انا لسه مش اتعرفت عليك كويس 

عمر////وفيهااا اي هتعرفيني بعد الجواز اكتر 

مريم بحادة ////لا لازم نعمل خطوبة 

عمر ////طيب اي رايك في شهر خطوبة  كويس كدا بقا 

مريم ///طيب تمام ????????

عمر بإبتسامة وغمزة  انده بقا عمي ونقول مبروك ????⁦♥️⁩

عمر بصوت قووووووي ي عممممممممممميييييييييي

????????????

 وجاه أبو مريم ///اي يبني اتكلمتوا 

عمر ////ايوه يعني خالص اتفقناااا 

ابو مريم ////اي ي مريم يعني وفقتي ع ده المرادي 

مريم بخجل////خالص بقا ي بابا مش تكسفني ⁦♥️⁩????

ابو مريم /////اي ده بنتي مريم بتنكسف ي ولاه????????

ربنا يصبرك يبني عليهاااا ما دام اتفقتوا خالص 

وعمر كلم ابو مريم ف التفاصيل وانهم هيعملوا خطوبة شهر وبعد كدا كتب الكتاب والجواز 

واتفقوااااا 

وعمر خد رقم مريم بقا علشان يكلمهاااا ويطمن عليهاااا 

وتاني يوم ع طول راحوووا جابوااا الشبكة،

ومريم گالعادة بتروح جامعتهااا الللي عمر ضابط عليهااا وبيشوفهااا كل يوم وهي داخلة وخارجة ويضحك ليهااا

وفي مرة شافهااا واقفة قدام البوابة بعد ما خلصت مع ولد وهو بيديها كتاب وعمر أضيق اووي ورن عليهااا علشان يعرف مين ده بس كان تليفون مريم في البيت ولما كان هيروح ليهااا كانت ركبت الميكروباص ومشيت ….

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفولتها للكاتبة رحمة عمرو.

اترك رد

error: Content is protected !!