روايات

رواية عشق بعد أنتقام الفصل الأول 1 بقلم شيماء رمضان

رواية عشق بعد أنتقام الفصل الأول 1 بقلم شيماء رمضان

رواية عشق بعد أنتقام البارت الأول

رواية عشق بعد أنتقام الجزء الأول

عشق بعد أنتقام
عشق بعد أنتقام

رواية عشق بعد أنتقام الحلقة الأولى

ندى :- إسراء مش هتروحى الكلية انهاردة ولا ايه
إسراء :-تعبانة والله مش قادره
ندى :-طاب انا عندى ليكى خبر حلو وهيخليكى تفرحى جدا
إسراء :-ايه هو .
ندى :-لا مش بالسهولة دى الاول تيجى تحضر محاضرات بعدين هقول هههههههه
إسراء:- ماشي يا كلب البحر انتى
ندى :-سلام بقا اشوفك فى الجامعة 😂
إسراء بغضب :-سلام
قبل ما نبدأ فى الرواية حابة انى اعرفكم بالشخصيات
مالك :- عنده 25سنة يمتلك شركة كبيرة للاستيراد والتصدير وبيديرها بعد وفاة والده وسيم جدا ورياضى بس عصبي ومش بيحب حد اي حد يعارضه أو يقف قصاده من عيلة غنية ومتكبر ومغرور ودكتور فى الجامعة عيونه خضراء وبشرته قمحاوية وشعره اسود فحمى
إسراء :-عندها 19سنة فى أولى جامعة كلية صيدلة جميلة جدا بشعرها الطويل وبشرتها البيضاء وعيونها البنية وما يميزها اكتر غمازاتها طيبة جدا وحنونة وبتحب تساعد الغير
ندى :-صديقة إسراء المقربة ومعاها فى نفس الكلية جميلة جدا بشعرها اللاصفر اللي بتخبيه تحت الحجات اللى زادها جمالا عيونها عسلية وبشرتها سمراء وجميلة جدا
سيف :-صديق مالك المقرب وبئر أسراره وهو أيضا له قدر كبير من الوسامة وذو جسم رياضى ولكن ليس مش مالك
وهنتعرف على باقى الشخصيات بعدين
قامت إسراء تصلى وتلبس ولبست دريس كحلى على طرحة كشمير وكانت فى غاية الجمال
إسراء بصوت عالى :-يا ماما انا ماشية ندى مستنيانى تحت
ماما إسراء واسمها نعمة :- نفس فى. مرة تتكلمى بصوت واطى جاكى القرف غورى امشي
إسراء فى سرها :- بتموت فيا هههههه
نزلت إسراء من العمارة اللى فيها شقتهم وكانت عمارة جميلة للطبقة المتوسطة لقت ندى مستنياها تحت الباب وبتبص كل شوية فى الساعة

 

 

إسراء وهى وراء ندا :- بخخخخخخخ هههههههه
ندى:-عاااااااا يخرب بيتك خضتينى
إسراء بضحك :-يا بنتى انتى المفروض تكونى خدتى مناعة دا انا كل يوم بخضك وفى نفس المكان
ندى :-هو انتى يا كلب البحر بس ماشى يا إسراء ويلا عشان اتاخرنا على المحاضرة وبيقولوا الدكتور الجديد ده صعب 🙆🏻‍♀️
إسراء :-يلا
اول ما وصلوا الجامعة فى شخص كان هيصدم فى إسراء بالعربية
إسراء بغضب :- مش تفتح ولا انت فاكر الطريق ملكك ايه الناس دى على اول الصبح
نزل من العربية شخص وسيم جدا
الشخص بغضب :- انتى ازاى تتكلمى معايا بالطريقة دى انتى متعرفيش انا مين وممكن اعمل فيكى ايه
إسراء :-لا معرفش ومش عايزة اعرف كل اللي اعرفه انك شخص غبي وحيوان
الشخص بغضب هو يقترب من إسراء وإسراء تبتعد بخوف من شكله لانه كان غاضب جدا :-انتى بتقولى عليا انا حيوان طاب انا هوريكى الحيوان ده هيعمل فيكى ايه وفجأة مسك إسراء من ايدها وشدها ليه
إسراء بخوف وتوتر من قربه ليها:-لو سمحت ابعد
الشخص واللي اسمه مالك:-ايه خايفة دلوقتي ما كنتى قطة شرسه من شوية
إسراء بغضب سحبت ايديها وصفعته :- انت ازاى تتجرأ وتمسك ايدى وتقرب منى كده يا حيوان يا سافل انت مفكر نفسك مين ومشت إسراء وهى متعصبة جدا
كانت ندى فى الوقت ده راحت تشترى اكل ليها هى وإسراء عشان يفطروا وشافت إسراء متعصبة وبتكلم نفسه الحيوان ازاى يقرب منى كده
ندى :- مالك فى ايه يا إسراء
إسراء حكت لها كل ما حدث
ندى بغضب :- دا ازاى يعمل كده واحنا لازم نقول للعميد
إسراء :-لا لا خلاص مش عايزة مشاكل من اول يوم فى الجامعة
ندى :-خلاص تمام ويلا عشان المحاضرة هتبدأ
وكان مالك واقف مكانه مصدوم من الصفعة وعيونه بطلع شرار من الغضب وقال فى نفسه انا هردلك الكف ده وهندمك على اليوم اللي اتجرأت تضربينى كف فيه حسابك معايا كبير جدا وهوريك مين هو مالك الدمنهوري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بعد أنتقام)

اترك رد